Ražošana

Kā top? Purpurs piezīmju klade

Laura Mazbērziņa,26.04.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajā piektdienā biznesa portāls db.lv saviem lasītājiem piedāvā iespēju ielūkoties uzņēmuma SIA Dizaina papīrlietu darbnīca jeb zīmola Purpurs ražotnē. Raksta galerijā skatāms, kā top uzņēmuma produkts - piezīmju klade.

Purpurs jau desmit gadus ražo dažādas papīrlietas – burtnīcas, piezīmju grāmatas, fotogrāfiju albumus, aploksnes, nošu mapes, ēdienkartes u.c. lietas. Uzņēmums saražoto produkciju pārdod Latvijas dizaina un dzīves stila veikalos Riija un Manilla, grāmatnīcās, drīzumā - arī internetā, kā arī tiek veidotas dizaina papīrlietas korporatīvajiem klientiem.

Apvienojot pieredzi poligrāfijas un dizaina nozarēs, biznesu un zīmolu radīja Ginta Šmite un Māris Šmits. Laika gaitā biznesā viņiem pievienojusies meita Beāte Dronka, kurai šobrīd ir uzticēta zīmola vadīšana.

Pirmie soļi šajā biznesā «tika sperti» jau 2007. gadā, un lielākās investīcijas prasījusi dažādu materiālu un ražošana tehnikas iegāde. Sākotnējais investīciju apjoms bijis 50 tūkstoši latu. B. Dronka stāsta, ka biznesa sākums šķitis skaists, tomēr, iestājoties ekonomiskajai krīzei, lai uzņēmums «izdzīvotu», bija jāmaina gan strādāšanas, gan domāšanas modelis. «Tajā brīdī mēs mainījām dizainus, lai no luksusa produktu kategorijas pārorientētos uz vienkāršāku un klientam pieejamāku produkciju, sākām izmantot pārstrādāto papīru, sākām piedalīties izstādēs un izbraukumu tirdzniecībā. Mainot domāšanas modeli, bizness sāka «izdzīvot» tādu kā veiksmes stāstu, jo ar visu piedzīvoto un pārdzīvoto mēs ieguvām lielu pieredzi, atpazīstamību un attīstījām jaunas, klientu pirktspējai piemērotas produktu sērijas,» atceras B. Dronka.

Purpurs nosaukums ir izvēlēts apzināti. «Purpurs ir kā krāsu karalis, jo vēsturiski tā ir bijusi sarežģīti iegūstama krāsa un to nēsāja tikai aristokrāti. Tāpat arī uzņēmuma filozofija ir radīt tikai augstvērtīgus un kvalitatīvus produktus, lai arī tik vienkāršām ikdienas lietām kā blociņš piešķirtu vērtību,» skaidro B. Dronka.

Viņa stāsta, ka uzņēmuma apgrozījums ir stabils, ar augšanas tendenci. 50% no tā veido korporatīvo klientu, bet 50% - privātpersonu pirkumi.

Vēlmes un vajadzības attiecībā uz pierakstu kladi ir ļoti dažādas. «Rakstīšana ar roku mūsdienās kļūst par ekskluzīvu un intīmu lietu. Nozīme ir ne tikai dizainam, bet arī izejmateriāliem un formātam. Svarīga ir tā saucamā «rozīnīte» - mūsu piedāvājumā ir neordināri lapu dizaini, piemēram, mums vienkārši baltu lapu vietā ir lapas ar maziem plusiņiem, ir arī lapas ar tvīda rakstu. Mēs piedāvājam domāt citādāk un iziet no ierastajiem rāmjiem, kas paredz līnijas vai rūtiņas. Šajā nozarē nevar pārsteigt ar neprātīgām inovācijām, bet mēs vienmēr meklējam nianses, kas mūs padarītu atšķirīgus no citiem tirgus dalībniekiem,» akcentē B. Dronka.

Izejmateriāli tiek iepirkti no dažādiem vairumtirgotājiem, piemēram, SIA Antalis, tomēr ir arī piegādātāji no Francijas, Vācijas, Lielbritānijas un Itālijas. «Mēs vairākus gadus esam piedalījušies Zviedrijas lielākajās papīra izstādēs, kas mums palīdzēja «atvērt» eksporta durvis uz Zviedrijas tirgu,» teic B. Dronka.

Purpurs savu produkciju eksportē uz Zviedriju, Baltijas valstīm, Lielbritāniju, Šveici, Vāciju, Japānu. Eksporta valstu sadarbības partneri zīmolu visbiežāk atraduši paši. «Mēs nekad neesam veikuši izteiktas mārketinga aktivitātes, jo Purpurs piedāvā nišas produktu, ar kuru uzbāzties nevar. Produkti cenu ziņā ir dārgāki nekā konkurentiem. Līdz ar to ceļš, kā mēs iegūstam klientus, ir caur produktiem, jo katrs mūsu produkts ir mūsu vizītkarte,» stāsta uzņēmēja. Ja salīdzina Latvijas un eksporta valstu patērētājus, tad iezīmējas tendence, ka citviet labprātāk izvēlas produktus, kuru izgatavošanā izmantots otrreiz pārstrādāts papīrs.

Šobrīd tiek veidota jauna piezīmju klažu sērija, kura būs pieejama vasaras beigās. Tā būs paredzēta jaunākai auditorijai.

«Mums reizēm jālikvidē vai jātransformē kāda kolekcija, jo tiek pārtraukts ražošanas process kādai no izejvielām, piemēram, vairs nav iespējams piedāvāt Līgatnes papīrfabrikas pārstrādātā papīra produktus,» norāda B. Dronka.

Komentāri

Pievienot komentāru