Zīmoli «Helium», «IR Wood », «More Than Knitwear», «MIZO», «Lucky Me» stāsta par to, kā radusies ideja par uzņēmuma nosaukumu, vai ienākšana tirgū bijusi sarežģīta un kādi ir zīmola nākotnes plāni.Uzņēmēji stāsta par izaicinājumiem un ideju rašanās procesu. Idejas evolūcijas procesā jaunajiem uzņēmējiem ir jāpiemīt spējai ātri reaģēt un radīt interesi tirgū.
Plašāk lasāms raksta galerijā!
Tev varētu interesēt arī:
Kā radās uzņēmumu Fazer, Rīgas Dzirnavnieks, Madara Cosmetics, Lāči un Bitenosaukumi
Kā radās uzņēmumu Aldaris, Balticovo, Cido, Olainfarm un Rimi nosaukumi
Kā radās uzņēmumu Mans Rajons, Mil, PIPARMĒTRA, The Words Of Latvian, PIKU.LV nosaukumi
#1/5
«Helium» sniedz pasākumu dekorēšanas pakalpojumus ar baloniem fiziskām un juridiskām personām.
Zīmola «Helium» ideja par noformējuma veidošanu no baloniem radās, kad uzņēmuma vadītāja Laura Keršule saprata to, ka nespēj atrast savām prasībām pielāgotu piedāvājumu tirgū. Nosaukums neradies līdz ar ideju, tomēr tas nāca dabiski un organiski. «Helium» ir ķīmiskā elementa nosaukums, tā ir gāze, kas ceļ augšup balonus, un tādā veidā svētku noskaņojumu un atmosfēru. L. Keršule atzīst, ka ieiešana tirgū ir mazāk grūts process, nekā līderpozīciju noturēšana, ko var nodrošināt izcils serviss, konstanta publicitāte un aizvien jauni, neredzēti risinājumi.
Kā panākumu atslēgu L. Keršule uzskata iepriekšējo pieredzi reklāmas un mārketinga jomā.
«Par panākumiem finansiālā ziņā noteikti runāt būtu pāragri, jo pagaidām (uzņēmums dibināts 2016. gada jūlijā) vēl ieguldītais nav nesis atdevi, tomēr, runājot par atpazīstamību un iegūto uzņēmuma reputāciju, esam apmierināti un ar drosmīgu skatu raugāmies nākotnē,» komentē L. Keršule.
Zīmolam «Helium» ir ambiciozi nākotnes plāni, paaugstinot 2 līdz 3 reizes uzņēmuma apgrozījumu un darbinieku skaitu, koncentrējot savu darbību uz pasākumu noformēšanu.
«Es domāju, ka ir iestājies zināms inovatīvu ideju vakuums. Inovatīvas idejas ir tādas, kas arī pasaules līmenī ir inovatīvas. Noteikti tas atkarīgs no uzņēmējdarbības jomas - ir jomas, kas sevi ir izsmēlušas un ko jaunu piedāvāt ir praktiski neiespējami, tad pat idejai ir otršķirīga nozīme, galvenais ir servisa vai preces kvalitāte, kas nodrošina pozitīvu pieredzi un atkārtotu pirkumu vai pakalpojuma izmantošanu,» akcentē L. Keršule.
#2/5
«IR Wood» piedāvā dažādus koka izstrādājumus.
«IR Wood» ir ģimenes radīts zīmols. Pirmie divi burti ir ģimeņu vārdu pirmie burti. Zīmols tika radīts pirms 3 gadiem.
«Pirmkārt, savu dizainu un produktu radīšana un, otrkārt, ļoti liela nozīme ir arī prasmei strādāt ar sociālajiem medijiem – sociālajos medijos esam vieni no populārākajiem koka un ādas darbu darinātājiem,» par zīmola «IR Wood» panākumu atslēgu stāsta Raivis Čilipāns, «IR Wood» pārstāvis.
Zīmola apgrozījums gada griezumā ir ap 100 000 eiro un nākotnē «IR Wood» plānots eksports, taču konkrētas vietas vēl neatklāj.
«Domāju, ka Latvijā šobrīd ir daudz inovatīvu ideju, bet trūkst pieredzes un pacietības daudzas no tām novest līdz rezultātam,» stāsta R. Čilipāns.
#3/5
Zīmols «More Than Knitwear» piedāvā sievietēm adītus oriģināldizaina apģērbus - džemperus, jakas, svārkus, kleitas un šortus. Tirgū vislielākais pieprasījums ir pēc džemperiem un jakām.
More Than Knitwear latviski tulkojot ir - Vairāk Nekā Adījums. «Tā radīšana bija kā puzle, sākumā radi produktu, kurā tiek kombinēti vairāki materiāli un tehnikas kopā, pēc tam saproti, ka tas vairs nav «vienkāršs» džemperis, kuru uzvilkt, lai tikai būtu silti,» stāsta Gunta Jansone, zīmola «More Than Knitwear» vadītāja.
