«Latvijā ir labas keramikas ražošanas tradīcijas. Mums ir izejmateriāls, tradīcijas un zinoši speciālisti, un, liekot to kopā ar cilvēkiem, kam ir mārketinga un pārdošanas prasmes, Latvijā ražotai keramikai ir eksporta potenciāls,» uzskata Miks Balodis, SIA Rebeka (Keramika no Vaidavas) pārdošanas vadītājs.
Arī viņa brālis, uzņēmuma ražošanas vadītājs Uģis Balodis saskata potenciālu šajā jomā, sakot, ka, lai uzņēmums varētu attīstīties, nepieciešams eksports, jo Latvija ir tik liela, cik ir. «Šis ir viens no mūsu uzņēmuma ilgtermiņa mērķiem,» viņš uzsver.
Līdz šim pilnvērtīgas eksporta pieredzes uzņēmumam nav bijis, bet jau gadu SIA Rebeka produkcija ir nopērkama ekodizaina veikalā Japānas pilsētā Kobē.
«Tālie Austrumi, kur ir maksātspējīga publika, ir potenciāls tirgus. Viņi novērtē roku darbu, ekoloģisku produkciju, nelielu tirāžu,» saka U. Balodis. Brālis piebilst, ka Japānā augstu novērtē ne vien roku darbu, bet arī preces no Eiropas. Jau vairākus gadus uzņēmums sadarbojas ar lielveikalu K-Rauta tīklu, kam veikali ir arī citās valstīs. «Esam sākuši sarunas un ceram, ka tuvākā pusgada laikā nonāksim ārpus Latvijas,» teic U. Balodis. Tuvākais mērķis ir kaimiņvalstis, pēc tam - Skandināvija. Eksporta konsultāciju un tirgus analīzes uzņēmuma GatewayBaltic direktore Inese Andersone piebilst, ka nereti kāds izstrādājums patīk mums, bet tas nenozīmē, ka tas patiks arī citiem, tāpēc viņa iesaka izpētīt skandināvu gaumi, pārbaudīt, vai konkrētie produkti viņiem patiks.
Visu rakstu lasiet laikrakstā Dienas bizness.