Tehnoloģijas

Eiropā pārdots viens miljons Zen Stone atskaņotāju

, 03.03.2008

Jaunākais izdevums

Creative paziņojis, ka Eiropā ir pārdots vienu miljons ZEN Stone MP3 atskaņotāju, Db.lv informēja uzņēmuma pārstāvji.

"ZEN Stone sērijas atskaņotājus tirgū sākām piedāvāt tikai pagājušā gada vasarā, tāpēc miljons nopirktu ZEN Stone Eiropā ir pārsteidzošs sasniegums," saka Deniss Dress (Dennis Dress), Creative Patērētāju elektronikas pārdošanas direktors Eiropā. "Ja iekļauj ZEN Stone Plus – MP3 atskaņotāja ar displeju – pārdotos apjomus, kopējais pārdoto vienību skaits sasniedz 1,6 miljonus!"

"ZEN Stone izlaišanas brīdī mēs zinājām, ka MP3 atskaņotāju tirgū ir nepieciešamība pēc jauna, eleganta un vienkārša MP3 atskaņotāja dažādās krāsās. Mēs veidojām ZEN Stone kā produktu par pieņemamu cenu, lai tas kļūtu par vislabāko izvēli taupīgiem cilvēkiem, MP3 atskaņotāju lietošanas iesācējiem vai arī būtu lielisks vēl viens atskaņotājs pieredzējušiem lietotājiem. Pārdošanas rezultāti rāda, ka mūsu stratēģija ir bijusi pareiza!".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Creative ir nākusi klajā ar diviem jauniem zemo cenu MP3 mūzikas atskaņotājiem Zen Stone un Zen Stone Plus, ziņo BetaNews.

Abiem MP3 atskaņotājiem ir 2 gigabaitu (GB) kapacitāte un iebūvēti skaļruņi. Zen Stone, kura cena ir 49,99 USD (24 Ls), sevī ietver tikai pašas primitīvākās mūzikas atskaņošanas iespējas, taču Zen Stone Plus, kura cena ir 59,99 USD (28,60 Ls), modifikācijās iekļauts ekrāniņš, FM Radio, balss ieraksts, pulkstenis un hronometrs, kā arī skaņas ekvalaizers.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvijas 100 visvairāk nopelnījušie uzņēmēji

Kristīne Jančevska, Lato Lapsa, Baltic Screen, speciāli Db, 18.01.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadīts vispelnošākais gads Latvijas uzņēmējdarbības mūslaiku vēsturē: ja pirms gada desmit uzņēmēji, kuriem piederošajām kapitāldaļām atbilda vislielākā gūtā peļņa, kopā bija sapelnījuši nepilnus 73 miljonus latu, tad tagad šī summa palielinājusies līdz 100 miljoniem latu.

To, ka gada laikā veiksmīgāko uzņēmēju gūtā peļņa ir būtiski palielinājusies, uzskatāmi parāda arī cits rādītājs: vēl pirms gada uzņēmējs, kuram piederošajām kompāniju kapitāldaļām atbilda 610 tūkstošu latu liela peļņas daļa, iekļuva lielākās peļņas guvēju pirmajā septiņdesmitpiecniekā (pirms diviem gadiem slieksnis bija tikai 410 tūkstoši latu). Tagad ar šādu peļņas rādītāju nav iespējams iekļūt pat pirmajā simtniekā – 610 tūkstoši latu dod tikai 129. vietu jaunajā, pēc Lursoft datiem sastādītajā Latvijas 100 visvairāk nopelnījušo uzņēmēju sarakstā.

Reizē ar peļņas rādītāju paaugstināšanos notikusi arī būtiska vispelnošāko nozaru maiņa: pirmajā desmitniekā tranzītuzņēmēji savas pozīcijas acīmredzami atdevuši nekustamo īpašumu jomas pārstāvjiem. Līdz ar to pelnošāko uzņēmēju pirmajā desmitniekā vairs nav atrodami «Ventspils grupējuma» savstarpējos konfliktos iesaistītais Oļegs Stepanovs un kādreizējais Ventspils naftas prezidents Igors Skoks, kā arī ar Ventspils mēra Aivara Lemberga uzņēmumu kapitāldaļām apdāvinātie bērni – Līga un Anrijs Lembergi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Latvijas vannu ražotājs nostājas blakus vadošiem pasaules santehnikas zīmoliem

Jānis Rancāns, 01.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas uzņēmums PAA, kas nodarbojas ar vannu, izlietņu un dušas paliktņu ražošanu, uzsācis produkcijas izgatavošanu no jauna luksus materiāla Solid Surface ar preču zīmi Silk Stone.

