Jauns uzņēmuma Virgin Galactic kosmosa kuģis lidojumiem kosmosā būs gatavs līdz nākamajam gadam, paziņojis Ričarda Brensona kompānijas Virgin Galactic vadītājs Džordžs Vaitsaids.
Paziņojums sekojis pēc pagājušajā nedēļā notikušās kosmosa kuģa katastrofas un satraukumiem par izmantoto tehnoloģiju drošību.
Laikrakstam The Financial Times viņš pastāstīja, ka kosmosa kuģa SpaceShipTwo degvielas sistēma piektdien veiktajā testa lidojumā virs Kalifornijas esot kārtīgi pārbaudīta. Viens no pilotiem katastrofā gāja bojā, bet otrs nopietni ievainots.
Vaitsaids apstiprināja, ka otra Virgin Galactic kosmosa kuģa būve esot pusceļā. Viņš arī norādīja, ka esot optimistiski noskaņots, neraugoties uz tikko sākto katastrofas izmeklēšanu, kas aizņemšot apmēram gadu.
«Otra kosmosa kuģa būve tuvojas noslēgumam,» uzsvēra Vaitsaids, piebilstot, ka lidojumiem tas būtu gatavs jau līdz 2015.gadam, tiklīdz ASV Transporta drošības pārvalde pieņems gala lēmumu.
ASV izmeklētāji norādījuši, ka piektdien veiktais lidojums esot labi ierakstīts un sniedz visu nepieciešamo informāciju, lai noteiktu iemeslus kuģa katastrofai un izkaisītajām atlūzām Mohaves tuksnesī aptuveni astoņus kilometrus plašā joslā.
«Mēs esam parādā saviem pilotiem noskaidrot, kas nogāja greizi,» sestdien notikušajā preses konferencē paziņoja Brensons.
Piektdien notikusī katastrofa bija jau otrā privāto kosmosa uzņēmumu katastrofa nedēļas laikā.
Kosmodromā ASV Virdžīnijas štatā otrdien vakarā starta brīdī eksplodējusi kravas raķete, kurai bija paredzēts lidot uz Starptautisko Kosmosa staciju (SKS).
Virgin izmeklēšana galvenokārt fokusēsies uz SpaceShipTwo raķetes dzinēju, jo kosmosa kuģis piektdien izmantojis jauna veida degvielu, norāda eksperti.
Uz plastmasas bāzētā degviela tiek aizdedzināta ar šķidro skābekļa oksīdu jeb smieklu gāzi.
Maijā Virgin Galactic paziņoja, ka tā aizvietos iepriekš izmantoto degvielu uz gumijas bāzes, kas izmantota iepriekšējos kosmosa kuģa testa lidojumos, tādējādi uzlabojot kosmosa kuģa darbību.
Iepriekšējais SpaceShipTwo testa lidojums norisinājās šā gada janvārī, kad gan raķete, gan tās jaunā degviela izturēja vairākus izmēģinājumus uz zemes.
Dzinējs esot pārbaudīts vairākas reizes un rezultāti vienmēr bijuši pozitīvi, norāda Vaitsaids.
Bojā gājušais pilots ir jau ceturtais upuris, kas gājis bojā kosmosa kuģa būvniecības laikā. 2007.gadā, sprāgstot degvielas cisternai, bojā gāja trīs darbinieki.