Iespējams tāpēc, ka nebija ieguvis akadēmisko izglītību arhitektūrā vai inženierzinātnēs, viņš pats nemēdza sevi pozicionēt kā arhitektu, dizaineru vai inženieri. Viņam patika fabrikas meistara nominācija.
Taču visās augstākminētajās disciplīnās viņš darbojās ar izcilību, dziļām zināšanām un talantu. Viņa sacītais – nekad nedizainēt to, ko nevar izgatavot – atspoguļo modernisma estētikas ģenētisko kodu. Viņa vizuālā tēla iezīme – īss militārā stila matu griezums. Žans Pruvē (Jean Prouvé) – cilvēks, kuram piedēvē franču otrā lielākā modernista pēc Lekorbizjē statusu un kura vārds šodien spoži mirdz pagājušā gadsimta franču arhitektūras un dizaina slavenību zvaigznājā.
Lai gan Francijā Pruvē personība un darbi allaž bijuši pazīstami un leģendām apvīti, viņa modernisma stila mēbeles, kas kļuvušas par dizaina ikonām, savu atdzimšanu un globālās sabiedrības uzmanību iemantoja pēc 2002.gada, kad to ražošanu, sadarbojoties ar Pruvē fondu un ģimeni, uzsāka zīmols Vitra. Kā uzsver viņa daiļrades pētnieki, mēbeļu izveidē Pruvē nekoncentrējās uz formu. Viņa dizainā forma izriet no izgatavošanas tehnoloģijas, materiāla un konstrukcijas simbiozes, kas saskan ar leģendārā amerikāņu dueta Īmsu pieeju.
Interpretējot Lekorbizjē ideju par dzīvojamo telpu kā mašīnu, savu ēku un mēbeļu dizainā Pruvē iedvesmojās no lidaparātu estētikas un itin bieži izmantoja to konstrukcijas principus. Par kulta un kolekcionāru medību objektiem šodien kļuvušas ne tikai Pruvē mēbeles, bet arī savulaik Francijas strādniekiem un karavīriem, kā arī franču kolonijām Āfrikā veidotās saliekamās mājas, kas ik pa laikam uzmirdz nozīmīgākajās dizaina izstādēs un pasaules vareno privātkolekcijās.
Visu rakstu Modernists ar burvju kalēja rokām lasiet piektdienas, 14.septembra laikrakstā Dienas Bizness!
#1/17
Pruvē agrīnais šedevrs - Cité atpūtas krēsls (1930) pelēkā krāsu gammā ar ādas jostu roku balstiem, kas radīts Cité Universitaire studentu zāles konkursa projektam.
#2/17
Žans Pruvē (Jean Prouvé) – izcilais franču dizainers, inženieris, arhitekts, modernisma estētikas pārstāvis.
#3/17
Pruvē agrīnais šedevrs - Cité atpūtas krēsls (1930) pelēkā krāsu gammā ar ādas jostu roku balstiem, kas radīts Cité Universitaire studentu zāles konkursa projektam.
#4/17
Maestro dizainētais bāra krēsls Tabouret Haut (1942) robusta ozolkoka apdarē ar baltu metāla gredzenu kāju novietošanai.
#5/17
Pruvē slavenais krēsls Antony (1954) ar liektu gaiša ozolkoka sēdvirsmu un melnu metāla kāju sistēmu. Krēsls sākotnēji radīts Cité universitātei, patlaban nav ražošanā.
#6/17
Elegantais rakstāmgalds Compas Direction ar gaišu masīvkoka virsmu, ko meistars izstrādāja 1953.gadā, un, kas nosaukumu guvis, pateicoties tievo, slīpi izvietoto metāla kāju formai.
#7/17
Pruvē ikoniskais galdu inženierijas paraugs EM table (1950) ar melnu, saspriegtu metāla balstu konstrukciju un dabīga koka virsmu, kas radīts projektam Maison Tropicale.
#8/17
Arhīvos atrastais zemais polsterētais krēsls Fauteuil de Salon (1939) maestro raksturīgajā metāla karkasā, kura atjaunināto versiju ražotājs ietērpis melnā.
#9/17
Pruvē meistardarbs, allaž modernais biroja krēsls Fauteuil Direction Pivotant (1951) spilgtā metāla (lokšņu un cauruļveida) konstrukcijā ar lielu sēdvirsmas un atzveltnes platību un ērtiem koka roku balstiem.
#10/17
Pruvē meistardarbs, polsterēts kompakta izmēra krēsls Fauteuil Direction (1951) ar koka roku balstiem tumšā krāsu gammā, kas lieliski iederas ēdamistabu un darbistabu interjeros.
#11/17
Maestro “ar koku aizraušanās” periodā dizainētais zemais masīva ozolkoka galds Guéridon Bas (1944), kam sākotnēji viņš izmantoja eksotisku koksni un kura pirmatnējais nosaukums bija Table Africaine.
#12/17
Viena no Pruvē kolekcijas ikonām - apaļais galds Guéridon (1949) dabīga koka risinājumā ar meistaram raksturīgo balstu inženieriju, kas pirmatnēji izstrādāts pēc Parīzes universitātes pasūtījuma.
#13/17
Pruvē ģeniālais dizaina un inženierijas šedevrs – sienas gaismeklis Potence (1950) plāna cauruļveida metāla konstrukcijā ar bērzkoka slēdzi.
#14/17
Maestro ikonisko Standart sērijas krēslu (1934) polsterētie modeļi krāsainu audumu apdarē. Krēslu priekšējās kājas veidotas no liekta cauruļveida tērauda, aizmugurējās - no apjomīgām dobām lokšņu metāla sekcijām.
#15/17
Maestro dizainētā Standart sērijas krēsla (1934) klasiskā versija ar liekta saplākšņa sēdvirsmu un atzveltni metāla rāmja konstrukcijā, kuras aizmugurējo kāju forma aizgūta no lidmašīnas spārnu dizaina.
#16/17
Pruvē koka taburete Tabouret Solvay (1941) dabīgā ozolkoka apdarē -kārtējais apliecinājums viņa lielajam inženiera talantam, kas izpaudās arī vienkāršu ikdienas priekšmetu dizainā.