Latvijas uzņēmums MAK IT izstrādājis projektu pārvaldības modeli, kas ļauj identificēt riskus agrīnā stadijā un samazināt tos līdz minimumam, tādā veidā samazinot projekta neizdošanos.
«Modelis «Mitigate» pastāv jau kādu laiku un pierādījis savu efektivitāti praksē, komentē MAK IT dibinātājs un vadītājs Arvis Zeile. «Tāpēc nolēmām mainīt uzņēmuma nosaukumu uz «Mitigate», kas uzreiz skaidri norādītu, ka varam un spējam jebkuru projektu novest līdz galam».
Efektīva projektu pārvaldība, īpaši lielbudžeta, ir katra uzņēmuma nepieciešamība. IT jomā šī problēma ir īpaši aktuāla, jo 66% no visiem projektiem netiek pabeigti, nodarot kaitējumu ekonomikai un dažkārt izraisot lielu uzņēmumu bankrotu. «Patiesībā tādu projektu, kas apdraud paša uzņēmuma pastāvēšanu, īpatsvars ir 17% — tas ir ļoti daudz,» komentē А. Zeile. «Tāpēc esam izstrādājuši vadības modeli, kas ļauj projekta plānošanas stadijā identificēt maksimālo iespējamo risku skaitu un savlaicīgi sastādīt rīcības plānu. Tas mums ļauj pabeigt 100% no projektiem, kurus uzņemamies, lai gan prasa daudz laiku sākotnējā darba posmā ar klientu». Ar līdzīgu rezultātu var lepoties tikai 2,5% IT uzņēmumi pasaulē.
Lai skaidri komunicētu sava uzņēmuma solījumu un know-how nākamajiem partneriem, uzņēmums МAK IT tagad būs pazīstams kā «Mitigate». «Mūsu jaunais nosaukums ir cieši saistīts ar jaunu attīstības posmu – tā ir uzņēmuma izaugsme kopumā – paplašināšanās ārējos tirgos, darbinieku skaita palielināšanās, kā arī uzlabojumi sociālās vienlīdzības un sabiedrības un mūsu planētas ieguvumu izteiksmē», - skaidro uzņēmuma dibinātājs.
Vienlaikus ar zīmola maiņu turpinās aktīvs darbs pie ESG “Mitigate tool” - ar kura palīdzību var aprēķināt un ievērojot ieteikumus samzaināt CO2 izmešus saistībā ar uzņēmuma darbību tādā veidā sekojot Eiropas Savienības kopējam plānām. ESG Mitigte tools netikai palīdzēs uzņēmumiem sagatavotilgtspējas atskaites, bet arī sniegs ieteikumus kā uzlabot rādītājus ne tikai kvantatīvos daus bet arī kvalitatīvos, kā piemēram ieteikumi: lai darbinieki nepārstrādātos un tiktu iekļauti iekšējā kultūrā un kolektīva dzīvē.
Papildu iekšējai attīstībai, norit arī ārējā:2-3 gadu laikā plānots atvērt jaunus birojus citās valstīs, savukārt darbinieku skaits divkāršosies. Ir uzsākta mentoru programma jaunietēm «Beat IT», kas palīdz sievietēm noticēt saviem spēkiem un izstrādāt rīcības plānu mērķu sasniegšanai. А. Zeile piebilst, ka tas ir tikai viens no nozīmīgiem sociālajiem projektiem uzņēmumā.
Uzņēmumu MAK IT dibināja 2011. gadā. Klientu portfelī ietilpst tādi zīmoli kā TET, Food Union, Accenture, Upb, Amber beverage group, Gaso, Latvenergo, Balta, LMT un citi.