Citas ziņas

Eurolines paplašina maršrutu Rīga- Viļņa

, 06.10.2008

Jaunākais izdevums

Eurolines paplašina maršrutu Rīga- Viļņa 2 reizes dienā. Šobrīd Lux Express serviss ir pieejams starp lielākajiem Baltijas valstu centriem. Eurolines nodrošina Lux Express savienojumus no Rīgas uz Tallinu, Viļņu un Klaipēdu.

Maršruts sāk kursēt no 6. oktobra. Pakalpojums būs pieejams 2 reizes dienā gan no Rīgas, gan Viļņas. Eurolines kopumā piedāvā 3 reizes dienā braukt no Rīgas uz Viļņu un nākotnē plāno vēl paplašināt izbraukšanas laikus

Šovasar Eurolines atklāja Lux Express servisu no Rīgas uz Klaipēdu. Mēneša laikā pārdotas vairāk kā 2 000 biļešu. Šobrīd konkrētajā maršrutā pārvadāti 10 000 pasažieru. Pirmais Lux Express maršruts tika atvērts 2007. gada 19. novembrī starp Rīgu un Tallinu. Šis biznesa klases autobusu koncepts tika labi uzņemts tirgū un pieprasījums nepārtraukti aug. No jaunā gada Eurolines Baltic ir apkalpojis aptuveni 50 000 klientu Lux Express autobusos.

Eurolines atver arī korporatīvo klientu programmu. Pievienošanās programmai dod iespēju uzņēmumiem pašiem pirkt, rezervēt un drukāt biļetes. Pievienošanās dod tādus labumus kā brīvbiļetes, pastāvīgas atlaides, īpašus piedāvājumus un vēl vairāk.

Lux Express maršruti pieejami katru dienu starp Rīga- Tallina, Rīga- Klaipēda, Rīga- Viļņa un Tallina- Sanktpēterburga maršrutiem. Lux Express ietilpst uzlabots serviss: internets, karstie dzērieni, jaunākā prese, plašāks sēdvietu izvietojums un audio- video izklaides programma- tas viss bez maksas. 2007. gadā Eurolines Baltic investēja aptuveni 1.5 miljonus EUR jaunu autobusu iegādē.

Eurolines Baltic grupa pieder kompānijai MootorReisi AS , kas ir dibināta 1993.gadā. Grupas autobusu parks sastāv no 50 tūristu autobusiem. 2007. gadā grupa pārvadāja aptuveni pus miljonu pasažieru un sasniedza apgrozījumu 10 miljonu EUR apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas tiesas lēmums likvidēt autobusu satiksmes kompāniju "Eurolines" nekādā veidā neietekmē un neapdraud pasažieru pārvadātāja "Eurolines" darbību Baltijas valstīs, pastāstīja Baltijas "Eurolines" vadītājs Edmunds Pavlovs.

Viņš skaidroja, ka "Eurolines" nav vienota kompānija, bet gan organizācija ar bāzi Beļģijā, Briselē. Dažādās valstīs ir uzņēmumi, kuri viens ar otru nesaistīti darbojas ar šo zīmolu. Lietuvā ar šo zīmolu darbojās uzņēmums "Kautra", kas nodrošina pakalpojumus arī Latvijā.

Francijas tiesa nolemj likvidēt autobusu satiksmes kompāniju Eurolines 

Francijas tiesa otrdien nolēmusi piespiedu kārtā likvidēt autobusu satiksmes kompāniju "Eurolines",...

"Francijas "Eurolines" ir atsevišķs uzņēmums, kas darbojas tikai šajā valstī, un tam nav nekādas saistības ar Lietuvu, Latviju, Poliju vai kādu citu valsti ārpus Francijas," skaidroja Pavlovs.

Viņš arī uzsvēra, ka Baltijas valstīs "Eurolines" turpinās pastāvēt, un uzņēmumam ir tiesības izmantot šo zīmolu. Turklāt no pērnā gada "Eurolines" ar bāzi Lietuvā kļuva par zīmola īpašnieku.

Pavlovs arī piebilda, ka Latvijā eksistē SIA "Eurolines", taču arī nav nekāda sakara ar šo zīmolu.

Kā ziņots, Francijas tiesa otrdien nolēmusi piespiedu kārtā likvidēt autobusu satiksmes kompāniju "Eurolines", ziņu aģentūrai AFP pavēstījis uzņēmuma darbiniekus pārstāvošs advokāts.

"Eurolines" darbību pēc 35 gadu pastāvēšanas pārtrauks piektdien.

Pērn "Eurolines" pārņēma Vācijas grupa "FlixBus", taču arodbiedrības apgalvo, ka holdingkompānija atteikusies meklēt uzņēmumam pircēju un izmantojusi koronavīrusa pandēmiju kā ieganstu darbavietu likvidēšanai.

Jūnija beigās "FlixBus" lūdza sākt "Eurolines" bankrota procedūru, taču tiesa pieprasīja, lai "Eurolines" tiesas administratora pārvaldība vēl mēnesi veiktu darbību.

""FlixBus" (..) cenšas atbrīvoties no darbiniekiem, viņiem neko nesamaksājot," skaidro "Eurolines" darbiniekus pārstāvošais advokāts.

