Jaunākais izdevums

Jau kopš šī gada septembra vidus Ķīnas valdība aizliegusi automašīnu importu no Dienvidkorejas ražotājiem Kia un Hyundai, taču oficiāli abas kompānijas vēl nav par to brīdinātas, ziņo aģentūra Reuters.

"Mēs neesam saņēmuši importa atļaujas kopš šī gada septembra vidus, taču neesam arī saņēmuši arī oficiālu paziņojumu par importa aizliegumu," norāda Hyundai Motor Group pārstāvis.

Ķīnas vietējais laikraksts Chosun Ilbo ziņo, ka Ķīna aizliegusi kompānijām Hyundai un Kia importēt savu produkciju valstī, jo abas kompānijas esot pārkāpušas godīgas konkurences likumu.

Hyundai, kas piektais lielākais automašīnu ražotājs pasaulē, Ķīna ik gadu pārdod aptuveni 520 000 automašīnu, taču lielākā daļa no tām tur arī tiek saražota. Gadā kompānija Ķīnā importē vidēji 50 000 automašīnu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Hyundai Kona ir korejiešu jaunais krosovers, kam ir uzticēts savaldzināt pircējus visā pasaulē, tostarp arī Eiropā.

Fotogrāfijas - raksta galerijā!

Sāksim ar to, ka Kona ir globāls modelis - attiecīgi tā pasaules pirmizrāde Milānā tika gatavota ar īpašu rūpību. Krītot slepenības plīvuram, publikas priekšā stājās uz jaunas platformas būvēts moderns un dzīvespriecīgs auto, kam sejā var atrast vairākas līdzības no citu ražotāju modeļiem.

Dizaina eklektika

Priekšgals ar divos līmeņos izvietoto gaismas tehniku ļoti atgādinās jaunos Citroen vai Jeep Cherokee modeļus, aizmugures dizainā ir kaut kas no Honda, kaut kas no Toyota, bet kaut kādos rakursos kaut kas vēl no citu ražotāju modeļiem. Pats galvenais, ka visa šī dizaina eklektika, kas papildināta ar krosoveru ciltij raksturīgajiem plastmasas moldingiem, kopumā izskatās gana jautri un acij tīkami. Kopējais Hyundai Kona garums sasniedz 4165 mm, bet riteņu bāze 2600 mm. Šie skaitļi liek cerēt, ka uz ceļa Hyundai Kona būs pietiekami komfortabls un gaitā patīkams auto. Salons ir pietiekoši ērts diviem pieaugušiem pasažieriem priekšā un diviem pusaudžiem aizmugurē. Bagāžas nodalījuma ietilpība 361 litri, ko vajadzības gadījumā, nolokot otro sēdekļu rindu, var palielināt līdz 1143 litriem. Salona vadības paneļa dizains būs ļoti līdzīgs jaunākās paaudzes KIA Rio, kas jau ir paspējis ierasties Latvijā. Aktīvās un pasīvās drošības ekipējuma sarakstā netrūkst visādu palīgu, tostarp ārkārtas bremzēšanas sistēma, aklās zonas detektēšanas sistēma, joslu maiņas uzraugs utt. Ne mazāk svarīgi ir tas, ka Hyundai Kona leposies ar ērtiem priekšējiem krēsliem, dzīvespriecīgu salonu. Starp citu, nākamais Hyundai Kona pircējs pēc savām vēlmēm varēs sakombinēt dažādus krāsu salikumus, tādējādi padarot savu pirkumu īpaši patīkamu tieši sev. Kopā ar multimediju sistēmu dārgākajā izpildījumā uz Hyundai Kona paneļa augšējās malas ieraudzīsim 8 collu ekrānu ar Android Auto vai Apple Carplay atbalstu. Bez tam, lepnākajos aprīkojuma līmeņos Hyundai Kona būs head up displejs jeb projekcijas ekrāns uz priekšējā vējstikla. Melomāniem ies pie sirds ziņa, ka Hyundai Kona draudzēsies ar high-end mūzikas ražotāja Krell audiosistēmu un astoņiem skaļruņiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pavisam nesen pašmāju tirgū bez liekas ažiotāžas ir nonācijas jaunākās paudzes korejiešu autoražotāja KIA SUV klases modelis Sorento. Jaunais auto ir pārvērties līdz nepazīšanai, turklāt izskats ir tikai redzamā daļa.

