Jaunākais izdevums

Lai lielie tēriņi nesabojātu svētku prieku, Naudas plānošanas centrs un AS GE Money sniedz padomus iepirkšanās drudža laikā.

1. Pirms iepirkšanās nosaki naudas daudzumu, ko vari atļauties tērēt svētku sarīkošanai!

2. Nosaki, cik daudz naudas vēlies iztērēt dekorācijām, svecēm, dāvanu iesaiņojumam un svētku maltītei! Arī šie, it kā sīkumi, var radīt pat pāris desmitu latu izdevumus.

3. Dāvanām nav jābūt dārgām. Paziņas vari apsveikt ar apsveikuma kartiņu vai saldumiem, nevis dārgiem un nepraktiskiem niekiem.

4. Tuviniekiem dāvini praktiskas un noderīgas dāvanas, bet bērniem grāmatas vai izzinošas spēles, kas liksies interesantas vēl ilgi pēc svētkiem!

5. Pērciet ar ģimeni kopīgas dāvanas, nevis katrs savu!

6. Dodies dāvanu meklējumos vienatnē! Iepērkoties kopā ar draugiem, iespējams, iztērēsi vairāk naudas nekā plānots.

7. Lai nepārtērētu atvēlēto naudas summu, neaizmirsti iepirkšanās laikā sekot līdz saviem izdevumiem!

8. Gatavojoties svētku mielastam, pārtikas preces iegādājies vairumtirdzniecības bāzēs!

9. Pirms dodies iepirkties, mājās paēd, lai nebūtu jātērē nauda, pusdienojot ārpus mājas!

10. Esi drošs par saviem pirkumiem. Saglabā pirkumu čekus, gadījumam, ja būsi iegādājies sabojātu vai nekvalitatīvu preci!

11. Ja apdāvināmo cilvēku satiksi tikai pēc Ziemassvētkiem, arī dāvanu pērc pēc svētkiem, kad veikalos turpināsies izdevīgi piedāvājumi un sezonas preču izpārdošana!

12. Ja ir jāapsveic vesela draugu vai radu ģimene, uzdāvini viņiem vienu kopīgu dāvanu. Lai gan dāvināmā lieta iespējams būs lielāka, tā būs iespēja ieekonomēt gan naudu, gan laiku, ko pavadītu katras dāvanas meklējumos.

13. Ļaužu burzmā veikalos un pirmsvētku steigā uzmanies no kabatzagļiem, pieskati naudas maku, mobilo tālruni un atslēgas!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Absolūtais vairākums iedzīvotāju - 97.2% pēdējā pusgada laikā ir izjutuši cenu pieauguma sekas, tajā skaitā 81.4% uzsver, ka inflācija pēdējā pusgada laikā ir mainījusi viņu iepirkšanās ieradumus, liecina mārketinga pētījumu kompānijas SIA Factum veiktais pētījums. Inflācijas dēļ iedzīvotāji ir bijuši spiesti atteikties gan no atsevišķu preču iegādes, gan mainījuši iepirkšanās vietas, kā arī sākuši rūpīgāk plānot savus iepirkumus. Pie tam cenu kāpumu vienlīdz spēcīgi ir izjutuši gan cilvēki ar augstākiem, gan zemākiem ienākumiem.

33% no visiem aptaujātajiem iedzīvotājiem atzīst, ka cenu izmaiņas pēdējā pusgada laikā ir būtiski ietekmējušas iepirkšanās paradumus, 48.4% uzskata, ka cenu kāpums pagaidām vēl ir minimāli ietekmējis viņu iepirkšanās paradumus. Savukārt 18.6% aptaujāto uzskata, ka joprojām var atļauties to pašu, ko iepriekš.

Interesanti, ka tieši sievietes, kuras mājsaimniecībās ir galvenās pirkumu veicējas, kopumā vairāk nekā vīrieši uzsver cenu kāpuma būtisko ietekmi un iepirkšanās ieradumu maiņu. 84% sieviešu un 76.5% vīriešu atzīst, ka cenu kāpums pēdējā pusgada laikā ir mainījis iepirkšanās ieradumus. Tajā skaitā vairāk nekā trešā daļa sieviešu (37.1%) un tikai ceturtā daļa vīriešu (25.5%) atzīst, ka iepirkšanā ieradumi ir mainījušies būtiski.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2022. gads ir pirmais pilnais gads, kad “Akropolis Group” finanšu rezultātos iekļauti iepirkšanās centra “AKROPOLE Alfa” finanšu rezultāti, informē uzņēmums.

Tas, kā arī pandēmijas ierobežojumu atcelšana 2022. gada sākumā pozitīvi ietekmēja grupas konsolidētos finanšu rezultātus 2022. gadā. Piecu grupas pārvaldīto iepirkšanās un izklaides centru nomnieku apgrozījums pērn sasniedza 1,11 miljardus eiro, kas ir par 67 % vairāk nekā 2021. gadā. Savukārt grupas nomas ienākumi bija 75,1 miljons eiro, bet tās peļņa pirms procentiem, nodokļiem, nolietojuma un amortizācijas atskaitījumiem (EBITDA) – 71,9 miljoni eiro, kas ir attiecīgi par 31 % un 26 % vairāk, salīdzinot ar 2021. gadu.

