Pasaulē lielākie cigarešu tirgotāji tērējuši miljoniem dolāru slepeni organizētās kampaņās, kas vērstas pret cigarešu iepakojumu vienādošanu, ko Austrālijas valdība paredzējusi realizēt līdz 2012. gadam. Tā liecina ABC News rīcībā nonākušie kompānijas Big Tobacco dokumenti.
Austrālijas valdība līdz 2012. gadam cer panākt, ka cigarešu iepakojumi tiek vienādoti vienkāršās paciņās ar brīdinošiem uzrakstiem un attēliem. Cigarešu markas nosaukums uz paciņas paredzēts mazākā drukā zem brīdinošajiem uzrakstiem.
Skaidrs, ka šāds plāns nav pa prātam lielajām cigarešu kompānijām.
ABC News rīcībā nonākušie dokumenti liecina, ka kompānijas Philip Morris, British American Tobacco un Imperial ar kopumā aptuveni 5 miljoniem ASV dolāru atbalstījušas Austrālijas cigarešu tirgotāju Big Tobacco, kurš ar sabiedrisko attiecību kompānijas Civic Group palīdzību izstrādāja slēptu kampaņu pret valdības plānu vienādot cigarešu iepakojumu.
Cigarešu kompāniju iespaidā tikusi izveidota Austrālijas Mazumtirgotāju alianse, kas it kā aizstāv tūkstošiem mazo Austrālijas tirgotāju. Šīs alianses aizsegā lielās cigarešu kompānijas īstenojušas plānu, proti, uzsākušas kampaņu, kuras mērķis bija censties pārliecināt sabiedrību, ka šāds valdības plāns nenesīs cerētos panākumus, tāpēc tam nav jēgas.
Philip Morris šo kampaņu atbalstīja ar 2 miljoniem ASV dolāru, Imperial Tobacco Australia – ar 1 miljonu dolāru, savukārt British American Tobacco šai kampaņai atvēlēja 2,1 miljonu dolāru.
ABC arī vēsta, ka dokumentos esošā informācija liecina, ka cigarešu kompānijas paredzējušas tērēt vēl vairākus miljonus dolāru, lai cīnītos pret Austrālijas valdības plānu ieviest vienkāršoto cigarešu iepakojumu sistēmu.