"Eurolines" vadība tiesas lēmumu nekomentē, taču norāda, ka maksātnespējas procedūra bijusi neizbēgama, ņemot vērā uzņēmuma finansiālo stāvokli.

Tāpat "Eurolines" piebilst, ka kompānijas finanšu problēmas pēkšņi un būtiski pasliktinājusi koronavīrusa pandēmijas izraisītā krīze.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tagad ērtāk, lētāk un spējat strādāt ceļā?

Piesakoties Eurolines biznesa programmai, saņemat 2 brīvbiļetes Eurolines Lux Express braucienos, kā arī iegūstat sekojošas priekšrocības:

- Patstāvīga rezervāciju administrēšana (pirkšana, anulēšana, izmainīšana).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā A. Deglava pārvada slēgšanu, no ceturtdienas, 25.aprīļa, Rīgas satiksme ir izstrādājusi izmaiņas 11., 22. trolejbusa un 3., 6., 13., 47., 50., 51. un 52. autobusa maršrutiem.

11.trolejbusa maršruts – slēgts. Mēneša biļetes, kas iegādātas minētajam maršrutam, var izmantot 13.trolejbusa maršrutā bez reģistrācijas.

22.trolejbusa maršruts virzienā uz Centrālo staciju brauc pa maršrutu līdz A.Deglava ielai, tālāk pa A.Deglava ielu, Nīcgales ielu, Dzelzavas ielu, Vaidavas ielu, Ieriķu ielu, Jorģa Zemitāna tiltu, A.Čaka ielu un tālāk pa maršrutu. Virzienā uz Pļavniekiem brauc pa maršrutu līdz Avotu ielai, tālāk pa Avotu ielu, J.Asara ielu, Pērnavas ielu, A.Čaka ielu, Jorģa Zemitāna tiltu, Dzelzavas ielu, Nīcgales ielu, A.Deglava ielu un tālāk pa maršrutu.

3. un 6.autobusa maršruts virzienā uz Daugavgrīvu, Abrenes ielu brauc pa maršrutu līdz A.Deglava ielai, tālāk pa A.Deglava ielu, Nīcgales ielu, Dzelzavas ielu, Vaidavas ielu, Ieriķu ielu, Jorģa Zemitāna tiltu, A.Čaka ielu, Pērnavas ielu un tālāk pa maršrutu. Virzienā uz Pļavniekiem, Dreiliņiem brauc pa maršrutu līdz Pērnavas ielai, tālāk pa Pērnavas ielu, A.Čaka ielu, Jorģa Zemitāna tiltu, Dzelzavas ielu, Nīcgales ielu, A.Deglava ielu un tālāk pa maršrutu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Francijas tiesa nolemj likvidēt autobusu satiksmes kompāniju Eurolines

LETA--EURONEWS, 23.07.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas tiesa otrdien nolēmusi piespiedu kārtā likvidēt autobusu satiksmes kompāniju "Eurolines", ziņu aģentūrai AFP pavēstījis uzņēmuma darbiniekus pārstāvošs advokāts.

"Eurolines" darbību pēc 35 gadu pastāvēšanas pārtrauks piektdien.

Baltijas valstīs Eurolines turpinās darboties 

Francijas tiesas lēmums likvidēt autobusu satiksmes kompāniju "Eurolines" nekādā veidā neietekmē...

Pērn "Eurolines" pārņēma Vācijas grupa "FlixBus", taču arodbiedrības apgalvo, ka holdingkompānija atteikusies meklēt uzņēmumam pircēju un izmantojusi koronavīrusa pandēmiju kā ieganstu darbavietu likvidēšanai.

Jūnija beigās "FlixBus" lūdza sākt "Eurolines" bankrota procedūru, taču tiesa pieprasīja, lai "Eurolines" tiesas administratora pārvaldība vēl mēnesi veiktu darbību.

""FlixBus" (..) cenšas atbrīvoties no darbiniekiem, viņiem neko nesamaksājot," skaidro "Eurolines" darbiniekus pārstāvošais advokāts.

"Eurolines" vadība tiesas lēmumu nekomentē, taču norāda, ka maksātnespējas procedūra bijusi neizbēgama, ņemot vērā uzņēmuma finansiālo stāvokli.

Tāpat "Eurolines" piebilst, ka kompānijas finanšu problēmas pēkšķi un būtiski pasliktinājusi koronavīrusa pandēmijas izraisītā krīze.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Eurolines piedāvā viesnīcas paketes Baltijas valstu lielpilsētās

, 27.11.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 27. novembra, Eurolines Baltic savā mājas lapā un kasēs uzsāks izdevīgu viesnīcu pakešu pārdošanu. Tiks piedāvātas viesnīcu paketes četros lielākajos Baltijas valstu centros: Tallinā, Rīgā, Viļņā un Klaipēdā. Turpmāk iespējama arī galamērķu saraksta papildināšana, informē uzņēmums.

Katrā pilsētā Eurolines piedāvā klientam izvēlēties starp divām viesnīcām, no kurām viena ir prasīgākiem klientiem domāta cetru zvaigžņu viesnīca, bet otra – kvalitatīva divu zvaigžņu viesnīca ar pieticīgākām iespējām.

"Izvēloties viesnīcas, mēs pirmām kārtām ņēmām vērā cenas un kvalitātes attiecību un atrašanās vietu. Visas mūsu piedāvātās viesnīcas atrodas pilsētas centrālajā daļā vien neilga gājiena attālumā no paša centra," komentēja Hanness Sārpū (Hannes Saarpuu), Eurolines Baltic izpilddirektors.