Savulaik KIA Sorento iznāciens radīja milzīgu apvērsumu visā pasaulē, tostarp arī Latvijā. Daudzi noteikti vēl atceras, ka 2003. gadā pēc jaunā Sorento parādīšanās cilvēki bija gatavi stāties garā rindā, lai iegūtu vizuāli pievilcīgo auto, kurš kardināli atšķīrās no citiem KIA produktiem. Pieprasījums bija daudzkārt lielāks nekā piedāvājums. Savā ziņā KIA Sorento parādīšanās iezīmēja pilnīgi jaunu korejiešu ražotāja dizaina kursu, kas vēlāk izrādījās pareizs. Otrās paaudzes modelis iegūtās gudrības ir attīstījis vēl augstākā līmenī, vispirms pielabojot pamanītās kļūdas un nepilnības, kā arī pilnveidojot salona iekārtojumu un atrodot lielisku dīzeļmotoru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Papildināta - Hyundai Rotem pauž bažas, ka vilcienu iepirkumā Latvijā tiek lobēts Stadler

Gunta Kursiša, 22.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasažieru vilciens (PV) pārstāvji pirms dažām dienām devās uz Ukrainu, lai vētītu šajā valstī piegādātos viena no Latvijas vilcienu konkursa dalībnieku Hyundai Rotem vilcienus. Hyundai pauda bažas, ka PV meklē ieganstus uzņēmuma diskvalifikācijai un Stadler lobēšanai.

PV pārstāvji 19. maijā viesojās Ukrainā, lai klātienē aplūkotu Hyundai Rotem ražotos vilcienus. Db.lv jau informēja, ka šogad pavasarī saistībā ar Dienvidkorejas ražotāja defektīvajiem vilcieniem Ukrainā uzsākts kriminālprocess. Hyundai Rotem vilcienu tehniskās nepilnības radījušas draudus pasažieru drošībai. Vilcienu ekspluatēšanas laikā tos regulāri piemeklējušas tehniskas ķibeles, un situācija pasliktinājās ziemā, laikapstākļiem kļūstot bargākiem. Daži no pasažieriem, kas nebija apmierināti ar pasažieru pārvadātāja nodrošinātajiem pakalpojumiem, vērsās tiesā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome (KP) konstatējusi, ka AS KIA Auto pārkāpusi Konkurences likumu, vairāk nekā 10 gadu garumā nepamatoti ierobežojot auto īpašnieku iespējas garantijas laikā veikt ārpusgarantijas remontus un tehnisko apkopi neatkarīgos servisos un uzstādīt citu ražotāju rezerves daļas.

Kā liecina KP paziņojums, uzņēmumam solidāri ar tā māteskompāniju AS Tallinna Kaubamaja piemērots 134,5 tūkstošu eiro apmērā.

Līdztekus sodam AS KIA Auto piemērots arī tiesiskais pienākums pārtraukt pārkāpumu un informēt KIA automašīnu īpašniekus par viņu tiesībām, nezaudējot garantiju, veikt auto tehniskās apkopes un ārpus garantijas remontus pie neatkarīgiem remontētājiem, kā arī izmantot ne vien KIA oriģinālās rezerves daļas, bet arī atbilstošas kvalitātes analogas rezerves daļas.

Igaunijas uzņēmums AS KIA Auto ir vienīgais ražotāja pilnvarotais KIA markas automobiļu importētājs Latvijā. AS KIA Auto izvēlas un apstiprina pilnvarotos pārstāvjus, kas tirgo KIA automašīnas un veic tām ražotāja vai importētāja apmaksāto garantijas remontu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jo vairāk ar to "grozīsieties" pilsētā, jo "saldāks" būs degvielas patēriņš. Tā ir galvenā pašuzlādes "Hyundai Kona hybrid" priekšrocība.

Korejiešu "Hyundai" jeb precīzāk "Hyundai & KIA" alianse šobrīd ir viena no aktīvākajām t.s. zaļo modeļu ražotājām, kas strauji tuvojas japāņu "Toyota" modeļu hibridizācijas apmēriem. "Hyundai Kona hybrid" ir labs veids, kā, piemēram, ortodoksālajiem dīzeļmotoru faniem mainīt reliģisko piederību. "Hyundai Kona" un dīzeļmotoru cienītājiem cits nekas neatliks, jo "Kona" modelim turpmāk dīzeļmotori vairs netiks piedāvāti. Saprecinot iekšdedzes spēka agregātu ar elektromotoru, ir radīts atraktīvs un baudāms kokteilis, kas atsevišķās dzīves situācijās, piemēram, pilsētā, būs pat ievērojami ekonomiskāks par dīzeli.

