Aptuveni 43 procenti Lielbritānijas iedzīvotāju veic pirkumus internetā esot alkohola izraisīta reibuma stāvoklī, liecina iepirkšanās piedāvājumu salīdzināšanas vietnes Kelkoo pētījums.
Ceturtā daļa no iereibušajiem pircējiem savus pirkumus izdarījuši tikai tāpēc, ka bijuši dzēruši, un piektā daļa otrā rītā nav spējusi atcerēties, ko ir nopirkuši interneta veikalā, vēsta britu laikraksts The Daily Telegraph.
Tāpat pētījumā secināts, ka visbiežāk esot dzēruma stāvoklī tiek pirktas drēbas un apavi, kā arī datorspēles, filmas un grāmatas. Kāds no aptaujātajiem britiem pat atzinās, ka dzērumā esot iegādājies laivu.
Lielākā daļa dzērumā izdarīto pirkumu tiek veikti no 23 līdz vieniem naktī. Pētījumā secināts, ka reibumā esoši briti bijuši dāsnāki pircēji un tie arī vēlāk, vairāk nekā skaidrā esoši cilvēki, nožēlojuši savus pirkumus.
Savukārt kā ASV laikrakstam New York Times atzīst tiešsaistes izsoļu vietne eBay, tad visvairāk pirkumu tiek veikts vakara stundās no 18.30 līdz 22.30 pēc vietējā laika un tajā esot arī iereibušu pircēju ieguldījums.
Tiešsaistes tirgotāji arī atzīst, ka pieaug pārdošanas apjomi naktīs. Kompānija ChannelAdvisor, kura daudzām interneta vietnēm nodrošina tiešsaistes tirdzniecības iespējas, norāda, ka pirkumu skaits, kas izdarīti laika posmā no 21.00 līdz pusnaktij, ir ievērojami pieaudzis, salīdzinot ar citiem gadiem.
ASV laikraksts norāda, ka no tiešsaistes tirgotāju puses šī parādība nereti prasa delikātu pieeju. Tirgotāji nevēlas, lai sabiedrība uzskata, ka viņi aicina veikt pirkumus dzērumā, bet no otras puses – laimīgs un priecīgs pircējs var palielielināt pārdošanas apjomus.