“2022. gada sākumā tika atcelti Covid-19 ierobežojumi, kas pozitīvi ietekmēja apmeklētāju plūsmu un nomnieku apgrozījumu iepirkšanās centros, kas pagājušajā gadā pieauga salīdzinājumā ar 2021. gadu. Iepirkšanās centrus “Akropolis”, ieskaitot 2021. gada nogalē iegādāto iepirkšanās centru “AKROPOLE Alfa”, kas pagājušā gada laikā tika pilnībā integrēts grupas struktūrā, pagājušajā gadā apmeklēja vairāk nekā 41 miljons apmeklētāju. Lai gan pirmspandēmijas apmeklētības līmenis vēl netika sasniegts, tomēr grupas nomnieku gada apgrozījums, neieskaitot inflācijas efektu, atgriezās pirmspandēmijas līmenī. “Akropolis” iepirkšanās centru pievilcību gan partneriem, gan apmeklētājiem apliecina aizņemto platību rādītājs, kas pagājušajā gadā saglabājās ļoti augsts – 98 %. Arī “Akropolis Group” finanšu rādītāji pērn uzlabojās – uzņēmums saglabā spēcīgas pozīcijas Baltijas tirgū, lai gan enerģijas cenu radītie izaicinājumi samazināja grupas rentabilitāti, kas nav sasniegusi pirmspandēmijas līmeni,” komentē Manfredas Dargužis, “Akropolis Group” izpilddirektors.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairāk nekā puse aptaujāto Latvijas iedzīvotāju pakļaujas impulsīviem pirkumiem, visvairāk naudu tērējot pārtikai un apģērbam, liecina pētījums.

Biedrības Naudas plānošanas centrs (NPC) dibinātāji - AS GE Money un Rīgas Starptautiskā ekonomikas un biznesa administrācijas augstskola, šī gada nogalē organizēja aptauju*, kuras mērķis bija noskaidrot, vai cilvēki sevi kontrolē iepirkšanās laikā. Aptaujā iegūtie rezultāti norāda - neskatoties uz salīdzinoši lielo respondentu paškontroli iepirkšanās laikā, 82% aptaujāto Latvijas iedzīvotāju laiku pa laikam pakļaujas impulsīviem pirkumiem.

Aptaujas ietvaros, iedzīvotājiem tirdzniecības centrā tika uzdots jautājums “Vai Jūs kontrolējat sevi iepērkoties?’ un pēc pāris citiem jautājumiem - “Vai Jūs mēdzat veikt impulsīvus pirkumus?”. Lai gan lielākā daļa respondentu (59%) norāda, ka kontrolē sevi iepērkoties, no tiem 52% pēc brīža atzīst, ka bieži un dažkārt mēdz veikt impulsīvus pirkumus. 20% no tiem, kas sevi kontrolē, impulsīvus pirkumus veic ļoti reti un 28% impulsīvus pirkumus neveic nekad. Kopumā no visiem respondentiem vairāk nekā puse aptaujāto Latvijas iedzīvotāju atzina, ka veic impulsīvus pirkumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krīzes ietekmē ASV drīzumā varētu sākties jauns zelta drudzis, atsaucoties uz Amerikas Zelta meklētāju asociācijas sniegto informāciju, vēsta BBC.

Pagājušā gada laikā asociācijas dalībnieku skaits pieaudzis par 20%, ko veicinājusi recesija ekonomikā un augstā zelta cena.

Saskaņā ar asociācijas sniegto informāciju iesniegumu pēc atļaujām izrakteņu ieguvei Kalifornijā, kura ir ar zeltu visbagātākais štats, skaits pēdējo divu gadu laikā pieaudzis par vairāk nekā 3 tūkstošiem. Tomēr jāņem vērā, ka daudzās vietās ASV nav nepieciešamas atļaujas izrakteņu ieguvei.

Zelta cena sasniedza visu laiku augstāko līmeni - 1.011 ASV dolārus par unci - pagājušā gada martā un kopš tā laika turas ap 900 ASV dolāriem par unci.

Viens no zelta meklētājiem pastāstījis, ka viņš ar zelta meklējumiem nodarbojas jau 30 gadus. Viņš parasti vasarās dodas uz Aļasku, kur viņš vienreiz atradis 60 unces zelta četrās nedēļās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Aicina pārtraukt atgremotājdzīvnieku ievešanu no Eiropas

, 24.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārtikas un veterinārais dienests (PVD) aicina pilnībā pārtraukt atgremotāju dzīvnieku (aitu, kazu, liellopu un savvaļas dzīvnieku) ievešanu Latvijā sakarā ar aitu katarālā drudža (Bluetongue) jauniem uzliesmojumiem.

"Vairākās Eiropas Savienības (ES) valstīs reģistrēti jauni aitu katarālā drudža uzliesmojumi (īpaši Beļģijā, Vācijā, Holandē) un nu jau arī pirmoreiz tās vēsturē - Lielbritānijā. Atgremotāju dzīvnieku pēdējos saslimšanas gadījumus raksturo ļoti smaga slimības gaita. Tieši šobrīd - septembrī, oktobrī un novembrī - ir vislabvēlīgākie apstākļi slimības pārnēsātāju asinssūcēju kukaiņu-miģeļu populācijai," informē PVD.

PVD jau 27. augustā izdeva rīkojumu, ar kuru aizliedza ievest dzīvniekus no vairākām Eiropas Savienības (ES) valstīm un to teritorijām, kurās ir noteikti ierobežojumi sakarā ar aitu katarālā drudža uzliesmojumu. Rīkojums pieņemts saskaņā ar Eiropas Komisijas lēmumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

24.novembris - diena bez iepirkšanās (+ ieteikumi, kā pavadīt šo smago dienu).

