Vīlandē bāzētā Igaunijas pakomātu ražotāja "Cleveron" valde un padome iesniegusi izskatīšanai akcionāru pilnsapulcē plānu uzņēmumu sadalīt divās daļās.
Plāns paredz, ka "Cleveron" turpinās pašreizējo pamatbiznesu - pakomātu un robotu tehnoloģiju izstrādi, ražošanu un pārdošanu visā pasaulē.
Savukārt no pamata uzņēmuma tiktu atdalīts 2018.gadā izveidotais autonomo piegādes transportlīdzekļu attīstības bizness. Tajā strādā apmēram 50 cilvēku un "Cleveron" tajā investējis vairāk nekā piecus miljonus eiro. Kompānija pirmdien paziņoja, ka jauno uzņēmumu sauks "Cleveron Mobility".
Uzņēmuma sadalīšanas mērķis ir turpināt arvien straujāku izaugsmi abos biznesa virzienos, "Cleveron Mobility" mēģinot padarīt pēdējā piegādes posma transportēšanu efektīvāku un videi draudzīgāku, savukārt "Cleveron" cenšoties nākamo piecu gadu laikā savu biznesa apmēru desmitkāršot.
Sadalīšanas rezultātā "Cleveron Mobility" īpašumā nonāks bezpilota autonomo transportlīdzekļu izstrādes aktīvi, saistības un intelektuālā īpašuma tiesības.
Visi "Cleveron" kapitāldaļu turētāji atbilstoši īpašnieku reģistram, kas tiks fiksēts 2022.gada 15.martā, sadalīšanas rezultātā kļūs par "Cleveron Mobility" īpašniekiem ar kapitāldaļu attiecību 1:100, kas nozīmē, ka par katru "Cleveron" daļu tiks saņemtas 100 daļas "Cleveron Mobility".
Uzņēmuma sadalīšanu plānots pabeigt līdz 2022.gada aprīlim.
"Cleveron" aizsākumi meklējami mēbeļu tiešsaistes veikala "ON24" loģistikas nodaļā, kas attīstīja jaunus piegādes risinājumus, 2007.gadā kļūstot par atsevišķu uzņēmumu. 2009.gadā uzņēmums atklāja pirmos pakomātus Igaunijā, strādājot ar "SmartPost" zīmolu.
2010.gadā "SmartPost" tika pārdots Somijas loģistikas uzņēmumam "Itella", un "Cleveron" sāka darbu ar jauno nosaukumu. Kompānija izstrādājusi risinājumus tādām lielām tirdzniecības kompānijām kā "Walmart", "Inditex" un "Decathlon", un tās izstrādātie pakalpojumi pieejami daudzās pasaules valstīs.