Jaunākais izdevums

Par globālās ekonomiskās lejupslīdes radītajām problēmām sadzirdējuši arī pasaules ietekmīgākie izdevumi. Tieši Latvijai veltītas publikācijas šonedēļ parādījušās The New York Times un BusinessWeek.

«Mazītiņā Baltijas valsts pērnā gada pēdējā ceturksnī piedzīvoja sirdi plosošu 10.5 % ekonomikas sarukumu un tiek prognozēts, ka 2009.gadā IKP saruks par 12 %. Neraugoties uz 7.5 miljardu starptautisko aizdevumu, valsts valdība ir spiesta publiskajā sektorā strādājošajiem samazināt algas par 15 %.

Tas ir vērā ņemams notikumu pavērsiens valstij, kura vēl nesen tika uzskatīta par veiksmīgu. Latvijas galvaspilsētā Rīgā, momentā var pamanīt pierādījumus vēl nesenai ekonomikas izaugsmei. Pilsēta ir kļuvusi par Rietumu tūristus pievelkošu magnētus, tās centru padarot par daudzkrāsainu mazu veikaliņu, kafejnīcu un restorānu labirintu. Modernas banku filiāles, piemēram Swedbank un SEB, redzamas uz katra stūra.

Tomēr šīs uzkrītošie labklājības liecinieki ir maldinoši.

Janvārī gleznainās Rīgas vecpilsētas ielas pārvērtās par kaujas lauku, kurā sadūrās akmeņus metoša jaunatne un policija. Sabiedrības neapmierinātība ar politiķiem un to iekšējās nesaskaņas beidzās ar centriski labējās valdības demisiju. Savukārt premjera amatam nominētais Valdis Dombrovskis ir atzinis, ka valsts ir uz bankrota sliekšņa.

Kas aizgāja šķībi? Uzņemot globālās recesijas sitienu, mazā Latvija ārkārtīgi cieš no eksporta sarukuma. Tās problēmas tikai saasina nacionālās valūtas ciešā piesaiste eiro – valsts ekonomikas politikas stūrakmens, kas šobrīd šķiet aizvien apšaubāmāks. Taču pamati šīsdienas krīzei tika ielikti vēl pirms vairākiem gadiem.

Tas ir jau pazīstamais stāsts par pārkarsušu nekustamā īpašuma tirgu ar neuzmanīgi izsniegtiem kredītiem, pārlieku lielu aizņemšanos un bezrūpīgiem regulatoriem.

Jāatzīst, ka parastais Latvijas iedzīvotājs var tikt vainojams naivumā, taču Latvijas valdībai jānes lielāka atbildība par nespēju apturēt burbuļa uztūkšanu laikā, kad bija šāda iespēja,» stāsta BusinessWeek.com.

Savukārt The New York Times situāciju Latvijā vērtē caur 13.janvāra un «zemnieku nemieru» prizmu. Ietekmīgākā ASV laikraksta žurnālists februārī pabijis Sējas pagastā, kur pulcējās ar zemkopības ministru Mārtiņu Rozi neapmierinātie zemnieki.

Sarunās ar zemniekiem, žurnālists konstatējis, ka aizvien lielāku neapmierinātību Latvijas iedzīvotāji pauž par, iespējams, kļūdaino lēmumu iestāties Eiropas Savienībā.

NYT lapās tiekam salīdzināti arī ar Īslandi, kurā ekonomiskās problēmas pāraug masu nemieros.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Iedzīvotāji decembrī visvairāk skatījušies TV3

Žanete Hāka, 06.01.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērnā gada decembrī skatītākais bija kanāls TV3, kura vērošanai veltīti 14,6% no kopējā TV skatīšanās laika, liecina TNS Latvia dati.

Otrajā vietā ierindojies kanāls LNT, kura skatīšanās laika daļa bija 10%, savukārt trešajā vietā ierindojies kanāls PBK ar 9,6% lielu skatīšanās laika daļu.

Kanāla LTV1 skatīšanās laika daļa bija 9,4%, kanāla NTV Mir Latvija – 6,3%, kanāla RTR Planeta Baltija – 5,9% un kanāla TV5 – 4,6%. Kanālam REN Baltija veltīti 4,4%, kanālam 3+ - 4,2%, kanālam TV6 – 3%, kanālam LTV7 – 2,8% un Kanālam 2 – 0,9% no kopējā TV skatīšanās laika. Kanāliem 1BM, CTC Baltija, Fox un National Geographic Channel katram veltīti pa 0,5% no kopējā TV skatīšanās laika. Kanālam Fox Life veltīti 0,2%, TVOE – 0,05%, bet visu pārējo kanālu skatīšanai – 17,3%. Savukārt video satura vērošanai veltīti 4,8% no visa kopējā TV skatīšanai veltītā laika decembrī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

PBK nostumj LNT uz trešo skatītākā kanāla pozīciju

Sanita Igaune, 02.02.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2012.gada janvārī skatītākais bijis kanāls TV3 ar 11,7 % lielu skatīšanās laika daļu. Otrs skatītākais bijis PBK , kura vērošanai veltīti 11,2 % no kopējā skatīšanās laika. Trešais skatītākais kanāls janvārī bijis LNT ar 11,1 % lielu skatīšanās laika daļu, liecina TNS Latvia dati.