Paketes Eurolines piedāvā vienīgi diviem kopā ceļojošiem cilvēkiem, un cena vienmēr ietver turp- atpakaļ autobusa biļetes diviem cilvēkiem uz galapunktu un nakšņošanu viesnīcā divvietīgā numurā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Plāno investēt 1.15 miljonus eiro Baltijas pasažieru pārvadājumu nozarē

, 26.10.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neskatoties uz tautsaimniecības attīstības tempu samazinājumu, Baltijas vadošais pasažieru pārvadātājs Eurolines Lux Express plāno investēt papildu 1.15 miljonus eiro, lai paplašinātu un modernizētu uzņēmuma darbību.

Eurolines Lux Express valdes priekšsēdētājs Hanne Sārpū (Hannes Saarpuu) skaidro papildu investīciju nepieciešamību: «Ekonomiskā situācija diktē prasības arī pasažieru pārvadājumu nozarē. Lietišķi cilvēki arvien biežāk izvēlas autobusus kā pārvietošanās līdzekli darījumu braucieniem Baltijas valstu robežās, vienlaikus prasot augstākus kvalitātes standartus. Tā, piemēram, svarīga ir iespēja pirms brauciena novietot personisko transportlīdzekli drošā stāvvietā.»

Eurolines Lux Express prognozes liecina, ka jau 2010. gadā ceļojumu skaits ar automašīnām samazināsies līdz 80%, kamēr vēl pirms trīs gadiem tas bija augstākais Eiropā, sasniedzot 94-95%. Uzņēmums prognozē, ka nākamgad gandrīz 20% gadījumu darījumu braucieniem starp Baltijas galvaspilsētām tiks izmantoti autobusi, tai pašā laikā avio lidojumi tiks izmantot ne vairāk kā 1 līdz 2% gadījumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Pašvaldībai, iespējams, būs pašai jāaizvāc no Šleseram pastarpināti piederoša uzņēmuma teritorijas smilšu kaudze

Elīna Pankovska, 20.08.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz jūlija beigām SIA Juglas krasti bija jāaizvāc pie Vanšu tilta esošo smilšu kaudzi, turklāt augusta sākumā beigusies arī Valsts vides dienesta Lielrīgas reģionālās vides pārvaldes izdotā atļauja par smilšu krāvuma pagaidu novietošanu Pieejas kanāla kreisajā pusē Balastu dambī.

Tāpēc Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Andris Ameriks uzdevis uz nākamo domes sēdi gatavot lēmumprojektu par kaudzes piespiedu novākšanu, informē dome. Ja mēneša laikā pēc domes lēmuma pieņemšanas smilšu kaudze netiks neaizvākta, to izdarīs Rīgas dome, pēc tam izmaksas, kas saistītas ar smilšu pārvietošanu, plānots piedzīt no SIA Juglas krasti.

Rīgas vicemērs arī norāda, kamēr uzņēmējs nebūs atlīdzinājis domei visus izdevumus, kas būs radušies smilšu kaudzes pārvietošanas rezultātā, viņam būs liegta iespēja turpmāk ar tām rīkoties. Jāatgādina, ka smiltis 75 tūkst. kubikmetru apjomā, kas iegūta, padziļinot Daugavas gultni, pērn par 82,35 tūkst. Ls no Rīgas Brīvostas iegādājās SIA Juglas krasti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Smilšu kaudzei pie Vanšu tilta būs jāpazūd līdz decembra beigām

Elīna Pankovska, 28.08.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas dome plāno SIA Juglas krasti uzdot līdz šā gada 20.decembrim pilnībā izvest pie Vanšu tilta esošo smilšu kaudzi, liecina pieejamie Rīgas domes pilsētas īpašumu komitejas ārkārtas sēdes dokumenti.

Lēmuma projektā norādīts, ka līdz 19. oktobrim uzņēmumam jāizved 40% no krautnē esošā smilšu daudzuma, bet līdz 19.novembrim – 80% smilšu. Jāatgādina, ka SIA Juglas krasti bija līdz jūlija beigām jāaizvāc smilšu kaudzi, turklāt augusta sākumā beidzās arī Valsts vides dienesta Lielrīgas reģionālās vides pārvaldes izdotā atļauja par smilšu krāvuma pagaidu novietošanu Pieejas kanāla kreisajā pusē Balastu dambī.

Ja noteiktajā termiņā un apjomā smiltis netiks izvestas, Īpašuma departamentam būs jāveic lēmuma piespiedu izpilde, lai novērstu sabiedriskās drošības apdraudējumu un pilsētas ainavas bojāšanu ilgtermiņā. Lēmuma piespiedu izpilde tiks finansēta no pašvaldības līdzekļiem, tam varētu būt nepieciešami līdz 60 tūkst. Ls. Iztērētie pašvaldības līdzekļi, kā arī izdevumi, kas var rasties par smilšu uzglabāšanu, tiks piedzīti no SIA Juglas krasti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīpsalā pie Vanšu tilta nolīdzināto smilšu kaudžu vietā Daugavas malā izveidota jauna atpūtas zona – pludmale, informē Rīgas dome. Jaunajā atpūtas vietā atrodas bērnu rotaļu laukums, uzstādītas divas pārģērbšanās kabīnes, velonovietne, divas biotualetes, soliņi un atkritumu urnas.