Solid Surface tiek dēvēts par jaunās paaudzes akmens masu, kas pēc savas struktūras ir blīvāks un viendabīgāks, vieglāk apstrādājams un izturīgāks nekā akmens masa, skaidro uzņēmums.

«Materiāls ir ļoti patīkams, radot siltu un zīdam līdzīgu efektu. Virsmai iespējams piešķirt gan matētu, gan spīdīgu apdari. Silk Stone ir izturīgs un higiēnisks, nodrošinot augstu izturību pret traipiem, skrāpējumiem un nodilumu. PAA ir vienīgais Latvijas santehnikas ražotājs, kurš piedāvā produkciju no šī jaunā materiāla,» sacīja valdes priekšsēdētājs Pēteris Treicis.

Kopumā projekta Solid Surface tehnoloģijas ieviešana ražošanā īstenošanai tikuši investēti 130 tūkstoši latu, no kuriem aptuveni 36,5 tūkstoši latu tikuši līdzfinansēti no Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) ES fonda, norāda uzņēmums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Latvijas vannu ražotājs iekaros Āziju

Jānis Rancāns, 12.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas vannu ražotājs PAA ar Honkongas korporācijas Yan’s Group uzņēmumu Asia Wise noslēdzis ekskluzīvās pārstāvniecības līgumu par PAA ražotās produkcijas izplatīšanu visā Āzijas reģionā.

Kā norāda ražotājs, teritoriāli tas ietver Ķīnas TR, Honkongu, Makao, Japānu, Dienvidkoreju un Indonēziju.

«Āzijas reģionā PAA galvenokārt piedāvās piedāvās vannas istabas iekārtas no jaunā materiāla Silk Stone, kuru dizains speciāli veidots, ņemot vērā Āzijas tirgus specifiku un prasības. PAA izstrādājumus plānots iebūvēt jaunos viesnīcu un daudzstāvu dzīvojamo namu projektos,» informē uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Pēteris Trencis.

Db.lv jau vēstīja, ka Latvijas uzņēmums PAA uzsācis produkcijas izgatavošanu no jauna luksus materiāla Solid Surface ar preču zīmi Silk Stone. Solid Surface tiek dēvēts par jaunās paaudzes akmens masu, kas pēc savas struktūras ir blīvāks un viendabīgāks, vieglāk apstrādājams un izturīgāks nekā akmens masa, skaidro uzņēmums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Rīgā nekustamo īpašumu ballīte tiešām beigusies

Lato Lapsa, Kristīne Jančevska, Baltic Screen, speciāli Db, 25.07.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ballīte tiešām ir beigusies, un šā gada pirmajā pusgadā Rīgā būtiski sarucis kā lielo nekustamā īpašuma darījumu kopskaits, tā arī tajos figurējošās summas, – to rāda Baltic Screen pētījums par lielākajiem nekustamā īpašuma darījumiem Rīgā šā gada pirmajā pusgadā.

Pagājušā gada pirmajā pusgadā galvaspilsētā notika vismaz 70 nekustamā īpašuma darījumi, kuros katra summa bija virs pusmiljona eiro, otrajā pusgadā, neraugoties uz runām par tuvojošos nozares krīzi, šādu darījumu skaits pat palielinājās līdz 86 – un tas, pat neskaitot darījumus ar dzīvokļiem un nedzīvojamām telpām. Šā gada pirmajā pusgadā šis skaits nu ir sarucis līdz 60.

Vēl straujāk samazinājies īpaši lielo darījumu skaits: protams, nevarēja gadīt tādus megadarījumus kā 103 miljonu latu vērtais Domina Shopping pārdošanas darījums pagājušā gada pirmajā pusgadā, un vienalga: pagājušā gada otrajā pusgadā Rīgā vēl notika vismaz 11 nekustamā īpašuma darījumi par četriem miljoniem latu vai lielāku summu, bet šā gada pirmajā pusgadā ir bijis tikai viens nepilnu desmit miljonu darījums, savukārt nākamais lielākais – jau tikai par 3,5 miljoniem latu. Pagājušā gada pirmajā pusgadā bija 36 darījumi virs miljona latu katrs, otrajā – 51, bet šā gada pirmajā pusgadā – vairs tikai 31.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Par 650 tūkstošiem pārdod 1976. gada Apple datoru

Gunta Kursiša, 27.05.2013

Apple 1 dators, kas tika pārdots izsolē 2012. gada novembrī par aptuveni 490 tūkst. eiro.