Kanālam LTV1 veltīti 9,4%, NTV Mir Latvija – 6,3%, RTR Planeta Baltija 5,7% un LTV7 – 5% no kopējā TV skatīšanās laika. Kanāla 3 + skatīšanās laika daļa janvārī bija 4,3%, TV5 Rīga – 4,2%, REN Baltija – 3,6% un TV6 – 3,1%.

Kanālam 2, kurš iepriekš bija zināms ar nosaukumu LMK, veltīti 0,9 % no kopējā TV skatīšanās laika, National Geographic Channel veltīti 0,6%, 1BM – 0,5% un Fox Crime – 0,4% no kopējā TV skatīšanās laika. Kanāliem OE un CTC Baltija veltīti katram pa 0,2%, bet Fox Life – 0,1% no visa TV skatīšanai veltītā laika janvārī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Skatītākais TVkanāls jūlijā bijis LNT

Elīna Pankovska, 03.08.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada jūlijā skatītākais TV kanāls bijis LNT, kura vērošanai veltīti 13,3% no kopējā TV skatīšanās laika, liecina pētījumu aģentūra TNS Latvia apkopotie dati.

Otrs skatītākais bijis kanāls TV3 ar 12,2%, bet trešais kanāls – PBK ar 11,9% lielu skatīšanās laika daļu. Kanālam LTV1 veltīti 9,2%, RTR Planeta Baltija - 5,4% un NTV Mir Latvija – 5,3% no visa kopējā TV skatīšanās laika.

Savukārt kanālam TV5 Rīga veltīti 4,5 %, kanālam 3+ - 4 %, kanālam REN Baltija – 3,1 % un kanālam LTV7 – 3%. Kanālam TV6 veltīti 2,4% un 1BM – 0,9 % no kopējā TV skatīšanās laika jūlijā. Visu pārējo kanālu skatīšanai veltīti 22,5%, bet video un DVD – 2,4% no kopējā TV skatīšanās laika.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pētījumu kompānija TNS ir apkopojusi 2014. gada aprīļa TV kanālu auditorijas. Skatītākais kanāls šā gada aprīlī bijis PBK, kura vērošanai veltīti 11,6% no visa kopējā TV skatīšanās laika. Otrs skatītākais kanāls bija TV3, kura vērošanai veltīti 10,8% no kopējā TV skatīšanās laika.

Vēl šā gada martā skatītākais kanāls bija TV3 ar 12,1% lielu skatīšanās laika daļu.

Savukārt trešajā vietā aprīlī, ar 9,3 % lielu skatīšanās laika daļu katrs, ierindojušies kanāli LNT un NTV Mir Latvija.

Kanāla LTV1 skatīšanās laika daļa bija 8,1%, kanāla TV5 – 5%, kanāla REN Baltija – 4,9%, kanāla 3+ - 4,5% un kanāla TV6 – 3,1%. Kanālam LTV7 veltīti 2,7%, kanālam RTR Planeta Baltija – 1,7%, Kanālam 2 – 1,0% un kanālam FOX – 0,7%. Savukārt kanāliem CTC Baltija un National Geographic Channel katram veltīti pa 0,6% no kopējā TV skatīšanās laika. Kanālam 1BM veltīti 0,5%, kanālam Fox Life – 0,3% un kanālam TVOE – 0,04%. Visu pārējo kanālu skatīšanai veltīti 21,7%, bet video satura vērošanai – 3,5% no kopējā TV skatīšanās laika aprīlī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Visvairāk septembrī iedzīvotāji skatījušies TV3

Žanete Hāka, 02.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Skatītākais kanāls šī gada septembrī bijis TV3, kuram veltīti 12,8% no kopējā TV skatīšanās laika, liecina TNS dati.

Otrs skatītākais kanāls bijis PBK, kura skatīšanās laika daļa bija 10,7%. Savukārt trešajā vietā ierindojies kanāls LNT ar 9,7% lielu skatīšanās laika daļu.

Kanālam LTV1 veltīti 8,9% un kanālam NTV Mir Latvija - 6,8% no kopējā TV skatīšanai veltītā laika. Savukārt kanālam RTR Planeta Baltija veltīti 5,7%, bet REN Baltija – 4,6% skatītāju laika.

Kanāla TV5 skatīšanās laika daļa bija 3,5%, kanāla 3+ - 3,4%, kanāla TV6 – 3,2%, kanāla LTV7 – 2,9% un Kanāla 2 – 1,6%.

Savukārt kanāliem 1BM, CTC Baltija un Fox katram veltīti pa 0,5% no kopējā TV skatīšanās laika. Kanāla National Geographic Channel skatīšanās laika daļa bija 0,4%, bet Fox Life – 0,1%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Janvārī visvairāk skatījušies TV3

Jānis Rancāns, 04.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada janvārī skatītākais televīzijas kanāls bijis TV3, kura vērošanai veltīti 11,5% no visa kopējā TV skatīšanās laika, liecina pētījumu aģentūras TNS apkopotās 2013. gada janvāra TV auditorijas.

