Mazumtirgotāja ELVI apgrozījuma pieaugums šā gada pirmajos deviņos mēnešos, salīdzinot ar šo pašu periodu pērn, ir 7%, informē SIA ELVI Latvija komercdirektore Laila Vārtukapteine.
Viņa prognozē, ka tīkla apgrozījuma pieaugums līdz gada beigām saglabāsies līdzšinējā apmērā vai nedaudz palielināsies.
Šāgada ELVI pārdošanas rezultātos ir vērojamas vairākas izteiktas tendences. L. Vārtukapteine min, ka vairāk pircēji izvēlas par labu veselīgajam dzīvesveidam, par ko liecina pārdošanas rādītāji vairākās preču kategorijās. Piemēram, maizes produktu grupā par 82% pieaudzis pieprasījums pēc galetēm un sausmaizītēm un par 20% sausiņiem. Savukārt no uzkodu klāsta arvien biežāk pircēji iegādājas žāvētos augļus un/ vai riekstus – vidējais noieta pieaugums 23% apmērā. skaidro L.Vārtukapteine. Tāpat šogad ir palielinājies pieprasījums pēc sausajām brokastīm, kas ir musli, kukurūzas pārslas, nūjiņas (kopā +16%), dārzeņiem (+16%), augļiem un ogām (kopā +11%) un zivīm (+5%).
Kopējās iepirkšanās tendences veikalos ELVI šogad lielā mērā ietekmēja arī karstais laiks jūlija beigās/ augustā sākumā. Divu nedēļu laikā veikalos ELVI kopā bija pārdotas gandrīz 283 tonnas dzeramā ūdens, 498 hektolitri porciju saldējuma, 220 hektolitri saldējuma lielajos iepakojumos un 3 tonnas ledus. Savukārt, salīdzinot šā gada deviņus mēnešus ar šo pašu periodu pērn, pieprasījums pieaugums ledum ir 49%, minerālūdenim - 26% apmērā, bet saldējumam kopā – par 13%.
Deviņu mēnešu pārdošanas dati liecina – kopējais pieprasījuma pieaugums piena produktu kategorijā šogad ir 8% apmērā: jogurtiem +21%, skābpiena dzērieniem (kefīram, rjaženkai, paniņām utt.) +19%, biezpienam +10 un sieriem +7%.