Lielbritānijas lielākā auto ražotne līdz šim pārcietusi koronavīrusa pandēmiju un korporatīvo pārstrukturēšanu, bet tā var neizdzīvot Brexit, ziņo "CNN".
Autoražotājs "Nissan" brīdinājis, ka tā rūpnīca Sanderlendā nebūs "dzīvotspējīga", ja Apvienotā Karaliste nespēs noslēgt jaunu vienošanos ar Eiropas Savienību, kas uztur automašīnu beznodokļu tirdzniecību.
"Ja mēs nesaņemsim pašreizējos tarifus - tas nav mūsu nodoms, bet bizness nebūs ilgtspējīgs," "BBC" sacījis "Nissan" pārstāvis Ašvani Gupta. "Tas ir tas, kas visiem ir jāsaprot."
Rūpnīca Sanderlendā nodarbina apmēram 6000 cilvēku, un tās piegādes ķēde atbalsta vēl 27 000 darbavietu, norāda "Nissan". Rūpnīca 2018. gadā saražoja 442 000 automašīnu. Tomēr tās nākotne kopš Brexit balsojuma 2016. gadā tikusi intensīvi apspriesta.
Dalība ES ļāva Apvienotajā Karalistē ražotos transportlīdzekļus eksportēt visā blokā bez tarifiem - tas ir ieguvums, kuru Lielbritānija zaudēs, ja vien tā nespēs noslēgt jaunu tirdzniecības līgumu ar Eiropas Savienību. Ja vienošanās netiks panākta, Sanderlendā ražotajiem transportlīdzekļiem tiks piemēroti tarifi 10% apmērā, tos pārdodot ES tirgū.
Jaunu tirdzniecības šķēršļu draudi ir piespieduši "Nissan" rīkoties. Pagājušajā gadā autoražotājs atmeta plānus šajā rūpnīcā ražot savu jauno "X-Trail" SUV, sakot, ka daļēji vainīga ir nenoteiktība saistībā ar Brexit.
Lielbritānija izstājās no Eiropas Savienības janvārī, un decembrī beidzas pārejas periods, kas paredzēts tirdzniecības aizsardzībai. Tomēr sarunās par jaunu darījumu nav panākts nekāds progress.
Globālie autoražotāji, kas Lielbritānijā uzcēluši rūpnīcas, ir īpaši neaizsargāti pret izmaiņām, kas traucētu piegādes ķēdes un ražošanu jau tā biznesam nelabvēlīgā laikā.
#5/6
"Nissan" ražotne tiek izmantota Covid-19 uzliesmojuma laikā nepieciešamā medicīniskā aprīkojuma ražošanai.