Ministru kabinets izdeva rīkojumu par atteikumu nodot privatizācijai valsts sabiedrību ar ierobežotu atbildību Latvijas Vēstnesis.
Kā teikts Tieslietu ministrijas (TM) sagatavotajā paskaidrojuma rakstā, privatizācijas ierosinājumu bija iesniegusi SIA JS riska vadības grupa un valdībai, lemjot par attiecīgā valsts īpašuma iespējamu nodošanu privatizācijai, bija jāvērtē, vai šis valsts īpašums nepieciešams valsts pārvaldes funkciju vai komercdarbības veikšanai saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma nosacījumiem, Db.lv informēja TM Sabiedrisko attiecību nodaļa.
VSIA Latvijas Vēstnesis pamatkapitāls ir Ls 500 000, un vienas kapitāla daļas nominālvērtība Ls 1. Savukārt valstij piederošo kapitāla daļu turētājs ir TM.
LV atbilstoši Valsts pārvaldes iekārtas likumam, veic komercdarbību nozarē, kurā pastāv dabiskais monopols, tādējādi nodrošinot sabiedrībai attiecīgā pakalpojuma pieejamību un augstāku kvalitātes standartu. Latvijas Vēstnesis pamatdarbība ir valsts oficiālā preses izdevuma Latvijas Vēstnesis izdošana, nodrošinot likumu un citu Saeimas, Valsts prezidenta un Ministru kabineta pieņemto aktu izsludināšanu, kā arī citas oficiālās publikācijas. No publikācijas Latvijas Vēstnesis atkarīga likumu un citu Saeimas, Valsts prezidenta un Ministru kabineta pieņemto aktu spēkā stāšanās, kā arī to izsludinātās redakcijas atbilstība attiecīgajā institūcijā pieņemtā akta oriģinālam.
Nododot Latvijas Vēstnesis privatizācijai, valsts oficiālā preses izdevuma Latvijas Vēstnesis izdošana un ar to saistītās funkcijas tiktu deleģētas privātai kapitālsabiedrībai. Šādā gadījumā valstij būtu jāveido paralēla rezerves publicēšanas sistēma, jo valsts zaudētu līdzšinējo kontroli pār kapitālsabiedrību un tās publicētās informācijas saturu. Jebkura oficiālās publikācijas neatbilstība oriģinālajam akta tekstam, piemēram, Saeimas pieņemtajam likumam radītu neparedzamas tiesiskās un materiālās sekas.
Latvijas Republikas Satversmes noteiktais, ka ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības, uzliek valstij par pienākumu nodrošināt, ka izsludinātie normatīvie akti ir brīvi pieejami katram sabiedrības loceklim. Tātad iespējas gūt ienākumus no valsts oficiālā preses izdevuma Latvijas Vēstnesis izdošanas tā tirdzniecības ceļā būtu pakļautas noteiktiem ierobežojumiem, jo tam jābūt pieejamam par samērīgu cenu katram sabiedrības loceklim. Līdz ar to būtu jāveido Latvijas Vēstnesis sniegto pakalpojumu cenu noteikšanas un regulēšanas mehānisms.
Latvijas Vēstnesis privatizācijas rezultātā tiktu apdraudētas sabiedrības intereses uz drošu pieeju uzticamam oficiālo publikāciju avotam. Vienlaikus būtu pārkāptas sabiedrības tiesības uz ekonomisku un racionālu valsts pārvaldi, jo nepieciešamo oficiālās publikācijas satura kontroles un ar to saistīto pakalpojumu cenu regulēšanas nodrošināšana prasītu papildu valsts budžeta izdevumus.
Ievērojot iepriekš minēto, valdība noraidīja SIA JS Riska vadības grupa privatizācijas ierosinājumu un pieņēma lēmumu par atteikumu nodot privatizācijai Latvijas Vēstnesis, lai nodrošinātu valsts pārvaldes funkcijas.