Veikta arī upes gultnes izpēte un ūdens kvalitātes mērījumi, kas liecina, ka minētājā vietā drīkst peldēties. Tuvākajā laikā ūdenī tiks izvietotas ierobežojošas bojas. DB jau rakstīja, ka Rīgas dome uzdeva SIA Juglas krasti līdz pērnā gada decembra vidum pilnībā izvest pie Vanšu tilta esošo smilšu kaudzi.

Līdz 19. oktobrim uzņēmumam bija jāizved 40% no krautnē esošā smilšu daudzuma, bet līdz 19.novembrim – 80% smilšu. Jāatgādina, ka SIA Juglas krasti bija jau līdz pērnā gada jūlija beigām jāaizvāc smilšu kaudzi, turklāt pērn augusta sākumā beidzās arī Valsts vides dienesta Lielrīgas reģionālās vides pārvaldes izdotā atļauja par smilšu krāvuma pagaidu novietošanu Pieejas kanāla kreisajā pusē Balastu dambī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Rīgā pārtikai, mājoklim un sabiedriskajam transportam jāatvēl vairāk nekā Viļņā un Tallinā

Žanete Hāka, 27.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Četru cilvēku ģimene, kas dzīvo sev piederošā 70 kvadrātmetru lielā dzīvoklī padomju laikā celtā daudzdzīvokļu mājā, par pārtiku, mājokli un transportu Rīgā tērē 44%, Viļņā 41,5%, bet Tallinā tikai 25,5% no mājsaimniecības rīcībā esošajiem ienākumiem, liecina Swedbank Privātpersonu finanšu institūta veiktā Baltijas galvaspilsētu mājsaimniecību izdevumu pētījuma rezultāti.

Ar tipisku patēriņa modeli šāda ģimene pārtikai, mājoklim un sabiedriskajam transportam Rīgā iztērē ap 591 eiro mēnesī, Viļņā - ap 513 eiro, bet Tallinā - ap 499 eiro mēnesī.

Lai arī naudas izteiksmē izdevumu apjoms Baltijas valstu galvaspilsētās ir līdzīgs un salīdzinājumā ar pagājušo gadu saglabājies gandrīz tajā pašā līmenī, līdzekļu apjoms, kas atliek citiem ikmēneša izdevumiem, būtiski atšķiras. Pēc pamatvajadzību izdevumu segšanas pārējiem tēriņiem ģimenei Tallinā paliek 74% ienākumu jeb 1455 eiro, Rīgā 56% jeb 751 eiro, bet Viļņā 59% jeb 723 eiro.

Šo atšķirību pamatā ir dažādais ienākumu līmenis Baltijas valstu galvaspilsētās – vidējie ģimenes rīcībā esošie ienākumi Rīgā ir 1342 eiro un Viļņā 1236 eiro, bet Tallinā tie sasniedz 1953 eiro. Salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu šie ienākumi palielinājušies par 4% Viļņā, teju par 8% Rīgā un par 9% - Tallinā. Vienlaikus ienākumu pieaugumam vērojams arī atsevišķu izdevumu kāpums (visizteiktākais Rīgā), tomēr rezultātā iznākums ir iedzīvotājiem labvēlīgs – salīdzinājumā ar pagājušo gadu, ģimenes pamatvajadzību segšanai nepieciešamais izdevumu slogs samazinājies par 2% - 3%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Infografika

INFOGRAFIKA: Rīgā dzīve dārgāka nekā citās Baltijas valstu galvaspilsētās

Žanete Hāka, 27.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Četru cilvēku ģimene, kas dzīvo sev piederošā 70 kvadrātmetru dzīvoklī padomju laikā celtā daudzdzīvokļu namā, par pārtiku, mājokli un transportu Rīgā tērē 41%, Viļņā 40%, bet Tallinā tikai 24% no mājsaimniecības rīcībā esošajiem ienākumiem, liecina Swedbank Finanšu institūta veiktā Baltijas galvaspilsētu mājsaimniecību izdevumu pētījuma dati.

Tas, nozīmē - ar tipisku patēriņa modeli šāda ģimene pārtikai, mājoklim un sabiedriskajam transportam Rīgā iztērē ap 585 eiro mēnesī, Viļņā ap 525 eiro, bet Tallinā ap 493 eiro mēnesī.

Lai arī naudas izteiksmē izdevumu apjoms Baltijas valstu galvaspilsētās ir līdzīgs, tad līdzekļu apjoms, kas atliek citiem ikmēneša izdevumiem, būtiski atšķiras. Pēc trīs lielāko izdevumu segšanas – pārtika, mājoklis un transports - pārējiem tēriņiem ģimenei Tallinā paliek gandrīz divas reizes vairāk līdzekļu nekā kaimiņvalstu galvaspilsētās - 1560 eiro. Savukārt šādai pašai ģimenei Rīgā atliek 840 eiro, bet Viļņā - 774 eiro. Atšķirību pamatā galvenokārt ir dažādais ienākumu līmenis Baltijas valstu galvaspilsētās – bet vidējie ģimenes rīcībā esošie ienākumi Rīgā šogad ir 1425 eiro un Viļņā - 1299 eiro, tikmēr Tallinā tie sasniedz 2053 eiro. Salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu šie ienākumi palielinājušies par 63 eiro Viļņā, par 83 eiro - Rīgā un par 100 eiro - Tallinā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā gadā reģistrēti kopumā 16,36 tūkstoši jaunu uzņēmumu, liecina Lursoft dati.

