Investori parasti sagaida, ka miljardus dolāru vērtas kompānijas savas akcijas sāks kotēt biržā, raksta portāls 24/7 Wall St.
Kompānijas, kas izsaka sākotnējo publisko piedāvājumu, var izmantot piesaistīto finansējumu, lai investētu izaugsmē. Tāpat, pēc akciju iekļaušanas biržā, kompānija kļūst pārredzamāka, un par to atbild lielāka akcionāru grupa.
Tiesa gan, ir vairākas pasaulē zināmas tehnoloģiju kompānijas, kuru IPO ir sarūgtinājis investorus. Kā piemēru var minēt Groupon un Twitter. Tieši šī iemesla dēļ, kā arī dēļ neskaidrās makroekonomiskās vides vairākas lielās kompānijas ir palikušas ārpus regulētā tirgus. Savukārt citi giganti, piemēram, Snap Inc, kuram pieder Snapchat un kura vērtība ir 20 miljardi ASV dolāru, ir paziņojuši par plāniem 2017.gadā sākt kotēt akcijas biržā.
Kompānija PrivCo, kas pēta privāto uzņēmumu finanšu datus, apkopojis informāciju par 18 lielajām privātajām kompānijām, kas nākamgad varētu startēt biržā.
Visi uzņēmumi, kas iekļauti sarakstā, līdz šim piesaistījuši finansējumu no dažādiem avotiem, piemēram, bankām, investīciju kompānijām un riska kapitāla. Tiem konkrētā uzņēmuma IPO nozīmē izejas stratēģiju vai iespēju saņemt naudu no savas investīcijas. Alternatīva ir meklēt stratēģisko investoru.
Lielās kompānijas, kas ir piesaistījušas ievērojama apmēra kapitālu, bieži vien ir tehnoloģiju uzņēmumi un sarakstā lielākoties iekļauti tieši šie uzņēmumi.
Galerijā augstāk iespējams uzzināt, kuru lielo uzņēmumu akcijas nākamgad visdrīzāk varēs redzēt akciju tirgū!
#1/18
18. MapR Technologies
Nozare: datu analīzes programmatūra
Kopējais finansējums: 224 miljoni dolāru
Pēdējais novērtējums: 488 miljoni dolāru
Ienākumi 2015.gadā: 130 miljoni dolāru
Kompānija dibināta 2009.gadā. Līdz šim uzņēmums ir piesaistījis simtiem miljonu dolāru no daudziem uzņēmumiem, tostarp, Alphabet izaugsmes investīciju fonda Google Capital. Kompānija plāno biržā sākt kotēt akcijas 2017.gada vidū.
#2/18
17. MediaMath
Nozare: reklāmu tehnoloģijas
Kopējais finansējums: 200 miljoni dolāru
Pēdējais novērtējums: 1 miljards dolāru
Ienākumi 2015.gadā: 601 miljons dolāru
Divi no uzņēmuma konkurentiem pēdējo pāris gadu laikā ir sākuši kotēt akcijas biržā, un daži no nozares ekspertiem prognozē, ka šis uzņēmums drīzumā sekos.
#3/18
16. Buzzfeed
Nozare: izdevējdarbība
Kopējais finansējums: 496 miljoni dolāru
Pēdējais novērtējums: 1,7 miljardi dolāru
Ienākumi 2015.gadā: 168 miljoni dolāru
Kompānija ir viena no populārākajām interneta lapām, un ik mēnesi to apmeklē aptuveni 200 miljoni unikālo apmeklētāju. Kompānija kopumā piesaistījusi gandrīz 500 miljonus ASV dolāru. Pērn tehnoloģiju nozares konferencē Buzzfeed vadītājs paziņoja par kompānijas plāniem iet biržā.
#4/18
15. Blue Apron
Nozare: pārtikas produktu piegāde
Kopējais finansējums: 194 miljoni dolāru
Pēdējais novērtējums: 2 miljardi dolāru
Ienākumi 2015.gadā: 360 miljoni dolāru
Vairākas kompānijas pēdējā laikā ir ieguvušas no tiešsaistes pārtikas pasūtīšanas un piegādes. Kompānija piegādā vienai maltītei nepieciešamus pārtikas produktus kopā ar recepti. Šā gada sākumā uzņēmums sāka tikties ar vairākām bankām, kas novērtētu un salīdzinātu IPO stratēģijas.
#5/18
14. Domo
Nozare: biznesa analītika
Kopējais finansējums: 600 miljoni dolāru
Pēdējais novērtējums: 2 miljardi dolāru
Ienākumi 2015.gadā: 75 miljoni dolāru
Kompānija izveidojusi datu analīzes un vizualizācijas platformu, kas sākotnēji tika radīta uzņēmumu vadītājiem, lai labāk izprastu savas kompānijas darbību. Domo vadītājs sākotnēji izteica domas sāk kotēt akcijas līdz 2015.gada beigām, taču apturēja šos plānus lielo tirgus svārstību dēļ. Līdz šim kompānija piesaistījusi 600 miljonus dolāru no tādām investīciju kompānijām kā Blackrock, T. Rowe Price un Fidelity Investments.