Foto avots: breker.com

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izsolē Vācijā par aptuveni 650 tūkstošiem ASV dolāru jeb vairāk nekā 500 tūkstošiem eiro pārdots oriģināls Apple 1 dators, ko Apple kompānijas līdzdibinātāji Stīvs Džobss (Steve Jobs) un Stīvs Vozniaks (Steve Wozniak) uzbūvējuši S. Džobsa vecāku garāžā, vēsta pasaules mediji.

Izsolītais dators bijis viens no pirmajiem 50 Apple datoriem, ko radījuši Apple līdzdibinātāji, turklāt tas ir viens no sešiem pirmajiem Apple datoriem, kas patlaban vēl ir darba kārtībā, ziņo BBC.

Datora mātesplati ir parakstījis S. Vozniaks, tāpat dators izsolīts kopā ar oriģinālo monitoru, kasešu atskaņotāju un klaviatūru. Datora dokumentāciju parakstījis S. Džobss.

Vienu no Apple pirmajiem ražojumiem iegādājies kāds anonīms pircējs no Āzijas. Izsole, kurā dators pārdots, norisinājās sestdien, 25. maijā, Ķelnē.

Pērn Apple 1 modeļa dators tika pārdots par 633 tūkstošiem ASV dolāru jeb aptuveni 490 tūkstošiem eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas kompānija Sony pārtraukusi pārnēsājamo kasešu atskaņotāju Walkman ražošanu, atzīstot, ka ierīce vairs nespēj tikt līdzi digitalizācijas laikmetam, ziņo Telegraph.

Sony pārnēsājamais kasešu atskaņotāja popularitāte strauji pieauga 80. gados, taču laika gaitā, parādoties kompaktdisku, minidisku un digitālās mūzikas (MP3) atskaņotājiem, tas zaudējis savu pievilcību, jo mūsdienās cilvēki dod priekšroku digitālajiem datu nesējiem.

Kopš 1979. gada kompānija Sony pārdevusi vairāk nekā 200 miljonus šo pārnēsājamo kasešu atskaņotāju, kura pēdējā piegāde notiks 2011. gada aprīlī.

Sony norāda, ka atlikušo kasešu atskaņotāju tirdzniecība tiks koncentrēta uz Āzijas tirgiem, kur vēl saglabājies neliels pieprasījums pēc šāda veida pārnēsājamajiem mūzikas atskaņotājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zinātnieki konstatējuši, ka cilvēki var neatgriezeniski zaudēt dzirdi, ja tie vismaz piecus gadus katru nedēļu vairāk nekā vienu stundu dienā klausās ļoti skaļu mūziku.

Saskaņā ar ES Iespējamā un jaunatklātā veselības apdraudējuma zinātniskās komitejas (SCENIHR) atzinumu konstatēts, ka 5―10 % cilvēku, kas klausās personiskos mūzikas atskaņotājus, var neatgriezeniski zaudēt dzirdi, ja tie vismaz piecus gadus katru nedēļu vairāk nekā vienu stundu dienā klausās ļoti skaļu mūziku.

Zinātnieki apstiprina, ka ir pamats bažām, un patlaban Eiropas Komisija nolēmusi kopā ar dalībvalstīm un ieinteresētajam personām pārbaudīt, kādus iespējamus pasākumus varētu pieņemt, lai labāk aizsargātu bērnus un pusaudžus pret personisko mūzikas atskaņotāju un citu līdzīgu ierīču radītā trokšņa kaitējumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Kaktiņš: liela daļa cilvēku nezina, kas ir viedtālrunis

Gunta Kursiša, 12.12.2012

LMT rīkotais pasākums par tehnoloģju tendencēm aktuālo statistiku un nākotnes prognozēm TechHub telpās.

Foto: LMT

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Salīdzinoši liela daļa cilvēku Latvijā pašlaik nezina, kas ir viedtālrunis, lai arī to ikdienā izmanto. Iedzīvotāju aptaujas dati liecina, ka «gudrie telefoni» ir pieejami 12% Latvijas iedzīvotāju, tomēr, ņemot vērā, ka ne visi iedzīvotāji zina, kas ir viedtālrunis, reālais cipars varētu būt arī lielāks, Latvijas Mobilais telefons (LMT) TechHub rīkotajā pasākumā pauda sociologs un sabiedriskās domas petījumu centra SKDS direktors Arnis Kaktiņš.

Dažkārt, kad cilvēkam jautā, vai viņam ir viedtālrunis, viņš sniedz noraidošu atbildi un stāsta, ka «man ir zaļa Nokia», pauda A. Kaktiņš.

