Latvijā ir pieejamas vairākas Eiropas fondu finansētas programmas uzņemējdarbības attīstīšanai un biznesa ideju ģenerēšanai, tomēr uzņēmējiem nereti pietrūkst gan apņēmības, gan kvalitatīvu ideju, runājot par mazo un vidējo uzņēmumu attīstīšanu, Latvijas Radio norādījuši jomas eksperti.
Riska kapitāla eksperte ar pieredzi Eiropas Savienības finansējuma piesaistē Lelde Stukle pamanījusi vairākas problēmas. Piemēram, daudziem uzņēmējiem nav informācijas par šiem fondiem. Vēl viena problēma ir tā, ka sākumā projekts jāfinansē par saviem līdzekļiem vai arī ir jāņem bankā aizdevums, un tikai tad var atgūt daļu naudas, raksta lsm.lv.
Mēdz būt arī grūtības ar kvalitatīva projekta pieteikuma rakstīšanu, norāda eksperte. L. Stukle pamanījusi arī ideju kopēšanu, tā vietā, lai izdomātu ko unikālu. Viens no piemēriem ir idejas par jauniem sociālajiem tīkliem. «Latviešu uzņēmēji diezgan bieži apskatās idejas ārzemēs, ASV ir ļoti populāra. Uzņēmējiem šķiet - uztaisīsim tepat tādu šādu ideju un «aizies»,» norāda eksperte. Viņa skaidro - ja pārceļam ASV veiksmīgas idejas uz Latviju, kur ir tikai divi miljoni iedzīvotāju, ir grūti savākt kritisko masu.
«Galvenā problēma, kas rodas jaunajiem uzņēmumiem to attīstības sākuma fāzē, ir tā, ka viņi strādā pie produkta idejas, nevis pie biznesa idejas. Viņi mēģina noslīpēt produktu, mēģina noslīpēt iepakojumu, bet īsti nepajautā pircējiem, vai viņi pirks šo produktu vai balsos ar savu naudu,» pauž Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras pārstāvis Rūdolfs Krese.