Savukārt otrs skatītākais kanāls bijis PBK, kura vērošanai veltīts 10,8% TV skatīšanās laika, bet trešais skatītākais kanāls bijis LNT ar 10,7% lielu skatīšanās laika daļu.

Tikmēr kanālam LTV1 veltīti 10,4%, kanālam RTR Planeta Baltija – 6,5%, kanālam NTV Mir Latvija – 6,4% un kanālam REN Baltija – 4,7% no visa kopējā TV skatīšanai veltītā laika.

Kanālam 3+ veltīti 4,2%, kanālam LTV7 veltīti 4% un kanālam TV5 – 3,3 % no visa TV skatīšanās laika janvārī. Savukārt kanāla TV6 skatīšanās laika daļa bija 2,7 %, 1BM – 0,7 %, kanāla 2 – 0,7 %, kanāla National Geographic Channel – 0,6 %, kanāla CTC Baltija – 0,5 %, kanāla FOX – 0,3 % un kanāla Fox Life – 0,1 %.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Skatītākais kanāls jūlijā bijis TV3

Dienas Bizness, 06.08.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Skatītākais kanāls šī gada jūlijā bijis TV3 ar 12,4 % lielu skatīšanās laika daļu. Savukārt otro vietu dala divi kanāli – LNT un LTV1, katra šī kanāla skatīšanās laika daļa bija 9,9%, liecina TNS apkopotā informācija.

Trešais skatītākais kanāls jūlijā bijis PBK, kura vērošanai veltīti 9,2 % no visa TV skatīšanās laika.

Kanāla NTV Mir Latvija skatīšanās laika daļa bija 6,1 %, kanāla TV5 – 5,7 % un kanāla LTV7 – 4,8 %. Kanālam REN Baltija veltīti 4,2 %, kanālam 3+ - 3,9 %, kanālam TV6 – 2,8 % un kanālam RTR Planeta Baltija – 1,8 % no kopējā TV skatīšanās laika. 1BM kanālam veltīti 0,9 % un Kanālam 2 veltīti 0,8 %. Savukārt kanāliem Fox Crime un National Geographic Channel veltīti katram pa 0,6 % no visa TV skatīšanās laika. Kanālam CTC Baltija veltīti 0,4 % un Fox Life – 0,2 %, bet visu pārējo kanālu skatīšanai veltīti 23,3 %. Savukārt video un DVD skatīšanai veltīti 2,6 % no kopējā TV skatīšanās laika.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Aprīlī skatītākie telekanāli bijuši TV3, LNT un PBK

Gunta Kursiša, 03.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada aprīlī Latvijā skatītākais bijis televīzijas kanāls TV3 ar 13,8% lielu skatīšanās laika daļu, otrs skatītākais bijis kanāls LNT (12,1%), bet trešajā vietā pēc skatīšanās laika ierindojies PBK (10,6%), liecina TNS Latvia apkopotie dati.

Kanālam LTV1 veltīti 8,4 %, kanālam NTV Mir Latvija veltīti 6,3 % un kanālam TV5 – 4,8 % no kopējā televīzijai skatīšanai veltītā laika šā gada aprīlī.

Savukārt kanāla REN Baltija skatīšanās laika daļa bija 4,3 %, kanāla 3+ - 4,2 % un kanāla LTV7 – 3,3 %. Kanālam TV6 veltīti 2,6 %, Kanālam 2 – 2,1 %, kanālam RTR Planeta Baltija - 1,1 % un 1BM kanālam – 0,7 % no kopējā TV skatīšanās laika.

Kanāliem National Geographic Channel un Fox Crime veltīti katram pa 0,5 %, savukārt kanālam CTC Baltija – 0,3% un Fox Life - 0,2 % no kopējā TV skatīšanās laika.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

TV3 atgriežas skatītāko kanālu topa virsotnē

Lelde Petrāne, 03.06.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pētījumu kompānija TNS ir apkopojusi 2014. gada maija (01/05/2014 – 31/05/2014) TV kanālu auditorijas. Šā gada maijā skatītākais kanāls atkal bijis TV3, kura vērošanai veltīti 12,2% no kopējā TV skatīšanās laika.

Otrajā vietā – PBK ar 11,2%, bet trešajā - LTV1 ar 9,2% lielu skatīšanās laika daļu.

Kā vēstīts, mediju grupai Modern Times Group (MTG) un Lattelecom neizdevās panākt vienošanos par jaunu līgumu, tādēļ jau kopš 2.aprīļa Lattelecom interaktīvās televīzijas lietotājiem vairs nav pieejams kanāls TV3.

Aprīlī kanāls TV3 bija zaudējis auditoriju un pirmo vietu TV topā.

