Lēdmanes izklaides parkā Avārijas brigāde (AB Park) jau ieguldīti aptuveni 2,2 miljoni eiro, žurnālam Biznesa Plāns atklāj tā īpašnieks Mārtiņš Brezauckis.
AB Park atrašanās vieta Lēdmanē sevi esot viennozīmīgi attaisnojusi – blakus atrodas šoseja, parks ir stundas brauciena attālumā no Rīgas un atrodas pašā valsts viducī. Vieta tikusi izraudzīta mērķtiecīgi, vērtējot citu valstu pieredzi par to, kā tiek novietoti parki. «Nevaru iedomāties ērtāku parka atrašanās vietu,» norāda M. Brezauckis. Viņš pats nāk no Lielvārdes. Parka lepnums ir lielie ozoli, kas ir liecība par vecajām lauku mājām, kas agrāk atradušās vietā, kur tagad gada siltajā sezonā neapklust bērnu spiedzieni un smiekli.
Domāju, ka šie viesi nav nejauši. Lielākoties tie ir tūristi, kas paliek Rīgas vai Jūrmalas viesnīcās.
Tāpat kā vieta, arī nosaukums tika īpaši piemeklēts un esot sevi attaisnojis, uzskata AB Park «tētis». «Pirmajā gadā daudzi bija izbrīnīti, kāpēc viss parks nav noformēts Avārijas brigādes stilā. Reāli domājot, 20 vienveidīgi hektāri būtu apnicīgi. Tas būtu tāpat, kā izlikt dinozaurus pa visu teritoriju. Lai neriskētu ar apnikšanu, mans mērķis ir parku veidot pa mazām daļiņām, lai saglabātu apmeklētāju sajūsmu un interesi par katru nākamo objektu. Sākumā bija grūti ar nosaukumu, bet Avārijas brigāde faktiski bija vienīgā ideja. Arī mūsdienu bērni zina šos tēlus, ar ko mēs testējām cilvēku reakciju, vēl pirms sākām parka būvniecību,» atceras M. Brezauckis.
«Jau no paša sākuma mērķis bija augt. Pašlaik esam sasnieguši to, ka AB Park pēc izklaides daudzveidības un apmeklētāju pavadītā laika ziņā ir lielākais izklaides parks Baltijas valstīs. Domāju, ka šajā gadā kļūsim par līderi arī apmeklētāju skaita ziņā, sasniedzot Palangas dinozauru parka Lietuvā apmeklējuma rādītājus,» prognozē M. Brezauckis.
Aizvadītā siltā un sausā vasara uz parku atveda rekordlielu viesu skaitu – 114 tūkstošus. Pašlaik parku apmeklē ne tik daudz lietuviešu, taču igauņu vidū parks kļuvis visai populārs. Parka autostāvvietā sezonas laikā redzamas automašīnas no dažādām valstīm, tostarp Krievijas. «Domāju, ka šie viesi nav nejauši. Lielākoties tie ir tūristi, kas paliek Rīgas vai Jūrmalas viesnīcās. Tā kā mums ir sadarbība ar tūrisma informācijas centriem visā Latvijā, šādā veidā jūtam atdevi,» vērtē M. Brezauckis.
Atsaucoties uz M. Brezaucka sniegto informāciju, db.lv jau vēstīja, ka patlaban norisinās aktīvs darbs, lai izveidotu jaunu izklaides vietu - Šausmu māju, un atrastu tai piemērotu atrašanās vietu.
Šobrīd jau darbojas ABpark izklaides parks Lēdmanē un iekštelpu izklaides vieta ar tādu pašu nosaukumu tirdzniecības centrā Spice Home. Līdz ar to Šausmu māja būs M. Brezaucka trešais projekts izklaides jomā.
«Kopā ar mākslinieci Vladlenu tiek veidota ekspozīcija, kurā būs iespējams satikt dažādās šausmu filmās un stāstos redzētus personāžus reālā cilvēka augumā. Tas viss tiks kombinēts ar jaunākajām digitālajām tehnoloģijām, lai radītu maksimālu jautrību un piedzīvojumu. Sākotnēji to tika plānots izvietot Lēdmanes izklaides parkā, bet, aprēķinot nepieciešamās investīcijas, sapratu, ka būvēt tam atsevišķu ēku prasītu pārāk lielus ieguldījumus,» skaidroja M. Brezauckis. Tiek izskatīti dažādi atrašanās vietas varianti, bet, visticamāk, izklaides vieta tiks atvērta Rīgā. Tā būs piemērota bērniem, sākot no 5 gadu vecuma. Kopumā šajā projektā plānots investēt aptuveni 120 tūkstošus eiro. Pirmie eksponāti jau parādīti tūrisma izstādēs visā Baltijā, un gūta pārliecība, ka sabiedrībai ir interese par šādu izklaides vietu.