Pasaulē

Kraft lauž solījumu un slēdz Cadbury ražotni

Ritvars Bīders, 05.01.2011

Jaunākais izdevums

Lielbritānijas saldumu ražotāja Cadbury īpašnieks ASV kompānija Kraft pretēji saviem solījumiem nolēmusi slēgt Cadbury ražotni Somerdeilā. Ražošana šajā rūpnīcā tiks pārtraukta dažu tuvāko dienu laikā, ziņo BBC.

Cadbury ražotnes slēgšanas rezultātā bez darba paliks aptuveni 400 cilvēki. Tiklīdz ražošanas process rūpnīcā beigsies, tajā līdz šā gada martam paliks vien 50 cilvēku liels darbinieku pulks, kas turpinās rūpēties par ražotnes apsaimniekošanu.

Kraft, kas Lielbritānijas saldumu ražotāju pārņēma pērn februārī, nolēmis ražošanu pārcelt uz Poliju.

ASV pārtikas gigants norāda, ka nekādi īpaši pasākumi saistībā ar Somerdeilas rūpnīcas slēgšanu neesot plānoti. Konkrētā rūpnīca ražo Cadbury saldumus kopš 1919. gada.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Supermodeli šokējusi kampaņa, kuras ietvaros viņa salīdzināta ar Dairy Milk Bliss šokolādi, vēsta guardian.co.uk.

Saldumu gigants Cadbury nāks klajā ar oficiālu atvainošanos Naomi Kempbelai (Naomi Campbel), jo supermodele uzskata, ka reklāma, kur viņa salīdzināta ar šokolādi, ir rasistiska.

Cadbury šokolādes Bliss reklāmā izmantoja saukli: «Pavirzies Naomi, pilsētā ir jauna dīva.»

Kempbela pavēstījusi, ka jūtas šokēta par šo reklāmu, kurā izzobotas Kempbelas dīvas stila dusmu lēkmes un uzvedība.

«Ir nelāgi tikt salīdzinātai ar šokolādi, ne tikai man, bet visām melnādainajām sievietēm un melnādainajiem cilvēkiem,» teikusi supermodele, turpinot:«Es tajā neredzu nekādu humoru. Tas ir apvainojoši un aizskaroši.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Cadbury izgudrojis nekūstošo šokolādi

Lelde Petrāne, 26.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saldumu ražotājs Cadbury izgudrojis šokolādi, kas nekūst karstā gaisā, ziņo telegraph.co.uk.

Cadbury pārtikas zinātnieki Lielbritānijā apgalvo, ka jaunā piena šokolāde 40 grādu temperatūrā paliks cieta trīs stundas. Taču kompānija, kuru pirms diviem gadiem pārņēma amerikāņu pārtikas grupa Kraft, šo produktu pārdošot tikai siltās zemēs, piemēram, Indijā vai Brazīlijā, jo citviet neprognozē tai noietu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Kraft Foods peļņu negatīvi ietekmējušas ar Cadbury saistītas izmaksas

Lelde Petrāne, 11.02.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārtikas gigants Kraft Foods, kam pieder saldumu ražotājs Cadbury, paziņojis par ceturkšņa peļņas kritumu, ziņo BBC.

Neraugoties uz to, ka Cadbury pārņemšana palīdzējusi palielināt apgrozījumu par 30%, Kraft ceturkšņa tīrā peļņa sarukusi par 24% līdz 540 miljoniem ASV dolāru. Peļņas kritums saistīts ar Lielbritānijas saldumu ražotāja integrēšanas izmaksām.

Kraft arī brīdinājis, ka tas palielinās cenas, lai kompensētu pieaugošās izmaksas.

Kraft jau ir palielinājis cenas lielākajai daļai savu produktu Eiropā, kā arī daļai Ziemeļamerikā. Šogad esot gaidāms tālāks pieaugums.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisija (EK) apņēmusies finansiāli atbalstīt viena sašķidrinātās dabasgāzes (LNG) termināļa būvniecību Baltijā. Lietuva par savu prioritāro vietu paziņojusi Klaipēdu, Igaunija - Paldiskus. EK līdz šīs vasaras vidum gaidīs, lai Baltijas valstis pašas vienojas savā starpā par optimālo LNG termināļa būvniecības vietu, taču Latvija pašlaik nespēj skaidri formulēt pat savu iekšējo pozīciju.

