Nacionālo laikrakstu abonentu skaits oktobrī turpina samazināties, bet biznesa prese saglabā stabilas pozīcijas.
Starp desmit visvairāk abonētajiem nacionālajiem laikrakstiem oktobrī salīdzinājumā ar septembri lielākais abonentu skaita kritums bijis Latvijas Avīzei un Neatkarīgajai Rīta Avīzei. Saskaņā ar Latvijas Preses izdevēju asociācijas apkopotajiem datiem, salīdzinājumā ar pērnā gada oktobri viskrasāk samazinājies laikraksta Čas abonentu skaits.
Jau ziņots, ka kopējais laikrakstu abonentu skaits sāka samazināties šī gada sākumā, kad pārtrauca iznākt bezmaksas avīze Rītdiena. Augustā tas atkal palielinājās par pusprocentu, bet septembrī un oktobrī, lai gan nedaudz, tomēr tas turpinājis samazināties.
Gada griezumā visstabilākais abonentu skaits bijis biznesa presei, jo gandrīz visi lielākie laikraksti abonentu skaita ziņā pieredzējuši kritumu, bet vismazākais tas bijis Dienas biznesam (-0.7%) un Biznes & Baltija (-2.1%). Abonentu skaits pieaudzis vien avīzei LaimīgāProgramma. Dienas bizness jau vairākus mēnešus starp latviešu valodā iznākošajiem laikrakstiem ir trešais abonētākais.
SIA Izdevniecība Dienas bizness valdes priekšsēdētājs Gastons Neimanis jau iepriekš norādīja, ka kopējais laikrakstu abonentu skaita kritums skaidrojams ar to, ka informācija kļūst arvien pieejamāka internetā. Citās valstīs laikrakstu tirāža pamazām samazinājusies jau vairākus gadus, bet Latvijā tas noticis krietni straujāk Abonēšanas centra Diena darbības teritorijas sašaurināšanas un Latvijas Pasta nekvalitatīvi veikto preses piegāžu dēļ. Tomēr biznesa informācija valstī esošās ekonomiskās situācijas dēļ kļūst tikai pieprasītāka, tādēļ šīs jomas izdevumu abonentu skaits ir stabils un pat augošs, saka G. Neimanis.
Divu gadu laikā Latvijas Avīzes abonentu skaits samazinājies par piektdaļu. Ilgu laiku šis laikraksts abonentu skaita ziņā bija stabils Latvijas līderis, tomēr no šīs vietas to nostūmusiDiena. Lai gan septembrī Latvijas Avīze atgriezās abonētākās godā, oktobrī Dienas abonentu skaits atkal bija par dažiem simtiem lielāks.
Avīzes valdes priekšsēdētājs Viesturs Serdāns Db sacīja, ka laikraksta izskatā un saturā notikušas pozitīvas pārmaiņas, tam uzlabots dizains, tas tiek izdots jaunā tipogrāfijā. Viņš uzsver, ka Latvijas Avīze neveic arī tādas abonēšanas kampaņas, kurās piedāvātu bezmaksas abonēšanu. Līdz ar uzsāktajām pārmaiņām šajā preses izdevumā V. Serdāns prognozē abonentu skaita kāpumu turpmākajos mēnešos.