Kāpēc jāpērk

Ja darba nedēļa saistīta ar pārvietošanos pilsētas vai tās apkārtnes robežās, tad "Hyundai Kona hybrid" ir perfekts sabiedrotais. Budžeta klases krosoveram ne par lielu, ne par mazu, turklāt krosovera virsbūvei ar augstāk sēdi, tālāk redzi konceptu lielāki riteņi un atbilstošs virsbūves attālums līdz ceļa virsmai ir lietas, kas noderēs ne tikai pilsētā, bet izbraucienā ārpus tās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Korejiešu hibrīdkrosovers KIA Niro ir jauna pasažieru auto koncepcija, kuras mērķis ir ieintriģēt moderni domājošus pircējus visā pasaulē

Pēc būtības KIA Niro ir kaut kas pa vidu starp KIA Cee’d un KIA Sportage, turklāt vēl pasniegts komplektā ar hibrīdtehnoloģijām. Tā visa ir redzamā aisberga daļa tālejošākam Hyundai&KIA stratēģiskajam videi draudzīgo auto modeļu radīšanas plānam. Starp citu, KIA Niro testa braucienu laikā Barselonas pievārtē KIA runasvīri atklāja, ka līdz 2020. gadam t.s. zaļo auto sarakstā KIA plāno iekļaut kopumā 20 jaunus modeļus, un nākamais pēc Niro būs KIA Optima plug-in hibrīds. Tas viss vēl tikai būs, bet pagaidām galvenā uzmanība tiek veltīta Niro. Vispirms jāsāk ar to, ka Niro iekštelpas izmērs ir pārsteidzoši plašs, pat garāka auguma pieaugušie par vietu trūkumu nedrīkstēs sūdzēties un arī bagāžas nodalījums nav no mazajiem. Tas viss tikai tāpēc, ka jaunā platforma centimetros ir iznākusi vēl garāka nekā KIA Sportage. Būtiski ir piebilst, ka Niro jau ar labiem panākumiem tiek tirgots Dienvidkorejā, bet gada nogalē tas dosies iekarot Ziemeļamerikas tirgu. Gada otrajā pusē KIA globālajam produktam ir jānonāk Eiropā. Svaigākā informācija liecina, ka pirmie četrpadsmit KIA Niro no Dienvidkorejas Baltijā ieradīsies septembra sākumā. Varam jau laikus pabrīdināt, ka jaunais hibrīdkrosovers nebūs par velti, tā bāzes modeļa cena, pēc reģionālā KIA pārstāvja teiktā, būs 22 900 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autorizētais Mercedes-Benz ģenerālpārstāvis Latvijā un autorizētais KIA Motors dīleris Latvijā SIA Domenikss nolēmis pārtraukt sadarbību ar KIA Motors importētāju Baltijas valstīs KIA Auto.

Galvenie iemesli sadarbības pārtraukšanai ir vienotu pārdošanas principu neievērošana visiem KIA automobiļu tirgotājiem, tādējādi nenodrošinot vienlīdzīgu konkurenci tirgū, biznesa saistību nepildīšana, kā arī biznesa ētikas neievērošana. Domenikss joprojām nodrošina šīs markas automobiļu tirdzniecību no noliktavas Rīgā, servisa pakalpojumus, rezerves daļu iegādi, kā arī saglabā iespēju arī turpmāk tirgot šī zīmola automobiļus.

SIA Domenikss kopš 2006. gada septembra ir KIA Motors autorizētais dīleris Latvijā un nodrošina KIA vieglo un apvidus automobiļu tirdzniecību un apkalpošanu. Uzņēmums jau vairākkārt sadarbības laikā sazinājies un nosūtījis oficiālas vēstules KIA Motors importētājam Baltijas valstīs – KIA Auto – norādot par nopietniem pārkāpumiem sadarbībā un KIA markas automobiļu tirdzniecības organizēšanā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atjaunojot ix 35 vietā veco un labskanīgāko Tucson nosaukumu, korejiešu ražotāja Hyundai kompaktais krosovers saturiski ir kļuvis vēl pārliecinātāks par savām spējām

Pasaulē ceturtais lielākais autoražotājs arī uz Eiropas skatuves vairs nav nekāds zaļknābis – iesācējs. Ar Eiropas dizaina un inženiertehniskā centra, kā arī 2008. gadā Čehijā atklātās ražotnes veiksmīgu mijiedarbību Hyundai ar katru dienu uzstājīgāk iekaro tirgu, padziļināti uztaustot Eiropas pircēju vajadzības un vēlmes. Neapšaubāmi, šī mērķa sasniegšanai milzīgu lomu spēlē tandēmā spēlējošais kolēģis KIA, kam daudzi Eiropā tirgotie modeļi, tāpat kā Hyundai, ir uzzīmēti, projektēti un arī ražoti Eiropā. Arī no KIA modeļu apcirkņiem 2016. gada sākumā Eiropas tirgus, tostarp Latvija, sagaidīs Tucson tehnisko dvīņubrāli KIA Sportage. Aizkulisēs Hyundai Tucson un KIA Sportage ir saticīgi un viens otru papildinoši radinieki, taču uz autotirdzniecības skatuves viens otra cienīgi, tajā pašā laikā sīksti konkurenti. Tas nozīmē, ka jaunais Hyundai Tucson ar ātrāku piezemēšanos Latvijas tirgū ir radījis sev labvēlīgākus nosacījumus, ko noteikti var izmantot savā labā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Korejiešu zīmolu pārstāvniecība Baltijas Gada auto konkursu finālos šogad ir sasniegusi savu kulmināciju. Igaunijas konkursā korejiešu KIA spēja nosmelt pat divas pirmās vietas, piektdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!

