Transports un loģistika

Lidostas boss: lai gan būsim uzcēluši sapņu pili, Rīgā joprojām nav konferenču zāles

Dienas Bizness,18.07.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Aviopasažieru - respektīvi, tūristu, kas ierodas Latvijā, - skaita pieaugumu es neredzu. Protams, tūristu piesaiste nav vienas dienas darbs. Turklāt svarīgi būtu valsts mērogā domāt stratēģiski. Ja jaunajā Latvijas Nacionālās bibliotēkas ēkā Gaismas pilī būtu atvērta starptautiska mēroga konferenču zāle, lidostā Rīga ierastos vairāk biznesa tūrisma grupu,» intervijā laikrakstam Diena norādījis va/s starptautiskā lidosta Rīga valdes priekšsēdētājs Aldis Mūrnieks.

«Diemžēl, lai gan būsim uzcēluši sapņu pili - Gaismas pili, Rīgā joprojām nav konferenču zāles, kurā varētu organizēt plašas starptautiska mēroga konferences. Kaut arī - būtu bijis noderīgi un gudri, būvējot jaunu bibliotēku, arī par mūsdienu prasībām atbilstošu konferenču zāli padomāt,» uzskata lidostas vadītājs.

Savukārt, jautāts, par savulaik apspriesto ieceri Baltijas lidostas savienot ar dzelzceļu, A. Mūrnieks atbildējis:

«Jā, plāns Baltijas lidostas savienot ar dzelzceļu joprojām ir spēkā, bet realizācija gaidāma tālā nākotnē - te nav runa par gadiem, bet desmitgadēm.»

«Visi attīstības plāni un skices, kas lidostā tiek izstrādātas, paredz arī dzelzceļa iespējamību. Tomēr šobrīd es neredzu aviopasažierus, kuri gribētu izmantot vilcienu. Ceļotājs, kas pāris stundās atlidojis no Kopenhāgenas uz Rīgu, negribēs daudz ilgāku laiku pavadīt vilcienā, braucot uz Tallinu. Iespējams, pašreizējie vilcieni ceļotājiem šķiet par lēnu, un Baltijas dzelzceļa infrastruktūra nav vēl gatava, lai to saslēgtu vienotā sistēmā ar lidostu,» viņš skaidrojis.

Intervijā A. Mūrniekam uzdots arī daudz diskutētais jautājums - airBaltic ir vai nav zemo cenu aviokompānija? Uz to viņš Dienai atbildējis skaidrojot: «AirBaltic ir vērojamas zemo cenu aviokompānijas iezīmes, bet nosaukt to par tipisku zemo cenu lidsabiedrību noteikti nevar. AirBaltic pašai jāizvēlas, kurā virzienā - zemo cenu vai klasiskās aviokompānijas - tā grib attīstīties. Ja izdodas apvienot abus virzienus, arī nav slikti, jo piedāvāt paralēli lētākām vietām arī biznesa klasi var būt no biznesa viedokļa izdevīgs lēmums. Tipisko zemo cenu aviokompāniju lidojumos šādas iespējas vispār nav.»

Komentāri

Pievienot komentāru