#6/18
13. Social Finance
Nozare: aizdevumu platformas
Kopējais finansējums: 1,4 miljardi dolāru
Pēdējais novērtējums: 4 miljardi dolāru
Ienākumi 2015.gadā: 115 miljoni dolāru
Platforma sākotnēji tika veidota kā savstarpējo aizdevumu platforma Stenfordas universitātes studentiem, taču patlaban tā attīstījusies un kļuvusi par nacionāla mēroga finanšu kompāniju, kas piedāvā hipotekāros kredītus, patēriņa kredītus un aktīvu pārvaldes pakalpojumus.
#7/18
12. Vice Media
Nozare: mediji
Kopējais finansējums: 730 miljoni dolāru
Pēdējais novērtējums: 4,5 miljardi dolāru
Ienākumi 2015.gadā: 915 miljoni dolāru
Šīs kompānijas darbības pirmsākumi vērojami 1994.gadā, kad tā sāka strādāt kā bezmaksas žurnāls Monreālā, taču tagad tā ir multimediju kompānija ar biroju Bruklinā, kuras gada ienākumi tuvojas miljardam. Uzņēmuma ziņas ir dažādi skandalozi temati un tās vērstas uz jauniešiem. Saskaņā ar PivCo aplēsēm, Vice novērtējums tuvojas 5 miljardiem dolāru.
#8/18
11. Coupang
Nozare: e-komercija
Kopējais finansējums: 1,4 miljardi dolāru
Pēdējais novērtējums: 4,7 miljardi dolāru
Ienākumi 2015.gadā: 968 miljoni dolāru
Dienvidkorejas e-komercijas uzņēmumu bieži vien dēvē par Korejas Amazon.com. Uzņēmums ir spējis piesaistīt 1,4 miljardus dolāru. Jau iepriekš kompānija bija gatava iet biržā, taču 2015.gadā preses konferencē uzņēmuma dibinātājs uzsvēra, ka šos plānus uz laiku var atlikt, kamēr vien uzņēmums spēj piesaistīt naudu bez IPO.
#9/18
10. Chobani
Nozare: pārtika
Kopējais finansējums: N/A
Pēdējais novērtējums: 5 miljardi dolāru
Ienākumi 2015.gadā: 1,6 miljardi dolāru
Uzņēmumu radījis Turcijas imigrants, un šī ideja viņam radās 2005.gadā. Patlaban tas ir lielākais grieķu jogurta ražotājs ASV. Neskatoties, ka uzņēmuma ienākumi pērn sasniedza gandrīz 1,6 miljardus dolāru, kompānija aizņemas ievērojamas summas, un, lai piesaistītu vairāk kapitāla, tai būtu jāiet biržā. Runājot par potenciālo IPO, kompānijas finanšu direktors Miks Bēkhuizens uzsvēris, ka plāni patlaban ir dienaskārtībā.
#10/18
9. Spotify
Nozare: mūzikas straumēšana
Kopējais finansējums: 2,1 miljards dolāru
Pēdējais novērtējums: 8 miljardi dolāru
Ienākumi 2015.gadā: 2,2 miljardi dolāru
Kompānijai, kas darbu sāka 2008.gadā, patlaban ir 30 miljoni abonentu. Daudzi nozares eksperti ir izteikuši aizdomas, ka nesenās izmaiņas Zviedrijas kompānijas vadībā un finanšu operāciju pārvietošana uz Ņujorkas biroju ir signāls par IPO 2017.gadā.
#11/18
8. Stripe
Nozare: elektroniskie maksājumi
Kopējais finansējums: 190 miljoni dolāru
Pēdējais novērtējums: 9 miljardi dolāru
Ienākumi 2015.gadā: 450 miljoni dolāru
Kad Facebook un Twitter lietotāji veic pirkumus aplikācijās, tieši e-maksājumu kompānija Stripe nodrošina tos. Stripe daļa elektronisko maksājumu tirgū aizņem 14%, ierindojoties otrajā vietā aiz Paypal. Kaut arī daudzi eksperti baumo par kompānijas IPO nākamgad, pats uzņēmuma līdzdibinātājs Džons Kolisons nesen Bloomberg sacījis, ka kompānija ir apmierināta ar savu privāto statusu.
#12/18
7. Dropbox
Nozare: mākoņpakalpojumi
Kopējais finansējums: 1,1 miljards dolāru
Pēdējais novērtējums: 10 miljardi dolāru
Ienākumi 2015.gadā: 558 miljoni dolāru
Dropbox nodrošina pakalpojumus 500 miljoniem privātpersonu un 200 tūkstošiem uzņēmumu visā pasaulē. Patlaban šī ir viena no vērtīgākajām privātajām kompānijām pasaulē. Vairākas kompānijai tuvu stāvošas personas ir ziņojušas, ka kompānijas pārstāvji ir jau tikušies ar konsultantiem un apsprieduši potenciālo IPO 2017.gadā.