Sabiedriskā vides aizsardzības organizācija Zaļā brīvība aicina visus piedalīties starptautiskajā Dienā bez iepirkšanās un, gatavojoties Ziemassvētkiem, pavadīt sestdienu, 24.novembri, izbaudot dzīvi un pārdomājot savus iepirkšanās paradumus.

Pirmo reizi Dienu bez iepirkšanās atzīmēja Kanādā 1992. gadā. Šogad tā tiek svinēta aptuveni 50 valstīs.

Šīs dienas mērķis ir pievērst uzmanību patērētāju kultūrai un tās radītajām vides un sociālajām problēmām, kā arī aicināt uz ilgtspējīgu un priekpilnu dzīvi. Latvijā šī diena ir īpaša, jo straujais patēriņa kāpums pēdējos gados ir novedis arī pie ekonomiskās nestabilitātes, norāda Zaļā brīvība.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Pandēmija un iepirkšanās: Kādi ir pieprasītākie tehnoloģiju risinājumi mazumtirdzniecībā?

Uģis Začs, “StrongPoint” klientu servisa vadītājs, 28.05.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pandēmijas iespaidā pašapkalpošanās kases ir piedzīvojušas līdz šim lielāko uzplaukumu.

Pēc mazumtirdzniecības tehnoloģiju risinājumu piegādātāja “StrongPoint” veiktās aptaujas datiem, 38% Latvijas iedzīvotāji atzīst, ka gandrīz katru reizi izmanto pašapkalpošanās kases, bet ceturtdaļa jeb 25% – vienmēr.

Pēdējais gads ir radījis vēlmi pārtikas produktu iegādi padarīt ātrāku, ērtāku un arī drošāku, lai pasargātu sevi un citus no iespējamiem inficēšanās riskiem. Taču mazumtirdzniecības tehnoloģiju sektoram attīstoties, arī pašapkalpošanās kases gaida interesanti jaunumi, kas atvieglos līdzšinējās grūtības.

Jaunumi pašapkalpošanās kasu sektorā

Kaimiņvalstī Lietuvā ir ieviests jauns pašapkalpošanās kases veids, kas atpazīst produktus bez svītrkoda vai manuālas ievades. Šāds risinājums nozīmē mazāku cilvēku kontaktu ar skārienjutīgā ekrāna virsmu, tādējādi veicinot drošāku iepirkšanās procesu no pandēmijas skatupunkta, un ātrāku iepirkšanos kopumā. Produktu manuāla meklēšana ekrānā trešdaļai Latvijas aptaujāto iedzīvotāju ir sagādājusi grūtības, tāpēc šāds risinājums būtu tieši laikā arī Latvijas pārtikas mazumtirdzniecības veikalos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepirkšanās un izklaides centra “AKROPOLE Rīga” vadītāja amatā stājies Kaspars Popens, kurš uzņēmuma komandā strādā jau kopš 2018. gada, informē uzņēmums.

Pēdējo piecu gadu laikā K. Popens pildījis ar tehnisko nodrošinājumu saistītus pienākumus, līdztekus gūstot pieredzi iepirkšanās centra pārvaldībā.

“Mums ir svarīgi, ka jaunais “AKROPOLE Rīga” vadītājs ne vien pārzina iepirkšanās centra darbību no A līdz Z, bet ir uz attīstību orientēts un atvērts jaunām idejām, ko pieprasa arī pati nozare. Kaspars ir pierādījis, ka radošas idejas ir iespējams apvienot ar augstiem rezultātiem, tāpēc, ņemot vērā viņa līdzšinējo darba pieredzi uzņēmumā, kā arī personiskās īpašības – atsaucību, mērķtiecību un emocionālo inteleģenci –, viņš tika iecelts par “AKROPOLE Rīga” vadītāju. Priecājamies sveikt viņu ar šo jauno karjeras pakāpienu,” komentē “Akropolis Group” īpašumu pārvaldības vadītāja Rasa Kundušiene.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Pircējs ir gatavs tērēt vairāk un pievērš uzmanību dārgākām precēm

Zane Kaktiņa, iepirkšanās un izklaides centra "Akropole" vadītāja, 09.03.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējie gadi Latvijas mazumtirdzniecības tirgū bijuši aktīvi un gana raibi. Iepirkšanās centru nozarē ienāk jauni spēlētāji un nesnauž arī esošie, rūpīgi domājot, kā uzlabot un attīstīt piedāvājumu saviem klientiem.

Laikā, kad iepirkšanās internetā arvien pieaug un pircējiem ir vairāk iespēju, zīmoli nevar atļauties konkurēt tikai ar cenu. Būtiska nozīme ir spējai nodrošināt neatkārtojamu pieredzi kā klātienē, tā arī tiešsaistes platformās. Tieši pircēji ir tie, kas definē, kādā virzienā nozarei ir jāattīstās, bet konkurences līmenis nosaka attīstības tempu.

Kopumā mazumtirdzniecības tirgus (bez auto degvielas tirdzniecības) pieaugums Latvijā ir stabils, 2019. gadā sasniedzot +5,3% pieaugumu. Šis rezultāts, manuprāt, ir vērtējams kā ļoti labs, ņemot vērā to, ka ir saistīts ne tikai ar inflācijas ietekmi (2019.gadā visu preču un pakalpojumu inflācija sasniedza 2,8%), bet gan arī ar apjoma pieaugumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Dāvanu iegādei nauda sakrāta

, 04.12.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ziemassvētku iepirkšanās drudža baudīšanu un dāvanu iegādi pēdējā brīdī, salīdzinot trīs Baltijas valstis, visvairāk plāno Latvijas iedzīvotāji, liecina pētījums.