Salīdzinot ar 2012.gadu, pagājušā gadā reģistrēto uzņēmumu skaits sarucis, taču jaunreģistrēto uzņēmumu skaita kritums nebūt nenozīmē, ka būtu samazinājusies arī jauno uzņēmēju radošā pieeja, izvēloties savu uzņēmumu nosaukumus. Veicot pētījumu par 2013.gadā reģistrēto uzņēmumu nosaukumiem, Lursoft secinājis, ka radoši ļaudis dzīvo visā Latvijas teritorijā, sākot ar Liepāju, beidzot ar Daugavpili.

Vairāki uzņēmēji saviem uzņēmumiem izvēlējušies nosaukumus, kuri liek uzreiz noprast par komersanta darbības jomu. Tādi ir, piemēram, Beķerfeja, Ātra Paka, Kārumu fabrika, Prieks Būvēt, Tortes fabrika. Lursoft novērojumi arī liecina, ka nezūdoša ir cilvēku vēlme uzņēmumu nosaukumos iepīt pozitīvisma pilnus vārdus, kas, pavisam iespējams, nākotnē varētu līdzēt veiksmīgi vairot klientu loku. Starp interesantākajiem pērn reģistrēto uzņēmumu nosaukumiem, kuri tā vien vairo ticību savām spējām un rada optimismu, noteikti jāmin Yes, we can, Laimīgie nami, Good Feeling, Labs dzēriens, Tīri un Skaisti, Patiesi ar Mīlestību, Pozitīvo emociju aģentūra, Happy Latvia, tomēr ir uzņēmēji, kuri uzskata, ka lietas ir jāsauc īstajos vārdos, tādēļ pagājušajā gadā arī reģistrēti uzņēmumi, kuriem ir tādi nosaukumi kā Cerība resnīšiem un Pēdējā aģentūra.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iedzīvotāju ienākumi visās trīs Baltijas valstu galvaspilsētās pēdējo trīs gadu laikā ir palielinājušies - kopš 2021. gada gan Rīgā, gan Viļņā un Tallinā ievērojami augusi vidējā darba alga, tomēr šis pieaugums nav bijis vienmērīgs, norāda Swedbank.

Vērtējot ienākumus pēc nodokļu nomaksas un pieņemot, ka ģimenē ir divi bērni un abi vecāki pelna vidējo algu galvaspilsētā, visbūtiskākais kāpums pēdējo trīs gadu laikā bijis Viļņā – tur alga “uz rokas” kļuvusi par 42% lielāka. Tikmēr Rīgā attiecīgs neto algas pieaugums ar diviem reģistrētiem apgādājamajiem bijis 29%, bet Tallinā tas bijis vismērenākais – 24%. Taču kopumā Rīgas ģimenēm joprojām jārēķinās ar zemākajiem vidējiem ienākumiem Baltijas galvaspilsētu vidū, vienlaikus sadzīvojot ne ar tām zemākajām izmaksām.

Ģimenes rīcībā esošos ienākumus ietekmē ne vien alga “uz rokas”, bet arī pabalsts par bērniem, kas katrā valstī tiek piešķirts vecākiem. Arī šajā jomā Lietuva saglabā līdera pozīciju Baltijā – tur ikmēneša pabalsts par diviem bērniem ir 192 eiro, Igaunijā 160 eiro, bet Latvijā 100 eiro. Tiesa gan, Lietuvā šis pabalsts pilnībā aizstāj iedzīvotāju ienākuma nodokļa atvieglojumu par apgādājamo, kas Latvijā strādājošajiem tiek piemērots ikmēneša ietvaros pie algas izmaksas un Igaunijā reizi gadā kā pārmaksātā nodokļa atmaksa pēc gada ienākumu deklarācijas iesniegšanas. Rezultātā ienākumu apmērs, kas paliek ģimenes rīcībā pēc ģimenes valsts pabalsta saņemšanas un darbaspēka nodokļu nomaksas, Tallinā, Viļņā un Rīgā būtiski atšķiras – attiecīgi 3576 eiro, 3127 eiro un 2655 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Krīzē izvēlas pārvietoties ar autobusiem

Vēsma Lēvalde, Db, 04.11.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Būtiski pieaudzis to cilvēku skaits, kas darījumu braucienos uz Lietuvu vai Igauniju izvēlas doties maršrutu autobusos, liecina Eurolines veiktā aptauja.

Respondentu skaits, kas atzīst, ka darba vajadzībām dodas uz tuvējām kaimiņvalstīm ar autobusu, pēdējā gada laikā ir trīskāršojies, sasniedzot 60% no aptaujāto kopskaita.

«Ekonomiskā lejupslīde Latvijā un līdzekļu optimizācija privātajā un valsts sektorā veicinājusi darījumu cilvēku paradumu maiņu. Biznesa braucienos uz tuvējo kaimiņvalstu galvaspilsētām arvien vairāk cilvēku dod priekšroku starpvalstu maršrutu autobusiem, nevis personīgajiem vai darba auto un lidmašīnām,» secina Eurolines Lux Express valdes priekšsēdētājs Hannes Saarpuu.

