Finanses

Lielākā komercķīla reģistrēta jaunu lidmašīnu iegādei

Žanete Hāka, Līva Melbārzde,03.06.2013

Jaunākais izdevums

Pagājušajā nedēļā lielāko komercķīlu devis uzņēmums Nordic Aviation Leasing Nine Pte. Ltd, kā parādnieku reģistrējot Nordic Aviation Financing One Pte. Ltd, liecina Uzņēmumu reģistra dati.

Kopējā ķīlas maksimālā nodrošinājuma vērtība ir 88,77 miljoni latu, un tās ņēmējs bijusi Export Development Canada.

«Šis finansējums ir domāts airBaltic četru jauno Bombardier Q400 NextGen lidmašīnu iegādei. Saskaņā ar plānu mēs jau divas no tām esam saņēmuši un atlikušās divas saņemsim līdz augusta beigām. Šīs lidmašīnas ļaus mums uzsākt tā saucamos zaļos lidojumus, samazinot mūsu degvielas izmaksas un CO2 izmešu daudzumu,» Db.lv sacīja airBaltic Korporatīvo komunikāciju viceprezidents Jānis Vanags.

Viņš pastāstīja, ka šīs lidmašīnas no Kanādas ražotāja Bombardier tiek ņemtas līzingā, finansējumu piesaistot caur Dānijas kompāniju Nordic Aviation capital, kas jau iepriekš ir finansējusi airBaltic lidmašīnu iegādi.

24,689 miljonu latu vērta komecķīla reģistrēta Citadele bankā. Tās devējs bijis AS Liepājas metalurgs.

Trešā lielākā reģistrētā komercķīla pagājušajā nedēļā bijusi 24,313 miljonu latu apmērā. Tās devējs bijis SMI Latvia, bet kā parādnieks reģistrēts SIA SMI Berģi. Ķīlas ņēmējs bijusi SEB banka.

Finanses

Lielāko ķīlu devis Nordic Aviation Leasing Nine Pte

Žanete Hāka,08.07.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā nedēļā Uzņēmumu reģistrā ierakstītas 148 komercķīlas, bet 193 tika dzēstas, liecina Lursoft dati.

Reģistrēto komercķīlu kopējā prasījuma summa ir 119 miljardi latu, no kuriem ir spēkā komercķīlas ar kopējo maksimālo prasījuma summu 78 miljardi lati. Dzēsto reģistrēto komercķīlu kopējā prasījuma summa ir 40 miljardi lati.

Lielākais komercķīlas devējs bijusi Nordic Aviation Leasing Nine Pte. Ltd, kā parādnieku reģistrējot Nordic Aviation Financing One Pte. Ltd. Ķīlas nodrošinājuma maksimālā prasījuma summa ir 88,77 miljoni latu. Tās ņēmējs ir Export Development Canada.

Otru lielāko komercķīlu pagājušajā nedēļā devusi nekustamo īpašumu kompānija AS Towers Construction Management, kā parādnieku reģistrējot nekustamo īpašumu izīrēšanas un pārvaldīšanas uzņēmumu Spi Re Holdings S.a.r.l. Komercķīlas vērtība ir 30,31 miljons latu, un to ņēmusi Nordea Bank Finland.

Finanses

Lielākā komercķīla – Nordic Aviation Leasing Nine

Žanete Hāka,09.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā nedēļā lielāko komercķīlu 88,77 miljonu latu apmērā devis uzņēmums Nordic Aviation Leasing Nine Pte. Ltd, liecina Uzņēmumu reģistra dati.

Ķīlu ņēmusi Export Development Canada.

Otra lielākā komercķīla reģistrēta uz dzelzceļa kravu pārvadājumu SIA Kravu ekspedīcija vārda, kā parādnieku reģistrējot SIA Kravu ekspedīcija un pārvadājumi. Ķīlas kopējā maksimālā nodrošinājuma summa ir 35 miljoni latu, un to ņēmusi AS ABLV Bank.

Komercķīlu 9,287 miljonu latu vērtībā devusi SIA Rīgas universiālais termināls. Ķīlu ņēmusi AS SEB banka.

Aizvadītajā nedēļā komercķīlu 7,378 miljonu latu vērtībā devuši uzņēmumi degvielas un šķidrā kurināmā vairumtirgotājs SIA Timwell Bunkering, K/S Best Grain un lauksaimniecības izejvielu, dzīvu lopu, tekstilizejvielu un pusfabrikātu vairumtirdzniecības starpniecības SIA Latexport, kā parādnieku reģistrējot K/S Best Grain.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālā lidsabiedrība "airBaltic" finansiāli tuvojas sabrukumam un Latvijas valdībai būs jāpieņem lēmumi par turpmāko rīcību, paziņojis igauņu aviācijas eksperts Tomass Petersons.

Petersona vērtējumā "airBaltic" ir diezgan vecmodīgs nacionālās lidsabiedrības modelis, kam nepieciešamas lielas investīcijas, tādēļ tuvākajā laikā nav gaidāms, ka lidsabiedrība nesīs peļņu.

Eksperts Igaunijas sabiedriskajai raidorganizācijai ERR norādīja, ka, viņaprāt, "airBaltic" biznesa modelis nav pareizs, jo tāda izmēra lidsabiedrībai nacionālās aviokompānijas biznesa modelis neatmaksājas. Viņš to salīdzināja ar agrākās Igaunijas nacionālās aviokompānijas "Estonian Air" mēģinājumiem paplašināties, kas prasa daudz laika un investīciju.

Igaunijas iepriekšējās nacionālās lidsabiedrības "Estonian Air" darbība tika izbeigta saistībā ar Eiropas Komisijas atzinumu, ka Igaunijas valsts sniegtā palīdzība kompānijai nav bijusi likumīga, tādēļ 2015.gadā tika izveidota "Nordic Aviation Group", kas arī atrodas sarežģītā finansiālā situācijā un valsts meklē iespējas to privatizēt.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrības "airBaltic" akcionāru sapulcē otrdien, 11.martā, par kompānijas pagaidu padomes locekli iecelts Jurģis Sedlenieks, informē "airBaltic" pārstāvji.

Tāpat akcionāru sapulcē pieņēma uzņēmuma padomes locekļa Larsa Midlanda iesniegumu par atkāpšanos no amata personisku iemeslu dēļ.

Darbu "airBaltic" pagaidu padomē turpina tās priekšsēdētājs Andrejs Martinovs un padomes loceklis Lars Tūsens.

Sedleniekam ir plaša pieredze uzņēmējdarbības vadības jomā un aviācijas nozarē. No 2022.gada viņš ieņem komercdarbības vadītāja amatu Igaunijas uzņēmumā "Nordic Aviation Group", no 2018.gada ir līdzīpašnieks un valdes loceklis "OTTO Hotel & Sun", kā arī no 2009.gada ir līdzīpašnieks un valdes loceklis "Baltic Ad Hoc". Pirms tam Sedlenieks strādājis vadošos amatos vairākos uzņēmumos, tostarp no 2008.gada līdz 2016.gadam ieņēmis viceprezidenta amatu aviācijas uzņēmumā "Smartlynx Airlines".