Turcijas lidostu operators TAV Airports Holding (TAV) uzvarējis lidostas Rīga izsludinātajā konkursā un ieguvusi tiesības uz 4 646 m2 lielas lidostas komercplatības iznomāšanu, ziņo worldbulletin.net.
TAV desmit gadus, sākot ar 2011. gada 1. janvāri, būs vecā lidostas termināla komercplatību, kā arī beznodokļu zonas telpu operators.
Jau ziņots, ka Turcijas lidostu operators TAV Airports Holding (TAV) ar lidsabiedrību airBaltic noslēdzis nodomu protokolu jauna uzņēmuma dibināšanai, kas būvēs jauno pasažieru termināli Rīgas lidostā.
TAV Airports Holding ir operators četrās lielākajās Turcijas lidostās, ieskaitot Stambulu un Ankaru, kā arī pārvalda divas lidostas Gruzijā un vienu Tunisijā.
Lai gan par konkursu interesējās 20 starptautiskas kompānijas un nolikumu izņēma 17 kompānijas, savus piedāvājumus iesniegušas tikai divas kompānijas.
Db jau vēstīja, ka kā iemeslu tam, kāpēc no daudziem interesentiem (piem., Vācijas Heinemann Duty Free, Šveices The Nuance Group un Francijas Aelia) reālus piedāvājumus izteikušas tikai divas, gan pati lidostas vadība, gan arī konkursa pretendenti minēja līgumā paredzēto termiņu desmit gadu.
Proti, lai gan pēc starptautiskas prakses tas ir normāls termiņš, tomēr šajā gadījumā konkursa pretendentus, iespējams, nobiedēja plānotā jaunā termināļa būvniecība, kuru varētu pabeigt 2014. gadā. Paredzams, ka tad «vienā dienā» lielākā daļa pasažieru, ko apkalpo airBaltic (ap 70% no kopējiem pasažieriem), tiktu novirzīta uz jauno termināli un tādēļ varētu samazināties uzņēmēju ieņēmumi «vecajā terminālī», bet operators varētu pat ciest zaudējumus.
Db arī rakstīja, ka lidostai ir izdevīgi, ja konkursā uzvar TAV, jo tas nebūtu ieinteresēts, lai visi airBaltic pakalpojumu izmantotāji nākotnē plūstu tikai caur jauno termināli, bet būtu ieinteresēts, lai daļa pasažieru tomēr naudu atstātu arī vecajā terminālī. Tajā pat laikā lidosta varēja nepieļaut TAV dalību konkursā, jo varēja radīt lielāku konkurenci un iegūt augstāko cenu.