#13/18
6. DJI
Nozare: droni
Kopējais finansējums: 600 miljoni dolāru
Pēdējais novērtējums: 10 miljardi dolāru
Ienākumi 2015.gadā: 1 miljards dolāru
Da-Jiang Innovations Science and Technology Co, kuru labāk pazīst ar nosaukumu DJI, līdz šim ir pasaules vadošais dronu ražotājs. Kompānijas Phantom dronu līnija ir viszināmākais dronu zīmols pasaulē. Precīzi dati nav zināmi, taču uzņēmums ir pārdevis gandrīz 1 miljonu dronu visā pasaulē. Kaut arī kompānijas vadība ir noliegusi plānus par IPO, kāds noplūdis uzņēmuma dokuments liecina, ka kompānija varētu biržā ieiet 2017.gadā.
#14/18
5. Space Exploration Technologies (SpaceX)
Nozare: kosmosa ierīces
Kopējais finansējums: 1,2 miljardi dolāru
Pēdējais novērtējums: 12 miljardi dolāru
Ienākumi 2015.gadā: 1,1 miljards dolāru
Šī ir viena no pasaules lielākajām privātajām kosmosa izpētes kompānijām, kuru 2002.gadā dibinājis miljardieris uzņēmējs Elonds Masks, kuram pieder arī Tesla Motors. Kompānija ir sasniegusi vairākus būtiskus panākumus, piemēram, vertikāli spējusi nosēdināt raķeti uz dronu kuģa okeānā. Kamēr par kompānijas potenciālo IPO aktīvi tiek baumots, daudzi uzskata, ka 1,1 miljarda dolāru piesaistītais finansējums un Falcon 9 raķetes palaišanas neveiksme septembrī var likt kompānijai atlikt IPO plānus nākamgad.
#15/18
4. WeWork
Nozare: nekustamo īpašumu pārvaldība
Kopējais finansējums: 1,7 miljardi dolāru
Pēdējais novērtējums: 15 miljardi dolāru
Ienākumi 2015.gadā: 250 miljoni dolāru
Kompānija izīrē biroja telpas uzņēmējiem un pašnodarbinātajiem. Uzņēmuma augstais novērtējums ir salīdzināms ar Silīcija ielejas tehnoloģiju kompāniju vērtību. Tehnoloģiju konferencē šovasar uzņēmuma vadītājs Adams Ņūmans paziņoja, ka nebaidās kompāniju pārveidot par publisku uzņēmumu.
#16/18
3. Snap Inc.
Nozare: sociālie mediji
Kopējais finansējums: 3,2 miljardi dolāru
Pēdējais novērtējums: 20 miljardi dolāru
Ienākumi 2015.gadā: 59 miljoni dolāru
Šai Snapchat sociālo mediju platformai ir vairāk nekā 150 miljoni ikdienas lietotāju. Pagājušajā mēnesī uzņēmums aizpildīja dokumentus IPO un ir sagaidāms, ka tā biržā ieies 2017.gada martā. Šī ir vērtīgākā ASV sociālo mediju platforma, kas ieies biržā pēc Facebook debijas 2012.gadā.
#17/18
2. Xiaomi
Nozare: elektronika
Kopējais finansējums: 1,5 miljardi dolāru
Pēdējais novērtējums: 45 miljardi dolāru
Ienākumi 2015.gadā: 12,5 miljardi dolāru
Līdzīgi kā Apple, šī Ķīnas tehnoloģiju kompānija ražo plašu klāstu populāru patērētāju elektronisko ierīču, tostarp, viedtālruņus. Kompānija patlaban ir apstājusies tirgus daļas iekarošanā, un daži lēš, ka kompānijas durvis ieiet biržā pamazām aizveras.
#18/18
1. Uber
Nozare: transporta pakalpojumi
Kopējais finansējums: 13 miljardi dolāru
Pēdējais novērtējums: 68 miljardi dolāru
Ienākumi 2015.gadā: 1,5 miljardi dolāru
Uber ir patlaban vērtīgākais tehnoloģiju startup uzņēmums pasaulē. Kaut arī uzņēmuma vadītājs Treviss Kalaniks publiski ir uzsvēris plānus atlikt ieiešanu biržā tik ilgi, cik vien iespējams, patlaban nav skaidrs, cik ilgi tas varētu būt. Atšķirībā no citām kompānijām, kuras var biržā ieiet nākamgad, Uber spēj turpināt finansēt sevi pats, bez IPO palīdzības. Tomēr ir daļa ekspertu, kuri lēš, ka kompānijas akcionāri meklēs veidus, kā ieiet biržā, kamēr uzņēmuma ienākumi aug.