Decembris ik gadu ir mēnesis, kad iedzīvotāji visā pasaulē ne tikai cenšas padarīt vēl nepadarītos darbus, bet arī aktīvi nododas Ziemassvētku dāvanu pirkšanai saviem tuvajiem. SEB Unibankas un E-Spy veiktā pētījuma rezultāti liecina, ka Baltijas valstu iedzīvotāji Ziemassvētku dāvanu iegādi lielākoties sāk plānot tikai decembrī un šajā gadā vairāk nekā puse respondentu šim mērķim plāno iztērēt aptuveni tikpat, cik 2006. gada nogalē, attiecīgi 56% Latvijā, 64% Igaunijā un 60% Lietuvā.

Ziemassvētku iepirkšanās drudža baudīšanu un dāvanu iegādi pēdējā brīdī visvairāk plāno Latvijas iedzīvotāji – 14% no visiem respondentiem. Savukārt aptaujas rezultāti Igaunijā un Lietuvā norāda, ka pēdējā brīža pirkumus plāno tikai attiecīgi 8% un 9%. Sievietes daudz laicīgāk plāno Ziemassvētku dāvanu iegādi nekā vīrieši – jau novembrī dāvanas iegādājas 29% sieviešu un 20% vīrieši, decembra sākumā – 43% sieviešu un 38% vīriešu, decembra nogalē – 10% sieviešu un 14% vīriešu, savukārt pēdējā mirklī dāvanu iegādi veic 9% sieviešu un 23% vīriešu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Lielāko daļu uzņēmēju veikalos rīt neredzēsiet!

Lelde Petrāne, Valdis Vikmanis, Db.lv, 23.11.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Db.lv jau vēstīja, ka organizācija Zaļā brīvība aicina visus piedalīties Dienā bez iepirkšanās un pavadīt sestdienu, 24.novembri, neapmeklējot nevienu veikalu. Vaicājām, ko par šo ideju domā uzņēmēji un vai viņi rīt atbalstīs šo akciju.

Jautājumi, ko Db.lv uzdeva uzņēmējiem:

1. Kā Jūs vērtējat zaļo akciju Diena bez iepirkšanās?

2. Vai pats/pati atbalstīsiet šo akciju, rītdien neiepērkoties nevienā veikalā?

Atbildes:

Māris Alberts, STATS Invest padomes priekšsēdētājs:

1. Protams, šādu akciju vērtēju pozitīvi. Uzskatu, ka izvēlētais laiks ir ļoti piemērots, jo brīžiem tiešām rodas sajūta, ka tikai patērējam un patērējam un nezinam mēru. Pirmkārt, tuvojas Ziemassvētki, kurus liela sabiedrības daļa ir pārvērtusi par pārspīlētiem apdāvināšanās un izēšanās svētkiem. Aizmirstot, ka tie vispirmām kārtām ir kopā būšanas svētki. Otrkārt, pēdējos mēnešos esam pierezējuši rekordlielu inflācijas triumfa gājienu. Šī akcija palīdzētu sabiedrībai apzināties, ka mēs ikviens kopīgi ar savu rīcību varam ietekmēt valsts ekonomisko stabilitāti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Pircējus neapmierina iepirkšanās vide Latvijā

, 19.01.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai arī pēdējā laikā pircēji arvien lielāku nozīmi veikalos pievērš tieši preču cenām, tomēr arī ērta un pievilcīga iepirkšanās vide ir svarīgs faktors.

Tas izriet no tirdzniecības vietu aprīkošanas un informācijas izvietošanas risinājumu uzņēmuma HL Display Latvia sadarbībā ar Omnicom Media Group veiktās aptaujas par iepirkšanās vidi Latvijā.

Iepirkšanās vairumam pircēju nav patīkams laika pavadīšanas veids, jo iepirkšanās vide Latvijā neesot draudzīga pircējam — preces ir grūti atrodamas un ir izvietotas haotiski, cenas un informācija nav labi saskatāma, kā arī nav pietiekams daudzums apkalpojošā personāla, secināts no atbildēm. Iepirkšanās vidi Latvijā kā ērtu un patīkamu raksturojuši tikai 1/3 respondentu.

Lielākā daļa pircēju (72 %) ir atbildējuši, ka iepirkšanās viņiem ir ikdienišķa un nepieciešama vajadzība, savukārt 14 % Latvijas iedzīvotāju to uzskata par nepatīkamu nodarbi. Īpaši iepirkšanās nepatīk vīriešiem (21 %), lauku iedzīvotājiem (19 %) un vidēja vecuma (40 – 49 gadi) pircējiem (21 %). Tikai 14 % respondentu iepirkšanos uzskata par izklaidi un brīvā laika pavadīšanas veidu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Patēriņa dinamikas izmaiņas e-komercijā: vasara nav laiks "ziemas miegam"

Ilze Tenase, “TRY Dig Latvia” vadītāja, 02.08.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tradicionāli e-komercijā vasaras mēneši tiek asociēti ar tirdzniecības apjomu samazināšanos, jo pircēji dodas tuvākos un tālākos ceļojumos, kā arī rēķinās ar papildu izdevumiem, piemēram, vasaras nometnēm.

Tomēr jaunākie dati par patērētāju iepirkšanās paradumiem vasaras mēnešos rāda kontrastējošu ainu, atklājot uzņēmumiem jaunas iespējas izmantot mainīgās patēriņa tendences savā labā un mazāk sāpīgi pārdzīvot vasaras lejupslīdi.

