Šajā piektdienā portāls db.lv ciemojas SIA Waras ula, kur top sīpolu marmelāde un citi dārzeņu džemi.
Sīpolu marmelādi uzņēmuma īpašniece Ineta Vilciņa sāka gatavot 2011.gada vasarā, bet tā paša gada rudenī jau nodibināja uzņēmumu. Kopš tā laika uzņēmuma ražotās sīpolu marmelādes ieguvušas atpazīstamību tirgū.
«Agrāk strādāju ar pārtikas uzņēmumiem un braucu uz ārzemēm, kur organizēju Latvijas kopstendus pārtikas izstādēs. 2011.gadā, kad radās ideja šo biznesu sākt, šādu produktu vietējā tirgū neviens neražoja. Recepte man jau bija, pat īsti nezinu, kur es to dabūju. Man ir tradīcija, aizbraucot uz ārzemēm, iegādāties tajā valstī konkrētā datuma avīzi, un pieļauju, ka recepti atradu kādā no tām. Pirms tam vadīju Zaļās karotītes projektu Mārketinga padomē un man īsti nebija sveša joma, kas saistāsar to, kā produktam ir jāizskatās, kas jādara šajā biznesā. Līdz ar to nevarēju atļauties uz burciņas uzlikt rūtiņu papīru. Tādēļ izveidoju produktu, radītājām etiķetes, mājaslapu, un tad pēc tam viss kaut kā nāca pats par sevi. Viss notika ārkārtīgi strauji, daudzus ieinteresēja šis produkts. Gribēju iegūt arī finansējumu, lai varētu izveidot ražotni, devos uz dažādām komisijām, inkubatoriem, stāstīju par produktu un visi bija sajūsmā. Tādēļ vienā brīdī biju tādā kā virpulī.»
«2012.gadā sāku izgatavot arī tomātu džemu, un noslīpēju sīpolu marmelādes recepti, kā arī sāku gatavot bazilika pesto,» viņa atminas.
Ja toreiz, kad I.Vilciņa sāka biznesu, neviens šo produktu neražoja, tad tagad sekotāji ir saradušies, tomēr vietas tirgū pietiek visiem.
Patlaban ražotnē top trīs produktu veidi. Produkciju iespējams iegādāties dažādos tirdziņos, pasūtot vai tādos veikalos kā Idille un citos. Sīpolu marmelādi iegādājas ne tikai privātpersonas, bet arī korporatīvie klienti vairumā.
«Pirktākā prece, protams, ir sīpolu marmelāde, taču tirdziņos, kad tirgoju visus produktus, tad pirka visus. Tomātu marmelādei un pesto cena ir ļoti augsta, jo tas prasa nedalītu uzmanību, tāpat izejvielas ir dārgas, piemēram, medus,» skaidro I. Vilciņa.
Sīkāk ar izgatavošanas procesu iespējams iepazīties galerijā augstāk!
#1/40
Sīpolus un tomātus I. Vilciņa jau no pirmsākumiem iegādājas zemnieku saimniecībā Zūmaņi.
#6/40
Pēc sīpolu mazgāšanas nepieciešams notīrīt visas virsmas, lai uz tām nepaliktu kādi putekļi no sīpoliem. Virsmu tīrīšanai I. Vilciņa izmanto līdzekļus, kas paredzēti ražošanai.
#11/40
Darba pietiek visam gadam, neskatoties uz produktu sezonalitāti, tomēr izdodas arī atpūsties. I. Vilciņa stāsta, ka gadās gan situācijas, kad viņa ir atvaļinājumā, taču klientam nepieciešams produkts – tad jāizdomā, kā samenedžēt, lai klienti saņemtu produkciju.
#12/40
Svaigus sīpolus iespējams ātri sagriezt, ziemas periodā tie ir cietāki, tad process ir lēnāks, skaidro I. Vilciņa.
#17/40
Nepieciešamās garšvielas un piedevas marmelādes ražošanai.
#25/40
Pievieno sarkanvīna etiķi, kas ražots Francijā. Tas darbojas kā konservants. Var arī izmantot vīnu, taču tad produkts jāizlieto īsā laikā.
#27/40
Sīpoliem jāsautējas, kamēr izvāras viss liekais šķidrums, aptuveni pusotru stundu.
#29/40
Esmu dravnieku mīlulis, jo medu iepērku lielos daudzumos, smej I. Vilciņa.
#34/40
Ja vāra mazāku daudzumu sīpolu, tad process aizņem vismaz 3 stundas. Ja vāra mazāku laika posmu, tad masa nesavārās kā marmelāde. Izgatavošanai nepieciešama pacietība, tādēļ daudziem produktiem bieži vien tiek likti recinātāji, lai paātrinātu šo procesu.
#39/40
Uzņēmuma virtuvē atrodas arī atmiņas no uzņēmuma pirmsākumiem, kad tajā ciemojās Dienas Bizness.