Rojā dots starts Rīgas jūras līča regatei Gulf of Riga Regatta 2019 (GoRR), kas paralēli iezīmē arī Latvijas Atklāto jūras burāšanas čempionātu 2019 un jauniedibinātā Livonijas kausa izcīņu, informē pasākuma organizatori.
No trīs Baltijas valstīm savā starpā sacentīsies 33 komandas, kuras sadalītas trīs klasēs.
«Šī regate lokācijas un izplānotā maršruta dēļ ir ļoti pateicīga, lai gan Igaunijas, gan Lietuvas dalībnieki varētu piedalīties šajās sacensībās, jo tā atrodas tieši pa vidu. Prieks, ka šogad ir pieteikušies divas reizes vairāk dalībnieku nekā pērn,» komentē Madis Ausman, sacensību galvenais tiesnesis no Igaunijas.
Burātāju komandas ir sadalītas trīs klasēs – ORC, LYS1 un LYS2. Kur ORC un LYS ir apmērīšanas sistēmas, kas nodrošina iespēju salīdzināt rezultātus dažādām jahtām. Kopumā no Latvijas ir pieteikušās 22 komandas, no Igaunijas - 8, bet no Lietuvas - 3. Sadarbībā ar Intelligent Systems notiek dalībnieku jahtu globālā pozicionēšana, kas regates mājaslapā ļauj sekot sacensību norisei un redzēt jahtu atrašanās vietas reālā laikā. Kā skaidro sacensību organizatori, no katras Baltijas valsts ir ieradušies vērā ņemami dalībnieki, kas pacīnīsies par pirmo Livonijas kausa trofeju.
Kopumā regate viesosies piecās pilsētās Latvijā un Igaunijā, katru dienu startējot posmam no citas ostas. Regates dalībnieki šodien startēs no Rojas uz Montu ostu Sāmsalā, pēc tam 26.jūnijā regate dodas tālāk no Montu uz Kuresāri. 27.jūnija rītā tiks dots starts regates ģenerālsponsora Linstow Center Management posmam, kas veltīts Baltijas jūras tīrībai. 28.jūnijā regate atgriezīsies Latvijā, piestājot Kuivižos, kur jau nākamajā dienā, 29.jūnijā, sacensības tiks noslēgtas pēc īso distanču posma.
«Mēs cenšamies iespēju robežās piedalīties regatēs un ņemot vērā to, ka mūsu jahtklubs ir Pērnavā, nokļūšana uz šo regati ir ļoti ērta. Un arī attālumi starp posmiem ir ļoti pieņemami, lai katrā vakarā nokļūtu jahtklubā. Turklāt programma un regate izskatās labi izplānota, tāpēc pirmo reizi pieņēmām lēmumu piedalīties kādā no Latvijas rīkotām sacensībām,» komentēja ORC pasaules čempions Ott Kikkas, jahtas Sugar 2 kapteinis, no Igaunijas. Viņš arī norādīja, ka visas ORC grupas jahtas ir vērā ņemami sāncenši, jo burāšanā bez pieredzes un profesionalitātes ir svarīgs arī veiksmes faktors – jūras un vēju labvēlība.