Iepirkšanās tiešsaistē kļūst aizvien populārāka, bet interneta veikalu attīstību kavē pārrobežu tirdzniecības šķēršļi, informējusi Eiropas Savienības patērētāju tiesību aizsardzības komisāre Meglena Kuneva.
Ziņojumā teiks, ka no 2006. līdz 2008. gadam ES ir augusi (no 27 % līdz 33 %) to patērētāju daļa, kuri internetā iegādājušies vismaz vienu preci. Šie vidējie rādītāji neatklāj to, ka iepirkšanās tiešsaistē ir lielā cieņā Lielbritānijā, Francijā un Vācijā, kur pērn internetā iepirkušies vairāk nekā 50 % interneta lietotāju. Ziemeļvalstīs (Dānijā, Zviedrijā, Norvēģijā, Somijā un Islandē) interneta lietotāju daļa, kuri tiešsaistē pirkuši preces un pakalpojumus, 2008. gadā bija 91 %. Arī Itālija un Spānija ir strauji augošs tirgus.
Pētījumā arī teikts, ka viena trešdaļa ES pilsoņu iegādātos internetā preci citā dalībvalstī, jo tā ir lētāka vai labāka. Viena trešdaļa patērētāju ES pauž gatavību pirkt preces un pakalpojumus citā valodā. audzkultūru Eiropā ir pieprasījums pēc plašākas izvēles un lielāka piedāvājumu klāsta, nekā var nodrošināt vietējie veikali vai globālie zīmoli.
Db jau ziņoja (27.02.), ka Latvijā 2009. gada janvārī, salīdzinot ar 2008.gada janvāri, kopējais mazumtirdzniecības apgrozījums krities par 19.8%. Lielāks apjoma samazinājums bijis nepārtikas preču grupā – par 23.2%. Mazāk tas sarucis pārtikas preču tirdzniecības uzņēmumos - par 12.6 %.