Latvijas un Igaunijas konkursos uzvarēja KIA zīmola ražotie KIA Ceed un KIA Stinger. Tikai neliela «pārpratuma» dēļ Lietuvas Gada auto konkursā uzvarētāja tituls tika Peugeot 508. Toties nekur tālu neatpalika jau pieminētais KIA Ceed, kas kaimiņvalsts konkursā nopelnīja otro vietu. Starp citu, KIA Ceed ir arī starp Eiropas Car of the Year 2018 septiņiem titula pretendentiem. Uzvarētāju šajā konkursā uzzināsim 2019. gada 4. martā – Ženēvas auto izstādes laikā.

Lietuviešu izvēli var saprast: elegants auto ar oriģinālu virsbūvi un greznu pildījumu, neba velti tas tika apbalvots par labāko dizainu arī Latvijas Gada auto 2019 konkursa ietvaros. Bezrāmju durvju konstrukcija ir stilīgs, bet vienlaikus ļoti riskants gājiens no Peugeot puses, kas jauno Peugeot 508 var pacelt debesīs vai arī tikpat viegli nogremdēt. Pie stūres vai, sēžot aizmugurē, sajūtas ir atbilstošas tam, kā auto izskatās no ārpuses.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dienas Biznesa autožurnālists bija viens no tiem, kas rokas stiepiena attālumā 7. septembra pēcpusdienā vēroja jaunākās paaudzes Hyundai i30 piecdurvju hečbeka atslepenošanas misiju Hyundai Motor Europe mājvietā Vācijā, Ofenbahā.

Līdz zīmīgajam datumam korejiešiem bija izdevies nosargāt auto patieso izskatu, lai gan internetā pirms tam klejoja dažādas versijas, kāds tad galu galā izskatīsies nākamais VW Golf un citu kompaktklases modeļu konkurents.

Elegants, sabalansēts izskats no ārpuses un tikpat moderns interjers ar svaigu un radošu viduskonsoles dizainu, kur galveno vietu ieņem ērti manipulējams 8 collu skārienjūtīgs multimediju centra ekrāns, aiz kura paslēpti kaudzēm dažnedažādu elektronisko palīgu.

Pie jaunākajiem elektrogadžetiem, kas iepriekš Hyundai i 30 arsenālā nav manīti, var pieminēt adaptīvo kruīza kontroli (Smart Cruise Control) un pilota modrības uzraudzītāju (Driver Alert Assistance). Salons ar jauno stūri, ko jau pamanījām jaunajā hibrīdā Hyundai Ioniq, kā arī multimediju centrs ir lietas, kas jaunajam Hyundai i30 ir izdevušās lieliski.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar jauno nosaukumu Ioniq korejiešu Hyundai ir sagatavojis trīs pēc izskata identiskus videi draudzīgus eksemplārus, no kuriem kā pirmais jau šogad pie pircējiem dosies klasiskais Ioniq hibrīds

Patiesībā tā ir daļa no autogiganta Hyundai&KIA kopprojekta, kas pasaulei jau devis pirmo sērijveida krosoverhibrīdu KIA Niro, par ko DB nesen jau stāstīja. Uz tās pašas platformas, izmantojot tieši to pašu hibrīdsistēmu, kas summāri nodrošina 141 ZS un 265 ņūtonmetru lielu griezi, šogad pie pircējiem Eiropā startēs arī sērijveida Hyundai Ioniq Hybrid. Tā galvenā atšķirība no KIA Niro ir aerodinamiskā čaula, kas līdzinās tam virsbūves tipam, zem kuras parasti tiek «pastumtas» zaļās tehnoloģijas. Neba velti Hyundai Ioniq Hybrid cenšas salīdzināt ar visiem labi zināmo Toyota Prius Hybrid, tomēr apkārtmēru ziņā Ioniq ir acīmredzami mazāks braucamais. Tas gan nenozīmē, ka no iekšpuses Ioniq būs mazāk funkcionāls. Noteikti ne. Šajā auto itin labi varēs satilpt un ar solīdām ērtībām kopā braukt četri pieaugušie, turklāt izaicinot sevi un auto arī tālākiem galapunktiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Gros Auto Grupa vairs netirgos Kia

Gunta Kursiša, 15.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmumi a/s Kia Auto un SIA Gros Auto Grupa pērnā gada decembrī, pārtraukusi sadarbību, un Gros Auto Grupa vairs netirgos Kia automašīnas, tomēr turpināsies sadarbība automašīnu apkalpošanas jomā.

