Internetveikalus “Senukai” un “1A” pārvaldošais uzņēmums “Kesko Senukai Digital” ir atklājis jaunu loģistikas centru Latvijā, loģistikas parkā “Rumbulā”, kas ļaus ātrāk piegādāt internetā iegādātās preces klientiem gan Latvijā, gan Lietuvā un Igaunijā.
Visu diennakti strādājošajā jaunajā noliktavā Latvijā pašlaik strādā ap 100 darbinieku.
“Pandēmija ir ne tikai palielinājusi pieprasījumu pēc tiešsaistes tirdzniecības, bet arī mainījusi klientu vēlmes. Mūsdienās, pasūtot pirkumu internetā, klientiem ir svarīga ik minūte. Tāpēc esam atvēruši jaunu Baltijas valstu tirgus apkalpošanai paredzētu loģistikas centru Latvijā un investējuši risinājumos, kas ļaus intensīvāk organizēt pirkumu komplektēšanu un nodošanu sūtījumu piegādes dienestiem,” stāsta “Kesko Senukai Digital” loģistikas vadītājs Ķestutis Statulevičs.
Jaunā loģistikas centra vieta Latvijā ir izvēlēta, jo tā ir ģeogrāfiski ērta visu trīs Baltijas valstu apkalpošanai. Noliktava 5 700 kvadrātmetru platībā tiek nomāta Rīgas loģistikas parkā “Rumbula”.
“Par augstu prioritāti esam noteikuši sortimenta paplašināšanu, un pašlaik varam uzglabāt jau ap 50 000 dažādu nosaukumu preču. Jaunajā noliktavā ir divreiz lielāka uzglabāšanas platība un pat piecreiz vairāk vietas plauktos, nekā esam izmantojuši līdz šim. Tas ļauj uzglabāt plašāku preču sortimentu un uzkrāt pietiekami lielas rezerves, lai pircējiem nekā nepietrūktu,” atzīmē Ķ. Statulevičs.
Jaunajā loģistikas centrā “Kesko Senukai Digital” tiek mainīts arī pasūtījumu komplektēšanas modelis. “Līdz šim mēs nolīgām ārējos piegādātājus, kuri veica pasūtījumu komplektēšanas pakalpojumus, taču pēc vairākām neveiksmīgām izvēlēm nolēmām šīs operācijas pārņemt savās rokās. Šāds risinājums ļaus mums ātrāk reaģēt uz neparedzētiem apstākļiem, nebūt atkarīgiem no trešo pušu resursiem un darba principiem, kā arī nodrošināt klientiem pilnu un efektīvu piegādes ķēdi,” uzsver loģistikas vadītājs.
Lai samazinātu kavēto pasūtījumu skaitu, pārcelšanās uz jauno noliktavu īstenota dažu mēnešu laikā. Šajā laika posmā jaunajā noliktavā strādājošo cilvēku komanda ir izveidota praktiski “no nulles”. Ķ. Statulevičs neslēpj, ka konkurence attiecībā uz loģistikas centra darbiniekiem ir ļoti sīva. Tuvojoties gada lielākajiem svētkiem, tiek plānots uz laiku pieņemt arī papildu darbiniekus.
“Patērētāju vajadzības un tirgus virzās uz aizvien īsākiem un konkrētākiem piegādes termiņiem, tāpēc meklējam arī automatizācijas risinājumus, kas ļautu pasūtījumus sagatavot pēc iespējas ātrāk un lielākā apjomā,” nākotnes plānus ieskicē Ķ. Statulevičs.