Valstī nav izstrādāti vienoti veselības aprūpes pakalpojumu kvalitātes standarti, kas būtu saistoši pilnīgi visiem pakalpojumu sniedzējiem
Taču šādu standartu izstrāde un piemērošana praksē ir ļoti svarīga vispirms jau no pacientu drošības viedokļa, tie sekmētu arī efektīvu publiskā finansējuma izlietojumu, pauž DB aptaujātie eksperti.
Kvalitātes kritēriji ietver gan pakalpojumu aprakstu, lai ikviens pacients zinātu, kas viņam pienākas, gan pacientu apmierinātības mērījumus, gan sasaisti ar rezultatīvajiem rādītājiem, kā arī adekvātu nodrošinājumu ar speciālistiem un nepieciešamajām tehnoloģijām. Latvijas veselības ekonomikas asociācijas valdes priekšsēdētāja Daiga Behmane uzsver, ka valstiskā līmenī ir jābūt noteiktiem pakalpojumu kvalitātes standartiem, tāpat iestādēm ir jāievieš kvalitātes vadības sistēmas (KVS) un tām jābūt akreditētām.
Veselības ministrijā (VM) skaidro, ka ir izstrādāta veselības aprūpes sistēmas kvalitātes pilnveidošanas un pacientu drošības koncepcija, lai uzlabotu pacientu drošību un uzticību veselības aprūpes sistēmai, kā arī lai izveidotu vienotu izpratni par ārstniecības procesu kvalitāti. Slimību profilakses un kontroles centrā (SPKC) ir izveidota informācijas resursu atbalsta vienība, kuras kompetencē ir pacientu drošības un veselības aprūpes kvalitātes jautājumi. Tie ietver informatīva, metodiska un konsultatīva atbalsta nodrošināšanu ārstniecības iestādēm, ir izstrādātas klīniskās vadlīnijas. Tāpat SPKC atbild par klīnisko algoritmu, klīnisko (pacientu) ceļu un labas prakses standartu uzturēšanu un pieejamības nodrošināšanu ārstniecības iestādēm.
Taujāta, kādi ir galvenie kritēriji, pēc kuriem mērīt pakalpojumu kvalitāti, D. Behmane min, ka katram pakalpojumam ir jābūt aprakstam, kā arī tā efektivitātes indikatoriem. Tāpat pakalpojumu kvalitāte ir jāsasaista ar ārstēšanas procesu rezultativitāti, piemēram, kāda ir pēcoperāciju mirstība stacionāros. Arī MFD veselības grupas, kam pieder vairāki veselības centri un laboratorijas, direktore Kristīne Ozoliņa teic, ka pakalpojumu kvalitāte noteikti jāsaista ar pacientu apmierinātību un ārstēšanas rezultativitāti, tāpat viens no kritērijiem varētu būt pacientam veltītais laiks.
Visu rakstu Kvalitātes kritēriji nedrīkst būt diskriminējoši lasiet 1. jūnija laikrakstā Dienas Bizness.