Jauna zīmola ienākšana tirgū pati par sevi ir uzmanības vērta, bet Polijā otrais lielākais sporta preču tirgotājs 4F turklāt ir arī Latvijas olimpiskās vienības tērpu dizainers. Kā stāsta kompānijas direktors un lielākais akcionārs Igors Klaja, attieksme pret šādām kolekcijām ir īpaša.
Fragments no intervijas:
Patiess notikums Latvijas austrumu pusē. Meitene veikalā saka, ka grib nopirkt treniņtērpu. Pārdevēja: «Jums ikdienai vai iziešanai?»
(Sarunas biedrs nogaidošs.)
Es to uztvēru kā joku.
Ahā! Es teiktu, ka sporta apģērbs var būt visam kam. Katrā ziņā atšķirība starp ikdienas apģērbu un sporta apģērbu ir jau neliela. Itālijā un Francijā slaveni dizaineri savās kolekcijās iekļauj sporta apģērbu elementus, un visā pasaulē var redzēt, ka cilvēki šos apģērbus un apavus valkā ne tikai sportam, bet kā dzīvesstila sastāvdaļu. Visai izplatīti ir valkāt uzvalku, bet ar sporta kurpēm, un izskatās labi.
Mums gan ir arī speciālas kolekcijas tikai profesionālajiem sportistiem, arī ļoti specifiskas, piemēram, skrējējiem, tramplīnlēcējiem, ātrslidotājiem, bet tās ir ļoti atšķirīgas no tā, ko pārdodam, tā teikt, normāliem cilvēkiem. Mūsu doma ir apmierināt visa veida klientu vajadzības.
Jūsu kā olimpiskās komandas ģērbēju ienākšana Latvijā pirms olimpiādes šķiet labi plānota.
Jā, tas nav nejauši. Un es gribu uzsvērt, ka mēs negribam, ka 4F ir vienkārši drēbes, ko valkāt, bet lai Latvijas klienti to uztvertu kā savu zīmolu. Mēs negribam būt poļu, bet vietējais zīmols, un sadarbība ar Latvijas Olimpisko komiteju tika sākta, lai pierādītu, ka mēs to spējam un gribam būt daļa no jūsu sabiedrības ģimenes.
Mūsu apģērbi katras valsts olimpiskajai komandai, ar kuru strādājam, ir īpaši. Katra tauta grib lepoties ar saviem olimpiešiem. Nav pat svarīgi, vai jums patīk sports – olimpiādes laikā visi ir patrioti. Bet kas notiek? Ļoti daudzu valstu komandām apģērbi ir vienādi, atšķiras tikai krāsas un dažas detaļas. Mēs savukārt piestrādājam, lai tie būtu tiešām individuāli, oriģināli tērpi.
Ar Latvijas komandu strādājam kādus divus gadus, un tagad, pirms Riodežaneiro spēlēm, ir laiks atvērt šeit arī veikalus; kopā tie būs trīs. Līdz ar olimpiskās komandas dizaineru tēlu mēs uzsvaru liekam arī uz modernām tehnoloģijām, kas tam piederas, tomēr tas viss ir par labu cenu. Es lēšu, ka līdzīga līmeņa produkti mums maksā līdz par 30% lētāk.
Visu interviju Ienāk olimpiskie ģērbēji lasiet 19. aprīļa laikrakstā Dienas Bizness.