Jaunas vēsmas patērētāju iepirkšanās paradumos

Nesen veiktā “TRY Dig Latvia” aptauja liecina, ka vairāk nekā puse jeb 58 % Latvijas iedzīvotāju vasaras laikā tiešsaistē iepērkas tikpat bieži, kā citos mēnešos, bet teju katrs desmitais – un jo sevišķi jaunieši – tiešsaistē iepērkas pat biežāk . Šāda tendence ir sastopama ne tikai Latvijā, bet arī citviet pasaulē.

Piemēram, ASV pētījums par iepirkšanās paradumiem vasarā atklāja, ka 22 % aptaujāto vasaras iepirkšanās vajadzībām plāno atvēlēt lielāku budžetu kā pērn . Redzam arī interesantas tendences patērētāju uzvedībā ar acīmredzamu spontanitātes un stratēģiskas iepirkšanās sajaukumu. 8 % respondentu norādījuši, ka vasaras izpārdošanu laikā bieži veic pirkumus, ko citādi neveiktu, bet katrs trešais izmanto vasaras izpārdošanu periodus, lai veiktu jau iepriekš plānotus pirkumus ar mērķi ietaupīt. Turklāt vairums respondentu atzīst, ka viņu pirkumi, salīdzinot ar citiem gadalaikiem, būtiski nemainās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Savienības (ES) Tiesa otrdien apstiprināja Eiropas Komisijas (EK) ASV tehnoloģiju kompānijai "Google" piemēroto 2,4 miljardu eiro naudassodu par dominējošā stāvokļa ļaunprātīgu izmantošanu, nodrošinot priekšrocību savam salīdzinošās iepirkšanās pakalpojumam, paziņoja tiesa.

Ar šo nolēmumu ES Tiesa noraidījusi "Google" un mātesuzņēmuma "Alphabet" iesniegto apelācijas sūdzību.

2017.gadā EK noteica "Google" aptuveni 2,4 miljardu eiro naudas sodu par to, ka tas ir ļaunprātīgi izmantojis savu dominējošo stāvokli vairāku valstu interneta meklēšanas tirgos, nodrošinot priekšrocību savam salīdzinošās iepirkšanās pakalpojumam salīdzinājumā ar tā konkurentu salīdzinošās iepirkšanās pakalpojumiem. Tā kā ES Vispārējā tiesa būtībā apstiprināja šo lēmumu un atstāja spēkā šo naudas sodu, "Google" un "Alphabet" iesniedza apelācijas sūdzību ES Tiesā, kura to noraidījusi un tādējādi apstiprinājusi ES Vispārējās tiesas spriedumu.

Ar 2017.gada 27.jūnija lēmumu EK konstatēja, ka trīspadsmit Eiropas Ekonomikas zonas (EEZ) valstīs "Google" savā vispārējās meklēšanas rezultātu lapā ir nodrošinājis priekšrocību sava salīdzinošās iepirkšanās pakalpojuma rezultātiem salīdzinājumā ar konkurējošo salīdzinošās iepirkšanās pakalpojumu rezultātiem. Tā, Google sava salīdzinošās iepirkšanās pakalpojuma meklēšanas rezultātus prezentēja pirmajā vietā un izcēla tos "boxes", papildinot tās ar pievilcīgu vizuālo un tekstuālo informāciju. Turpretim konkurējošo salīdzinošās iepirkšanās pakalpojumu meklēšanas rezultāti tika rādīti tikai kā vienkārši vispārējas meklēšanas rezultāti (zilu saišu formā), un šī iemesla dēļ – pretēji "Google" salīdzinošās iepirkšanās pakalpojuma rezultātiem – tie "Google" vispārējās rezultātu lapās ar pielāgojumu algoritmiem varēja tikt ierindoti zemāk.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Ko varam mācīties no iepriekšējā gada e-komercijā?

Uģis Začs, StrongPoint klientu servisa vadītājs; Jēkabs Tutiņš, Barbora.lv komunikācijas speciālists, 31.01.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pandēmijas ietekmē iepirkšanās internetā ir kļuvusi par teju pašsaprotamu ikdienas paradumu. Pulcēšanās ierobežojumi un vēlme pasargāt savu un apkārtējo veselību ir radījusi labvēlīgu augsni pircēju paradumu maiņai, tādējādi paātrinot e-komercijas attīstību divas līdz pat piecas reizes.

Pagājušais gads ir iezīmējis paliekošas mazumtirdzniecības tendences, kas arī turpmāk būtiski attīstīs e-komercijas nozari un radīs jaunus pircēju paradumus.

Pircēji sagaida aizvien ātrākas piegādes

“E-komercija jau ir kļuvusi par plaši zināmu un apspriestu tematu un teju katrs uzņēmums meklē iespējas, kā attīstīt savu tirdzniecības platformu. Taču, pirkumiem internetā kļūstot aizvien populārākiem, pieaug arī pircēju vēlmes. Lielu pieprasījumu ir guvusi ātrā piegāde jeb q-komercija (quick commerce) – pircēji ne tikai vēlās saņemt savus pirkumus tajā pašā dienā, bet jau tuvāko stundu laikā,” stāsta Uģis Začs, StrongPoint klientu servisa vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Akropolis Group iegādāto Alfu vadīs Zane Kaktiņa

Db.lv, 01.12.2021

Pārmaiņas tiks īstenotas arī tirdzniecības centra Alfa pārvaldībā – par t/c vadītāju ir iecelta Zane Kaktiņa, kura divus iepriekšējos gadus ir bijusi Akropole Rīga vadītāja.

