Jaunākais izdevums

Honda Civic ekspedīcijas ceturtajā dienā dalībnieki sasniedza kontinentālās Eiropas tālāko ziemeļu punktu Nordkapu, tādējādi pieveicot pusi no ieplānotās distances. Pirmajos posmos vistaupīgākie izrādījušies 4Fun komandas pārstāvji Staņislavs Tīmanis un Gunārs Grundštoks, kuri 1522 kilometrus nobraukuši ar 69,4 litriem benzīna.

«Mums vakar izdevās nobraukt 800km ar 4,55 l/100km. Skaidrs ir viens - latiņa ir uzstādīta augsta (paši to nebijām gaidījuši), un, kā citas ekipāžas teica, visi tagad zina, uz ko tiekties. Mēs sagaidām, ka pēc šīs dienas rezultātu paziņošanas dažas komandas mūs patīkami pārsteigs, un, cerams, mēs viņus arī,» trešās ekspedīcijas dienas notikumus komentēja līderi, pie viena mēģinot aprakstīt sacensību atmosfēru, «no rīta dalībniekiem bija veselīga interese par to, kā kuram gājis, un viens ar otru dalījās pieredzē, iespējams, līdz galam neatklājot visus knifiņus. Daži vēl bija atbilžu meklējumos, ar kādu ātrumu braukt, savukārt mums bija jautājumi- pa kuru ceļu braukt. Lai arī gaisā virmo neliels sacensību gars, prieks, ka esam visi uz tādas 4 FUN pozitīvās nots».

Pavisam nedaudz no līderiem atpaliek apvienība Bulku vāģis - Ligija Biteniece un Dmitrijs Polukejevs, kuriem 1534 kilometru distances pieveikšanai bija nepieciešami 71,7 litri degvielas. Savukārt trešo vietu pagaidām ieņem Staņislavs Cigankovs un Baiba Āboliņa no Tip-Top. Viņi nobraukuši 1549 kilometrus, patērējot 73,6 litrus benzīna, taču pamanoties savākt visvairāk līdzjutēju balsu.

Tagad dalībnieki dosies atpakaļ uz dienvidiem, lai jau svētdien finišētu Rīgā. Tad arī kļūs zināmi ekspedīcijas uzvarētāji.

Par Honda Civic ekspedīcijas – ekonomiskas braukšanas izaicinājums uzvarētājiem tiks pasludināta tā komanda, kas distanci veiks, patērējot vismazāk degvielas. Pirmās vietas ieguvēji saņems 2000, otrās 1000, bet trešās – 500 eiro balvu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starp sava žanra automobiļiem Honda Civic universāls spēj atklāt to, ko citi nav varējuši vai nav gribējuši.

Japāņu ražotāju noteikti var pieskaitīt pie inovatīvākajām pasaules autokompānijām, un jaunizceptais Civic Tourer ir labs piemērs, kā pēc definīcijas vienkāršu ģimenes auto izveidot par emocionālu un daudzpusīgi izmantojamu spēkratu. Visvairāk aplausu ir pelnījuši Honda gudrie prāti, kas iekārtojuši mājīgo un plašo salonu. Ārpus konkurences ir bagāžas nodalījuma transformācijas iespējas. Starp citu, jaunā Civic Tourer iznāciens notiek vienlaikus ar Civic saimes modernizācijas programmu. Attiecīgi arī Civic hečbekam un sedanam braukšanas komforta cementēšanai ir uzstādīti modernizēti amortizatori, atsperes un stabilizatori.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

WESS Auto Grupa: Vēlamies atgriezt Honda zīmolam tam pienākošos slavu

Lelde Petrāne, 18.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

WESS Auto Grupa paplašinājusi sadarbību ar Honda zīmolu. Turpmāk WESS Auto Grupa uzņēmumi nodrošinās autorizētā autodīlera tirdzniecības un pēcpārdošanas servisa pakalpojumus Japānas auto zīmoliem Toyota, Lexus un Honda, kā arī turpinās sniegt autorizētā servisa pakalpojumus BMW zīmola auto.

Aleksandrs Oskins, AS WESS padomes priekšsēdētājs, komentē: «Auto zīmolu portfeļa paplašināšana ar Honda zīmolu ir likumsakarīgs solis WESS Auto Grupas attīstībā. Mēs jau desmit gadus Latvijā nodrošinām autorizētā servisa pakalpojumus Honda zīmolam, auto tirdzniecības uzsākšana bija tikai laika jautājums. Vēlamies atgriezt Honda zīmolam tam pienākošos slavu un klientu uzticību, kā tas bija zīmola «ziedu laikos». Ņemot vērā auto tirgus attīstību un izaugsmes potenciālu, ambīcijas ir lielas – tuvāko gadu laikā vēlamies sasniegt vismaz 3% Honda zīmola tirgus daļu Latvijā.»

Līdz augustam, kad plānots uzsākt Honda tirdzniecību, WESS Select auto salonā jāveic nozīmīga sagatavošanās - tirdzniecības centra un servisa telpu pielāgošana Honda zīmola pārstāvniecībai, korporatīvā noformējuma izveide, aprīkojuma un iekārtu iegāde. Svarīgākais no veicamajiem darbiem gan esot profesionāla un kompetenta personāla atlase un apmācības.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunais Honda Civic būs noslēdzošais japāņu modelis Eiropai, kas tiks aprīkots ar dīzeļmotoru

Šobrīd, kad teju visa Eiropa dīzeļmotorus ir iecēlusi grēkāžu lomā, uzveļot tiem visus pasaules grēkus, tostarp par to kaitīgo ietekmi uz apkārtējo vidi un cilvēku veselību, patiesībā daudzi no jaunākajiem dīzeļmotoriem ir daudzkārt zaļāki un tīrāki par benzīnmotoriem vai hibrīdiem. Arī Honda Civic 120 ZS jaudīgais 1,6 litru dīzelis ir pieskaitāms videi draudzīgākajai tehnikai.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Salīdzinoši augstās cenas dēļ Honda Civic ar dīzeļmotoru vispirms būs fizisko personu uzmanības centrā, jo īpaši tas attiecas uz dīzeļversiju ar moderno deviņu pakāpju automātu, kas nule kā ieradusies Latvijā. Kas attiecas uz Civic dīzeli ar sešpakāpju manuālo transmisiju, tad 18 900 eiro sākumcena varētu izrādīties gana pietiekams arguments, lai Honda Civic uzaicinātu darbā, un japāņu kompaktklases modelis neliks vilties. Tas ir ekonomisks, kluss, ar lielisku veiktspēju un arī videi draudzīgs. Kombinācijā ar moderno deviņpakāpju automātu viss jau būs daudz bēdīgāk. Mazākais cipars, uz ko varat cerēt, ir, sākot no 24 230 eiro. Tā ir gana liela summa. Tomēr nedrīkst aizmirst, ka tad šāds Honda Civic diesel ar automātu jau būs lepni nopakotajā Elegance Navi aprīkojumā, kas itin labi varētu patikt privātajam pircējam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Desmitās paaudzes Honda Civic pieder pie t.s. «love or hate» (mīli vai nīsti, no angļu valodas) automobiļiem; ja eksterjera dizains patīk, tad tehnika lietotājiem patiks vēl vairāk

Jāatzīst, ka aizejošais, devītās paaudzes Civic arī šodien izskatās pietiekami glauns. Moderns, ar spilgtu raksturu. Tomēr tehniskais progress ir dzinis uz priekšu arī Honda inženierus. Jauna modulārā platforma, izturīgs karkass un vairāk vietas zem jaunās virsbūves čaulas. Tas viss tikai tādēļ, lai jaunais Civic ne tikai labi iederētos starp kompaktklases modeļiem, bet daļēji kompensētu vidējās klases Honda Accord modeļa trūkumu Eiropā.

Līdz ar strukturālajām pārmaiņām Honda inženieriem nācies degvielas tvertni no salona pārcelt uz aizmuguri, kur tā parasti atrodas arī citiem automobiļiem. Šis gājiens panācis zemāku sēdpozīciju un vēl zemāku smaguma centru. Vienīgā bēda, ka virsbūves karkasa aizmugurējās daļas šķērssija, kas palielinās virsbūves kopējo stiprību, vienlaikus apēdīs lietderīgo salona telpu. Tādēļ nāksies samierināties, ka turpmāk, noguldot Honda Civic otrās rindas krēslus, vairs nebūs ideāli līdzena grīda. Vienlaikus būs jāaizmirst par devītās paaudzes Civic lietotāju apjūsmotajiem aizmugurējiem Magic Seats, kas ļāva aiz priekšējiem sēdekļiem pārvadāt salonā nestandarta izmēra priekšmetus. Lai vai kā, Civic salonā vietas ir pārpārēm. Citādi jau nemaz nevar būt, ja auto garumā ir izaudzis par gandrīz 14 centimetriem. Kopumā lietošanā tas ir ļoti lādzīgs un uzticams auto, ar izkoptām braukšanas manierēm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Honda Civic: Racionāls un uzticams ģimenes auto

Aldis Zelmenis, 01.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Desmitās paaudzes Honda Civic sedans ir šarmantāks un cienījamāks auto nekā piecdurvju Civic hečbeks; arī brauc tas plūdenāk

Jauna modulārā platforma, izturīgs karkass un lielāki ārējie, kā arī iekšējie izmēri ir lietas, kas atļauj Civic sedanam startēt ne tikai kompaktklasē, bet ar vienu kāju iekāpt vidējās klases automobiļu dārziņā, tādējādi kompensēt vidējās klases Honda Accord modeļa trūkumu Eiropā.

Neapšaubāmi, Civic sedans ir vairāk mērķēts uz privātpersonu auditoriju kā racionāls un uzticams ģimenes auto ar daudzveidīgu komforta un visādu drošības ekstru pārpilnību. Kaut arī pēc fakta Honda Civic sedanu varēs iegādāties, sākot no 21 200 eiro, salīdzinoši vienkāršākajā Comfort pakotnē, galvenais uzsvars Latvijā būs uz grezni nopakotajām Elegance Navi un Executive Navi versijām. Līdz ar to Elegance Navi «iesaiņojumā» pasniegts Civic sedans ar manuālo transmisiju maksās, sākot no 23 220 eiro, bet Executive Navi – sākot no 26 240 eiro. Ja būs vēlēšanās sešpakāpju manuālās transmisijas vietā kopā ar 182 ZS jaudīgo motoru ieraudzīt CVT pārnesumkārbu, nāksies piemaksāt vēl 3020 eiro. Nav par velti, taču tas noteikti būs tā vērts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Honda Civic Type R ir pieskaitāms pie kulta auto kategorijas, kuru pielūdza, pielūdz un turpinās pielūgt

