Vairāk nekā 30% no aptaujātajiem Latvijā strādājošiem uzņēmumiem sarucis pieprasījums pēc viņu precēm vai pakalpojumiem, informē Vācijas- Baltijas Tirdzniecības kamera (AHK).
AHK veikusi savu biedru aptauju par koronavīrusa ietekmi un secināts, ka šī vīrusa ietekme uz Baltijā strādājošiem uzņēmumiem jau tagad ir liela un vairāk nekā puse aptaujāto uzņēmumu ir jau ieviesuši konkrētus pasākumus saistībā ar koronavīrusa izplatību.
Ap 30% no aptaujātajiem uzņēmumiem Latvijā informēja, ka saistībā ar koronavīrusa izplatību un ieviestajiem piesardzības pasākumiem šobrīd nevar pieņemt būtiskus biznesa vai investīciju lēmumus. 33,3% no aptaujātajiem uzņēmumiem jau izjūt ietekmi uz sava uzņēmuma naudas plūsmu un ziņoja par samazinājušos pieprasījumu pēc viņu ražotajām precēm vai sniegtajiem pakalpojumiem.
Kopumā vairāk nekā trešdaļa no aptaujātajiem uzņēmumiem novērtēja šā brīža koronavīrusa ietekmi uz savu uzņēmējdarbību kā stipru vai vidēji stipru, lai gan lielākā daļa - 44% aptaujāto uzņēmumu Latvijā - uzskata, ka par koronavīrusa atstātajām sekām ir vēl pāragri spriest. Latvijā arī ir vislielākais tādu uzņēmumu īpatsvars Baltijā - 20%, kas sacīja, ka šobrīd vēl nav izjutuši nekādu koronavīrusa ietekmi uz savu uzņēmējdarbību - Igaunijā šādu uzņēmumu ir tikai 5,7% un Lietuvā - 9,4%.
Daudzi no aptaujātajiem uzņēmumiem jau ir ieviesuši konkrētus piesardzības pasākumus, piemēram, vairāk nekā puse no aptaujātajiem uzņēmumiem ziņoja par atceltiem komandējumiem un par atceltiem vai pārceltiem publiskiem pasākumiem.
8% no aptaujātajiem uzņēmumiem Latvijā rēķinās, ka koronavīruss atstās ietekmi uz viņu 2020. gada budžetu (Igaunijā un Lietuvā šādās domās ir vairāk nekā 20% aptaujāto), bet 48% aptaujā norādīja, ka pagaidām vēl nekādus īpašus piesardzības pasākumus nav ieviesuši.
"Uzņēmumi Baltijā jau tagad rēķinās ar būtiskām negatīvām sekām uz savu biznesu. Uzņēmēju sniegtās atbildes starp Baltijas valstīm neuzrāda lielas atšķirības. Vācijā tiek mēģināts ar iespējami vēsu prātu sagatavot sabiedrību gaidāmajai pandēmijai. Attiecībā uz komandējumiem Vācijā der paturēt prātā, ka pasākumi ar 1000 un vairāk apmeklētājiem tiek atcelti. Skolas pagaidām vēl strādā un sabiedriskā dzīve notiek, lai arī koncerti un teātra izrādes tiek atceltas. Vācijas valdība jau ir izstrādājusi plašu atbalsta pasākumu programmu. Centrālais elements šajā programmā ir tā sauktais saīsinātais darbalaiks (Kurzarbeit), lai palīdzētu uzņēmējiem elastīgi reaģēt uz pasūtījumu skaita samazinājumu, masveidā neatlaižot cilvēkus," saka Florians Šrēders (Florian Schröder), Vācijas- Baltijas Tirdzniecības kameras vadītājs.
AHK ir vairāk nekā 450 biedri.
TEV VARĒTU INTERESĒT ARĪ: