Mazais bizness

Kā top? Kokradis koka alus kaste

Laura Mazbērziņa,19.04.2019

Jaunākais izdevums

Biznesa portāls db.lv viesojās SIA Kokradis ražotnē Jelgavā, lai vērotu, kā tiek ražotas koka personalizētās alus kastes.

Elīna un Juris Laveiķi aizsākuši ģimenes biznesu, piedāvājot dažādus koka un organiskā stikla izstrādājumus dāvanām, balvām, dekorācijām, prezentmateriāliem un suvenīriem. Darbība sākta 2016. gada nogalē piemājas garāžā.

Ar ražošanas procesu nodarbojas Juris viens pats, tomēr sezonas laikā pieaicina arī papildspēkus. Tiek strādāts ar dažādām tehnoloģijām, piemēram, lāzergriešanas un CNC frēzēšanas iekārtām. Kokradis piedāvā dažādus personalizējamus izstrādājumus kā svētku tāfeles bērniem, dekorācijas kāzām, spoguļvārdus, sporta medaļu stendus, kaķu ēdamtraukus, ziedu, dāvanu, vīna, alus kastes un citus produktus. Jāņu laikā pieprasītas ir alus kastes, bet ap Ziemassvētkiem - konfekšu kastes. «Tā kā esam jauns uzņēmums, nav vienkārši noteikt populārākos produktus, jo sortiments ir gana plašs. Šī nozare nepārtraukti pieprasa jaunumus,» stāsta E. Laveiķe.

J.Laveiķis norāda, ka kokapstrādes nozarē tendences mainās ātri un ļoti atšķiras tas, ko vēlas klienti Latvijā un citās valstīs. «Ir vairāki ģimeņu uzņēmumi ASV un Austrālijā, kurus vērojam. Tas palīdz labāk saprast šos tirgus, kas mums vairākus gadus iet pa priekšu. Pētām konkurentu darbību, produktu sortimentu, komunikāciju ar klientiem. Jāsaka - mums ir, kur augt, un tas ir labi,» viņš teic. Tuvākajā nākotnē plānots piedāvāt arī masīvkoka mēbeles un uzsākt eksportu.

Uzņēmēji uzskata, ka Latvijā vadīt mazu, jaunu uzņēmumu nav viegli - tas ir izaicinājums. «Domāt uz priekšu un rīkoties - snaust te nav vietas. Nemitīgi jādomā plašāk par uzņēmuma darbību un virzību, attīstības iespējām ārpus Latvijas, jo pašmāju tirgus ir ļoti ierobežots. Tāpēc, ja vēlies augt, ir svarīgi redzēt sevi arī ārpus Latvijas. Būt mazajam uzņēmējam Latvijā nozīmē to, ka Tev ir jābūt ļoti elastīgam, ar lielām pielāgošanās spējām, jāpiemīt kreativitātei, jo ar maziem līdzekļiem vai bieži bez tādiem ir jāsasniedz vēlamais rezultāts. Ir jābūt stingrai vīzijai, kādu redzi savu uzņēmumu un tā darbību. Tā kā esam jauni, mūsos ir liela motivācija darīt, radīt un iet uz priekšu. Vēl meklējam savu ceļu,,» teic E. Laveiķe.

Produktu cenas ir ļoti dažādas - no 1 līdz 200 eiro, rēķinot pēc iekārtu darba stundām. «Mēs esam par draudzīgām cenām, lai Latvijas iedzīvotāji mūsu ražojumus varētu atļauties,» saka E. Laveiķe.

«Kokapstrādes uzņēmumu Latvijā ir pietiekami daudz, tāpēc nepieciešams atrast savu «odziņu»,» uzsver J.Laveiķis. Tirdzniecībai tiek izmantots interneta veikals, bet Kokradis sadarbojas arī ar vairākiem Latvijas mājražotāju veikaliem.

Šobrīd izejmateriāli tiek iepirkti no AS Latvijas finieris un SIA Lamela. Ražošanas process notiek gandrīz katru dienu. Lai saražotu vienu alus kasti ir nepieciešama apmēram pusstunda.

Sākotnējās investīcijas bijuši 15 tūkstoši eiro. Tika ieguldīti gan savi līdzekļi, gan piesaistīts Altum finansējums. Nauda izlietota iekārtu iegādei. Nākotnē iekārtu skaits pieaugs.

«Mazie uzņēmumi var «gāzt» lielus kalnus. Galvenais ir jāmīl tas, ko dari,» smaidot stāsta E. Laveiķe.

Fotogrāfijas, kurās redzams ražošanas process, skatāmas raksta galerijā!

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Vecos dēļus pārvērš dārgos dizaina izstrādājumos

Māris Ķirsons,07.10.2019

AW Latvia valdes locekle Inita Bendzule un ražošanas direktors Guntis Bušs.

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vecie dēļi iegūst otro dzīvi SIA AW Latvia ražotajās mēbelēs un sienu paneļos, kas sekmīgi jau tiek realizēti 30 valstīs; pieaugošais pieprasījums stimulē radīt jaunu mēbeļu sēriju.

Veci dēļi un citi koka konstrukciju izstrādājumi daudzu acīs nav nekas vairāk par malku vai nevajadzīgiem krāmiem. Tas, ka tie varētu pārtapt par antīka izskata mēbelēm, durvīm, sienu paneļiem, sākotnēji nešķiet ticami, tomēr SIA AW Latvia tieši šādus – jau vienu dzīvi «nodzīvojušus» – kokmateriālus pārvērš dārgos dizaina izstrādājumos.

«No vecās koksnes gatavotie izstrādājumi ir iecienīti tādās valstīs kā Vācija, Austrija, Šveice, kur, lai arī ir attiecīgie ražotāji, taču savu laiku – vismaz 50 gadus – nokalpojušu kokmateriālu, kas nepieciešami kā izejmateriāls, šajā reģionā kļūst arvien mazāk,» stāsta SIA AW Latvia valdes locekle Inita Bendzule.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 31. oktobra līdz 6. novembrim astoņi būvniecības uzņēmumi no Latvijas piedalīsies pirmajā būvniecības nozares tirdzniecības misijā izstādes “EXPO 2020 Dubai” laikā Apvienotajos Arābu Emirātos (AAE).

Tirdzniecības misijas mērķis ir piesaistīt jaunu sadarbības partneru uzmanību un attīstīt dažādas sadarbības iespējas gan Tuvo Austrumu, gan pasaules mērogā, izmantojot globālo platformu, ko piedāvā EXPO. Savukārt 1. novembrī Latvijas uzņēmējiem būs iespēja apmeklēt EXPO Biznesa forumu, kas piedāvā vairākus tīklošanās pasākumus.

Būvniecības nozares tirdzniecības misijā piedalīsies astoņi Latvijas būvmateriālu ražotāji un būvniecības pakalpojumu sniedzēji – gan pieredzējuši uzņēmumi, gan tie, kas vēl meklē savu ceļu globālajā tirgū: koka mēbeļu un sienu apdares ražotājs “AW Latvia”, digitālo risinājumu attīstītājs būvniecības nozarei “Artehus”, apdares materiālu ražotājs “Silk Plaster Group”, inovatīvu hidroizolācijas pārbaudes risinājumu izstrādātājs “Controlit Factory”, industriālo betona grīdu ieklāšanas uzņēmums “Primekss”, 3D būvju modelēšanas, 3D skenēšanas un konsultāciju uzņēmums “ITED”, mēbeļu, kāpņu, logu, durvju un citu interjera elementu ražotājs “Wood ART.lv” un parketa ražotājs “Riga Parket”.

Komentāri

Pievienot komentāru