Jaunākais izdevums

Visi plānotie darbi Skultes pārvada būvniecības vietā Sarkandaugavā rit pēc plāna, un, ja nenotiks nekādi neparedzēti darbi, tad pārvadu varētu jau pabeigt nākamajā būvsezonā – 2022.gada pavasarī.

Tā objekta apskates laikā Rīgas domes vadībai atzina būvnieku "LNK Industries" pārstāvis, projekta vadītājs Edgars Vaivods.

Vizītes laikā pašvaldības pārstāvji uzklausīja būvuzņēmēja atskaiti par paveikto un iepazinās ar turpmāko darba plānu, kā arī apskatīja rotācijas apli, balstus, laidumu un gājēju tuneli.

Pēc būvnieku teiktā, viens no lielākajiem izaicinājumiem būvniecības laikā būs rotācijas apļa izbūve, kas iekļaus arī tramvaju sliežu un dzelzceļa līnijas krustošanos. Lai īstenotu šos darbus, tiks veiktas tramvaju satiksmes izmaiņas.

Savukārt tuvākie darbi, kas tiek veikti jau pašlaik, ir balstu un siju laidumu betonēšanas darbi, inženierkomunikāciju izbūves darbi, ierakumu un uzbērumu veikšana, kā arī ceļa konstruktīvo kārtu izbūve.

Īpaši tiks padomāts arī par skaņas slāpēšanas risinājumiem, lai pēc iespējas mazāk tiktu traucēts iedzīvotāju miers. Tiks izbūvētas gan skaņu slāpējošas barjeras, gan tuvējo dzīvokļu īpašniekiem mainīti logi.

“Skultes pārvada būvniecība visiem satiksmes dalībniekiem pavērs jaunas iespējas. Smagās mašīnas šobrīd brauc pa krastmalu, gar prezidenta pili, pa Senču ielu, pa Valdemāra ielu, bet tiklīdz šeit darbi noslēgsies, tā visa kravu plūsma tiks aizvirzīta prom no centra. Tāpat ieguvums būs arī vieglo auto īpašniekiem – tikt no Purvciema uz Pārdaugavu varēs pavisam ērti, nebraucot caur centru, bet apbraucot - pa maģistrāli. Šis viennozīmīgi ir šogad viens no svarīgākajiem satiksmes infrastruktūras projektiem, tāpēc esmu gandarīts, ka darbi notiek bez kavēšanās,” sacīja Rīgas domes priekšsēdētāja pienākumu izpildītājs Vilnis Ķirsis.

Nepilnu kilometru garais satiksmes pārvads Rīga – Skulte būtiski uzlabos pārvietošanās iespējas Sarkandaugavas iedzīvotājiem, nodrošinot sastrēgumu samazināšanos maģistrālajās ielās, kā arī kravas tranzīta novirzīšanu no vietējām ielām, kā rezultātā būtiski samazināsies satiksmes negadījumu konfliktpunktu skaits.

Projekta īstenošanas gaitā tiks izbūvēts pārvads, izbūvēti, kā arī pārbūvēti tā pievadceļi un sakārtotas inženierkomunikācijas. Projektā paredzēti arī uzlabojumi gājējiem un velobraucējiem. Velobraucējiem tiks nodrošināta infrastruktūra Viestura prospekta garumā no Meža prospekta līdz dzelzceļa stacijai “Mangaļi”.

Plānotās pārvada izmaksas ir 45,4 miljoni eiro. No tām Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansējums 27,15 miljoni eiro, Latvijas valsts budžeta dotācija – viens miljons eiro, savukārt pārējais ir pašvaldības finansējums.Pārvada Rīga-Skulte izbūvi Sarkandaugavā veic piegādātāju apvienība “OTC,” kurā ir apvienojušies trīs būvnieki –

SIA “Binders,” AS “LNK Industries” un AS “Latvijas tilti”.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēgusies 40 laidumu konstrukciju sekciju betonēšana vērienīgajā infrastruktūras objektā Sarkandaugavā - satiksmes pārvadā pār dzelzceļa sliežu ceļiem “Rīga – Skulte”.

Pārvada būvniecība norit atbilstoši noteiktajiem termiņiem un to plānots pabeigt nākamā gada vasarā. Būvdarbus veic pilnsabiedrība “Personu apvienība OTC”.

Pārvads sastāv no deviņām atsevišķām konstrukcijām, kur garākais laidums starp balstiem ir 32,5 m. Laidumu konstrukciju sekciju betonēšana tika uzsāka šī gada janvārī, izlietojot kopā 5860 m3 betona. Pārvada garums (bez nobrauktuvēm) ir 454,4 m, savukārt tā brauktuves platība ir 7838 m2. Paralēli tika veikta laidumu sagatavošana hidroizolācijai, asfaltbetona ieklāšana, kā arī betona barjeru un skaņas sienu montāža uz pārvada konstrukcijām.

“Šis ir ne tikai viens no apjomīgākajiem infrastruktūras objektiem, kas patlaban tiek būvēts Rīgā, bet arī viens no sarežģītākajiem. Būvdarbi tiek veikti pār Viestura prospektu, dzelzceļa sliežu ceļu “Rīga-Skulte” un tramvaja sliežu ceļiem blakus dzelzceļam. Lai atbrīvotu vietu pārvada konstrukcijām, pārbūvēti 110 kV augstsprieguma tīkli un vidēja spiediena gāzes vads Tvaika ielā, kā arī 10 kV elektrotīkli un tramvaja, dzelzceļa kontakttīkli, tāpat arī lietus ūdens kanalizācija un elektronisko sakaru tīkli. Īpaši gribētu uzsvērt, ka Skultes pārvada būvniecība norit blakus unikālam dzelzceļa un tramvaja sliežu krustojumam, kur pielietojot inženiertehniskus risinājumus, vilcienu un tramvaju kustības nodrošināšana norit bez traucējumiem,” savu gandarījumu par būvdarbu gaitu pauž AS “LNK Industries” projektu vadītājs Edgars Vaivods.

Komentāri

Pievienot komentāru