Viņš arī atzīst, ka Lietuvā un Igaunijā biznesa cilvēki komandējumos jau daudz agrāk sāka aktīvi izmantot biznesa klases autobusus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Augstas mājokļa un transporta izmaksas Rīgu izvirza dārdzības līderos Baltijā

Db.lv, 12.05.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā dzīvojošajiem joprojām jārēķinās ar lielāku dzīves dārdzību nekā Igaunijas un Lietuvas galvaspilsētu iedzīvotājiem, liecina Swedbank Finanšu institūta Baltijas valstīs veiktais pētījums.

Šogad par pārtiku, mājokli un transportu Rīgas ģimenēm jāatvēl 764 eiro mēnesī, Tallinā – 709 eiro mēnesī, bet Viļņā – 630 eiro mēnesī. Lielākais klupšanas akmens rīdzinieku ikdienā ir pieaugošie izdevumi par mājokli (kamēr kaimiņu galvaspilsētās tie mazinājušies), augstākās sabiedriskā transporta izmaksas un zemākie vidējie ienākumi pēc nodokļu nomaksas un ģimenes valsts pabalstu saņemšanas.

Iedzīvotāju ienākumi visās trīs Baltijas valstu galvaspilsētās pēdējo gadu laikā ir palielinājušies, kaut arī šis pieaugums ir bijis atšķirīgs. Kopš 2018. gada gan Rīgā, gan Viļņā un Tallinā ievērojami augusi vidējā darba alga. Pieņemot, ka ģimenē ir divi bērni un abi vecāki pelna vidējo algu galvaspilsētā, visbūtiskākais kāpums vērojams Viļņā – tur alga “uz rokas” kļuvusi par vairāk nekā trešo daļu jeb par 38% lielāka.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kurzemes plānošanas reģions saņēmis priekšlikumus no Autotransporta direkcijas (ATD) par konkrētiem maršruta tīkla reisu samazinājumiem, kuros ieteikts arī slēgt vairākus maršrutus, aģentūru LETA informēja Kurzemes plānošanas reģiona Sabiedriskā transporta nodaļas vadītāja Vaira Brūdere.

Viens no maršrutiem, ko iesaka slēgt, ir Ventspils - Mazirbe, kur autobuss kursē vasaras sezonā. Iespējams, tomēr būtu jāizvērtē iespēja šo maršrutu saglabāt, piemēram, samazinot dienu skaitu, kad autobuss kursē, vai arī pagarinot maršrutu līdz Kolkai, lai būtu vairāk braucēju, pieļāva Brūdere.

Tāpat ieteikts slēgt maršrutu Talsi - Kuldīga. Kā atzina Brūdere, šis jautājums vēl ir jāpārrunā ar attiecīgo novadu pašvaldībām. Starp Kuldīgu un Talsiem autobusu satiksmi nodrošina arī maršruts Liepāja - Talsi.

Ieteikts arī slēgt maršrutu Ventspils - Blāzma - Ugāle - Usma- Ugāle, tomēr Kurzemes plānošanas reģions pret to iebilst. «Šis maršruts ir garš - to varētu padarīt īsāku, bet nekādā gadījumā slēgt. Ventspils novadā ir mazs iedzīvotāju blīvums un ir tikai seši vietējie reģionālie maršruti,» nepieciešamību saglabāt šo maršrutu pamatoja Brūdere.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts kontrole revīzijā konstatējusi virkni problēmu attiecībā uz darbībām, ko Satiksmes ministrija, VSIA "Autotransporta direkcija" un Sabiedriskā transporta padome veic, lai attīstītu sabiedriskā transporta pakalpojumus reģionālās nozīmes maršrutos.

Valsts kontroles revīzijā secināts, ka atbildīgās institūcijas sabiedriskā transporta maršrutus veido bez vienotas pieejas, neievēro normatīvo regulējumu par valsts garantējamo pakalpojumu apjomu, pilda normatīvajam aktam neatbilstošus lēmumus par maršrutiem, kuros pakalpojumus sniedz bez maksas, kā arī izvirza daļēji pamatotas sabiedriskā transporta pakalpojumu kvalitātes prasības.

Revidenti secinājuši, ka pašreizējā kārtība neveicina pasažieru pārsēšanos no privātā transporta uz konkurētspējīgu sabiedrisko transportu plānotajā apjomā.

Valsts kontrole norāda, ka reģionālās nozīmes pārvadājumos ar autobusiem gadā kopā tiek izpildīti ap 1,5 miljoni reisu. Valsts dotācija zaudējumu kompensēšanai pārvadātājiem šī pakalpojuma nodrošināšanai 2023.gadā bija 62,8 miljoni eiro. Vidēji lielākais dotāciju apmērs uz vienu pasažieri pārvadājumos ar autobusiem reģionālās nozīmes maršrutos 2023.gadā bija Latgales reģionā, sasniedzot četrus eiro uz pasažieri. Lai izpildītu attiecīgos reisus un līgumus, pārvadātājiem ir nepieciešami 1060 autobusi, turklāt līgumu darbības desmit gadu periodā 87% autobusu tiks aizstāti ar jauniem. Līdz šim iedzīvotājiem ir organizētas plašas braukšanas iespējas komfortablos autobusos, lai gan pieprasījums ir zems un valstij tas izmaksā dārgi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autotransporta regulāro pārvadājumu maršruta tīklā optimizācija varētu skart apmēram 5%, piektdien intervijā Latvijas Televīzijas raidījumam «Rīta Panorāma» sacīja Autotransporta direkcijas (ATD) valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš.