Solīda un kaislīga Civic Type R fanu auditorija mīt Baltijā, tostarp Latvijā. Iepriekšējo paaudžu japāņu ražotāja karstos hečbekus ievērojamā skaitā varēja redzēt gan uz ceļiem, gan arī dažādās sacīkstēs. Jaunākās paaudzes Civic Type R iznāciens ir iegansts sarosīties potenciālajiem faniem, kuri jau vairākus gadus pacietīgi gaidīja šo brīdi. Beidzot var oficiāli paziņot, ka Civic Type R šoruden ieradīsies arī Latvijā. Salīdzinājumā ar priekšgājēju tas ir mainījies par 100% kaut vai tikai tāpēc, ka priekšpiedziņas karstais hečbeks turpmāk būs pieejams tikai piecdurvju izpildījumā, tikai ar sešpakāpju manuālo transmisiju un tā motortelpā pirmo reizi būs 310 ZS jaudīgs divu litru VTEC turbomotors.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Europcar Latvia ar prieku paziņo, ka, sākot ar 2017. gada maiju, esam papildinājuši savu autoparku ar pilnīgi jauniem 10-tās paaudzes Honda Civic un super ātro Honda Civic TypeR.

Jaunais Civic izceļas ar iespaidīgu, sportisku un vienlaicīgi elegantu dizainu un savā klasē ietilpīgāko salonu. Šis auto ir radīts, lai nodrošinātu maksimālu komfortu tā vadītājam un pasažieriem. Jau bāzes komplektācija tas ir aprīkots ar adaptīvo kruīza kontroli un dažādām drošības sistēmām.

10-tās paaudzes Civic ir būvēts uz pilnīgi jaunas platformas un ir platāks, garāks un plašāks, līdz ar to vēl ietilpīgāks un ērtāks nekā tā priekšteči. Tas aprīkots ar jaudīgiem 1.0l vai 1.5l turbo dzinējiem, kas spēj attīstīt attiecīgi 129 un 182 zirgspēkus. Civic pieejams gan ar 6 pakāpju mehānisko, gan bezpakāpju automātisko pārnesumkārbu (CVT). Jaunās paaudzes dzinēji un transmisija nodrošina pārsteidzoši sportisku dinamiku un lielisku vadāmību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Jaunākās paaudzes Civic Type R Baltijā ieradīses ap gadu miju

Aldis Zelmenis, 22.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nezaudējot sacīkšu trasēm vajadzīgos talantus, jaunākais Honda Civic Type R ir atļāvies savā prasmju sarakstā pievienot iespēju gana komfortabli pārvietoties pa koplietošanas ceļiem

Iepriekšējais Type R bija sportiski ciets auto visos izpildījumos. Tas purinājās un kratījās pat pie mazākajiem ceļa nelīdzenumiem, un tas bija skaļš. Taču, kas vieniem šķiet apgrūtinoši un kaitinoši, citiem tieši ir īstais atradums. Nospiežot Magic Button jeb +R pogu, Type R adaptīvā piekare kļuva vēl par 30 % cietāka, attiecīgi pats auto kratījās vēl vairāk un rūca vēl skaļāk, kā jau pienākas kārtīgam sporta vāģim. Teiksiet, ka šādi auto jau ir pagātne. Spriežot pēc tā, cik daudz autoentuziastu pasaulē «slimoja» ar domu par iepriekšējās paaudzes Civic Type R iegādi, šāds uzskats ir diezgan greizs. Cita lieta, ka mūsdienu autopasaule pieprasa arvien universālākus un funkcionālākus auto.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Honda Civic ekspedīcijas uzvarētāji vidēji uz 100 km patērējuši 4,73 litrus benzīna

Lelde Petrāne, 02.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sešas dienas ilgusī Honda Civic ekspedīcija – ekonomiskas braukšanas izaicinājums noslēgusies ar Staņislava Tīmaņa un Gunāra Grundštoka komandas 4Fun uzvaru. Viņi 3841 kilometru garajā distancē uz Eiropas kontinentālās daļas tālāko ziemeļu punktu Nordkapu un atpakaļ patērēja 181,8 litrus benzīna jeb vidēji 4,73 litrus uz 100 km.

Otro vietu izcīnīja Road Runner ekipāža Veronika Garga un Jānis Nerets, kuras vidējais patēriņš bija 4,8 l/100km, bet trešie palika Staņislavs Cigankovs un Baiba Āboliņa no Tip-Top ar vidējo patēriņu 4,84 l/100km.

