Latvijas kosmētikas ražotāji turpina izaugsmi kā vietējā, tā eksporta tirgū; saskaroties ar neveiksmēm, daži cenšas piezemēties uz četrām kājām
Pašmāju kosmētikas ražotāju pulkā pie apvāršņa šogad neviens jaunpienācējs spoži nav iemirdzējies, toties jau esošajiem zīmoliem šis gads nesis vērā ņemamas pārmaiņas. «Var uzskatīt, ka kosmētikas ražošana Latvijā ir nozare ar tradīcijām, un pašreiz industriālā un profesionālā mērogā darbojas vairāki ražošanas uzņēmumi, kuri, cik man zināms, nākotnē raugās ar pozitīvu skatu un paredz turpmāku izaugsmi,» stāsta SIA Madara Cosmetics direktors Uldis Iltners. Viņaprāt, izaugsme katrā atsevišķā uzņēmumā kāpinās arī nozares kopējo līmeni, no kā ieguvēji būs visi tirgus dalībnieki. Latvijā aktivitāte kosmētikas nozarē ir augstāka nekā kaimiņvalstīs, un pašmāju ražotāji ir spējuši veiksmīgi darboties ārvalstu tirgos.
Tiesa, nevis izaugsmi, bet gan bēdu ieleju šogad piedzīvoja nozares veterāne - AS Dzintars.
Arī SIA Attirance, kas iepriekš pauda ambīcijas ar franšīzes palīdzību iekarot gan Latvijas, gan ārvalstu tirgus, patlaban ietur pauzi, iespējams, pārtraukusi darbību. Uzņēmuma veikals un skaistumkopšanas salons Rīgā, Tērbatas ielā, ir slēgts, nedarbojas arī interneta veikals.
Visu rakstu Vieniem – jaunas virsotnes, citiem – bēdu ieleja lasiet 1. decembra laikrakstā Dienas Bizness.