Piektdien, 1. jūlijā, jaunais LNG ātrgaitas prāmis M/S Megastar tika nokristīts Meyer Turku kuģu būvētavā, informē AS Tallink Grupp un Meyer Turku.
Videi draudzīgo prāmi kristīja bijusī Somijas prezidente Tarja Halonena.
AS Tallink Grupp valdes priekšsēdētājs Janeks Stalmeisters teica, ka kuģa būves process ir jau gandrīz pusceļā.
«Prāmja būvniecība turpinās, un līdz ar to arī notiek darbs pie jauniem un inovatīviem pakalpojumiem un risinājumiem, kas ieviesīs jaunas vēsmas Tallink Shuttle konceptā un tiks atrādīti pasažieriem līdz ar jauno prāmi. Tāpat mēs esam ļoti pagodināti, ka prezidente Tarja Halonen ir prāmja krustmāte. Tas ir apliecinājums speciāli izstrādātiem šī prāmja ārkārtīgi augstajiem videi draudzīgiem risinājumiem. Šajā skatījumā M/S Megastar būs ļoti labs vēstnesis visā nozarē,» piebilda Janeks Stalmeisters.
«Interesantākais kuģu būvēšanas procesā ir tas, ka mums ir prasīgi klienti, kas uzdrīkstas realizēt lielas idejas – arī vides nozarē. Mēs esam ļoti priecīgi, ka šodien mūsu jaunākais LNG prāmis pēc 1 ½ gada projektēšanas, ražošanas un būvēšanas darbiem sāk izskatīties pēc īsta kuģa,» sacīja Meyer Turku valdes priekšsēdētājs Jan Mejers.
M/S Megastar metāla griešana tika sākta 2015. gada 4. augustā. Ķīļa ielikšanas ceremonija notika 2016. gada 9. februārī. Prāmja nolaišana ūdenī un izmēģinājuma pārbaudes ir plānotas jūlijā un 2016. gada pēdējos mēnešos. Prāmi plānots piegādāt 2017. gada sākumā.
Prāmis apvienos komfortablus ātrgaitas prāmja pakalpojumus, pārdomātus iepirkšanās risinājumus, atvērtā tipa ēdināšanas telpas un daudzpusīgas atpūtas vietas. Uz prāmja būs 2 līmeņu transportlīdzekļu organizācija, ļaujot pasažieru transportlīdzekļiem un lielām kravas vienībām uzbraukt un nobraukt no kuģa dažādos līmeņos.
M/S Megastar būs 212 m garš ar 2 800 pasažieru vietām, un tā garums un pasažieru kapacitāte ir tikpat liela kā kompānijas lielākajam kruīza prāmim M/S Baltic Queen. M/S Megastar kā degvielu izmantos sašķidrināto dabasgāzi (LNG), tāpat to būs iespējams darbināt ar dīzeli. Izmantojot LNG, prāmja vides rādītāji ievērojami pieaug, neradot sēru un sodrējus, kā arī samazinot slāpekļa un CO2 emisiju. Prāmis būs ar bruto tonnāžu 49 000 t un ekonomisko ātrumu 27 mezgli.
Radīts ekskluzīvi maršrutam Tallina–Helsinki, M/S Megastar atbilst esošajiem, kā arī jaunajiem un stingrākajiem emisijas noteikumiem emisijas kontroles rajonā (ECA), tai skaitā Baltijas jūrā.
M/S Megastar ir saņēmis līdzfinansējumu 4,8 miljonu eiro apmērā no Eiropas Savienības Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta (Connecting Europe Facility).