Latvijā, saskaņā ar 2012. gada vasarā veikto aptauju, viedtālrunis lietošanā ir 12% iedzīvotāju, tomēr, ņemot vērā šo ierīču straujo izplatību, kā arī to, ka daudzi iedzīvotāji nezina viedtālruņa definīciju, pašlaik šo tālruņu izplatības veids varētu būt lielāks, skaidroja sociologs.

Dati par viedtālruņu izplatību Latvijā 2011. gadā nav pieejami, taču citu sīkrīku jeb tā dēvēto «gadžetu» - planšetdatoru izplatība 2011. gada vasarā bija 2% apmērā, bet 2012. gada vasarā planšetdatori lietošanā bija 3% aptaujāto Latvijas iedzīvotāju.«Lai arī planšetdatoru izplatība nav liela, redzams, ka gada laikā tā augusi par 50%,» norāda A. Kaktiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

14. februārī Rīgā, Kongresu namā notiks svētki jazz, soul & romantic mūzikas cienītājiem – ar solokoncertu uzstāsies talantīgais vokālists un virtuozs pianists Brandon Stone.

Brandon Stone uz Latviju atvedīs īpašu Valentīna dienas koncertu – divu stundu garumā skanēs romantiskas dziesmas spāņu, franču, angļu, gruzīnu u.c. valodās. Koncertā uzstāsies arī viens no Vācijas labākajiem saksofonistiem – Max Varshavsky.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Motoklubs Vēja brāļu ordenis tūkstošiem eiro investējis degvīna ražošanā, kas sākta pērn septembrī un ar kuru šogad plānots iepazīstināt plašāku publiku, atklāj motokluba prezidents Aivars Freimanis jeb Frīdis.

Kā stāsta A. Freimanis, vēja brāļiem jau kādu laiku ir pašiem savs degvīns VB40, ko ražo pēc kluba biedru izvēlētas receptes tepat Latvijā un ko var iegādāties 0,5 litru tilpumā gan plastmasas, gan stikla pudelē.

Degvīna, kuram savu vārdu piešķīris slavenais motoklubs un kas ir 40% grādu stiprs, ražošana sākta 2013. gadā septembrī, Rīgā, SIA Yellow Stone dzērienu ražošanas rūpnīcā, stāsta viens no degvīna izplatītāja SIA Tris-A īpašniekiem Artūrs Trencis.

Degvīns pagaidām pieejams aptuveni 20 tirdzniecības vietās un bāros. Kā skaidro A. Freimanis, uz lielajiem tirdzniecības tīkliem, kā Maxima vai Rimi, viņi neejot, jo iznākot vairāk finansiāli zaudēt, lai tikai tiktu tur iekšā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Lielie investori uz Ukrainas spēju atmaksāt parādu vēl skatās bažīgi

Žanete Hāka, 25.02.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neskatoties uz to, ka obligāciju tirgos valda prieks par iespējamo Rietumu palīdzību Ukrainai, lielie investori aizvien bažījas, cik ātri Kijeva var saņemt šo palīdzību un vai Starptautiskā Valūtas fonda finansējums var pārstrukturizēt tās parādus, raksta Reuters.

Tādi fondi kā Templeton, Fidelity, Amundi, ING un Stone Harbor Investment Partners pērnā gada nogalē atkal atsāka ticēt Ukrainas spējai atmaksāt aizdevumu investoriem, ņemot vērā Krievijas piedāvāto finansējumu 15 miljardu dolāru apmērā.

Tāpat pēdējo dienu laikā tirgus dalībnieku ticība, ka darījums ar SVF izdosies, palīdzēja augt Ukrainas dolāru obligāciju cenām par 5-9 centiem, samazinot ienesīgumu. Tas arī uzlaboja obligāciju turētāju noskaņojumu, jo daļa investoru šogad jau ir vīlusies jaunattīstības valstu rādītājos un ieguldījumos, turklāt Ukraina un Venecuēla ir uzrādījušas šā gada vissliktākos rezultātus obligāciju tirgū.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Izsolēs par 1,2 miljoniem eiro pārdoti dārzeņu audzētāja Galiņi nekustamie īpašumi

LETA, 25.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Septiņās elektroniskajās izolēs kopsummā par 1 199 261 eiro pārdoti dārzeņu audzēšanas zemnieku saimniecības «Galiņi» nekustamie īpašumi, informēja e-izsoļu vietnē.

Informācija oficiālajā izdevumā «Latvijas Vēstnesis» liecina, ka 26.augustā plkst.13 sākās piecas «Galiņiem» piederošu nekustamo īpašumu elektroniskās izsoles, kuras noslēdzās 25.septembrī plkst.13. Izsoles rīkoja zvērināta tiesu izpildītāja Rudīte Slivjuka par labu bankai «Citadele».

