Finanšu un kapitāla tirgus komisijas (FKTK) padome pieņēma lēmumu brīdināt AS Expobank par atsevišķām nepilnībām bankas iekšējās kontroles sistēmā - atbilstošas dokumentācijas nodrošināšanā klientu darījumu uzraudzībai.
Veicot pastāvīgu klientu darījumu izpēti, bankas pienākums ir pievērst pietiekamu uzmanību klientu veiktajiem sarežģītiem un savstarpēji saistītiem darījumiem, pārliecinoties, ka tie ir ekonomiski pamatoti, ko pierāda bankas rīcībā esošie darījumu apliecinoši dokumenti. Konstatējot nepilnības šādu darījumu uzraudzībā – nepieciešamas dokumentācijas nodrošināšanā, un ievērojot sankcijas piemērošanas samērīguma principu, FKTK nolēma brīdināt banku, tādējādi mudinot tirgus dalībnieku izvairīties no līdzīgiem trūkumiem nākotnē.
FKTK, veicot uzraudzību, seko, lai bankas nepārtraukti pilnveidotu savas iekšējās kontroles sistēmas atbilstoši starptautiskajiem standartiem, Eiropas Savienības direktīvu un labās prakses prasībām.
AS Expobank ir tiesības apstrīdēt FKTK lēmumu Administratīvajā apgabaltiesā viena mēneša laikā.
No šā gada FKTK ir pieņēmusi lēmumu par jaunu informācijas publiskošanas kārtību par FKTK piemērotajām sankcijām (brīdinājums, soda nauda, pagaidu aizlieguma noteikšana par pārkāpumu atbildīgajam darbiniekam veikt noteiktus pienākumus, licences anulēšana) bankām, lai veicinātu lielāku pārskatāmību par uzraudzības procesā pieņemtajiem lēmumiem. Līdz šim informācija par FKTK piemērotajām sankcijām kredītiestādēm tika sniegta tikai apkopotā veidā, neidentificējot konkrēto tirgus dalībnieku, jo tai bija ierobežotas pieejamības informācijas statuss.