Rīgas centrā atvērusies Āgenskalna mākslinieku preču veikaliņa Zīmulis un ota filiāle – veikals un mazpazīstamu mākslinieku galerija vienuviet.
«Pagaidām izskatās, ka šis koncepts ir veiksmīgs, ļoti daudziem tas patīk un panākam, ka šeit ienāk cilvēki, kas paši neko nedara, bet patīk paskatīties uz bildēm. Viņi pastāsta draugiem, kas varbūt ar kaut ko nodarbojas. Tam visam izveidojas plašāka auditorija,» saka Šarlote Baškevica, veikala-galerijas Zīmulis un ota vadītāja.
Interese par galeriju esot diezgan liela – šobrīd jau ir 30 mākslinieki un katrs ir atnesis vismaz divus darbus, turklāt pirmā pusotra mēneša laikā ir nopirkti divpadsmit darbi. «Jaunie mākslinieki ir ļoti priecīgi, ka viņiem ir iespēja kaut kur izkārt savas gleznas, lai nav jāliek zem gultas vai aiz skapja. Ir Jarmarka, kas ir Latvijas Mākslas akadēmijas studentiem, bet visa gada garumā mākslinieki paši meklē, kur parādīties. Pārsvarā tas ir internets, piemēram, draugiem.lv,» saka Š. Baškevica. Vaicāta, ko saprast ar apzīmējumu «mazpazīstami mākslinieki», viņa teic, ka tie ir tādi, kam nav bijušas pārāk daudz personālizstādes vai vispār tādu nav bijis – cilvēki, kuri pavisam nesen sākuši gleznot un mācās pie kāda pasniedzēja vai pašmācības ceļā. «Te mākslas darbi nav pārmērīgi dārgi – sākotnējā ideja bija turēties simt latu robežās, lai to varētu atļauties kā dāvanu.
Mazliet jau esam izkāpuši no šī rāmja, jo laikam tie, kas kaut ko māk, vērtē sevi nedaudz dārgāk. Nevienu prom nedzīsim. Protams, jāskatās, kā to visu izkārtot. Atlase jau tomēr ir,» teic Š. Baškevica Viņa pieļauj, ka šādai galerijai bez veikala būtu grūti pastāvēt, turklāt cilvēki iedvesmojas no citu gleznām un nopērk materiālus, bet citi ienāk tikai tāpēc, ka pa logu redzējuši mākslas darbus. Tajā pašā laikā mākslinieki nopelnīto honorāru bieži vien iztērē tepat par otām un krāsām.
Visu rakstu lasiet šodienas Dienas Biznesā!