Kanālam LNT maijā veltīti 9%, kanālam NTV Mir Latvija – 8,3% un kanālam TV5 – 5,5% no kopējā TV skatīšanās laika. Kanāla REN Baltija skatīšanās laika daļa bija 4,1%, kanāla 3+ - 3,9%, kanāla TV6 – 3,4%, kanāla LTV7 – 2,6% un Kanāla 2 – 1%. Savukārt kanālam FOX veltīti 0,9% un kanālam CTC Baltija – 0,6% no kopējā TV skatīšanās laika. Kanāliem 1BM, National Geographic Channel un Re:TV katram veltīti pa 0,5%, kanālam Fox Life – 0,4%, RTR Planeta Baltija – 0,3% un kanālam TVOE – 0,04% no visa kopējā TV skatīšanās laika. Visu pārējo kanālu skatīšanās laika daļa bija 22,7%. Savukārt video satura vērošanai veltīti 3,1% no visa kopējā TV skatīšanās laika maijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Janvārī visstraujāk pieaug LTV1 skatītāju auditorija

Ieva Mārtiņa, 02.02.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad janvārī skatītākie kanāli bijuši LNT un TV3, kuriem veltīti attiecīgi 12,9 % un 11,7% no visa TV skatīšanās laika. Salīdzinot ar decembri, šī skatīšanās laika daļa samazinājusies abiem kanāliem, toties tā visstraujāk pieaugusi LTV1.

Tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūra TNS Latvia apkopotie dati par TV kanālu auditorijām 2011. gada janvārī liecina, ka LNT skatītāju auditorija janvārī, salīdzinot ar decembri samazinājusies par 0,7 procentu punktiem, bet TV3 – par 2,2 procentu punktiem. Savukārt LTV1 auditorija pieaugusi par 1,4 procentu punktiem, sasniedzot 9,7% no kopējā TV skatīšanās laika, kas līdz ar to bijis ceturtais skatītākais kanāls televīzijā.

Trešais skatītākais janvārī bijis kanāls PBK ar 11,3 % lielu skatīšanās laika daļu, kas ir par 0,6% procentu punktiem vairāk nekā pērn decembrī.

Dati liecina, ka šogad janvārī kanālam RTR Planeta veltīti 6,7 %, kanālam LTV7 veltīti 5 %, Kanālam 3+ veltīti 4,2 %, bet NTV Mir Latvija - 3,7 % no kopējā TV skatīšanās laika. Savukārt kanālam TV5 Rīga veltīti 3,2 %, REN Baltija 3 %, kanālam TV6 veltīti 2,6 %, PBMK – 0,6 % un LZK(+regional) 0,4 %, bet kanālam OE – 0,3 %. Visu pārējo kanālu skatīšanai, Latvijas iedzīvotāji, kas vecāki par 4 gadiem, veltījuši 22,7 %, bet video un DVD skatīšanai – 1,9 % no kopējā TV skatīšanās laika.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Martā skatītākais televīzijas kanāls – TV3

Sanita Igaune, 03.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Martā skatītākais bijis kanāls TV3 ar 13% lielu skatīšanās laika daļu. Tam seko kanāls LNT ar 12,1% artavu, bet trešais skatītākais bijis kanāls PBK ar 9,8% lielu skatīšanās laika daļu, liecina TNS apkopotie dati.

Kanālam LTV1 veltīti 8,6%, NTV Mir Latvija – 6%, bet TV5 – 4,6 % no kopējā TV skatīšanai veltītā laika. Kanāla LTV7 skatīšanās laika daļa bija 4,4%, kanāla REN Baltija – 4,3%, bet kanāla 3+ – 3,8%. TV6 veltīti 2,6%, kanālam 2 – 2%, kanālam RTR Planeta Baltija - 1,3% un 1BM kanālam – 0,7% no kopējā TV skatīšanās laika. Kanāliem National Geographic Channel un Fox Crime martā veltīti katram pa 0,5%, bet kanāliem CTC Baltija un Fox Life - katram pa 0,2% no kopējā TV skatīšanās laika.

Visu pārējo kanālu skatīšanai veltīti 22,2%, bet video un DVD skatīšanai – 3,1%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Augustā skatītākais – TV3

Žanete Hāka, 03.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada augustā skatītākais kanāls bijis TV3, kura skatīšanās laika daļa bija 12,3%, liecina jaunākie TNS dati. Otrs skatītākais kanāls bijis LNT ar 10,1%, bet trešais – kanāls PBK ar 9,9% lielu skatīšanās laika daļu.

Šī gada augustā viens televīzijas skatītājs pie televizora ekrāna pavadījis vidēji 4 stundas un 25 minūtes dienā, kas bija par minūti mazāk nekā šī gada jūlijā, liecina TNS dati.

Pagājušajā mēnesī kanālam LTV1 veltīti 8%, bet kanālam NTV Mir Latvija - 6,8% un kanālam RTR Planeta Baltija - 5,7% no visa kopējā TV skatīšanai veltītā laika.

Savukārt kanāla REN Baltija skatīšanās laika daļa bija 4,4%, kanāla LTV7 – 3,6%, kanāla TV6 – 3,5% un kanāla 3+ - 3,3%.