«Maršrutu tīklam uzlabojumi ir iespējami un noteikti ir nepieciešami. Mūsu piedāvājums (..) veido samazinājumu par nedaudz vairāk kā 5% no maršrutu tīkla. Ja mūsu maršrutu tīkls ir nedaudz vairāk kā 80 miljoni kilometru, tad mēs šajā gadījumā runājam par nedaudz vairāk kā četru miljonu kopējo samazinājumu,» teica Godiņš.

Viņš norādīja, ka gan 2016.gads, gan arī 2017.gads iezīmējās ar samērā būtisku finansējuma nepietiekamību, lai nosegtu zaudējumus, kas veidojas nodrošinot pakalpojumus esošā tīkla ietvaros. 2017.gadā salīdzinājumā ar 2014.gadu pasažieru skaits samazinājās par 12%, bet salīdzinājumā ar 2012.gadu kritums ir par gandrīz 20%. «Ja ieņēmumi samazinās, bet pieaug izdevumi, tad, pat ja maršruta tīkls nemainās, šis apmērs, kas ir nepieciešams, lai segtu zaudējumus, kļūst lielāks,» piebilda Godiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Plāno būtiskas izmaiņas Rīgas satiksmes autobusu kustībā un maršrutos

Atis Rozentāls, Db, 17.12.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 2009. gada 1. janvāra tiks veiktas būtiskas izmaiņas SIA Rīgas satiksme autobusu kustībā un maršrutos, liecina informācija uzņēmuma mājas lapā internetā.

No 1. janvāra tiks izveidoti divi jauni un pagarināti četri esošie maršruti, bet divi piepilsētas autobusi iekļauti pilsētas maršrutu tīklā. Trīs autobusu maršruti tiks slēgti, divos no tiem nodrošinot alternatīvas, 12.maršruta autobusi turpmāk kursēs pa Dienvidu tiltu, savukārt četri autobusu maršruti tiks pārdēvēti. Tāpat Rīgas satiksme, pārtrauks pārvadājumus 11 vietējās nozīmes reģionālajos maršrutos.

Līdz Bukultiem tiks pagarināts 19.autobusa maršruts. 10.autobusa maršruts tiks pagarināts līdz Jaunmārupei, savukārt 13.autobusa maršruts tiks pagarināts līdz Babītes stacijai. 16.autobusa maršruta reisi kursēs līdz Garkalnes Muceniekiem. 12.autobusa maršruts Abrenes iela-kooperatīvs Ziedonis tiks novirzīts pa Dienvidu tiltu, un autobusi turpmāk kursēs pa Krasta ielu. 23.maršruta autobusi neveiks pagriezienu uz Katlakalnu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Eurolines īpašnieks izpērk kompāniju no vāciešiem

, 27.07.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānijas MootorReisi AS, kam pieder arī preču zīme Eurolines Baltic, lielākais akcionārs Hugo Osula iegādājies 40% MootorReise AS akciju no Vācijas uzņēmuma Deutsche Touring Gmbh, atsaucoties uz Aripaev, ziņo BBN.

Tagad H. Osula kontrolē ir 100% MootorReise AS kapitāla daļu.

«Eurolines ir kļuvusi par vienu no vispievilcīgākajiem autobusu uzņēmumiem Ziemeļeiropā,» norāda H. Osula, piebilstot, ka Eurolines ir labs piemērs, kā darbojas starptautiskā sadarbība.

«Vācieši patiesībā gribēja iegādāties manus 60%. Domāju, ka viņiem neapmierināja viņu 40%. Taču es nevēlējos pārdot,» tā H. Osula.

Darījuma vērtību uzņēmējs neatklāja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Lux Express valdes locekli Signiju Kalniņu

Lelde Petrāne, 16.12.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild pasažieru pārvadātāja Lux Express valdes locekle Signija Kalniņa. Lux Express nodrošina reisus starp Baltijas valstīm, uz Krieviju un vairākām Eiropas valstīm, tas pieteicis sevi arī divos iekšzemes tirgos – Igaunijā un Polijā.

Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Nav tā, ka tieši šo nozari esmu mērķtiecīgi izvēlējusies – drīzāk nonācu šeit nejauši, un tā ir sanācis, ka nepārtrauktu, jaunu izaicinājumu rezultātā vēl joprojām esmu šeit. Lux Express ir inovatīvs uzņēmums, kas nemitīgi attīstās un mainās, un rutīna šeit ir sveša – tas mani aizrauj un uzrunā visvairāk.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Vidzemes plānošanas reģions: Reģionā par vismaz 150 plānots samazināt sabiedriskā transporta reisu skaitu

LETA, 15.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vidzemes plānošanas reģionā (VPR) par vismaz 150 reisiem plānots samazināt esošo sabiedriskā transporta maršrutu reisu skaitu, paziņoja Vidzemes plānošanas reģiona sabiedrisko attiecību vadītāja Anita Āboliņa.