Fiziski ieiešana tirgū «More Than Knitwear» nav bijusi sarežģīta, bet emocionāli gan nav gājis viegli. «Parādīšanās ar savu dizainēto pirmo kolekciju Kalnciema kvartāla tirdziņā prasīja zināmu drosmi man. Atsaucība bija liela un tas deva pašpārliecinātību,ka produkts ir labs un jāturpina attīstīties un piedāvāt sevi plašākai auditorijai,» komentē G. Jansone.
Zīmols «More Than Knitwear» piedalās pārsvarā Rīgā organizētajos dizaina tirdziņos, kā arī daļa no produkcijas tiek pārdota latviešu dizaina koncepta veikalā «Paviljons».
«More Than Knitwear» pārstāv Zero Waste koncepciju, tiek ražots bez atlikumiem. 4 mēnešus darbnīcā joprojām nav piepildīts papīra iepirkuma maisiņš, ko izmanto kā atkritumu turzu. «Ja veikalā tiek pirkta 42 centimetru mežģīne, tad bieži pārdevējas jautā, vai «drošības pēc» labāk nenogriezt 45 centimetrus. Pārdomāju līdz sīkākajai detaļai modeļus, kādēļ gan lieki nogriezt papildu 3cm un pēc tam tos izmest ārā? Pēc «Reverse Resources» datiem, ik gadu tikai atgriezumos vien tiek izmesti 45 000–120 000 kvadrātkilometri auduma, respektīvi, katru gadu visu Latvijas teritoriju varētu apklāt ar auduma atgriezumiem,» komentē G. Jansone.
«More Than Knitwear» īpašniecei nākotnes plāni ir lieli. Nākotnē īpašniece plāno nodibināt sociālo uzņēmumu, kas dotu iespēju jauniešiem bāreņiem vai jauniešiem ar invaliditāti darbnīcā apgūt zināšanas un prasmes, kas saistītas ar modes biznesu. Tas ietvertu gan radošo, gan tehnisko, gan mārketinga, gan finanšu zināšanas un daudzas citas jomas.
#4/5
Zīmols «MIZO» šobrīd piedāvā mugursomas, aksesuāru somas un vaskotās kanvas kopšanas produktus.
Zīmola «MIZO» attīstība aizsākās pirms diviem gadiem. Jau sākotnēji tika nodefinēts, ka «MIZO» mugursomām jāiemieso trīs pamatvērtības: estētiskais pievilcīgums, funkcionalitāte un vēlme doties piedzīvojumos. Visas šīs īpašības tika apvienotas «MIZO» skanējumā, kas aizgūts no senas Mizo valodas. Vārds «MIZO» dalāms divās daļās: MI, kas apzīmē «es» personu, savukārt ZO raksturo virzību uz virsotnēm.
«Ieiešana tirgū vairumā gadījumu ir sarežģīta, jo interesants produkts ne vienmēr ir atslēga uz panākumiem. Dizaina izstrādes process ir ilgs, tas tāds ir, jo mēs vēlamies piedāvāt pēc iespējas veiksmīgāku un ērtāku risinājumu klientiem,» stāsta Edgars Bīberis, zīmola «MIZO» īpašnieks.
Zīmola «MIZO» nākotnes vīzijā ietilpst somu «workshop» tipa studijas atvēršana Rīgā, kur somas tiktu šūtas pēc pasūtījuma, tiktu piedāvātas dažādas meistarklases.
«Pašlaik inovatīvo ideju ir ļoti daudz. Pasaule mainās un ikvienam ir iespēja attīstīt savu ideju un atrast tās patērētāju,» stāsta E. Bīberis.
#5/5
Zīmols «Lucky Me» piedāvā kleitas, t-kreklus,džemperus, svārkus, taču ik pa laikam tiek piedāvāti citi papildu produkti.
Zīmola «Lucky Me» nosaukums radies īpašnieces Māras Viškas, vairāk nekā pirms desmit gadiem veidotās gleznas rezultātā. Tas bijis darba nosaukums, kur meitene tautas tērpā jautri pavada laiku kopā ar savu trusīti. Apģērbos tiek izmantoti pašas mākslinieces vai citu mākslinieku zīmējumi un ilustrācijas.
«Plāni nākotnē ir turpināt strādāt, kamēr idejas neapsīkst un no hobija, iespējams, izaugt par uzņēmumu. Šobrīd ir tik daudz ideju un tik daudz darboņu Latvijā, ka varbūt tieši pietrūkst tās kopējās ilgtermiņa vīzijas,» stāsta M.Viška.
Par stabilu apgrozījumu uzņēmuma īpašniece vēl gan skaļi nerunā, jo galvenie ienākumi tiek ielikti jaunās idejās, tehnikās. Pārdošana pagaidām notiek sezionāli, akciju veidā.