A/s Kia Auto pārstāvji norāda, ka sadarbība pārtraukta, pamatojoties uz savstarpēju vienošanos, taču sīkāk iemesli netiek skaidroti. SIA Gros Auto Grupa ar Kia automašīnu tirdzniecību un apkopi nodarbojās kopš 2003. gada.

Tāpat kā līdz šim Kia automašīnas Latvijā turpinās tirgot SIA Kia Automobiles.

A/s Kia Auto ir Kia oficiālais dīleris Baltijas valstīs. Latvijā Kia automašīnas tiek pārdotas kopš 2002. gada. Pašlaik oficiālās pārstāvniecības atrodas Rīgā, Jelgavā, sertificētie apkopes centri atrodami Valmierā un Daugavpilī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Forum Auto bez KIA un Peugeot pārdos arī Cadillac

Nozare.lv, 13.02.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonedēļ auto tirgotājs SIA Forum Auto Rīgā atklāja jaunu autocentru, kur bez Kia un Peugeot markas automašīnām tiek tirgotas arī Cadillac zīmola automašīnas, informē Forum Auto.

Līdz 2013.gada augustam "Forum Auto" ilgus gadus darbojās ar nosaukumu "Kia Automobiles", kas tirgoja tikai "Kia" markas automašīnas, taču pēc nosaukuma maiņas, sākot ar šo gadu, tirgotājs pārdos arī "Peugeot" un "Cadillac" markas automašīnas.

Paplašinot darbību, "Forum Auto" šonedēļ Rīgā atklāja jaunu autocentru Kārļa Ulmaņa gatvē 101. Auto salona kopējā platība ir 3500 kvadrātmetri, no kuriem aptuveni 1500 kvadrātmetri ir servisa zona, 1200 kvadrātmetri atvēlēti jauno automašīnu tirdzniecībai, bet 200 kvadrātmetri - lietoto automašīnu tirdzniecībai. Autocentrā tiek nodarbināti 30 cilvēki.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

FOTO: Pilnīgi citāds KIA Ceed ar X

Aldis Zelmenis, 11.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

KIA X Ceed ir jauns Ceed ģimenītes biedrs. Ļoti īpašs biedrs, jo salīdzinājumā ar saviem radiniekiem kopīgā komplektējošā detaļa būs tikai priekšējās durvis. Viss pārējais X Ceed ir radīts pilnīgi no jauna

Pārsteigums, vai ne? Mūsdienās autobūvē parasti notiek otrādi. Optimizācija katrā sīkumā un izpausmē, lai maksimāli samazinātu ražošanas izmaksas. Korejieši ir lēmuši citādi. Protams, motortehnika, spēka pārvadi ir paņemti no tiem pašiem apcirkņiem, bet fakts, ka auto ir pārbūvēts tik būtiski, izskaidro, kāpēc korejiešu zīmola marketologi X Ceed testa braucienu laikā Francijas dienvidos vairākkārtīgi uzsvēra, ka jaunajam KIA X Ceed tiek prognozēti tādi pārdošanas panākumi, kas paredzamā nākotnē pārspētu visu pārējo Ceed modeļu realizācijas skaitļus. Ieklausieties: KIA Ceed hečbeka, universāļa, kā arī karstasinīgā KIA Proceed kopējie pārdošanas cipari kapitulēs jaunā X Ceed priekšā. Izklausās diezgan neticami! Lai vai kā, tāds ir KIA marketologu plāns.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc šāda principa tika radīta populārā KIA Sportage uzlabotā modeļa atjaunošanas programma. To pat zinātājiem pamanīt būs ļoti grūti. Un labi vien ir.

Tehniski un, protams, vizuāli KIA Sportage ir viens no savas klases pievilcīgākajiem modeļiem, tādēļ korejiešu izvairīšanās kārtīgi pieķerties ārējām un interjera izmaiņām ir loģiska. Viena no jaunā Sportage svarīgākajām atpazīšanas pazīmēm ir jauns priekšējās dekoratīvās restes zīmējums. Aizmugurējos lukturos ir modernāka gaismas tehnika. Turpretim salonā galvenais jaunums ir tas, ka vadības panelī starp apaļajiem infodisplejiem ir iespraucies vēl viens digitāls infologs, kurā varēs nolasīt āra temperatūru un citu noderīgu informāciju, kas iepriekš bija jāmeklē, spaidot izvēlnes pogu. Sīkums, bet patīkami. Dārgāko Sportage lietotāju priekam turpmāk autovadītāja krēsls būs elektriski regulējams, turpretim ziemā ļoti noderēs zem stūres kolonnas paslēptā stūres apsildes poga, kuras iepriekš KIA Sportage aprīkojuma sarakstā nebija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzvarētāju noteiks tehniskie rādītāji; CAF vilcieni būtu lētāki, lēš industrijas pārstāvji