4Fun atklāj: «Kur tas bija atļauts, braucām ar ātrumu diapazonā no 60 līdz 90 km/h, un patēriņu vidēji 4 - 5l uz 100km. Riepas piepumpējām virs auto specifikācijā noteiktā - tam ir ļoti liela nozīme, jo auto vienkārši lidoja ar mazāku pretestību un degvielas patēriņu. Bremzes praktiski neizmantojām, pie krustojumiem un apļos braucām ar samazinātu ātrumu. Kur tas bija nepieciešams - bremzējām tikai ar motoru.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japāņu Honda desmitās paaudzes kompaktklases modeli Civic tikpat labi varētu saukt arī par Accord, jo pēc izmēriem tas jau nodrošinās vidējās klases modeļa ērtības

Pilnīgs jaunums būs VTEC benzīnmotori ar turbopūti. Šāda kombinācija atļaus no viena litra trīs cilindru motora izvilināt 129 ZS lielu jaudu. Pamēģinājām. Vispirms ar jauno sešpakāpju manuālo, bet pēc tam ar jauno CVT variatoru ar septiņiem virtuālajiem pārnesumiem. Uz līdzenām virsmām motoriņam nav ne vainas. Uz nedaudz paugurainām, arī viss ir godam. Savukārt tur, kur sākas kalnu serpentīni, trīsstobru ērģelītes piepūstiem vaigiem, elsojot četrtaktu motocikla tonī kalnā tiks, bet pilotam nāksies krietni vien nopūlēties ar ātrumkloķa raustīšanu un pedāļu spaidīšanu. Ar CVT viss ir nedaudz plūdenāk, bet miegaināk. Starp citu, maksimālo 180 ņūtonmetru griezi CVT jau sasniegs pie 1700 motora apgriezieniem minūtē, savukārt ar rokas kārbu maksimālie 200 ņūtonmetri tiks sasniegti pie 2250 apgriezieniem minūtē. Pavisam cita lieta ir 1,5 litru turbomotors. Četri cilindri un 182 ZS liela jauda ir maize, sviests un sāls nākamajiem Honda Civic īpašniekiem. Šis noteikti Latvijā būs Civic populārākais motors. Nav arī diži lielas jēgas gaidīt 1,6 litru dīzeli, kas būs apsedlots arī ar deviņpakāpju automātu, kas maksās brangu naudu. Tieši cik, pagaidām vēl nezinām, jo Latvijā ir atklāta tikai Civic hečbeka bāzes modeļa cena, proti, sākot no 18 900 eiro. Tas izklausās nedaudz biedējoši, taču jāņem vērā, ka standartizpildījumā jaunajam Civic pūrā tiks dots brangs aprīkojums, tostarp daudzas aktīvās un pasīvās drošības palīgsistēmas, kas konkurentiem parasti ir jāpiepērk par atsevišķu samaksu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunākās paaudzes pilsētas krosovers Honda HR-V pēc ilgu gadu klusēšanas atgriežas ar lielisku produktu, kas no iekšpuses izrādīsies lielāks, nekā sākotnēji varētu cerēt.

Nebūs melots, ka pēc salona izmēriem Honda HR-V atbildīs pirms dažām paaudzēm ražotam Honda CR-V. Skaitļu valodā tie būs 470 litri, bet, noguldot HR-V otro sēdekļu rindu, bagāžas telpa sasniegs 1103 litrus.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Attiecībā uz Eiropu japāņu ražotājam Honda apzināti vai neapzināti ir iepaticies spīdzināt savus pircējus. Savulaik pilsētas minikrosoveru ēras atklājējiem Honda HR-V savu dzimtas turpinājumu vajadzēja gaidīt vairāk nekā deviņus gadus. Pa to laiku uz autoskatuves ir saradies vesels lērums sekotāju no konkurentu ierakumiem. Nav patīkami par to vēstīt, taču šobrīd jaunais HR-V jau ir kļuvis par deficīta preci Eiropā, tostarp arī Latvijā. Ražošanas jaudas jaunajā un modernajā Meksikas rūpnīcā diemžēl vēl nav ne tuvu tādam līmenim, lai apmierinātu milzīgo pieprasījumu. Tādēļ kaislīgākajiem Honda faniem vajadzēs atkal bruņoties ar pacietību, jo kāroto Honda H-RV vismaz šogad nebūs pietiekošā skaitā. Tas, protams, nemazina automašīnas pamatvērtības. Honda HR-V ir izteikts metroseksuālis, kas neliks vilties urbānajā vidē dzīvojošajiem indivīdiem. Kompakts, izveicīgs un ietilpīgs auto, kas perfekti spēs izpildīt arī jauno ģimeņu dienesta auto funkcijas. Vēl viens arguments, kas runā par labu jaunajam Honda modelim, ir tas, ka Honda nav sabojājusi jaunā modeļa cenu. Askētiskākajā izpildījumā ar brangu standartaprīkojumu Honda HR-V maksās, sākot no 18 500 eiro, savukārt, tiecoties pēc auto, kam 130 ZS benzīmotoram ir piejaucēta CVT pārnesumkārba ar diviem pedāļiem salonā, nāksies rēķināties ar 21 590 eiro. Visbeidzot dinamikas, izveicības un degvielas ekonomijas ziņā absolūtais čempions būs HR-V ar 120 ZS jaudīgo 1,6 litru dīzeļmotoru, kas maksās, sākot no 20 870 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunākās paaudzes Honda CR-V pirmo reizi būs ar modernu hibrīdsistēmu, kas ļaus krustot šķēpus ar Toyota RAV 4 hibrīdmodeli un ne tikai

Patiesībā jaunais Honda CR-V hibrīds pēc izmēra un pildījuma drīzāk jau ir pussoli tuvāk japāņu premium klases krosoveram Lexus NX 300 h, nevis Toyota RAV 4 hibrīdam. Jaunā CR-V hibrīdversija pat skopākajā izpildījumā ir sulīgi nokomplektēta, turklāt salīdzinājumā ar pieminēto Lexus NX 300 h jaunā CR-V hybrid cenas beigsies tur, kur NX 300 h vēl nebūs sākušās. Svarīgi piebilst, ka, veicinot modeļa konkurētspēju, CR-V hybrid būs pieejams gan ar priekšējiem velkošajiem riteņiem, gan arī ar pilnpiedziņu.

Lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Dānijas Nic. Christiansen Group kļūs par Honda importētāju Baltijas valstīs un Somijā

LETA, 09.02.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dānijas kompānija Nic. Christiansen Group noslēgusi līgumu ar kompāniju Honda Motor Europe, lai no šā gada 31.marta kļūtu par Japānas kompānijas Honda automašīnu, motociklu un spēka produktu importētāju Baltijas valstīs, kā arī par automašīnu importētāju Somijā.

Honda gaida sadarbību ar Nic. Christiansen Group, mums turpinot attīstīt biznesu un apkalpojot klientu bāzi Baltijas valstīs un Somijā," norādīja Honda Motor Europe vecākais viceprezidents Filips Ross, piebilstot, ka kompānija gatavojas jaunu produktu laišanai tirgū, kur tuvāko mēnešu laikā nonāks jaunais Civic piecdurvju automašīnas modelis.

Savukārt Nic. Christiansen Holding ģenerāldirektors Nīlss Bertelsens sacīja, ka jau kādu laiku Baltijas valstis un Somija atrodas kompānijas stratēģiskajos plānos, jo šajā reģionā uzņēmums sagaida būtisku attīstību un izaugsmi tuvāko gadu laikā.

Kompāniju paziņojumā plašsaziņas līdzekļiem teikts, ka Nic. Christiansen Group 31.martā pārņems divas labi funkcionējošās pārdošanas organizācijas, kas bāzētas Tallinā un Helsinkos, atbildību par Honda automašīnu tirdzniecību un to rezerves daļu izplatīšanu, kā arī turpmāk kompānija būs atbildīga par motociklu, skrejriteņu un spēka produktu pārdošanu, servisu un rezerves daļu izplatīšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunākās paaudzes mazauto Honda Jazz žilbina ar neticami ērtu salonu un, ja topošais saimnieks to vēlēsies, tas ir gatavs stilot ar košiem un pamanāmiem virsbūves krāsu toņiem

Jazz ir vēl viens paraugs, kā Honda no necilajiem ārējiem izmēriem spēj salonā izspiest tik daudz vietas, lai tas varētu kļūt par budžeta klases ģimenes auto. Tiem, kas savas attiecības ir nodibinājuši nesen un kuru ģimenei ir pievienojušās jaunas atvases, Jazz ar garantiju spēs izpildīt visus pienākumus. Honda Jazz, kas savā dzimtenē un citviet pasaulē tiek saukts par Honda Fit, ir viens no populārākajiem Honda modeļiem uz planētas Zeme.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Mazs auto vienmēr ir kompromiss. Arī Jazz šur tur var vēlēties labākus apdares materiālus, priekšējie krēsliņi ir pašauri, saulessargu spogulīšiem nav dāmām tik vajadzīgā apgaismojuma. Sīkas nepilnības atrast var, tomēr Jazz ar pilnu jaudu atspēlēsies ar neticami plašu salonu un savai klasei milzīgu bagāžas nodalījumu, kurā par papildu samaksu var pasūtīt oriģināla izmēra rezerves riteni. Funkcionalitātes paraugstunda ir Honda otrās rindas Honda Magic Seats jeb maģiskie sēdekļi, kas ļauj to apakšējo daļu uzlocīt tā, lai izveidotu plašu telpu nestandarta bagāžas vizināšanai. Daudziem ļoti patiks, ka Jazz joprojām uz Latviju ceļo no Japānas rūpnīcas, kas garantē lielisku kvalitāti. Salīdzinājumā ar priekšgājēju, kas arī bija ērts un saimniecisks produkts, jaunais Jazz ir uzsēdināts uz jaunas un modernas platformas, kas pastiepusi auto vēl par 95 mm garāku, bet riteņu bāze ir palielināta par 30 milimetriem. Ārējo apkārtmēru pārbīdes ir stiprinājušas ne tikai auto vadāmību un stabilitāti uz ceļa, bet arī paplašinājusi salona ietilpību. Priekšējos krēslos turpmāk pat brangas miesasbūves tēvaiņiem nevajadzēs grūstīties ar pleciem, vēl komfortablāki dzīves apstākļi tiks nodrošināti otrās rindas pasažieriem. Tur ir kļuvis vairāk vietas gan kājām, gan plecu rajonā. Visbeidzot, zem Jazz jumta auto aizmugurējā daļā atradīsies 354 litru bagāžas nodalījums, ko, nolokot otrās rindas krēslus, var palielināt līdz 1314 litriem. Kā jau to varēja paredzēt, Honda Jazz joprojām būs viens no dārgākajiem savas klases modeļiem, proti, sākot no 14 390 eiro, taču japāņa mazauto aizstāvības nolūkos jāsaka, ka Jazz jau standartizpildījumā tiks pasniegts ar sulīgu aprīkojumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Joprojām ar superērtu salonu, joprojām ar priekšpiedziņu, tikai zem motora pārsega paslēpts 182 ZS turbomotors. Augstas veiktspējas turbomotora klātbūtne ir Honda HR-V Sport galvenā sastāvdaļa.