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Akropolis Group, kas pārvalda iepirkšanās un izklaides centrus Akropolis Viļņā, Klaipēdā un Šauļos, kā arī Akropole Rīgā, pabeidzis tirdzniecības centra Alfa iegādi Rīgā.

Latvijas galvaspilsētā bāzētā tirdzniecības centra iegādes darījums tika noslēgts 30. novembrī, iegādājoties 100% kapitāla daļu uzņēmumā SIA Delta Property, kas ir t/c Alfa īpašnieks.

“Iepirkšanās un izklaides centru paplašināšana pandēmijas laikā ir izaicinājums, tāpēc esam gandarīti, ka veiksmīgais darījums Rīgā vēl vairāk nostiprina mūsu vadošās pozīcijas Baltijas valstīs šajā jomā. Alfa ir ļoti spēcīgs un populārs tirdzniecības centrs Rīgā, kas šogad svin savu 20 gadu jubileju,” stāsta Manfredas Dargužis (Manfredas Dargužis), Akropolis Group izpilddirektors.

Pārmaiņas tiks īstenotas arī tirdzniecības centra Alfa pārvaldībā – par t/c vadītāju ir iecelta Zane Kaktiņa, kura divus iepriekšējos gadus ir bijusi Akropole Rīga vadītāja.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot no šā gada oktobra, ikvienam, kurš iepirksies lidostas “Rīga” izlidošanas zonas “ATU Duty Free” veikalos, būs pieejams inovatīvs pakalpojums - nosūtīt pirkumu uz jebkuru sevis izvēlēto “Omniva” pakomātu kādā no Baltijas valstīm, informēja tirdzniecības uzņēmuma vadītājs Latvijā Tamers Džigeroglu (Mr. Tamer Cigeroglu).

Pakalpojums būs pieejams tiem ceļotājiem, kas dodas uz kādu no galamērķiem Eiropas Savienībā (ES).

Džigeroglu uzsvēra, ka par labu šādam pakalpojumam lemts, analizējot jaunos iepirkšanās paradumus, ko ietekmēja gan pandēmija, gan arī paaudžu atšķirīgās pieejas.

“Mūsdienās iepirkšanās neattiecas tikai uz preci, kuru iegūstam. Jaunajā laikmetā klienti pērk iepirkšanās pieredzi, un personalizēti pakalpojumi izceļas ar savu kvalitāti. Šajā jomā mēs piedāvājam saviem klientiem priviliģētu pakalpojumu ar daļējas piegādes iespēju, kas ietilpst mūsu pakalpojumā “Shop & Collect” jeb “Iepirkties & saņemt”. Pēc iepirkšanās mūsu beznodokļu veikalos viņu iegādātie produkti tiek nosūtīti uz saņemšanas punktiem, kas atrodas vistuvāk viņu dzīvesvietai, lai ceļojuma laikā viņiem nebūtu jānēsā produkti līdzi,” saka Džigeroglu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan e-komercija pēdējos mēnešos strauji augusi, 82% pircēju pārtrauc iepirkšanos internetā - pamet iepirkuma grozu un nenopērk iecerēto neērtas iepirkšanās pieredzes dēļ. To skaidro ar to, ka jāveic reģistrēšanās vai jāievada pārāk daudz dati, liecina bankas "Citadele" un pētījumu aģentūras "Norstat" veiktā iedzīvotāju aptauja.

22% aptaujāto atzinuši, ka bieži pārtrauc iepirkšanās procesu internetā, jo reģistrēšanās un dažādu datu ievades dēļ tas ir pārāk sarežģīts un laikietilpīgs, savukārt 60% norādījuši, ka tā rīkojas dažreiz. Pircēji vecumā virs 60 gadiem retāk nekā citu vecumu grupu klienti pārtrauc iesākto e - iepirkšanās procesu.

"Līdz ar fiziskās distancēšanās pasākumu ieviešanu e-komercija attīstās vēl straujāk, un iedzīvotāji ir arvien atvērtāki iepirkšanās paradumu maiņai. Vienlaikus tas nozīmē, ka konkurence par klientiem interneta vidē kļūst lielāka un arvien svarīgāk ir, cik vienkārši, ērti un ātri var veikt pirkumu. Aptauja liecina, ka reģistrēšanās un prasīto datu dēļ savus e-iepirkšanās grozus mēdz pamest liela daļa pircēju. Ieguvēji būs uzņēmēji, kuri spēs piedāvāt iepirkšanos ar pāris klikšķiem," norāda "Citadeles" Digitālo risinājumu daļas vadītājs Eduards Timofejevs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Paplašinot zīmola “Akropole” izmantošanu, no 10. marta tirdzniecības centrs “Alfa” ir oficiāli mainījis nosaukumu, kļūstot par “Akropole Alfa”. Savukārt iepirkšanās un izklaides centrs “Akropole” turpmāk būs “Akropole Rīga”.

“Vienotā zīmola ieviešanas process ir veiksmīgi noslēdzies. Mūsu vīzija par iepirkšanās centru nākotni un vēl lielākām attīstības iespējām ir nemainīga, un mēs turpināsim strādāt pie dažādiem projektiem, lai mūsu apmeklētājiem piedāvātu vēl daudzveidīgāku iepirkšanās un izklaides pieredzi,” saka Manfredas Dargužis, “Akropolis Group” izpilddirektors.

Alfu pārdēvēs par Akropole Alfa 

Uzņēmums “Akropolis Group”, kura īpašumā un pārvaldībā ir divi tirdzniecības centri Rīgā...