Būvnieki stājas pretim skarbajai realitātei

Pagājušais gads arī lielās būvniecības kompānijas pietuvinājis skarbajai realitātei, ko mazāki uzņēmumi uz savas ādas izjuta jau iepriekš.

Intervija

Tūrismā Latvijai sevi jāpārdod vēl agresīvāk

Rīgā diemžēl nav piemērotas infrastruktūras, lai uzņemtu lielus, starptautiskus forumus, kas nopietni kavē iespēju pievilināt tūristus ārpus jau tradicionālās tūrisma sezonas - vasaras.

Investors

Piesardzīgi pret transportu

Aviopārvadājumu kompānijas šobrīd šķiet samērā dārgas.

Ražošana

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Nodokļu izvairīšanās tendences, jeb Latvija – viena no trim bagātākajām valstīm ES!

Jānis Taukačs, SORAINEN partneris un Nodokļu prakses grupas vadītājs Baltijas valstīs un Baltkrievijā, 06.06.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc kārtējā Latvijas lauku ciemata apmeklējuma, sirds atkal sažņaudzās redzot, kā Marijas tante rūpīgi plāno savu budžetu, lai pietiktu gan iztikai, gan zālēm.

Tajā pat laikā zinu, ka Finanšu ministrija, valdība un parlaments ar neizprotamu vienaldzību noskatās (vai drīzāk tieši otrādi – piever acis) uz to, ka Latvijai liela daļa nodokļu aizpeld secen tikai tādēļ, ka valstī ir ārkārtīgi liberāla attieksme pret pelēkiem nodokļu plānošanas paņēmieniem. Ar gandarījumu konstatēju, ka pie līdzīgiem secinājumiem nonācis arī prezidents Zatlera kungs, kas savā uzrunā, ierosinot Saeimas atlaišanu, izsaka pārmetumus par peļņas uzkrāšanos oligarhu ofšoru kontos. Prieks, ka šo problēmu beidzot pamanījušas arī Ekonomikas un Finanšu ministrijas, kuru priekšlikumus jau 31.maijā atbalstīja MK1.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Pārtikas gigants Kraft sašķelsies divās kompānijās

Gunta Kursiša, 04.08.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV pārtikas nozares gigants Kraft ir paziņojis par sadalīšanos divās neatkarīgās kompānijās, vēsta BBC.

Pasaules mēroga uzkodu ražotāja Kraft ieņēmumi lēsti 32 miljardu ASV dolāru apjomā. Pēc uzņēmuma sazarošanās Kraft sastāvā būs tādas preču zīmes kā Trident košļājamās gumijas, Oreo cepumi un šokolādes Cadbury.

Savukārt otra kompānija North American food business, kuras ieņēmumi lēsti 16 miljardu ASV dolāru apmērā, iekļaus tādas preču zīmes kā Kraft, Philadelphia sierus un sulas Capri Sun.

Kraft ir paziņojis, ka cer uzsākt šo divu kompāniju darbību līdz 2012. gada beigām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Brexit var atjaunot Lielbritānijas un ES šokolādes karu

Žanete Hāka, 18.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijai izstājoties no Eiropas Savienības, varētu tikt atjaunots 30 gadus ilgušais šokolādes karš, kurš ar tiesas lēmumu tika pārtraukts 2003.gadā, brīdinājis bijušais Lielbritānijas premjerministra vietnieks Niks Klegs.

Lielbritānijas šokolādes ražotāji cīnījās par tiesībām pārdot šokolādi, kuros ir augu tauki, taču viņu ES konkurenti sacīja, ka šī sastāvdaļa produktā ir vairāk nekā tiek atklāts, tādēļ preci vajadzētu dēvēt par šokolādes aizvietotāju. 2000.gadā tika rasts kompromiss un Eiropas Tiesa lika Itālijai un Spānijai, kas bija lielākie pretinieki, pēc trim gadiem ļaut Lielbritānijas uzņēmumiem tirgot šo produkciju.

