«Virspusēji iepazīstoties ar lēmumā ietvertajiem saistošajiem noteikumiem, rodas pozitīvs iespaids, ka Konkurences padome (KP) ir ļoti nopietni izvērtējusi paredzamos tirgus koncentrācijas riskus un centusies rast mehānismu šo risku negatīvo seku mazināšanai,» DB norāda Lattelecom valdes priekšsēdētājs Juris Gulbis, vērtējot KP noteiktās prasības, pie kā ir dota zaļā gaisma MTG Broadcasting AB un AS Latvijas Neatkarīgās Televīzijas (LNT) iegādes darījumam.
«Saistošie noteikumi ietver sevī būtiskākos tirgus un ietekmētās jomas – gan reklāmas pakalpojumu tirgu, gan maksas un bezmaksas programmu izplatīšanas tirgus, gan arī jautājumus par mediju daudzveidības nodrošināšanu,» uzsvēra J. Gulbis.
Vienlaikus Lattelecom pauž cerību, ka KP noteiktie ierobežojumi tiks pienācīgi pildīti, padome spēs nodrošināt to izpildes kontroli un šie ierobežojumi patiešām spēs nodrošināt veselīgu, iedzīvotāju interesēm atbilstošu konkurenci mediju tirgū.
Tiesa, lai pilnībā izvērtētu turpmākās iespējamās apvienošanās darījuma sekas, nepieciešams rūpīgi iepazīties ar 40 lappušu garo KP lēmumu un izdarītajiem secinājumiem, piebilda J. Gulbis.
Apvienošanās gadījumā TV3 un LNT jābūt pieejamām bezmaksas apraidē vismaz līdz 2013.gada 31.decembrim, turklāt abām programmām jāsaglabā neatkarīgas un patstāvīgas ziņu raidījumu redakcijas, kā arī jāsaglabā ziņu raidījumu daudzums šobrīd esošajā apjomā.
KP arī noteikusi, ka LNT un TV3 vismaz 21% no raidlaika jāaizpilda ar oriģinālu, Latvijā veidotu saturu.
Attiecībā uz reklāmas tirgu, apvienošanās dalībniekiem liegts paaugstināt reklāmas raidlaika cenas kanālos TV3, TV6, 3+ vismaz līdz 2012.gada beigām, bet, ja līgums ar kādu reklāmdevēju ir spēkā ilgāk, tad līdz šī līguma termiņa beigām. Savukārt pēc 2012.gada reklāmas cenu drīkst palielināt ne vairāk kā par gada inflācijas koeficientu.
Lai nepieļautu, ka apvienošanās rada kaitējumu tiem uzņēmumiem, kas no apvienošanās dalībniekiem iegādājas TV programmas to tālākai izplatīšanai skatītājiem, KP noteikusi, ka apvienošanās dalībniekiem jānodrošina iespēja iegādāties to programmas gan atsaistīti (bez pienākuma, pērkot vienu programmu, komplektā pirkt arī citu), gan sasaistīti, par pirkšanu komplektā saņemot atlaidi, kas nedrīkst pārsniegt 20% no kopējās cenas.
Tāpat noteikts, ka apvienošanās dalībnieku programmu izplatīšanā nedrīkst tikt iesaistīti starpnieki, turklāt programmu retranslācijas tiesības jānodrošina uz vienlīdzīgiem nosacījumiem, nepiedāvājot īpaši labvēlīgus nosacījumus MTG Broadcasting AB piederošajai VIASAT AS.
Lai nodrošinātu efektīvu uzlikto nosacījumu kontroli MTG Broadcasting AB reizi gadā jāiesniedz KP starptautiskas auditoru kompānijas auditētus un apstiprinātus vidējās cenas mainīšanas datus, ietverot MTG Broadcasting AB «klasiskās reklāmas» pārdošanas ieņēmumu datus un neatkarīgas mediju pētījumu aģentūras apkopotus reklāmas izvietošanas pakalpojuma pārdošanas apjoma datus par iepriekšējo gadu.
Tāpat uzņēmumam 2014.gadā jāiesniedz visaptveroša informācija par darbību Latvijā un finansiālo stāvokli, darbību atsevišķos tirgos un apvienošanās ietekmi uz tiem.
Tomēr, ņemot vērā iespējamās izmaiņas tirgū, ko varētu izraisīt gan normatīvā regulējuma maiņa attiecībā uz digitālās televīzijas nodrošināšanu un must-carry principa ievērošanu, gan ekonomiskās situācijas attīstība, KP lēmumā noteikts, ka līdz 2017.gada beigām KP ir tiesības likt apvienošanās dalībniekiem veikt strukturālas izmaiņas, atsavinot daļu no saviem aktīviem.