Google saņēmusi ASV patentu automašīnai, kas nav jāstūrē, savukārt eksperti apgalvo, ka šādas automašīnas tiks lietotas «ātrāk nekā domā lielākā daļa cilvēku», vēsta BBC.
Google intelektuālā īpašuma tiesības attiecas uz metodi, kas ļauj automašīnu pārslēgt no stāvokļa, kad to pārvalda autovadītājs, un stāvokli, kad tā brauc pati. Šī tehnoloģija nākotnē varētu tikt izmantota, piedāvājot braucienus tūristiem, kā arī, lai nosūtītu nepareizi darbojošās automašīnas uz remonta darbnīcām. Neņemot vērā to, ka daudziem šī ideja varētu šķist nereāla, Google strādājusi pie «pašbraucošu» automašīnu testēšanas jau vairākus gadus. Jaunie braucamrīki izmanto kā Google Stree View kartes, tā video kameras un dažādus sensorus.
Google adaptējusi Toyota Prius un Audi TT modeļus, kas ir nobraukuši 160 tūkstošus jūdžu (aptuveni 257 tūkstoši kilometru) ar nelielu cilvēka iejaukšanos un ap tūkstoti jūdžu (apmērami1600 kilometru) bez jebkādas cilvēka iejaukšanās. Automašīnas tika testētas uz lielceļa maršrutā no Losandželosas uz Sanfrancisko, braucot pāri slavenajam Zelta vārtu tiltam. Izmēģinājumos mašīnā atradās divi cilvēki – viens no viņiem pārraudzīja braukšanu un nepieciešamības gadījumā būtu gatavs pārņemt vadību.
Inženieri apgalvo, ka automašīna ir spējīga reaģēt daudz ātrāk nekā cilvēks, norādot, ka šāda tipa automašīnas ievērojami samazinātu autovavāriju skaitu.
Patenta aprakstā stāstīts par divu tipu sensoriem – pirmais identificē, kad automašīna apstājas. Pēc tam sāk darboties otrs mehānisms – tiek saņemti dati, kur automašīna atrodas un uz kurieni tai ir jādodas. Pirmais sensors ļauj autovadītājam uzzināt, kur ir pieļaujamās automašīnas novietošanas vietas, turklāt apstāšanās sensors indentificē, vai automašīna tiks novietota tur, kur tā varētu pārslēgties uz «autopilota režīmu», teikts patenta pieteikumā.
Google pavēstījis, ka šis apstāšanās zīmes varētu būt norādes uz asfalta, sienas vai arī bultas vai līnijas, kas norādītu atļautu apstāšanās vietu. Lai noteiktu, kur mašīna ir novietota, tiktu izmantota GPS sistēma. Alternatīvi automašīna varētu nolasīt QR kodu – par diezgan populāru kļuvušu divdimensiju attēlu.
Patlaban Google neatklāj tālākos plānus vai sīkākas detaļas par projektu. Eksperti apgalvo, ka «pašbraucošas» automašīnas ielās varēs redzēt «ātrāk, nekā lielākā daļa cilvēku domā».
«Mums jau tagad ir sistēmas, kas novieto automašīnu stāvvietā un automašīnu automātiski apstādina. Nākamais loģiskais solis ir tādas automašīnas, kas nebūs jāvada,» norādīja Surejas Universitātes profesors Alans Vūdvards (Alan Woodward).