Taču tagad problēma varētu atkal tikt celta gaismā, un Klegs prognozē, ka tīrās šokolādes ražotāji ātri vien cīnoties par šokolādes definīciju, sāks censties apgrūtināt britu kompāniju eksportu. Kamēr šokolādes definīcija bija kā līdz šim, ražotāji varēja to tirgot gan Lielbritānijā, gan Eiropā, taču, ja tā tiks mainīta, tas var apgrūtināt daudzu ražotāju darbu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā piena pārstrādes uzņēmums “Food Union” ar Rīgas Apgabaltiesas 10.marta spriedumu ir nosargājis savas tiesības uz zīmola “Kārums” biezpiena sieriņu iepakojuma oranžo krāsu, kas piešķir izņēmuma tiesības lietot šo krāsu biezpiena sieriņu iepakojumos.

Strīdā par AS “Rīgas piena kombinātam” (“Food Union” grupa) piederošo krāsas preču zīmes reģistrāciju tiesa atzina, ka zīmola “Kārums” biezpiena sieriņus atpazīst ne tikai pēc nosaukuma, bet arī pēc krāsas pēc kuras identificē ražotāju. Šī ir pirmā tiesā veiksmīgi aizstāvētā krāsas kā preču zīmes reģistrācija Latvijā un viena no retajām pasaulē.

“Oranžā krāsa ir bijusi klātesoša uz “Kārums” sieriņiem kopš tā pirmssākumiem un gadu desmitu laikā nostiprinājusies kā nozīmīga daļa no identitātes līdztekus atpazīstamajam nosaukumam un nemainīgajai sieriņu garšai. Šis ir vēsturisks brīdis Latvijas jurisprudencē un zīmolvedībā,” uzskata Food Union vadītāja Latvijā Irēna Holodnaja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Kraft Foods peļņa pieaugusi par 13%

Žanete Hāka, 06.08.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otrajā ceturksnī Kraft Foods peļņa palielinājusies par 13% un sasniegusi 937 miljonus dolāru jeb 53 centus par akciju, raksta MarketWatch.

Pērn attiecīgajā periodā kompānijas peļņa bija 827 miljoni dolāru jeb 56 centi par akciju.

Kompānijas pārdošanas apjomi pieauga par 25% līdz 12,3 miljardiem dolāru, kas ir tik, cik iepriekš prognozēja analītiķi.

Kompānijas ienākumu kāpumu veicināja iepriekš iegādātā Cadbury ieņēmumi, savukārt Ziemeļamerikas pārtikas biznesa tempi palēninājās cenu karu dēļ, kā arī agresīvās reklamēšanas dēļ, kas tika vērsta uz taupīgajiem klientiem.

«Kā sektora līderis mēs neturpināsim pieciest daļu iegūšanu, ko veicina agresīvas reklāmas kampaņas,» norāda Kraft Foods pārstāvji. «Līdz ar to jūs redzēsiet pieaugumu mārketinga izdevumiem atsevišķos ASV sektoros.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Starbucks gatava šķirties no Kraft

Lelde Petrāne, 02.12.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Korporācija Starbucks apņēmusies pielikt punktu tās aizvien sliktākajām attiecībām ar ASV pārtikas ražotāju Kraft. To kafijas uzņēmums šodien pavēstījis investoriem, ziņo guardian.co.uk.

Kraft, kura zīmoli ietver Cadbury un Maxwell House, ir piegādājis kafijas pupiņas ar Starbucks zīmolu lielveikaliem un citiem mazumtirgotājiem jau 12 gadus.

Taču abi uzņēmumi tagad dodas uz tiesu. Starbucks apsūdz Kraft darbinieku izslēgšanā no pārdošanas sanāksmēm, kā arī attiecību rezultātā iegūto zināšanu izmantošanā, lai laistu klajā savu kafijas zīmolu, un Starbucks tēla graušanā.

Starbucks analītiķiem akcentējusi, ka ir nolēmusi izbeigt vienošanos ar Kraft, cik ātri tas ir iespējams.

Hovards Šulcs (Howard Schultz), Starbucks vadītājs, sacījis, ka uzņēmums izskata citu uzņēmumu iegādes iespējas, lai izveidotu savu pārtikas veikalu biznesu.

Komentāri

Pievienot komentāru