No 790 maksimāli iespējamiem punktiem Korejas ražotājam Hyundai Rotem Company (Hyundai) ir apmēram 750, bet Šveices uzņēmumam Stadler Bussnang AG (Stadler) – 568, liecina Dienas Biznesa aplēses pēc valsts a/s Pasažieru vilciens (PV) nosauktajiem pretendentu piedāvājumos minētajiem skaitļiem jaunu elektrovilcienu 15 gadu nomas konkursā. Publiski tika minēti astoņi dažādi rādītāji, tostarp vienas elektrovilciena vienības vidējā nomas maksa mēnesī un pirmās vienības piegādes termiņš. Maksimālais iepirkumā iegūstamais punktu skaits ir 1000, kas nozīmē, ka PV iepirkuma komisijai šobrīd jāizvērtē, cik no atlikušajiem dažādu tehnisko rādītāju 210 punktiem vērts katra pretendenta piedāvājums. Visvairāk – 110 punktus – var iegūt par labāko elektrovilcienu vienības elektroenerģijas vidējo patēriņu vienā stundā, savukārt pasažieru sēdvietu skaits var dot līdz 35 punktiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Soli pa solim no vienkārša un neuzkrītoša krosovera Hyundai Santa Fe turpina augt par pašpietiekamu un greznu auto

Atzīšos, ka neesmu jaunā Hyundai Santa Fe «kukaiņa» dizaina kaislīgs fans, taču jāatzīst, ka auto kopējā stāja vieš respektu. Autentiskais purngals gana labi sadzīvo ar pārējo dizainu, kura idejas korejiešu ražotājs ir smēlies no citu ražotāju produktiem. Liels, ērts, septiņvietīgs – tā dažos vārdos var raksturot ceturtās paaudzes Hyundai Santa Fe.

Pēc būtības, Hyundai Santa Fe pircēji varētu neminstinoties atļauties nopirkt BMW, Mercedes, Porsche vai kādu citu šīs kategorijas SUV automobili. Tomēr šie indivīdi nesirgst ar zīmolu mānīju, bet vēlas kvalitatīvu un bagātīgi nopakotu produktu. Junajam Hyundai Santa Fe, ja ņem to kādā no greznākajiem izpildījumiem, ir viss, ko vien var vēlēties: pilns aktīvās un pasīvās drošības asistentu atbalsts, atpakaļskata un apkārtskata kameras, sēdekļu apsilde un priekšējo sēdekļu ventilācija, stūres apsilde, head–up displejs ar attēla projekciju uz priekšējā vējstikla, ērti un plašā diapazonā regulējami krēsli. Priekšējā pasažiera krēslu no aizmugurējā dīvāna var elektriski pabīdīt uz priekšu vai arī mainīt atzveltnes sagāzuma leņķi. Trešās rindas pasažieriem ir pat savs klimata regulēšanas bloks. Citiem vārdiem sakot, Santa Fe rīcībā ir viss labākais, kas šodien ir Hyundai rīcībā. Jāpiebilst, ka jaunākais Santa Fe būs standartā septiņvietīgs auto, un tā rīcībā būs tikai viens 2,2 litru četru cilindru dīzelis ar 200 ZS lielu jaudu, kas strādās kopā ar īstu astoņpakāpju automātu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Automašīnu atsaukumu dēļ atkāpjas vadošs Kia darbinieks

Lelde Petrāne, 07.09.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kia Motors Corp., Dienvidkorejas automašīnu ražotājs Nr.2 pēc pārdošanas apjomiem, otrdien paziņojis, ka vice priekšsēdētājs Čungs Sung-eun ir atkāpies no amata, uzņemoties atbildību par vairākiem automašīnu atsaukumiem saistībā ar kļūdu elektroinstalācijā, vēsta The Wall Street Journal.

«Hyundai Motor Group priekšsēdētājs Čungs Mong-ku ir atļāvis vice priekšsēdētājam pamest amatu, jo viņš nav nodrošinājis transportlīdzekļu kvalitāti,» sacījis Kia Motors runasvīrs Mihaels Čū.

Čunga Sung-eun, kurš kompāniju pametis jau piektdien, pienākumus pagaidām pildīs divi prezidenti no Kia Motors.

Kia Motors atsauc 85 900 transportlīdzekļus. Starp tiem ir četru modeļu automašīnas - Soul un Sorento SUV, Cadenza sedans un Borego SUV.