Uz ikdienišķo Honda HR-V fona Sport versija atšķirsies ar īpašo virsbūves krāsojumu, kas izdaiļots ar melnas krāsas virsbūves elementiem, melnas krāsas 18 collu vieglmetāla diskiem, bet salonā dominēs vīnsarkana ādas apdare.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Neatkarīgi no tā, kāds motors ir automašīnas degungalā, Honda HR-V ir superērts auto, to pašu var teikt par Honda HR-V Sport. Ņemot vērā, ka HR-V Sport arī būs priekšpiedziņas pseidokrosovers, tas ir saglabājis savu vieglumu un praktiskumu. Neraugoties uz automobiļa apkārtmēriem, tam ir negaidīti plašs salons gan priekšā, gan aizmugurē sēdošajiem, turklāt tam visam klāt arī brangs bagāžas nodalījums. Skaitļu valodā tie būs 470 litri, bet, noguldot HR-V otro sēdekļu rindu, bagāžas telpa sasniegs 1103 litrus. Arī Sport versijas funkcionalitāti izcels Hondas aizmugurējie maģiskie krēsli, kas atļauj sēdekļa apakšējo daļu uzlocīt tā, lai izveidotu plašu telpu nestandarta bagāžas vizināšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Vide

Latvijas pārstāve dodas pasaules sieviešu ekspedīcijā piesārņojuma izpētei

Ilze Žaime, 08.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No Plimutas ostas Lielbritānijā divu gadu pasaules okeāna apceļošanā dodas zinātnisko pētījumu ekspedīcija, kurā piedalās arī pārstāve no Latvijas. Ekspedīcijas mērķis ir pētīt okeāna plastmasas piesārņojumu, tā cēloņus un meklēt risinājumus.

Šajā ekspedīcijā iespēja piedalīties ir arī Latvijas pārstāvei – Nitai Jirgensonei, pievienojoties vienam no brauciena posmiem, un trīs nedēļu laikā šķērsojot Atlantijas okeāna ziemeļu daļu.

Kopumā ekspedīcijā no visas pasaules piedalīsies 300 sievietes, kuras divu gadu laikā 30 dažādos ceļojuma posmos ar jahtu nobrauks vairāk nekā 38 000 jūras jūdžu, pētot mikroplastmasu un toksīnus okeānā, jūrās, piekrastē. Papildus zinātniskajam izpētes darbam ekspedīcijas mērķis ir popularizēt sieviešu dalību STEM (zinātnes, tehnoloģiju, inženierzinātnes un matemātikas) jomas projektos, pētniecībā, burāšanā, iesaistīšanos risinājumu izstrādē un lēmumu pieņemšanā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Bremžu defekta dēļ Honda atsauks 250 tūkstošus automašīnu

Jānis Rancāns, 15.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoražotājs Honda atsauks vismaz 250 tūkstošus automašīnu visā pasaulē. Automašīnām konstatēta problēma transportlīdzekļa elektronikā, kas var izraisīt bremžu iestrēgšanu.

Problēma konstatēta automašīnas elektroniskās stabilizācijas sistēmā, kurai jāpalīdz autobraucējiem saglabāt kontroli pār automašīnu sarežģītu apstākļu laikā, piemēram, braucot pa slidenām virsmām, vēsta Reuters.

Lielākā daļa automašīnu (180 tūkstoši) automašīnu atsauktas ASV. Starp atsauktajām automašīnām lielākoties ir 2005. gada izlaiduma Honda Pilot SUV, Acura RL un Acura MDX SUV.

Automašīnas tiks atsauktas arī Japānā, Kanādā, Meksikā, Austrālijā un Jaunzēlandē. Honda atteikusies sniegt komentārus par to, cik automašīnu atsaukšana izmaksās un kas bijis bojāto detaļu ražotājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zīmols Graci šogad eksporta īpatsvaru plāno palielināt par 20%

Izdevniecības Dienas bizness informācijas platforma DB HUB uzsākusi jaunu projektu Ekspedīcija – eksporta pieredzes stāsts, kura ietvaros rīko ekspedīcijas uz uzņēmumu ražotnēm, ļaujot interesentiem no pirmavota uzzināt par eksportā gūto pieredzi un nākotnes plāniem, kā arī uzdot jautājumus vadībai. Pirmā ekspedīcija notika SIA Felici ražotnē Ādažos, kur ar zīmolu Graci top mušļi un putras.

Iegūt sertifikātu

Šobrīd zīmola Graci eksporta īpatsvars veido vairāk nekā 50% no realizācijas apmēra, bet uzņēmuma mērķis ir to piecu gadu laikā palielināt līdz pat 70%, stāsta Graci idejas autore un uzņēmuma vadītāja Alise Balgalve. «Lai iegūtu sadarbības partneri, jāiegulda lieli līdzekļi, bet ar to vien nepietiek, jo būtiski ir saglabāt lojalitāti,» uzsver A. Balgalve.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

FOTO: Ar Latvijas uzņēmuma izstrādātu tehnoloģiju atrod Grenlandes ledājā iesalušu lidmašīnu

Zane Atlāce - Bistere, 23.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Grenlandē jūlijā noslēgusies ekspedīcija, kurā ar Latvijas uzņēmuma «SPH Engineering» izstrādāto tehnoloģiju – vienā sistēmā integrētu zemes zondēšanas radaru jeb GPR (ground penetrating radar) un bezpilota lidaparātu jeb dronu – izdevies atrast pēc ārkārtas nosēšanās «nekurienes vidū» pamestu Otrā pasaules kara laika lidmašīnu, kura tagad iesalusi ledājā aptuveni 100 metru dziļumā, pastāstīja SPH Engineering pārstāve Sabīne Markus.