Izsolē pārdots Jurim Strazdiņam piederošais nekustamais īpašums «Galiņi» Ogres novada Madlienas pagastā ar kopējo platību 151,669 hektāri. Tajā ir vairāk nekā desmit zemesgabalu, pārsvarā lauksaimniecības zemes, kā arī meža zeme un vairākas ēkas - dzīvojamā ēka, noliktava, siltumnīca un citas. Šim īpašumam izsoles sākumcena bija 151 390 eiro, īpašums tika nosolīts par 408 753 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patlaban uz ceļiem esošie 16 fotoradari būtiski uzlabojuši satiksmes drošības situāciju, un plānots šogad uzstādīt vēl 24 fotoradarus visā Latvijā, ne tikai aprobežojoties ar Pierīgu, otrdien Ceļu satiksmes drošības padomes sēdē atzina policijas un Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) pārstāvji.

CSDD vadītājs Andris Lukstiņš skaidroja, ka kopumā Latvijā plānots uzstādīt 100 fotoradarus, tos izvietojot arī tālākos reģionos, piemēram, Liepājas pusē un Latgalē, kur nepieciešams uzlabot satiksmes drošību. Patlaban jau ir iekārtotas vietas paredzētajiem 24 fotoradariem. Atsevišķos «melnajos punktos», kur patlaban uzstādīti fotoradari, vairs nav fiksēts neviens satiksmes negadījums ar bojāgājušajiem, kas vēlreiz pierādot, ka fotoradaru efektivitāte ir augsta.

Kopumā 16 fotoradaru vietās reģistrēti 56 000 pārkāpumu un valsts kasē iemaksātas soda naudas ir 1,3 miljoni eiro, bet protokoli noformēti par 1,7 miljoniem eiro. Pašu 16 fotoradaru izmaksas ir ap vienu miljonu eiro. Vienlaikus Lukstiņš uzsvēra, ka mērķis nav nopelnīt, bet gan mazināt negadījumu skaitu. Pietiekami daudz fiksēti arī ārvalstu iedzīvotāju pārkāpumi, un kopumā par tiem iekasētā soda naudu summa sasniedz 118 000 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

(Labots) Eksperta viedoklis: Enerģētika – politiķu jājamzirdziņš bez īpašas izpratnes par realitāti

Ivars Zariņš, Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas vadītāja p.i., 08.12.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Enerģētika kļuvusi par vienu no apspriestākajām tēmām sabiedrībā un arī par daudzu politiķu jājamzirdziņu. Tagad katram, kuram nav slinkums, ir tieksme par to izteikties, atrast ko īpašu - ar ko varētu izcelties, diemžēl, bieži bez īpašas izpratnes par to, kas tiek pateikts: izraujot no konteksta visdažādākos faktus bez spējas tos objektīvi izvērtēt, vai arī apzināti manipulējot ar tiem, lai to iebarotu sabiedrībai ar savtīgu interesi un tādejādi ievāktu sev dividendes - materiālā formā, vai vienkārši, vairojot atpazīstamību un popularitāti.

Tas viss ir radījis diezgan lielu jūkli,par kura ķīlniekiem aizvien vairāk un vairāk pamazām kļūstam mēs visi. Dārgi maksājot par to un riskējot savai tautsaimniecībai uzlikt tādu slogu, ko tā nespēs iznest nezaudējot savu konkurētspēju.

Ar nepārdomātu energopolitiku sabiedrība tiek dzīta tādā saistību jūgā, kas pamazām jau sāk līdzināties tam, ko esam uzņēmušies pret starptautiskiem aizdevējiem. Un tas ir nopietni.

Piemēram, esošajos MK noteikumos "Par elektroenerģijas ražošanu, izmantojot atjaunojamos energoresursus (AER)" paredzēto atbalsta apjomu izmantošana (ja visas noteikumos atvēlētās kvotas tiek izmantotas) nozīmētu valsts garantētu obligāto ikgadējo iepirkumu no realizētajiem AER projektiem aptuveni 180 miljonu latu apmērā, kas pie esošajām elektrības tirgus cenām mūsu tautsaimniecībai nozīmētu ikgadēju papildus maksājumu slogu par elektrību, vairāk kā 130 miljonu LVL apmērā!

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Lielākie nekustamā īpašuma darījumi Rīgā: iezīmējas ballītes beigas

Lato Lapsa, Kristīne Jančevska, Baltic Screen, speciāli Db, 15.02.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvien vairāk ārvalstu pircēju un aizvien vairāk tiešā ārvalstu finansējuma, bez Latvijas kredītiestāžu starpniecības, - tās ir galvenās tendences, ko uzrāda Baltic Screen pētījums par lielākajiem nekustamā īpašuma darījumiem Rīgā pagājušā gada otrajā pusgadā.

Vienlaikus, neraugoties uz runām par briestošo krīzi nozarē, īpaši lielo darījumu ir bijis vairāk nekā iepriekš: ja pagājušā gada pirmajā pusgadā bija 36 darījumi virs miljona latu katrs, tad otrajā – jau 51. Tādējādi gandrīz atkārtots 2006. gada otrā pusgada rekords – tad bija notikuši vismaz 55 darījumi ar oficiāli uzrādīto summu virs miljona latu katram.

Ballītes beigas?

Pagājušā gada otrais pusgads nav nesis tādus rekordus kā tirdzniecības centra Domina un tā zemes platību pārdošana par 103 miljoniem latu pirmajā pusgadā. Apjomīgākais redzamais darījums (neskaitot darījumus, kad tiek pārdotas uzņēmumu kapitāldaļas, kam piesieti konkrēti nekustamie īpašumi) ir bijis desmitkārt mazāks – Palazzo Italia ēkas un zemes īpašnieku maiņa, darījuma summai pārsniedzot 10 miljonus latu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

KPMG: Ģimenes uzņēmumi Eiropā un Baltijas valstīs uzņem apgriezienus

Dienas Bizness, 09.11.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ģimenes uzņēmumi visā Eiropā un tostarp arī Baltijas valstīs kopumā ļoti optimistiski raugās nākotnē. Pozitīvu pārliecību savās nākotnes prognozēs Eiropā vidēji pauž 75% ģimenes uzņēmumu, savukārt Baltijas valstīs tikai nedaudz mazāk – 74% ģimenes biznesu pārstāvju, liecina jaunākais starptautiskās biznesa konsultāciju kompānijas KPMG Eiropas ģimenes uzņēmumu pētījums European Family Business Barometer 2015.

Pētījums parāda, ka iepriekšējā gada laikā 68% Baltijas valstu ģimenes uzņēmumu ir izdevies palielināt apgrozījumu (Eiropā vidēji – 58%), 53% ir palielinājuši darbinieku skaitu (Eiropā – 46%), bet 56% ir izdevies palielināt savu darbību ārvalstīs (Eiropā – 58%). Barometrs uzrāda vispārēju pārliecinātību dažāda lieluma uzņēmumos, tomēr nedaudz mazāks optimisms ir novērojams mazākos ģimenes uzņēmumos (kuru apgrozījums nepārsniedz 10 miljonus eiro): kamēr mazo uzņēmumu vidū pozitīvs skats nākotnē ir 66%, lielo uzņēmumu vidū nākotnē pozitīvi raugās pat 81%.

Lai arī kopumā ģimenes uzņēmumu darbības rādītāji un to skats nākotnē ir pozitīvs, tomēr vairākas tendences var sagādāt tiem grūtības un jaunus izaicinājumus. Attiecībā uz lielākajiem nākotnes izaicinājumiem nedaudz atšķiras Baltijas un Eiropas respondentu atbildes. Baltijas valstīs kā lielākais izaicinājums tiek minētas pieaugošās darba spēka izmaksas (Baltijā – 44%, Eiropā vidēji – 26%), kas tuvākajā nākotnē var kļūt par lielāko apgrūtinājumu vietējiem ģimenes uzņēmumiem. Savukārt Eiropā kopumā kā lielākais izaicinājums dominē konkurences pieaugums (Eiropā – 37%, Baltijā – 26%).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV tehnoloģiju uzņēmums "Apple" otrdien paziņoja, ka pēc gandrīz 21 gada kopš to laišanas tirgū pārtrauc portatīvo mūzikas atskaņotāju "iPod" ražošanu.

"Apple" norāda, ka pašreizējās paaudzes "iPod" atskaņotāji būs pieejami vien tik ilgi, kamēr ilgs to krājumi.

Nozares eksperti un pats uzņēmums jau sen bija atzinis, ka viedtelefoni "iPhone", kas lietotājiem nodrošina plašas iespējas, samazinās tādu mūzikas atskaņotāju kā "iPod" popularitāti.

Turklāt mūzikas straumēšanas pakalpojumi padarījuši ierīces, kas paredzētas vien digitālās mūzikas atskaņošanai, mazāk pievilcīgas.

Taču eksperti atzīst, ka "iPod" popularitāte spēja saglabāties pat ilgu laiku pēc viedtelefonu "iPhone" nonākšanas tirgū 2007.gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Google Android lietotnes draud pārņemt Windows 8 datorus

Gunta Kursiša, 28.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dažos no jaunajiem Windows 8 klēpjdatoriem un personālajiem datoriem varētu būt vairāk Android, nekā paša Microsoft izstrādātu lietotņu, raksta BBC.

Jauno Windows 8 datoru mikroshēmas izstrādājusi kompānija AMD, kas optimizēta speciāli Android lietotņu darbībai. Salīdzinājumam – Microsoft ir vien daži tūkstoši lietojumprogrammu, kas izstrādātas speciāli Windows 8.

Konkurējošā Android lietotnes būs pieejamas Windows 8 ierīcēs, izmantojot AMD AppZone atskaņotāju.

Operētājsistēma Windows 8 izstrādāta tā, lai to varētu izmantot arī viegli pārnēsājamās ierīcēs, piemēram, planšetdatoros. Tomēr patlaban izskanējušas bažas, ka Microsoft Windows Store būs pieejami vien aptuveni divi tūkstoši Windows 8 lietotņu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Strauji samazinājies HD DVD atskaņotāju pieprasījums, kas savukārt ir izraisījis milzīgu lēcienu Blu-ray atskaņotāju pārdošanas apjomā, ziņo NYTimes.

Ja 2007. gadā HD DVD un Blu-ray tirgus daļa katram bija 50%, tad šā gada sākumā Blu-ray tirgus daļa jau ir sasniegusi 90%, kamēr HD DVD tikai 10%.

Šāds iznākums jau tika pareģots, kad kompānija Warner Bros. Entertainment (4. janvārī) paziņoja, ka tā turpmāk izdos filmas tikai Blu-ray. Tādu pašu lēmumu pieņēma viena no lielākajām pornogrāfisko filmu industrijas kompānijām Digital Playground.

Bet vai šā gada pārdošanas rādītāji liecina, ka HD DVD ir pagātne?

Kompānijas Toshiba digitālās un audio nodaļas viceprezidente Džodija Salija (Jodi Sally) norādīja, ka HD DVD vēl nav pagātne. Zemos pārdošanas rādītājus var skaidrot ar to, ka kompānijai Toshiba tikko ir beigusies Ziemassvētku izpārdošana, bet Blu-ray pārdošanas apjomi ir auguši, jo Blu-ray atskaņotāji tiek doti līdzi televizoriem kā dāvana.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Stockmann atšuvis pircēju, kurš nesaprot instrukciju

, 07.01.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts valodas centra apkopotā informācija liecina, ka bez lietošanas instrukcijas jeb pamācības valsts valodā pircējam var laimēties nopirkt praktiski jebko: sākot no pārtikas precēm un beidzot ar dārgiem auto, šodien, 7.janvārī, vēsta laikraksts Latvijas Avīze.

Daudzos gadījumos tirgotāja nevērīgā attieksme pret valsts valodu ejot rokrokā ar tikpat nevērīgu, pat nicinošu attieksmi pret pircēju, norāda laikraksts.

Kā vēsta Latvijas Avīze, par to uz savas ādas dabūjusi pārliecināties arī Odiņu ģimene. Kaspars Odiņš bija iecerējis kopā ar bērniem pavadīt ģimenisku pēcpusdienu, noskatoties nesen nopirktās DVD filmiņas. K. Odiņš veikalā Stockmann nopircis DVD atskaņotāju. Taču, to izsaiņojot, iznākusi vilšanās. Instrukcijas nebija ne latviešu, ne krievu un pat ne angļu valodā.

Turklāt K. Odiņš pamanījis treknu uzrakstu: "Nekādā gadījumā nepieslēdziet šo DVD atskaņotāju, neizlasot instrukciju!" Jo, ja prece tiek sabojāta, nepareizi to lietojot jeb "pircēja vainas dēļ", veikals atsakās to nomainīt ar citu un preci nav arī iespējams nodot garantijas remontā. Šādas situācijas nedaudz samulsināts, K. Odiņš zvanījis uz Stockmann elektropreču nodaļu, un saņēmis norādi: "Zvaniet rīt!" Nākamajā dienā atbilde tikpat gudra: "Piezvaniet rīt!"

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AKKA/LAA cenšas panākt izmaiņas esošajā datu nesēju nodokļa noteikumos, kuru mērķis būtu ieviest nodevu par datu nesējiem, par kuriem līdz šim nebija papildus jāmaksā.

AKKA/LAA (Autortiesību un komunicēšanās konsultāciju aģentūra/ Latvijas Autortiesību aģentūra) redzeslokā nonākuši praktiski visi iespējamie datu nesēji: mobilie telefoni ar MP3 atskaņotāju, zibatmiņa, plaukstdatori un personālie datori u.c., kuri pēc AKKA/LAA domām būtu jāapliek ar nodevu no 1 līdz 3 latiem par vienību, lai tādējādi varētu izmaksāt autoriem pienākošās kompensācijas par viņu autordarbu iespējamo pavairošanu. Tādējādi autortiesību aizstāvjiem gadā izdotos iegūt vairākus miljonus latu atkarībā no attiecīgo iekārtu pārdošanas apjoma un daudzkāršot savas biedrības ienākumus, kas 2007. gadā sasniedza 745 tūkstošus latu. Piemēram, par katru pārdoto MP4 atskaņotāju AKKA/LAA vēlas saņemt vienu latu, bet par katru pārdoto videokameru - 3 latus. Tie gan bija šīs organizācijas pašreizējie priekšlikumi, un tie, visticamāk, vēl mainīsies, jo AKKA/LAA vispirms vēlas tos saskaņot gan ar ministriju, gan ar IT produktu tirgotājiem. Tiesa, vēl vismaz gadu jaunās nodevas ieviešanu autortiesību aizstāvjiem ieviest neizdosies: Kultūras ministrijā Db norādīja, ka «šogad netiks apstiprinātas nekādas veicamās izmaiņas likumā. Nākamā lemšana par šo jautājumu notiks nākamgad ap šo laiku.» Tāpat arī par nodevas apjomu un izskatu paredzamas vēl karstas diskusijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārdodot vairāk nekā 22 miljonus iPod mūzikas atskaņotāju un vairāk nekā 4 miljonus iPhone mobilo telefonu, ASV kompānija Apple 2008. gada pēdējos trīs mēnešos nopelnījusi 1.61 miljardu ASV dolāru, ziņo BBC.

Apple apgrozījums trīs mēnešos 2008. gada nogalē bija 10.7 miljardi ASV dolāru, kas ir līdz šim lielākais kompānijas sasniegtais apgrozījums ceturkšņa laikā. Attiecīgajā laika periodā 2007. gadā kompānijas apgrozījums bija 9.6 miljardi dolāru.

Oktobra – decembra mēnešos Apple izdevās pārdot 2.5 miljonus Macintosh datoru (9% pieaugums, salīdzinot ar 2007. gada attiecīgajiem mēnešiem), 22.7 miljonus iPod mūzikas atskaņotāju (3% pieaugums) un 4.4 miljonus iPhone mobilo telefonu (88% pieaugums).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Savā gadskārtējā septembra konferencē ASV kompānija Apple prezentēja jaunās paaudzes iPod mūzikas atskaņotājus. Pilnīgi jauns izskats ir iPod Nano, iPod Shuffle un iPod Touch, kuri Baltijas valstīs būs pieejami jau oktobrī.

Jaunās paaudzes iPod Shuffle, kas tagad ir kvadrāta formā, ir atgriezies pie tradicionālās iPod mūzikas atskaņotāju vadības. Jaunā Shuffle 2 gigabaitu versija tirdzniecībā nonāks jau nākamnedēļ.

Jaunais iPod Nano tagad ir par 46% mazāks un par 42% vieglāks nekā tā priekštecis. Apple vadītājs Stīvs Džobs (Steve Jobs) to nosaucis par «mazo iPod Touch». Jaunās paaudzes Nano būs pieejams 7 krāsās.

iPod Touch lielā mērā ir saglabājis savu formu – vienīgi tas kļuvis nedaudz plānāks. Apple pārstāvji norāda, ka iPod Touch tagad aprīkots gandrīz ar tām pašām tehnoloģijām, kādas ir iPhone 4, ieskaitot jauno Apple mikroprocesoru A4.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trīs mēnešos līdz 27. septembrim Apple tīrā peļņa bijusi 1.14 miljardi ASV dolāru, kas ir par 24% vairāk nekā pērn, kad kompānijas peļņa bija 904 miljoni dolāru. Peļņas pieaugumu kompānijai nodrošinājis lielais pieprasījums pēc jaunā iPhone 3G, ziņo BBC.

Ievērojami palielinājušies arī Apple personālo datoru un mūzika atskaņotāju iPod pārdošanas apjomi. Trīs mēnešos Apple izdevies pārdot 2.6 miljonus datoru (21% pieaugums) un 11.1 miljonu iPod atskaņotāju (8% pieaugums).

Apple prognozē, ka esošās finanšu krīzes iespaidā kompānija šī gada ceturtajā ceturksnī varētu nesasniegt analītiķu prognozes, jo plānotais apgrozījums Ziemassvētku iepirkšanās sezonā varētu netikt sasniegts.

Komentāri

Pievienot komentāru