Latvijas Eksportētāju asociācija "The Red Jackets" šodien atklās Latvijas eksporta veiksmes stāstiem veltītu grāmatu "Treasures of Latvia: Impressions on the World".
Šī grāmata stāsta par Latvijas eksporta dārgumiem — no drosmīgām idejām līdz pasaules līmeņa uzņēmumiem, kas nes Latvijas vārdu pasaulē un atstāj paliekošus nospiedumus globālajā tirgū.
Grāmatā izveidota Latvijas eksportējošo uzņēmumu kolāža, kurā iekļauti gan lielie eksporta milži, gan jaunuzņēmumi. Tajā pārstāvēti visi Latvijas reģioni, iekļauti stāsti par latviešiem pasaulē, kā arī apkopoti vēsturiski nozīmīgi fakti par dažādu nozaru attīstību Latvijā.
“Šī grāmata stāsta par Latviju caur mūsu uzņēmēju sasniegumiem – par iedvesmojošiem piemēriem, kas apliecina Latvijas uzņēmumu spēju būt globāli konkurētspējīgiem visdažādākajās nozarēs. No datu pārraides antenām, kas savieno Ņujorkas un Čikāgas biržas, līdz dronu tehnoloģijām Ukrainā un ilgtspējīgai koka konstrukcijai Austrālijā – Latvijas uzņēmēji atstāj nospiedumu pasaules tirgū,” norāda Ieva Jāgere, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras direktore.
Grāmata sastāv no 10 nodaļām, kurās iepazīstināts ar 90 dažādu nozaru eksportējošiem uzņēmumiem. Papildus uzņēmumu stāstiem grāmatā izcelti arī spēcīgākie Latvijas vārda nesēji pasaulē – Oskaru ieguvusī filma “Straume”, Kristaps Porziņģis, Germans Ermičš un Lolita Ritmanis.
Grāmatas teksta autores irJulia Gifford un Anda Asere, bet radošo konceptu un dizainu veidojuši Maija Rozenfelde un Jānis Kozinda no uzņēmuma “KID Design”.
“Mēs redzam arvien vairāk uzņēmumu, kuri spēj izcelties ne tikai ar produktu, bet arī ar stāstu, dizainu, pievienoto vērtību un skaidru pozicionēšanos globālajā tirgū. Tas liecina, ka Latvija vairs nav tikai ražotājvalsts – mēs kļūstam par ideju, inovāciju un augstas kvalitātes zīmolu eksportētājiem,” uzsver Kaspars Rožkalns, Latvijas Eksportētāju asociācijas “The Red Jackets” valdes priekšsēdētājs.
“Šādas iniciatīvas, kas tiek iedzīvinātas grāmatā un tādējādi paliek vēsturē, ne tikai pulcē uzņēmumu vadītājus un radošus prātus, bet arī palīdz veidot unikālu stāstījumu, kas atspoguļo inovāciju un noturības būtību Latvijas biznesa vidē. Nešaubos, ka šī grāmata kļūs par iedvesmas avotu jauniem Latvijas izaicinājumiem globālajā tirgū,” norāda Uldis Ameriks, SIA Laflora valdes priekšsēdētājs un viens no grāmatas atbalstītājiem.
Grāmatas svinīgais atklāšanas pasākums notiks 10. aprīlī, un tā būs pieejama iegādei gan klātienē, gan tiešsaistē asociācijas mājaslapā.
Latvijas eksportētāju asociācija “The Red Jackets” ir organizācija, kas izveidota ar mērķi apvienot, atbalstīt un cildināt Latvijas eksportējošos uzņēmumus. Tā dibināta 2020. gadā kā sabiedriska iniciatīva ar mērķi izcelt Latvijas uzņēmumus, kuri ne tikai veiksmīgi eksportē, bet arī veido pozitīvu un atpazīstamu Latvijas tēlu pasaulē. Šobrīd asociāciju veido 65 eksportētāji ar kopējo apgrozījumu 4 miljardi eiro.