Pakalpojumi

Igaunijas pakomātu ražotāju Cleveron plānots sadalīt divās kompānijās

LETA--BNS,24.01.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vīlandē bāzētā Igaunijas pakomātu ražotāja "Cleveron" valde un padome iesniegusi izskatīšanai akcionāru pilnsapulcē plānu uzņēmumu sadalīt divās daļās.

Plāns paredz, ka "Cleveron" turpinās pašreizējo pamatbiznesu - pakomātu un robotu tehnoloģiju izstrādi, ražošanu un pārdošanu visā pasaulē.

Savukārt no pamata uzņēmuma tiktu atdalīts 2018.gadā izveidotais autonomo piegādes transportlīdzekļu attīstības bizness. Tajā strādā apmēram 50 cilvēku un "Cleveron" tajā investējis vairāk nekā piecus miljonus eiro. Kompānija pirmdien paziņoja, ka jauno uzņēmumu sauks "Cleveron Mobility".

Uzņēmuma sadalīšanas mērķis ir turpināt arvien straujāku izaugsmi abos biznesa virzienos, "Cleveron Mobility" mēģinot padarīt pēdējā piegādes posma transportēšanu efektīvāku un videi draudzīgāku, savukārt "Cleveron" cenšoties nākamo piecu gadu laikā savu biznesa apmēru desmitkāršot.

Sadalīšanas rezultātā "Cleveron Mobility" īpašumā nonāks bezpilota autonomo transportlīdzekļu izstrādes aktīvi, saistības un intelektuālā īpašuma tiesības.

Visi "Cleveron" kapitāldaļu turētāji atbilstoši īpašnieku reģistram, kas tiks fiksēts 2022.gada 15.martā, sadalīšanas rezultātā kļūs par "Cleveron Mobility" īpašniekiem ar kapitāldaļu attiecību 1:100, kas nozīmē, ka par katru "Cleveron" daļu tiks saņemtas 100 daļas "Cleveron Mobility".

Uzņēmuma sadalīšanu plānots pabeigt līdz 2022.gada aprīlim.

"Cleveron" aizsākumi meklējami mēbeļu tiešsaistes veikala "ON24" loģistikas nodaļā, kas attīstīja jaunus piegādes risinājumus, 2007.gadā kļūstot par atsevišķu uzņēmumu. 2009.gadā uzņēmums atklāja pirmos pakomātus Igaunijā, strādājot ar "SmartPost" zīmolu.

2010.gadā "SmartPost" tika pārdots Somijas loģistikas uzņēmumam "Itella", un "Cleveron" sāka darbu ar jauno nosaukumu. Kompānija izstrādājusi risinājumus tādām lielām tirdzniecības kompānijām kā "Walmart", "Inditex" un "Decathlon", un tās izstrādātie pakalpojumi pieejami daudzās pasaules valstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pieaugot e-komercijas popularitātei iedzīvotāju vidū un būtiski palielinoties ar pakomātu starpniecību nosūtīto sūtījumu apjomam, Latvijas Pasts vienā no noslogotākajiem pakomātu tīkla punktiem Rīgā, Pļavniekos, izvietojis Latvijā pirmo automatizēto pakomātu jeb paku torni.

Tajā vienlaikus var uzglabāt ievērojami lielāku sūtījumu skaitu, un tas nozīmē, ka klienti sūtījumus varēs saņemt ātrāk nekā līdz šim. Turklāt tas ir videi draudzīgāks, jo ar ievērojami lielāku kapacitāti aizņem pavisam nelielu teritoriju.

Piecus metrus augstais tornis ir ne tikai ietilpīgs, bet arī ļoti kompakts, saudzējot vides resursus. Paku torņa izvietošanai nepieciešami vien 5,4 m2, bet tajā var uzglabāt līdz pat 500 sūtījumu vienlaikus. Klientiem lietojot paku torni, neradīsies izaicinājumi, lai saprastu kuras pakomāta durtiņas ir atvērušās, – visu sūtījumu saņemšana notiek turpat pie skārienekrāna. Klientiem paku tornis būs pieejams visu diennakti septiņas dienas nedēļā, un sākotnēji tas tiks izmantots tikai sūtījumu izsniegšanai, ar laiku aktivizējot arī nosūtīšanas funkciju.

Komentāri

Pievienot komentāru