Ekonomiskie apstākļi strauji mainās, tāpēc uzņēmumiem šodien jo īpaši aktīvi jādomā, kā sasniegt savu gala patērētāju tur, kur viņš atrodas. Proti, ir jāiet tur, kur atrodas auditorija, nevis jāgaida, kad tā atnāks pie tevis.
Pagaidām šis projekts ir vēl sākuma stadijā, un pārdošanas apjomi tradicionālus distribūcijas ceļus vēl neaizstās, toties visvērtīgākais ieguvums ir mārketinga aspekts: trīs minūšu laikā pēc Laima Prozit konfekšu ievietošanas Amazon tirdzniecības vietnē, google indeksējis šos atslēgvārdus, pozicionējot meklēšanas rezultātu pirmajā vietā.
R. Laķis uzskata, ka šis ir ļoti būtisks arguments, veicinot produkta nonākšanu līdz patērētājam, neatkarīgi no atrašanās vietas, neaizmirstot aspektu, ka Latvija ir ļoti mazs tirgus, tāpēc iziešana starptautiskā tirgū ražotājiem ir ļoti nozīmīga, un šis ir viens no veidiem, kā to veicināt.
Tādejādi šis ir ne tikai papildus pārdošanas kanāls, bet arī tests produkta kvalitātes un pozicionējuma novērtējumā. Uzsākot šāda veida tirdzniecību, ir iespējams analizēt vai produkta nosaukums un iepakojums uzrunā patērētāju, kā arī tīri praktiski novērtēt vai, piemēram, iepakojums ir piemērots sūtīšanai, un produkts gala adresē nenonāk sabojāts.
Protams, šis kanāls nebūs piemērots dažādu būvmateriālu ražotājiem, bet gan visdažādāko pārtikas produktu, apģērbu, aksesuāru, kosmētikas u.c. plaša patēriņa preču ražotājiem.
Taču par to, kā sociālie tīkli var palīdzēt dažādu pakalpojumu sniedzējiem un, piemēram, jau minēto būvmateriālu ražotājiem, lasiet laikrakstā Dienas Bizness 15. novembrī.
Vairāk par Biznesa panākumu akadēmiju uzziniet šeit.