1942. gada 15. jūlijā no ASV armijas bāzes Grenlandē izlidoja astoņas kara lidmašīnas – seši iznīcinātāji «P-38 » un divi bumbvedēji «B-17». Sliktu laikapstākļu dēļ eskadrons bija spiests veikt ārkārtas nosēšanos uz ledāja tālu no apdzīvotām vietām. Pēc deviņām dienām visi apkalpes locekļi tika izglābti, taču viņu pilotētās lidmašīnas, kas nosēšanās laikā nebija īpaši cietušas, nācās atstāt turpat uz ledāja.

Laika gaitā pamestās lidmašīnas iesala arvien dziļāk ledū un vairs nebija atrodamas. Deviņdesmitajos gados ekspedīcijas laikā izdevās uziet pirmo pazudušā eskadrona lidmašīnu – vienu no «P-38» iznīcinātājiem. Vēsturiskais gaisa kuģis tika izcelts un transportēts uz ASV, kur tas atguva savu sākotnējo spozmi un lidotspēju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kiberuzbrukuma dēļ darbu apturējušas Japānas autoražotāja "Honda" rūpnīcas Brazīlijā un Indijā, trešdien pavēstīja kompānijas preses pārstāve.

Šīs nedēļas sākumā notikušais kiberuzbrukums bija vērsts pret "Honda" iekšējiem serveriem un izplatījis vīrusu kompānijas sistēmās, sacīja pārstāve.

Pēc uzbrukuma joprojām nestrādā motociklu rūpnīcas Indijā un Brazīlijā, bet trešdien darbu atsākusi auto rūpnīca Turcijā.

Kompānija joprojām veic izmeklēšanu par uzbrukuma detaļām, pavēstīja "Honda" pārstāve.

Kopumā kiberuzbrukums skāra 11 "Honda" rūpnīcas, tostarp piecas ASV. Visas ASV rūpnīcas jau atsākušas darbu.

Kā pavēstīja "Honda" pārstāve, rūpnīcu darba apturēšanai būs tikai ierobežota ietekme uz kompānijas biznesu globāli.

Pasaules autoražotāji, tostarp "Honda", jau ir smagi cietuši no pārdošanas apjomu krituma koronavīrusa pandēmijas dēļ.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopā ar citiem uzlabojumiem nosirmojušā piecpakāpju automāta vietā populārais Honda CR-V modelis cels galdā transmisiju ar deviņiem pārnesumiem, sapārojot to ar ņipru 1,6 litru dīzeli

Šoreiz, pārkāpjot savus dzelžainos principus, japāņu Honda transmisiju nav izgatavojusi pati, bet gan noslēgusi sadarbību ar vācu transmisiju meistaru ZF, kas uzlabotajam CR-V piegādās deviņpakāpju automātu, kas ar labiem panākumiem tiek izmantots Landrover un Jeep modeļos. 1,6 dīzeļmotora jauda sasniegs 160 ZS, bet griezes moments – cienījamus 350 ņūtonmetrus. Jaunais sabiedrotais – deviņpakāpju automāts izdarīs visu, lai izspiestu visu sulu no motora, kas nepieciešams, lai auto trauktos uz priekšu, cītīgi uzpasējot degvielas krājumus un rūpējoties par samazinātiem CO2 izmešiem.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Ženēvas autoizstāde: Elektrifikācijas apmēri strauji aug

Aldis Zelmenis, speciāli Db.lv no Ženēvas, 08.03.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krītot nežēlastībā dīzeļautomobiļiem, no teju visu autoražotāju puses masveidīgāk un fanātiskāk tiek pielūgti videi draudzīgie puselektriskie vai 100 % elektriskie auto un to jaunākie kolēģi - pašbraucošās «autorikšas», liecina šā gada Ženēvas autoizstāde.

Tā jau tas dzīvē notiek, ka no mīlestības līdz naidam ir tik trausla robeža, attiecīgi nav brīnums, ka pat tādās valstīs kā Vācija vai Francija, kur vēl pirms pāris gadiem dīzeļautomašīnas bija pareizākā un masveidīgākā reliģija, šobrīd tas tiek uzskatīts par nepieņemamu pagānismu. Attiecīgi daudzi ražotāji steidz paziņot, ka no šīs ticības ir gatavi attiekties, bet citi vēl nogaida.

Piemēram, sekojot sava tautieša Toyota piemēram, arī japāņu Honda ir nolēmusi pilnībā atteikties no dīzeļmotoriem. Tāpēc jaunākās paaudzes Honda CR-V, kas Latvijā tirdzniecībā nonāks 2018. gada septembrī, vispirms būs kombinācijā ar benzīnmotoru, savukārt 2019. gada janvārī būs nopērkams arī modernas tehnoloģijas Honda CR-V hibrīds. Atvadas no dīzeļa tiks svinētas kopā ar Honda Civic modeli, kas kā pēdējais saņems 1.6 i-DTEC dīzeli.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ford Fiesta ir izaudzis izmēros, nobriedis raksturā, bet galvenais – ar savu daudzpusīgo attīstību ir pamatojis savu līdera statusu

Mazās klases etalons un Eiropā populārākais jaunais auto modelis komentārus neprasa. Tas ir lielisks dažādos griezumos. Teicamas gaitas īpašības, precīzi izraudzīta motoru gamma un milzum daudz dažādu modernu atbalsta sistēmu, par ko var sapņot ikvienas klases modelis. Turklāt viena litra turbomotori, kas vairākus gadus pēc kārtas iegūst Engine of the Year titulu, pagaidām nav sagaidījuši sev līdzīgus pretiniekus. Jaunākās paaudzes Ford Fiesta nule kā ir piezemējusies Latvijas tirgū, un tā bāzes trīs durvju modeļa cena būs, sākot no 11 300 eiro, bet piecdurvju – sākot no 12 200 eiro.