Šāds secinājums VPR radies, salīdzinot Autotransporta direkcijas (ATD) iesūtīto maršrutu reisu sarakstu ar pašreizējā maršruta tīklā esošajiem.

«Piemēram, veicot reisu salīdzinājumu, redzams, ka reisā Rīga-Valmiera ir par desmit reisiem mazāk, tajā pat laikā ar ideju par dzelzceļu kā «mugurkaulu» tur ir maz sakara, jo ar dzelzceļu sakrīt tikai reisa galapunkti. Tajā pat laikā ir samazināti arī četri Rīga-Cēsis reisi, kas arī darīts, sekojot jaunajai politikai - pārcelt pasažierus uz vilcieniem. Jā, konkrētajā maršrutā ceļā pavadītais laiks ir ievērojami īsāks, taču tajā pat laikā virknei pasažieru šis maršruts nav piemērots,» paziņoja VPR Sabiedriskā transporta nodaļas vadītāja Inita Ozoliņa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Izvēlēti sabiedriskā transporta pakalpojumu konkursa uzvarētāji vēl četrās lotēs

Db.lv, 18.01.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēgusies piedāvājumu vērtēšana konkursā par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu nākamajos 10 gados četrās maršrutu tīkla daļās, informē SIA "Autotransporta direkcija".

Iepirkumu komisija, izvērtējot piedāvājumus, atzinusi, ka konkursā uzvarējuši šādi pārvadātāji: AS "Nordeka" lotē "Cēsis"; SIA "Tukuma auto" lotē "Jēkabpils, Preiļi, Līvāni"; AS "Nordeka" lotē "Limbaži, Sigulda" un AS "Liepājas autobusu parks" lotē "Ogre, Aizkraukle".

Savukārt maršrutu tīkla daļā "Jelgava, Dobele" un "Ventspils" saskaņā ar Iepirkumu uzraudzības biroja Iesniegumu izskatīšanas komisijas norādījumiem ir veikta atkārtota piedāvājumu pārvērtēšana.

Maršrutu tīkla daļā "Jelgava, Dobele" pieņemts lēmums pārtraukt konkursa procedūru, pamatojoties uz to, ka apvienībai SIA "Jelgavas autobusu parks" un SIA "Dobeles autobusu parks" izmaksājamais kompensāciju apmērs visā līguma darbības laikā - 10 gadu periodā - vairāk nekā divas reizes pārsniegtu finansējumu, kas tiek piešķirts sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanas rezultātā radušos zaudējumu segšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Paralēli vilcienam kursējošos autobusu maršrutus rosina nodot vilciena operatoram

LETA, 06.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visus autobusa maršrutus, kas kursē paralēli vilcienam, būtu loģiski nodot vilciena operatoram, uzskata sabiedriskā autobusa pārvadātāja SIA «B-Bus» valdes priekšsēdētājs Vitālijs Komars.

Šogad SIA «Autotransporta direkcija» (ATD) plāno izsludināt konkursu visā Latvijā par pasažieru pārvadājumiem reģionālajā maršrutu tīklā. Satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) medijos izteicies, ka valsts iespējams vairs nedotēs reģionālos autobusu maršrutus, kuros paralēli kursē pasažieru vilciens.

«Satiksmes ministra redzējums, kas vērsts uz sabiedriskā transporta attīstības nākotni reģionālajos maršrutos, ir pareizais virziens, uz kuru būtu jāiet, jo esošais maršrutu tīkls ir novecojis,» saka Komars.

Viņš norāda, ka, plānojot reformas, nevajadzētu pārāk aizrauties ar reģionālo maršrutu komercializēšanu, lai tās nenovestu pie vēl lielākiem valsts budžeta tēriņiem. «Ņemot vērā, ka vilciens apkalpos peļņu nesošus maršrutus - starppilsētu maršrutus, ļaut kādam braukt paralēli, nozīmētu - zaudēt naudu,» skaidro «B-Bus» valdes priekšsēdētājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējo divu gadu laikā Rīgā ir bijis manāms jauno projektu pieaugums, lai gan Viļņa jauno projektu būvniecībā aizvien saglabā līdera pozīcijas.

Tieši Viļņā tiek būvēti dzīvokļu skaita ziņā ievērojamākie projekti, Rīgai pēc šī rādītāja ieņemot otro vietu. Savukārt platības ziņā lielāki dzīvokļi jaunajos projektos ir Rīgā un Tallinā. Šīs un citas atšķirības iezīmējušās DNB bankas sadarbībā ar nekustamo īpašumu attīstītāju Ober-Haus veiktajā apskatā par jauno projektu attīstību Baltijas valstu galvaspilsētās.

Kopš 2015. gada sākuma Rīgā uz 1000 iedzīvotājiem jaunajos projektos ir parādījies 5,1 pilnībā pabeigts dzīvoklis, kas ir par 2 dzīvokļiem vairāk nekā 2013. – 2014. gadā. Tallinā kopš 2015. gada jaunajos projektos ir pieejami 8,6 pabeigti dzīvokļi, kas ir par 4,7 vairāk nekā divus gadus iepriekš. Bet Viļņā attiecīgi - 13,4 pabeigtie dzīvokļi, kas ir par 5,6 dzīvokļiem vairāk nekā iepriekš.

Komentāri

Pievienot komentāru