Latviešu mūziķis un producents Rick Feds (īstajā vārdā Rihards Fedotovs) aizvadījis veiksmīgu ASV koncerttūri - viņš kļuvis par bungu un perkusiju ražotāju Pearl Drums pārstāvošo mākslinieku un pārsteidzis festivāla SXSW auditoriju ar futūristisku uztāšanos.
Rick Feds atpazīstamību ieguvis kā viens no pasaulē vadošajiem «Ableton PUSH» māksliniekiem. Izmantojot tehnoloģiju piedāvātās iespējas, mūziķis rada novatoriskus, virtuozus un interaktīvus priekšnesumus, kurus novērtē gan mūzikas, mākslas festivāli, gan tādas kompānijas kā - Apple, Samsung, BMW un Volkswagen.
«Tādiem uzņēmumiem kā - Apple, Samsung, BMW un Volkswagen, mēs ar Mārtiņu Dāboliņu un Losandželosā dzīvojošo vizuālo mākslinieci Dejha Ti, esam taisījuši interaktīvas uzstāšanās, kurās integrējam kompānijas ražoto konkrēto produktu, t.i. - jauna produkta prezentācijas nolūkiem mēs varam integrēt to interaktīvā 3D vidē,» komentē Rick Feds, mūzikas producents.
Saņemtā starptautiskā ievērība šī gada februārī deva iespēju Rick Feds doties pašam savā ASV koncerttūrē. ASV koncerttūres ietvaros viņš aizvadīja 9 koncertus, uzstājoties Ņujorkā, Filadelfijā, Vašingtonā, Ostinā, Nešvilā un Ņuorleānā. Sapņa piepildījums mūziķim bija uzstāšanās Ņujorkas klubā «The Cutting Room». Klubs izceļas ar greznu interjeru un iespaidīgu māksliniecisko programmu, kurā uzstājušies tādi mākslinieki kā Deivids Bovijs, Stings, Džons Maijers, Lady Gaga.
Kad Rick Feds tūre bija jau pusē, viņu uzrunāja prestižais bungu un perkusiju ražotājs Pearl Drums, piedāvājot mūziķim sadarbību. «Uztaisīju promo video viņu jaunajām elektriskajām bungām un kopā strādājām arī pie jaunas Midi Mallet Station izveides. Noslēdzām oficiālu sadarbības līgumu un tagad esmu Pearl Drums mākslinieks,» saka R.Feds.
Mūziķis karjeru sācis attīstīt Emīla Dārziņa mūzikas skolā, vēlāk studējot džeza un populāro mūziku Nīderlandē, tad Dānijā. Vēlāk atgriezās Latvijā izveidojot džeza sitaminstrumentu nodaļu Jāzepa Vītola Latvijas mūzikas akadēmijā. Neilgi pēc tam tika pie Fulbright stipendijas studijām ASV, kur arī pēc studijām palika.
«Ražotāju pārstāvji mūs uzrunā bez starpniekiem. Kopā ar Mārtiņu Dāboliņu šobrīd esam strādājuši pie dažādu produktu prezentēšanas Baltijas mērogā. Tā kā Baltijas tirgus ir mazs, šāda veida performances ražotājiem parasti ir nepieciešamas, kad klajā nāk jauns produkts. Savukārt mana otra vizuālā māksliniece Dejha Ti strādā Amerikas tirgum, kas piedāvā regularitāti, lielāku spēles laukumu un attiecīgi arī labāku honorāru, kuru var izteikt ar piecu ciparu skaitli,» komentē R.Feds.
Iepriekš gūtās akadēmiskās zināšanas kā klasiskajam pianistam, komponistam un vēlāk kā džeza sitaminstrumentālistam mūziķis papildināja, studējot elektroniskās mūzikas producēšanu un spēli uz semplu padu. «Biznesa attīstību bremzē laika trūkums, jo viss darbs no A (idejas izstrādes) līdz Z (biznesa aktivitātēm un komunikācijas) šobrīd ir manis paša paveikts. Pamazām veidoju savu komandu, meklējot cilvēkus ar specifiskām zināšanām, kas orientētos gan mūzikā, gan tehnoloģijās, gan biznesā. Man ir svarīgi zinoši cilvēki, kurus nav jāmāca, jo pretējā gadījumā man ātrāk ir strādāt vienam,» akcentē R.Feds.