Tiem, kas nesirgst ar izmēru māniju un kuriem ir vēlēšanās tikt pie žiperīga un labi braucoša mazauto, Ford Fiesta būs ideāla izvēle. Ar nožēlu var prognozēt, ka tāda ažiotāža, ar kādu Fiestu sagaida Rietumeiropā, pie mums noteikti nedraud. No otras puses, nav jau arī tā, ka mazus auto pie mums neievēro vispār. Tomēr tie ir aptuveni 9% no kopējā tirgus, un salīdzinājumā ar 2016. gada pirmo pusgadu šogad tiem ir neliels pieaugums. Protams, lauvas tiesu sagādā firmu un uzņēmumu pirkumi, taču jāņem vērā, ka Ford Fiesta rīcībā ir daudz dažādu ekstru, lai iekārdinātu arī privātos pircējus. Atliek minēt kaut vai faktu, ka jaunā Fiesta piedāvās 15 vadītāja palīgsistēmu tehnoloģijas, tostarp adaptīvo kruīza kontroli, aklās zonas informācijas sistēmu, perpendikulārās satiksmes brīdinājuma sistēmu, distances norādi, vadītāja modrības kontroles sistēmu, joslas saglabāšanas palīgsistēmu, joslas saglabāšanas brīdinājuma sistēmu un frontālās sadursmes brīdinājuma sistēmu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

KIA Rio ir ļoti lādzīgs mazulis ar solīdu aprīkojumu un saprotamām gaitas īpašībām. Atliek tikai ar agresīvākām metodēm pacīnīties, lai celtu savu atpazīstamību Latvijā

Fotogrāfijas skatāmas raksta galerijā!

No privātpersonu skatu punkta mazi auto pie mums nav ejošākā prece. Salīdzinājumā ar Rietumeiropu Latvijā tie iedzīvojas diezgan negribīgi un kūtri. Toties, kas attiecas uz firmu un uzņēmumu dienesta auto funkciju pildīšanu, tad tādi auto kā KIA Rio un tam līdzīgie ir ļoti vērtīgi eksemplāri.

Šoreiz DB rīcībā uz dažām dienām nonāca KIA Rio ar 120 ZS jaudīgo T-GDI turbomotoru. Aizsteidzoties notikumiem pa priekšu, var teikt – ļoti dzīvelīgs un feins motoriņš! Vienīgais - manuālās pārnesumkārbas slēgšanās varētu būt nedaudz precīzāka, bet citādi viss stilīgi un iedvesmojoši, pat trīscilindru motoriņa raksturīgais troksnis savā ziņā piestāv KIA Rio. Veikli manipulējot ar pārnesumiem, auto uz priekšu trauksies azartiski. Galvenais ir nenokavēt pārslēgšanās brīdi, gan slēdzoties uz augšu, gan uz leju. Kā jau ierasts, šāda tipa motoriņiem degvielas patēriņš nav medusmaize. Šo rindu autora novērojumi apliecina, ka vidēji uz 100 nobrauktajiem kilometriem nāksies rēķināties ar septiņiem litriem degvielas. Vietas KIA Rio salonā pietiek, arī bagāžnieks ir tik liels, cik šāda izmēra automobiļiem tie caurmērā spēj būt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Auto apskats: Porsche Panamera Sport Turismo

Aldis Zelmenis, 15.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Porsche Panamera Sport Turismo nosaukumā neviens vārds nav meli vai izdomājums. Tajā ir gan tīrasiņu sporta auto DNS, gan Gran Turismo ceļotāja gars; ja vēl modeļa nosaukumā pievieno vārdu «turbo», šim auto uz planētas Zeme nebūtu līdzinieku

Visi zinām, ka mūsdienās viltojumu ir vairāk nekā vajadzētu, arī autobūvē īstu lietu kļūst arvien mazāk, jo pat necilu modeļu nosaukumos kaislīgu vārdu virtenes tiek izmantotas arvien biežāk un bezatbildīgāk. Nav brīnums, ka reālajā dzīvē pārsvarā tās ir pelēcīgas un pieticīgas personības, kam ar kaisli, sportu vai elementāru dinamiku ir maz kopīga. Turpretim ar Porsche Panamera Sport Turismo viss ir pa īstam. Novembra beigās šis eksluzīvais Porsche modelis Latvijā svinēja savu pirmizrādi, piedaloties laikraksta Dienas bizness Top 500 jeb Latvijas labāko un spēcīgāko uzņēmumu apbalvošanas ceremonijā, savukārt DB autoapskatniekam pirms kāda laika bija unikāla iespēja ar šo skaistuli izbraukt gleznainajā Horvātijā.

Komentāri

Pievienot komentāru