“Darbs pie vienotās “Akropole” zīmola ieviešanas ilga vairākus mēnešus, izstrādājot vienotu dāvanu karšu sistēmu, attīstot jaunu mājaslapu, un integrējot “Akropole” zīmola elementus iepirkšanās centrā “Akropole Alfa”. Lai gan šo pavasari un ilgi lolotās pārmaiņas mēs esam sagaidījuši ar pavisam citu noskaņojumu nekā iepriekš iedomājāmies, ticam, ka rīdziniekus un Rīgas viesus šīs pārmaiņas patīkami iepriecinās,” saka Zane Kaktiņa, iepirkšanās centra “Akropole Alfa” vadītāja.

TOP 10 nekustamā īpašuma investīciju darījumi Latvijā  

Investīcijas desmit lielākajos nekustamā īpašuma darījumos Latvijā 2021. gadā sasniedza 576 miljonus...

Apmeklētāji un garāmgājēji jau var pamanīt “Akropole Alfa” jaunā nosaukuma izkārtnes uz iepirkšanās centra fasādes. Vizuālas izmaiņas, kas veiktas saskaņā ar “Akropole ” zīmola vadlīnijām, ir redzamas arī iepirkšanās centra interjerā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Indexo Real Estate Fund par 25 miljoniem eiro iegādājas divus iepirkšanās centrus

Db.lv, 29.11.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

“Provendi Asset Management” pārvaldītais nekustamo īpašumu fonds “Indexo Real Estate Fund” noslēdzis līgumu ar norvēģu investoru holdingu LATPRO 2 AS par iepirkšanās centru “RIMI Gaiļezers” un “RIMI Tukums” iegādi.

Abu īpašumu iegādes kopējā darījuma summa sasniedz 25 miljonus eiro. Tukumā esošā iepirkšanās centra iegāde ir viens no pēdējo gadu lielākajiem nekustamo īpašumu darījumiem ārpus Rīgas. Darījums finansēts ar ilgtermiņa aizdevumu no BluOr Bank.

2019. gadā rekonstruētais iepirkšanās centrs Mežciemā atrodas blakus Rīgas Austrumu klīniskās universitātes slimnīcai. Ēkā 7987m2 lielajā platībā atrodas vairāk nekā 50 nomnieku, no kuriem galvenais nomnieks ir veikals RIMI.

Tukuma centrā esošā iepirkšanās centra kopējā platība ir 4210m2 un tajā atrodas gandrīz 40 nomnieku.

“Abu iepirkšanās centru pārliecinoša priekšrocība ir to stratēģiski izdevīgās atrašanās vietas un plaši pieprasītie nomnieki, kas nodrošina stabili lielu apmeklētāju plūsmu. Iepirkšanās centrs Tukumā ir pirmais un noteikti ne pēdējais “Indexo Real Estate Fund” investīciju projekts ārpus Rīgas. Mēs esam pārliecināti par nekustamo īpašumu investīciju potenciālu Latvijas reģionos, un šobrīd mēs aktīvi izskatām arī citus piedāvājumus,” stāsta “Provendi Asset Management” valdes priekšsēdētājs Kristaps Bērziņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Covid-19 straujā izplešanās pēdējo pāris gadu laikā ir radikāli mainījusi pasauli. Esam pieņēmuši attālinātu darbu, saziņu interneta vidē, masku nēsāšanu, distancēšanos, dokumentu pārbaudes pie veikaliem utt. kā normu.

Līdz ar pandēmijas beigām kaut kas no šī aizies pagātnē, bet daļa šī brīža ieradumu, kā, piemēram, attālinātais darbs virknē profesiju, saglabāsies, lai arī varbūt ne tik lielā apmērā kā tagad. Tas būs kaut kad nākotnē, taču nu esam nonākuši pie cita pagrieziena punkta, kad paradoksāli, bet, vīrusa izplatībai vēl straujāk pieaugot, ir nevis, tā teikt, jāslēpjas aiz vēl biezākas čaulas, bet gan beidzot jābūt gataviem sadzīvot ar vīrusa klātbūtni. Citādi viss var būt paralizēts.

Covid-19 paveids omikrons izplatās ārkārtīgi strauji. Pat pie lokdaunam līdzīgiem ierobežojumiem, panākot nevakcinēto personu kontaktu samazinājumu par 40% un vakcinēto personu kontaktu samazinājumu par 30%, tieši omikrona lipīguma dēļ februāra vidū paredzami ap 15 000 jaunu Covid-19 gadījumu dienā, paudis Nacionālā veselības dienesta Vakcinācijas projekta nodaļas speciālists Ņikita Trojanskis. Savukārt Imunizācijas valsts padomes priekšsēdētāja Dace Zavadska paredz, ka līdz aprīlim, omikrona skarti, ar Covid-19 izslimos teju vai visi, tiesa, absolūtā pārsvarā gadījumu tas šoreiz būs iesnu vai viegla drudža formā, nevis tik smagi kā vīrusa delta paveida ietekmē. Tam, protams, jāgatavojas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ziemeļkorejā ar Covid-19 varētu būt saslimuši gandrīz trīs miljoni cilvēku

LETA--DPA, 24.05.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ziemeļkorejā gandrīz trīs miljoniem cilvēku konstatēta saslimšana ar drudzi, kas, visticamāk, ir Covid-19.

Ziemeļkorejai trūkst masveida testēšanas spējas, tādēļ tikai nelielam skaitam cilvēku konstatēts Covid-19. Pārējiem saslimušajiem diagnosticēts drudzis.