Ķīnā Kia Motors kopuzņēmums Dongfeng Yueda Kia Motor Co plāno atsaukt 18 147 transportlīdzekļus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Hyundai un Kia apvieno dizainu

Lelde Petrāne, 14.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kia dizaina boss Pēteris Šreijers ir nosaukts par jauno Hyundai Motor Group galveno dizaineri, ziņo BBC.

Šreijers, kurš iepriekš strādājis Audi un Volkswagen, meklēšot sinerģiju starp abiem Korejas zīmoliem.

Hyundai Motor iegādājās Kia 1998. gadā Āzijas finanšu krīzes laikā.

Šreijers VW Group nostrādājis desmit gadus. Kā norāda autoražotājs, viņam ir liela pieredze auto dizaina jomā, kā arī dziļa izpratne par Hyundai Motor Group. Tas palīdzēšot padarīt Hyundai un Kia par vadošiem auto zīmoliem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Korejiešu krosovers KIA Soul ir lieliski izpildījis mājas darbu, lai kantainais automobilis turpmāk arī saturiski atbilstu eiropiešu augstajām prasībām.

Salīdzinājumā ar iepriekšējo paaudzi, kas ar sajūsmu tika pieņemta otrpus okeānam, bet Vecajā kontinentā neiepatikās pavirši nostrādātā un plastmasīgā salona dēļ, jaunais modelis ir pavisam citāds. Ietinamais papīrs nav mainījies, tas joprojām piesaistīs ar kantainām formām, taču iekšpusē ir pavisam cita konfekte – daudz saldāka un gardāka. Sāksim ar to, ka Soul ir uzsēdināts uz KIA Ceed platformas, tādējādi uzlabojot gaitas un vadāmības īpašības. Tomēr pats galvenais – salona iekārtojums ir kļuvis nesalīdzināmi rūpīgāk un kvalitatīvāk nostrādāts, turklāt materiālu izvēlē arī ir jaušams iespaidīgs progress. Savelkot kopā šos jauninājumus, var teikt, ka Soul ergonomiski iekļaujas jaunāko KIA modeļu klāstā un ir gatavs atrast jaunus pircējus, kas meklē kaut ko ne tik vienkāršu un ikdienišķu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

KIA Auto un Tallina Kaubamaja tiesā apstrīd KP piemēroto 134,5 tūkstošu eiro sodu

Žanete Hāka, 16.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmumi KIA Auto un Tallina Kaubamaja tiesā apstrīdējuši Konkurences padomes (KP) augustā piemēroto sodu, liecina uzņēmumu paziņojums biržā.

Prasībā lūgts pilnībā anulēt KP lēmumu. Uzņēmumi uzsver, ka turpina darbu kā parasti.

Db.lv jau rakstīja, ka KP konstatējusi, ka AS KIA Auto pārkāpusi Konkurences likumu, vairāk nekā 10 gadu garumā nepamatoti ierobežojot auto īpašnieku iespējas garantijas laikā veikt ārpusgarantijas remontus un tehnisko apkopi neatkarīgos servisos un uzstādīt citu ražotāju rezerves daļas.

Kā liecina KP paziņojums, uzņēmumam solidāri ar tā māteskompāniju AS Tallinna Kaubamaja piemērots 134,5 tūkstošu eiro apmērā.

Līdztekus sodam AS KIA Auto piemērots arī tiesiskais pienākums pārtraukt pārkāpumu un informēt KIA automašīnu īpašniekus par viņu tiesībām, nezaudējot garantiju, veikt auto tehniskās apkopes un ārpus garantijas remontus pie neatkarīgiem remontētājiem, kā arī izmantot ne vien KIA oriģinālās rezerves daļas, bet arī atbilstošas kvalitātes analogas rezerves daļas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunais KIA Ceed šoreiz mērķtiecīgi daudz pūļu ir veltījis stūres pievada un balstiekārtas veiktspējas uzlabošanai, kas mūsdienās ir izšķirošs aspekts un labu auto atšķir no izcila

