Tikai piektajai daļai Latvijas autoīpašnieku ir KASKO jeb brīvprātīgā automašīnas apdrošināšana, liecina apdrošināšanas sabiedrības Balta veiktais pētījums. Salīdzinājumam, piemēram, Skandināvijā KASKO apdrošināšana ir 95% autoīpašnieku. 90% KASKO nelietotāju Latvijā atzinušies, ka viņiem ir siltas jūtas pret savu braucamrīku.
Pētījums pilnībā atspēko mītu, ka noteicošais, kāpēc Latvijas automašīnu īpašnieki neiegādājas brīvprātīgo transportlīdzekļa apdrošināšanu, ir ģimenes budžetam neatbilstoša KASKO polises cena. Pētījums pierāda - galvenais KASKO zemas izplatības iemesls ir Latvijas autovadītāju nepietiekamā atbildība un intereses trūkums par saviem finanšu riskiem, ko varētu radīt negadījumi ar automašīnu, uzskata Balta.
Aptauja parāda, ka biežākie iemesli, kāpēc Latvijas ģimenēs, kurās ir automašīna, tai nav KASKO apdrošināšanas, ir: "Neesmu par to interesējies, iedziļinājies" (41%). Otra visbiežākā atbilde - 32% respondentu - "Mana automašīna ir pārāk veca". Tikai 11% respondentu minējuši "KASKO apdrošināšanas polise ir pārāk dārga", kas bija trešā minētākā atbilde.
84% aptaujāto automašīnu lieto katru dienu vai gandrīz katru dienu. 64% KASKO nelietotāju pieder automašīnas vecumā līdz 15 gadiem, kurām KASKO apdrošināšana noteikti būtu rekomendējama, ņemot vērā riskus, auto vērtību un potenciālas remonta izmaksas. 31% respondentu, kuriem nav KASKO, pieder automašīnas vecumā līdz 10 gadiem, bet 4% - pavisam jaunas automašīnas vecumā līdz pieciem gadiem.
Turklāt 47% jeb gandrīz pusei no aptaujātajiem KASKO nelietotājiem ir nācies remontēt savu neapdrošināto automašīnu pēdējā gada laikā. Saskaņā ar CSDD datiem arī ceļu satiksmes negadījumu pieredze Latvijas autovadītājiem ir liela - šā gada 7 mēnešos vien Latvijā ir notikuši 33 652 ceļu satiksmes negadījumi.
Pētījums rāda, ka KASKO nelietotājus raksturo visai savdabīga attieksme pret savu transportlīdzekli. 90% KASKO nelietotāju ir siltas jūtas pret savu braucamrīku, bet 22% no tiem pat atzinušies, ka ļoti mīl savu automašīnu. Neviens no aptaujātajiem nav atbildējis, ka savs auto viņiem ir pilnīgi vienaldzīgs. Tajā pašā laikā aptauja liecinot, ka šīs siltās jūtas aptaujātajiem autoīpašniekiem neasociējas ar praktiskiem soļiem auto un savu ieguldījumu pasargāšanā.
Gan Baltas, gan kopējie apdrošināšanas tirgus rādītāji apliecina, ka KASKO atlīdzību izmaksu apjoms arvien pieaug, kas lielā mērā saistīts ar servisu cenu pieaugumu. Ja 2005.gadā Balta KASKO atlīdzībās izmaksāja ap 5,4 miljoniem latu, tad pagājušajā gadā - jau 8,9 miljonus latu. Savukārt kopā Latvijas apdrošināšanas tirgū 2005.gadā atlīdzībās izmaksāti ap 20 miljoniem latu, savukārt pagājušajā gadā - jau vairāk kā 32 miljoni latu.
Šogad tikai divos ceturkšņos KASKO atlīdzībās Balta jau ir izmaksājusi vairāk nekā 6 miljonus latu. Lielākā šogad izmaksātā Baltas KASKO atlīdzība ir 130 000 latu.
Pēc Baltas aprēķiniem jauno automašīnu dīleru servisu cenas ievērojami pieaug pat pusgada laikā (par ~11%): ja 2006.gada janvārī vidēja normustundas cena bija 17,08 lati, tad šā gada janvārī - jau 24,26 lati, bet šā gada 1.augustā - 27 lati.