Savukārt kanālam TV5 veltīti 3,2%, Kanālam 2 – 1,9%, 1BM kanālam – 0,6% un CTC Baltija – 0,5% no kopējā TV skatīšanai veltītā laika.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Jūlijā iedzīvotāji visvairāk skatījušies TV3 un LNT

Žanete Hāka, 06.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada jūlijā skatītākais televīzijas kanāls bijis TV3, kura skatīšanās laika daļa bija 11,8%, savukārt otrs skatītākais kanāls bijis LNT ar 10,8%, liecina pētījumu aģentūras TNS veiktā aptauja.

Savukārt trešais skatītākais televīzijas kanāls bija LTV1 ar 10% lielu skatīšanās laika daļu. Kanālam PBK veltīti 9,1%, kanālam NTV Mir Latvija – 7% un kanālam RTR Planeta Baltija – 5% no kopējā TV skatīšanai veltītā laika.

Kanālam REN Baltija veltīti 4,5%, kanālam TV5 – 3,7%, kanālam TV6 – 3,6%, kanālam 3+ - 3,2% un kanālam LTV7 – 3% skatītāju laika.

Kanāla 2 skatīšanās laika daļa bija 1,2% un kanāla 1BM – 0,7%. Kanālu CTC Baltija, FOX un National Geographic Channel katra skatīšanās laika daļa bija 0,4%. Fox Life veltīts 0,2%, savukārt visu pārējo kanālu skatīšanai - 20,1%, bet video skatīšanai veltīti 4,9% no kopējā TV skatīšanai veltītā laika.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Februārī visvairāk skatījušies TV3

Jānis Rancāns, 04.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada februārī skatītākais kanāls bijis TV3, kura vērošanai veltīti 13,3% no visa kopējā TV skatīšanās laika, liecina pētījumu aģentūras TNS apkopotās 2013. gada februāra TV kanālu auditorijas.

Otrs skatītākais kanāls bijis LNT ar 10,9% lielu skatīšanās laika daļu. Savukārt trešais skatītākais kanāls bija PBK, kura vērošanai Latvijas iedzīvotāji, kas vecāki par 4 gadiem veltījuši 10% no visa kopējā TV skatīšanās laika.

Tikmēr kanālam LTV1 veltīti 9,6% TV skatīšanās laika, kanālam NTV Mir Latvija - 6,7%, kanālam RTR Planeta Baltija - 5,8%, kanālam REN Baltija veltīti - 5,3% no kopējā TV skatīšanās laika.

Kanāla LTV7 skatīšanās laika daļa februārī bija 4%, kanāla 3+ - 3,4%, kanāla TV5 – 3,3% un kanāla TV6 - 2,7%. Savukārt 1BM veltīti 0,7%, Kanālam 2 – 0,6%, kanālam CTC Baltija – 0,5%, kanālam National Geographic Channel – 0,4%, kanālam FOX – 0,3% un kanālam Fox Life – 0,1% no visa kopējā TV skatīšanās laika. Visu pārējo TV kanālu vērošanai veltīti 19,2%, bet Video un DVD vērošanai veltīts 3,1 % no kopējā TV skatīšanai veltītā laika šī gada februārī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Maijā iedzīvotāji visvairāk skatījušies TV3 un LNT

Gunta Kursiša, 04.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada maijā skatītākais kanāls Latvijā bija TV3, kura skatīšanās laika daļa bija 14,1%. Otrs skatītākais kanāls bija LNT ar 10,2% skatīšanās laika daļu, bet trešais – kanāls PBK ar 9,8% lielu skatīšanās laika daļu, liecina TNS veidotā aptauja.

Kanāla LTV1 skatīšanās daļa maijā veidoja 9,6%, NTV Mir Latvija – 6,3%, RTR Planeta Baltija – 5,5% un REN Baltija veltīti 4,6% no visa kopējā TV skatīšanās laika.

Kanāla 3+ skatīšanās laika daļa bija 3,8%, kanāla TV5 – 3,1%, kanāla TV6 – 2,6% un kanāla LTV7 – 2,4%. Savukārt kanālam FOX un Kanālam 2 veltīti katram pa 0,7%, bet 1BM kanālam veltīti 0,5%. Kanāliem CTC Baltija un National Geographic Channel veltīti katram pa 0,4%, bet kanālam Fox Life – 0,2% no visa kopējā TV skatīšanai veltītā laika. Visu pārējo kanālu skatīšanās laika daļa bija 19,8%, bet video un DVD – 5,2%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskā mediju kompānija Modern Times Group MTG AB parakstījusi vienošanos par 100% a/s Latvijas Neatkarīgā Televīzija (LNT) iegādi. Darījuma cena pagaidām netiek atklāta.

Darījuma pabeigšanai vēl nepieciešams Latvijas Konkurences padomes apstiprinājums. Kamēr KP nesniegs savu atzinumu par apvienošanos, tikmēr plašāki komentāri par darījumu netiks sniegti, Db sacījaTV3 ģenerāldirektore Baiba Zūzena. Tāpat viņa atzina, ka līdz KP lēmuma saņemšanas, saistībā arī TV3 nekas netiks mainīts. Patalaban Konkurences padome gaida apvienošanās ziņojumu, lai varētu izvērtēt un apstiprināt šo darījumu. Lēmumu padomei ir jāpieņem četru mēnešu laikā, DB norādīja padomes pārstāve Inita Kabanova.

LNT šefa Andreja Ēķa komentāru par darījumu Db nav izdevies iegūt.

MTG Latvijā pieder arī telekanāli TV3, 3+ un TV6. Ja darījums tiks apstiprināts, tad kompāniju apvienošanas rezultātā MTG konrolēs apmēram 37 % televīziju tirgus, rēķinot pēc skatīšanās laika daļas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Situācija ar aprīļa datiem jāskatās plašākā kontekstā – līdz ar izmaiņām Lattelecom interaktīvās televīzijas piedāvājumā no 2.aprīļa, strauji ir augusi krievu valodā raidošo kanālu auditorija. Krieviski raidošo kanālu spēks ir pieaudzis, jo tos sākuši skatīties vairāk latviešu, un šobrīd viņus turpina sasniegt tendenciozā informācija no Krievijas mediju telpas,» tā, lūgta komentēt pētījumu kompānijas TNS aprīļa TV kanālu auditorijas mērījumus, biznesa portālam db.lv norādīja mediju grupas Modern Times Group pārstāve Marta Zandersone.

Jāatgādina - pētījums apliecina: kanāls TV3 zaudējis auditoriju un pirmo vietu TV topā. Skatītākais kanāls šā gada aprīlī bijis PBK, kura vērošanai veltīti 11,6% no visa kopējā TV skatīšanās laika. Otrs skatītākais kanāls bija TV3, kura vērošanai veltīti 10,8% no kopējā TV skatīšanās laika. Vēl šā gada martā skatītākais kanāls bija TV3 ar 12,1% lielu skatīšanās laika daļu.

«Prognozēt notikumu attīstību šobrīd ir grūti, jo to ietekmē fakts, ka ar Lattelecom nav noslēgts līgums, un grūti pateikt, cik ilgi viņi nebūs ar mieru nākt pretī un noslēgt jaunu līgumu,» sacīja M. Zandersone.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

TV3 jūnijā saglabā skatītākā kanāla titulu, tomēr piedzīvo kritumu

, 08.07.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Skatītākais kanāls jūnijā tāpat kā maijā bija TV3, tomēr tā vērošanai iedzīvotāji no kopējā TV skatīšanās laika veltīja 12,4%, kas ir mazāk nekā maijā, kad attiecīgais rādītājs bija 15,1%, liecina TNS dati.

Jau ziņots, ka 1.jūnijā pilnībā no analogās TV apraides atvadījās Latvijas nacionālie TV kanāli. Lai gan iepriekš TV3 spītīgi turējās pie palikšanas analogajā apraidē, taču TNS dati apliecina – ne velti, jo TV3 reitingi ir pašā zenītā. Proti, pērn un vēl janvārī visvairāk skatītais TV kanāls Latvijā bija LNT, bet kopš februāra visvairāk no kopējā TV skatīšanās laika iedzīvotāji pavada, veroties TV3 piedāvātajā programmu klāstā. Turklāt tas nav viena mēneša ieguvums, jo arī martā, aprīlī un maijā TV3 reitingi ir iekarojuši virsotnes.

«Lielākais kritums jūnijā ir kanālam TV3, jo tas bija pēdējais palicis analogajā virszemes apraidē Rīgā un apkārtnē. LTV1 ir spējis saglabāt savu skatīšanās laika daļu, savukārt LNT kritums ir nebūtisks. Līdz ar to ir samazinājusies starpība starp TOP4 skatītāko kanālu skatīšanās laika daļām, kas nozīmē veselīgas konkurences palielināšanos nākotnē, no kuras ieguvējs būs viennozīmīgi arī skatītājs,» skaidro TNS Latvia mediju pētījumu lielo klientu direktors Mārtiņš Traubergs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Pētījums: Maijā skatītākais televīzijas kanāls ir bijis TV3

Jānis Rancāns, 03.06.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maijā skatītākais televīzijas kanāls ir bijis TV3, kura vērošanai TV skatītāji, kas vecāki par četriem gadiem veltījuši 14,6% no kopējā TV skatīšanās laika, liecina tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūras TNS Latvia apkopotie 2011. gada maija TV auditorijas pētījuma rezultāti.

Otrs skatītākais kanāls ir bijis LNT ar 12,2%, bet trešais skatītākais kanāls bijis PBK ar 11,7% lielu skatīšanās laika daļu. LTV1 ir bijis ceturtais skatītākais kanāls, tam veltīti 9,3% no visa TV skatīšanās laika, savukārt RTR Planeta Baltija bijis piektais skatītākais kanāls ar 5,1%.

Kanālam 3+ un NTV Mir Latvija veltīti katram pa 4,6%, TV5 Rīga - 4%, REN Baltija - 3,2% , TV6 - 2,8%, LTV7 – 2,4%,1BM – 0,8% skatīšanās laika.

Visu pārējo kanālu skatīšanai veltīti 22,2%, bet video un DVD skatīšanai - 2,6 % no visa TV skatīšanās laika.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

SIF nav privāta bode: fonda lēmumu apstrīd tiesā

Db.lv, 16.07.2024

"SIF atbalsts ir mediju izdzīvošanas jautājums, un tā nedrīkst izlemt mediju likteņus. Es cienu katru kolēģu projektu, kurš guvis SIF atbalstu, tostarp 132 tūkstošus eiro ieguvušo TV raidījumu ciklu Zilonis studijā, taču šāds nosaukums labāk piestāvētu Zaigas Pūces vadīšanas laikam SIF. Uzskatām radušos situāciju par neatbilstošu šim laikam, kad nepieciešams stiprināt kvalitāti mediju vidē, piedāvāt analītiku domājošam lasītājam, tostarp tai lasītāju grupai, kas saturu patērē papīra formā," vēstulē akcentē G. Madžiņš.

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mediju konkursa rezultāti izraisa, kā minimums, neizpratni.

Izdevniecības Dienas Mediji, Dienas Bizness un Dienas Žurnāli administratīvajā tiesā ir pārsūdzējušas Sabiedrības integrācijas fonda (SIF) lēmumus, ar kuriem tika noraidīti visi seši izdevniecību iesniegtie projektu pieteikumi SIF izsludinātajā Mediju atbalsta fonda (MAF) konkursā Atbalsts nacionāla mēroga preses izdevumiem.

Izdevniecību un laikraksta Diena galvenais redaktors, SIA Izdevniecība Dienas bizness un SIA Izdevniecība Dienas žurnāli valdes loceklis Gatis Madžiņš norāda, ka izdevniecības attiecīgos SIF lēmumus uzskata par nepamatotiem, tādēļ nolemts tos apstrīdēt, lai tiesas ceļā panāktu taisnīgu un likumīgu situācijas noregulējumu, atceļot prettiesiskos lēmumus un novēršot SIF prettiesisko lēmumu sekas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Skatītākais kanāls februārī – TV3

Elīna Pankovska, 02.03.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Skatītākais kanāls šī gada februārī bijis TV3, tā vērošanai Latvijas iedzīvotāji veltījuši 12,9% no visa TV skatīšanās laika. Otrajā vietā ierindojies kanāls LNT, kura vērošanai veltīti 12,8%, bet trešais skatītākais biji PBK ar 11,4% lielu skatīšanās laika daļu.

Savukārt video un DVD skatīšanai veltīti 2,1% no TV skatīšanās laika, liecina pētījumu aģentūra TNS Latvia. Februārī viens TV skatītājs pavadījis pie TV ekrāna dienā vidēji 5 stundas un 38 minūtes, kas ir par 11 minūtēm mazāk nekā šī gada janvārī.

DB jau rakstīja, ka janvārī skatītākie kanāli bija LNT un TV3, kuriem veltīti attiecīgi 12,9 % un 11,7% no visa TV skatīšanās laika. Salīdzinot ar decembri, šī skatīšanās laika daļa abiem kanāliem samazinājās, toties tā visstraujāk pieauga LTV1.

TNS Latvia dati par TV kanālu auditorijām šā gada janvārī liecināja, ka LNT skatītāju auditorija janvārī, salīdzinot ar decembri, samazinājusies par 0,7 procentu punktiem, bet TV3 – par 2,2 procentu punktiem. Savukārt LTV1 auditorija pieaugusi par 1,4 procentu punktiem, sasniedzot 9,7% no kopējā TV skatīšanās laika, kas līdz ar to bijis ceturtais skatītākais kanāls televīzijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

TV3 arī martā visvairāk skatītais televīzijas kanāls

Dienas Bizness, 02.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada martā skatītākais kanāls bija TV3 ar 12,1% lielu skatīšanās laika daļu. Otrajā vietā ierindojies kanāls PBK (10,6%), bet trešajā vietā - kanāls LNT ar 8,9% lielu skatīšanās laika daļu, liecina TNS apkopotie dati pat TV kanālu auditoriju 2014. gada martā.

Kanālam LTV1 veltīti 8,5%, kanālam NTV Mir Latvija – 8,1%, kanālam RTR Planeta Baltija – 6,3% un kanālam REN Baltija veltīti 4,4% no visa kopējā TV skatīšanās laika. Kanāla 3+ skatīšanās laika daļa martā bija 3,6%, kanāla TV5 – 3,5%, kanāla TV6 – 2,9% un kanāla LTV7 – 2,8%.

Savukārt Kanāla 2 skatīšanās laika daļa bija 1%, kanāla CTC Baltija – 0,8%, National Geographic Channel – 0,7%, 1BM – 0,5%, FOX – 0,4, Fox Life – 0,3 un TVOE – 0,04 %.

Visu pārējo kanālu skatīšanai veltīti 19,9%, bet video satura vērošanai – 4,5% no kopējā TV skatīšanās laika martā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Novembrī skatītākais TV kanāls – TV3

Sanita Igaune, 03.12.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Skatītākais kanāls novembrī bijis TV3, kura vērošanai veltīti 14,2% no kopējā TV skatīšanās laika. Otrs skatītākais kanāls bija LNT ar 12% lielu skatīšanās laika daļu. Trešais skatītākais kanāls bija PBK ar 10,7%, liecina TNS Latvia dati.

Kanālam LTV1 veltīti 8,1%, kanālam NTV Mir Latvija – 6,4%, kanālam TV5 Rīga - 4,9% no visa kopējā TV skatīšanās laika. Kanāla RTR Planeta Baltija skatīšanās laika daļa bija 4,7 %, kanāla 3+ – 4,6%, kanāla LTV7 – 4,5%, kanāla REN Baltija – 3,5% un kanāla TV6 – 2,7%.

Kanāla LMK, kurš TV auditorijas pētījumā tika iekļauts no 1.novembra, skatīšanās laika daļa bija 0,8%. 1BM kanālam veltīti 0,7%, National Geographic Channel veltīti 0,7%, Fox Crime – 0,5%, OE – 0,2 un Fox Life – 0,1% no visa kopējā TV skatīšanās laika. Visu pārējo kanālu skatīšanās laika daļa novembrī bija 18,1%, bet video un DVD – 2,6%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par Golden Hammer uzvarētāju radošajā kategorijā kļuva aģentūra BBDO Moscow (Krievija), mediju kategorijā – Saatchi & Saatchi (Slovākija), digitālo mediju kategorijā – aģentūra Gaumina (Lietuva), bet jaunizveidotajā kategorijā «Aģentūru tīkls» sīvā cīņā balvu izcīnīja Saatchi & Saatchi, ar dažiem punktiem apsteidzot OMD tīklu.

Kopumā 7 kategorijās radošā žūrija piešķīra 21 diplomu, no tiem 5 sudraba āmurus,

1 zelta āmuru aģentūrai Hasan & Partners (Somija) par reklāmu «Tā, kā tam vajadzēja būt» (The Way It Was Meant To Be). Galvenā balva tika piešķirta BBDO Moscow (Krievija).

Mediju kategorijā diplomus ieguva 35 darbi, no tiem 10 sudraba āmurus un 9 zelta āmurus. Grand Prix saņēma Saatchi & Saatchi (Slovākija) darbs «Vēstījumi» (Messages). Šī aģentūra arī ieguva galveno mediju kategorijas balvu.

Digitālo mediju žūrija pasniedza 14 diplomus, no tiem 4 darbi ieguva sudraba āmuru un 4 zelta āmurus. Galvenā digitālo mediju balva tika piešķirta aģentūrai Gaumina (Lietuva).

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

(Labots) Eksperta viedoklis: Enerģētika – politiķu jājamzirdziņš bez īpašas izpratnes par realitāti

Ivars Zariņš, Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas vadītāja p.i., 08.12.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Enerģētika kļuvusi par vienu no apspriestākajām tēmām sabiedrībā un arī par daudzu politiķu jājamzirdziņu. Tagad katram, kuram nav slinkums, ir tieksme par to izteikties, atrast ko īpašu - ar ko varētu izcelties, diemžēl, bieži bez īpašas izpratnes par to, kas tiek pateikts: izraujot no konteksta visdažādākos faktus bez spējas tos objektīvi izvērtēt, vai arī apzināti manipulējot ar tiem, lai to iebarotu sabiedrībai ar savtīgu interesi un tādejādi ievāktu sev dividendes - materiālā formā, vai vienkārši, vairojot atpazīstamību un popularitāti.

Tas viss ir radījis diezgan lielu jūkli,par kura ķīlniekiem aizvien vairāk un vairāk pamazām kļūstam mēs visi. Dārgi maksājot par to un riskējot savai tautsaimniecībai uzlikt tādu slogu, ko tā nespēs iznest nezaudējot savu konkurētspēju.

Ar nepārdomātu energopolitiku sabiedrība tiek dzīta tādā saistību jūgā, kas pamazām jau sāk līdzināties tam, ko esam uzņēmušies pret starptautiskiem aizdevējiem. Un tas ir nopietni.

Piemēram, esošajos MK noteikumos "Par elektroenerģijas ražošanu, izmantojot atjaunojamos energoresursus (AER)" paredzēto atbalsta apjomu izmantošana (ja visas noteikumos atvēlētās kvotas tiek izmantotas) nozīmētu valsts garantētu obligāto ikgadējo iepirkumu no realizētajiem AER projektiem aptuveni 180 miljonu latu apmērā, kas pie esošajām elektrības tirgus cenām mūsu tautsaimniecībai nozīmētu ikgadēju papildus maksājumu slogu par elektrību, vairāk kā 130 miljonu LVL apmērā!

Komentāri

Pievienot komentāru