Pats par sevi saprotams, ka digitālajā laikmetā visi ražotāji dižojas ar moderniem «gadžetiem». Arī jaunajam KIA Ceed dažādu virtuālo asistentu un palīgu būs pat vairāk, nekā vajadzētu. Gudrā kruīzkontrole ar stop&go funkciju, aklās zonas monitorēšanas sistēma, pirmssadursmes brīdinājuma sistēma, atpakaļskata kamera ir tikai tā daļa, ko varētu pieminēt pie ikdienā noderīgiem palīgiem. Pie īpašajām Ceed ekstrām var minēt iespēju pasūtināt priekšējos sēdekļus ar apsildes un ventilācijas funkciju, tostarp varēs dabūt arī apsildāmus aizmugurējos krēslus. Gluži kā glaunos limuzīnos turpmāk KIA Ceed dārgākajos izpildījumos būs elektroniski regulējams pilota krēsls ar atmiņas funkciju. Arī JBL premium audiosistēma ir pieskaitāma pie korejiešu īpašajām «odziņām». Auto ir glīts gan no iekšpuses, gan no ārpuses, taču ar to vairs mūsdienās pircējus nepārsteigsi, jo KIA Ceed tāds ir bijis jau kopš 2006. gada, kad parādījās pirmās paaudzes modelis. Apsveicami, ka šoreiz KIA Ceed daudz vairāk ir pieķēries tam, lai pilnveidotu tehniku, kas atrodas zem virsbūves čaulas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirms garāka ceļojuma ir patīkami sēsties pie stūres automobilim, kas spēj ar pilnu bāku nobraukt vismaz 1000 km. Modernizētais KIA Optima universālis ar 1,6 litru dīzeli un 7DCT automātu to var.

Pēc būtības šāds sniegums nav nekas pārdabisks. Vēl aizvien tirgū ir daudzi vidējās klases modeļi ar līdzīgu tehnisko pildījumu, kas spēj veikt šādu misiju. Jautājums ir par to, vai arī nākotnē būs pietiekami daudz «ortodoksālas» orientācijas vidējās klases sedanu un universālu, kas barosies ar šobrīd nīsto dīzeļdegvielu. Gribētos jau ticēt, ka paralēli dažādas koncepcijas hibrīdiem un 100% elektroauto tiks atstāta vieta arī augstas veiktspējas dīzeļversijām. Jebkurā gadījumā uz elektrifikācijas ēras tuvošanās draudiem KIA Optima universāļa 1,6 litru dīzeļa un 7 DCT automāta sniegums uzskatāmi atbild, ka modernos dīzeļus izmest mēslainē ir pāragri.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

KIA Auto un Tallina Kaubamaja pārsūdzēs Konkurences padomes sodu

Žanete Hāka, 21.08.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patlaban Igaunijas uzņēmums Tallina Kaubamaja un AS KIA Auto analizē Konkurences padomes (KP) piemēroto sodu un gatavo to apstrīdēt Latvijas Administratīvajā rajona tiesā, paziņojumā NASDAQ OMX Tallinn norāda uzņēmums.

Kompānijas ir pārliecinātas, ka sods ir nepamatots un netika pārkāpts Konkurences likums, kā arī uzskata, ka KP lēmums pārkāpj vienotos likuma principus, un mātesuzņēmums tiek vainots par meitas kompānijas aktivitātēm.

Db.lv jau rakstīja, ka KP konstatējusi, ka AS KIA Auto pārkāpusi Konkurences likumu, vairāk nekā 10 gadu garumā nepamatoti ierobežojot auto īpašnieku iespējas garantijas laikā veikt ārpusgarantijas remontus un tehnisko apkopi neatkarīgos servisos un uzstādīt citu ražotāju rezerves daļas.

Kā liecina KP paziņojums, uzņēmumam solidāri ar tā māteskompāniju AS Tallinna Kaubamaja piemērots 134,5 tūkstošu eiro apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc korejiešu Hyundai ix 35 modeļa uz Latvijas autoskatuves parādījies tā dvīņubrālis KIA Sportage.

Vācu izcelsmes dizainera Pētera Šreijera vadībā KIA Sportage ieguvusi svaigu, drosmīgu, atlētisku un sportisku dizainu, kam raksturīgs Eiropā tapušu automašīnu lakonisms un stila tīrība. Vienlaikus KIA Sportage virsbūvē sekmīgi apvienotas apvidus auto pircējiem svarīgas iezīmes – dominējoša braukšanas pozīcija un pastiprināta drošības sajūta. Lai gan KIA ir Dienvidkorejas kompānija, jauno Sportage ražo Eiropā, KIA rūpnīcā Žiļinā, Slovākijā.

Jaunajam modelim tiek piedāvāti četru veidu dzinēji - divi benzīna un divi dīzeļa agregāti ar jaudu no 115 līdz 163 zirgspēkiem. Tos iespējams kombinēt ar 6 ātrumu manuālo vai automātisko transmisiju, izvēloties divu vai četru riteņu piedziņu AWD. Pircējiem tiek piedāvāta izvēle no 10 virsbūves krāsām un 7 salona apdares kombinācijām. Automašīnas sākuma cena ir 17 990 eiro. Par šādu cenu varēs iegādāties bāzes modeli, bet vislabāk aprīkotais KIA Sportage modelis ar panorāmas jumtu, ādas salona apdari, "smart key", "start/stop" funkciju un panelī iebūvētu navigācijas iekārtu pie KIA Automobiles maksās 30 190 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru