TeliaSonera nākotni Latvijā redz vienā uzņēmumā, bet ir saglabājusies interese iegūt abus uzņēmumus; ekonomikas ministre šajā jomā norāda uz kvalitatīva pētījuma trūkumu
Latvijas telekomunikāciju uzņēmumu Lattelecom (LT) un Latvijas mobilā telefona (LMT) līdzīpašniecei zviedru TeliaSonera (TS) jaunajā stratēģijā ir būtiska konverģence, lai kompānija būtu konkurētspējīga starptautiskā mērogā – veiksmīgāko tirgus dalībnieku vidū, intervijā DB sacīja TS stratēģijas un biznesa attīstības vadītājs Kenets Radne. Infrastruktūras jomā svarīgs ir piekļuves jautājums, kurā ir apvienots labākais no mobilā, fiksētā, platjoslas un wi-fi tehnoloģijām. Tas ir nepieciešams, lai tirgū piedāvātu klientiem labāko un viņi varētu lietot dažādas tehnoloģijas. Konverģence neatkarībā no cilvēka atrašanās vietas un izmantotās ierīces – mājās vai ceļā, lietojot tos pašus servisus datoros vai mobilajās ierīcēs. Latvijā mums ir divi lieli uzņēmumi, no kuriem viens – vēsturiski ir fiksēto sakaru nodrošinātājs un sakaru sniedzējs «caur kabeļiem», bet otrajam ir mobilais spārns. Jāpiebilst, ka Latvijā ir arī trešais pilnībā (100%) TS piederošais uzņēmums Telia Latvija. «Klienti pēdējā laikā mums jautā, vai var salikt visu kopā, jo vēlamies vienu servisu, nevis līgumus ar katru operatoru atsevišķi,» norādīja K. Radne. Vairākos TS pārstāvētajos tirgos, piemēram, Zviedrijā, Dānijā, Somijā, Igaunijā visi servisi ir kopā. Pārējos tirgos mēs raugāmies pēc attīstības virziena, lai būtu sinerģijas iespējas. TS ir interese abus Latvijas telekomunikāciju uzņēmumus apvienot vienā kompānijā. Viens no veidiem ir servisu strādāšana kopā, bet to ir ļoti grūti panākt, darbojoties kā atsevišķiem uzņēmumiem, atzīmēja K. Radne. Tomēr vienlaikus tehnoloģijas ir jāsavieno ne vienkāršākajā veidā, bet tā, lai būtu rezultāts. Arī no citām valstīm klienti ir apliecinājuši, ka viņiem patīk šāda prakse, piebilda K. Radne.