Pilotprojekts, kura laikā piecos sabiedriskā transporta maršrutos - 1. trolejbusā, 10., 20., 28. un 60. autobusā pasažieru iekāpšana notiek pa priekšējām durvīm, tiek pagarināts līdz decembra beigām, informē «Rīgas satiksme».
Līdzšinējie dati uzrādījuši ļoti labus rezultātus un liecina, ka e-talona reģistrācija minētajos maršrutos ir palielinājusies par vairāk nekā 20%, kas pārsniedz uzstādīto mērķi. «Rīgas satiksmes» pārstāvis Viktors Zaķis min, ka tam par iemeslu varētu būt tas, ka pasažieri rīkojas citādāk, kad viņu rīcību redz transportlīdzekļa vadītājs. «Netiešā veidā vadītāji ir kļuvuši par kontrolieriem,» teic V.Zaķis.
Pilotprojekta termiņš pagarināts, lai pārbaudītu, kā minētā kārtība darbosies rudenī, kad transportā pārvietojas lielāks pasažieru skaits. Pilotprojekta darbība līdz šim tika vērtēta jūlijā un augustā, kad tiek apkalpots viszemākais pasažieru apjoms. Šo mēnešu laikā nācās secināt, ka vidēji viens transportlīdzeklis vienā maršrutā kavējas par 2 minūtēm. Atkarībā no tā, cik ilga būs kavēšanās noslogotākos reisos, tiks izvērtēts, vai projektu turpināt.
Līdz šim ir novērots, ka arī sabiedrība pozitīvi vērtē šādas iekāpšanas, izkāpšanas modeli, jo pasažieri gan redz, ka palielinās reģistrēto braucienu skaits, gan novērtē to, ka transportlīdzekļu vadītājiem ir lielākas iespējas apturēt pasažieru ar smērējošu apģērbu iekāpšanu.
Ja rudenī pilotprojekta darbība tiks vērtēta pozitīvi, jau ziemā varētu tikt pieņemts lēmums par minēto piecu maršrutu konstantu pielāgošanu šādam pasažieru kustības modelim. Kā arī tad tiks lemts par citu autobusu un trolejbusu maršrutu pielāgošanu šim modelim.
Jau ziņots, ka šī gada 8. jūlijā tika uzsākts pilotprojekts, kurā 1. trolejbusa, 10., 20., 28. un 60. autobusa maršrutā pasažieru iekāpšana notiek tikai pa priekšējām durvīm, savukārt izkāpšana pa vidējām un aizmugures durvīm. Brauciens šo maršrutu transportlīdzekļos jāreģistrē pie vadītāja konsoles, tādējādi vadītājs seko līdzi, lai visi pasažieri veiktu reģistrāciju. Pasažieriem ar bērnu ratiem un cilvēkiem ratiņkrēslos iekāpšanas kārtība nav mainīta un notiek pa vidējām durvīm.
Pilotprojekta, kurā pasažieru iekāpšana notiek pa priekšējām durvīm, mērķis ir mainīt pasažieru paradumus tā, lai tie reģistrētu katru braucienu, samazinātu bezbiļetnieku skaitu, kā arī veiktu precīzu pasažieru uzskaiti, kas jānodrošina saskaņā ar Latvijas Republikas normatīvajiem aktiem. Pilotprojekta ietvaros plānots arī transporta līdzeklī samazināt to personu skaitu, kuri pārvietojas smērējošā vai smakojošā apģērbā.