Līdz pirmdienas vakaram Ziemeļkorejas varasiestādes 24 stundu laikā bija reģistrējušas 134 510 jaunus "drudža" gadījumus.

Ziemeļkoreja apstiprina pirmo Covid-19 gadījumu un izsludina ārkārtējo situāciju 

Ziemeļkoreja ir apstiprinājusi pirmo Covid-19 gadījumu savā teritorijā un izsludinājusi "smagu...

Kopš šomēnes valstī pirmo reizi tika paziņots par Covid-19 uzliesmojumu, no drudža, atbilstoši Phenjanas oficiālajai terminoloģijai, miruši 68 cilvēki un aptuveni 2,5 miljoni atveseļojušies.

Par epidemioloģisko situāciju Ziemeļkorejā maz kas zināms, taču Pasaules Veselības organizācija pieņem, ka valstī nav sākta vakcinācija pret Covid-19.

Phenjana ir izsludināja karantīnas pasākumus valsts mērogā, bet vēl nav atbildējusi uz Dienvidkorejas un ASV piedāvājumiem piegādāt vakcīnas un medikamentus, atklāja Seula.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

TV veiksmes spēlēm iedzīvotāji tērējuši pusotru miljonu

, 18.03.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zvanot uz TV veiksmes spēlēm, Latvijas iedzīvotāji pērn tērējuši 1.5 miljonus latu, liecina TNS Latvia dati.

LNT raidījums Zelta drudzis pie ekrāna ik dienu pulcē vairāk nekā 130 tūkstošus skatītāju. Lai arī viens šāds zvans maksā vairāk nekā pusotru latu, zvanītāju netrūkst. Veiksmes spēlēm pa tālruni pērn kopumā notērēti 1.5 miljoni latu, bet laimestos izmaksāti 574.9 tūkstoši latu. Laikā, kad ik mēnesi slēdz vairākus desmitus azartspēļu zāļu un nozari kopumā 2008. gadā piemeklējis kritums, uzplaukumu piedzīvo gan Latvijas loto rīkotās izlozes ar 38% apgrozījuma pieaugumu, gan veiksmes spēles pa tālruni, kuru apgrozījums audzis 2.3 reizes, raksta Latvijas Avīze.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Jauniem transportlīdzekļiem ES jābūt aprīkotiem ar intelektisko ātruma pielāgošanas sistēmu

LETA, 16.07.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jauniem un iepriekš nereģistrētiem transportlīdzekļiem Eiropas Savienībā (ES) no šī gada 7.jūlija ir jābūt aprīkotiem ar intelektisko ātruma pielāgošanas sistēmu jeb ISA, kas palīdz transportlīdzekļa vadītājam uzturēt ceļa videi piemērotu ātrumu, nodrošinot speciālu un piemērotu atgriezenisko saiti transportlīdzekļa vadītājam, informēja Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) pārstāvji.

CSDD norādīja, ka šo prasību paredz Eiropas Parlamenta un Padomes regula, taču direkcija vērš uzmanību, ka ISA sistēma ir viena no vairākām palīgsistēmām, kas vadītājam ļauj ievērot maksimāli atļauto braukšanas ātrumu, nevis darbojas tiešā veidā kā ātruma ierobežotājierīce.

ISA sistēmu ir iespējams atslēgt pilnībā, un arī neatslēdzot nepieciešamības gadījumā pārsniegt atļauto braukšanas ātrumu. Respektīvi ISA sistēma ir viena no vairākām palīgsistēmām transportlīdzekļa vadītājam, kas informē par pārsniegto braukšanas ātrumu, skaidroja direkcijā.

CSDD jau patlaban jaunu un iepriekš nereģistrētu transportlīdzekļu pirmreizējās reģistrācijas laikā Latvijā kontrolē dažādu obligāto transportlīdzekļa sistēmu esamību un atbilstību spēkā esošajām prasībām, tostarp ISA sistēmu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pandēmija ir mainījusi Latvijas iedzīvotāju iepirkšanās paradumus.

Tirgus pētījumu kompānija "NielsenIQ" konstatē, ka nepilna gada laikā kopš pandēmijas ierobežojumu sākšanās ir pieaugusi tiešsaistes tirdzniecības popularitāte, bet paši personiski uz veikaliem cenšamies iet retāk un pavadīt tajos īsāku laika posmu, lai gan aizvien biežāk tiek plānotas ilgākas, bet reizē arī lielāka apjoma iepirkšanās. Pandēmijas saīsinātie pārvietošanās maršruti ir vairojuši arī mazo veikalu nozīmi.

Pēc "NielsenIQ" šī gada februārī veiktās patērētāju aptaujas datiem, pandēmija un otrā stingrā karantīna ir ietekmējusi arī lojalitātes izmaiņas: ceturtā daļa pircēju pandēmijas dēļ ir mainījuši veikalu, kurā iepērkas regulāri.

"Pandēmija pamudināja pircējus biežāk plānot savus pirkumus, vienā reizē nopirkt vairāk produktu ilgākam laika posmam, izmēģināt iepirkšanos internetā un padarīt to par ikdienas sastāvdaļu. Mūsu dzīvesveids ir mainījies, darbam vai daļai no tā pārceļoties uz mājām. Bez tam, pieradām vairāk gatavot paši, kā arī mājās rīkot izpriecas un palutināt sevi ar tādiem produktiem, kurus mēdzam bieži baudīt kafejnīcās un restorānos, kā kafiju vai alkoholu", norāda "NielsenIQ" vadītāja Baltijas valstīs Ilona Lepp.

Komentāri

Pievienot komentāru