Auto

Dartz īpašnieks: man nav nedz Vertu telefona, nedz mājas ezera krastā

Gunta Kursiša,12.08.2013

Jaunākais izdevums

Lai arī ekskluzīvo bruņmašīnu ražotājs Dartz vairākus simtus tūkstošus vērtās automašīnas tirgo pasaules bagātniekiem un slavenībām, pats Dartz īpašnieks Leonards Jankelovčs Db.lv atklāj, ka viņam pašam automašīnas nav vispār.

«Man nav ne automašīnas, ne lielas mājas pie ezera, nedz arī Vertu telefona,» Db.lv stāstīja «luksusa tanku» ražotāja Dartz īpašnieks Leonards Jankelovičs. Viņš stāsta, ka lai arī pats darbojas automašīnu ražošanas biznesā, viņam nav arī vadītāja apliecības, tāpat netiek algots šoferis. «Viss, kas man ir – Dartz un darbs 24 stundas diennaktī, septiņas dienas nedēļā bez atvaļinājuma,» pauda L. Jankelovičs, norādot, ka visi līdzekļi tiek novirzīti uzņēmuma attīstībā.

Runājot par to, ka uzņēmums sevi pozicionē kā Latvijas produkta ražotāju, bet faktiski ražošana notiek Igaunijā, L. Jankelovičs kā piemēru piesauc uzņēmumu Rīgas Piena kombināts, kas faktiski pieder Krievijas uzņēmējiem. «Mums strādā dizainers arī, piemēram, Rumānijā, tāpat daudz ko pasūtām arī Vācijā, tomēr kompānijā galvenais ir «galvas» [uzņēmuma vadība – red.] un zīmols,» uzskata L. Jankelovičs.

Dartz īpašnieks pauž, ka runājot par ražošanu, nākotnē tiek plānotas vērienīgas izmaiņas, sīkākas detaļas gan patlaban neatklājot. «Galvenais – «galvas» - paliks šeit [Latvijā - red.], savukārt ģeogrāfiskais un juridiskais statuss mūs neinteresē – mēs deklarējam sevi kā Latvijas ražotājus,» norāda L. Jankelovičs .

Dartz nodarbinājis arī, piemēram, Dānijā studējošus studentus no Latvijas, un L. Jankelovičs norāda, ka, visticamāk, pēc augstskolas absolvēšanas jaunieši turpinās strādāt Dartz Motorz. Tāpat Dartz darbojas arī birojs Kannās, kur ik gadu pulcējas pasaules slavenības, kuras izmanto rīdzinieku radītās bruņmašīnas.

Runājot par uzņēmējdarbības vidi Latvijā, L. Jankelovičs norāda, ka pirmo kompāniju šeit ir dibinājis 1988. gadā, taču kopš 2009. gada šeit vairs nestrādā. «To, vai Latvijā uzņēmējdarbības vidē pēdējos gados vērojami uzlabojumi, var jautāt tiem, kas šeit ir palikuši. Cik man zināms – viss ir kļuvis tikai sliktāk,» norādīja L. Jankelovičs. «Visur ir grūti un krieviski ir teiciens «vislabāk ir tu, kur mūsu nav», tomēr jāsaka, ka citur spēles noteikumi nemainās tik strauji, kā pie mums, turklāt uz slikto pusi,» norāda Dartz īpašnieks. Runājot par to, ka ražošanai izvēlēta kaimiņvalsts Igaunija, L. Jankelovičs uzdod retorisku jautājumu: «Vai jūs neredzat, ka «lēnie igauņi» ir ātrāki nekā latvieši?», norādot, ka viņam pašam Igaunijā strādāt ir «ērtāk nekā Latvijā».

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

ASV zvaigžņu pāris par 650 tūkstošiem iegādājās latviešu radīto bruņmašīnu

Gunta Kursiša,12.08.2013

Attēlā - Promborn Iron Diamond, ko uzņēmums prezentē kā speciāli dāmām radītu bruņmašīnu. Šīs automašīnas atradušas savas pirmās īpašnieces Kazahstānā un Krievijā, teikts Dartz mājas lapā.

Foto avots: dartz.us

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV realitātes šovu zvaigzne Kima Kardašiana (KIM Kardashian) un mūziķis Kanya West vairāk nekā 816 tūkstošus latu investējuši «pasaulē labāko» ložu necaurlaidīgo automašīnu iegādei, tostarp vairāk nekā 650 tūkstoši latu atvēlēti latviešu uzņēmuma Dartz Motorz bruņmašīnai, raksta medijs Dailystar.

KIM Kardashian un Kanya West pirkumu Db.lv apstiprināja arī Dartz Motorz pārstāvji, sīkākas darījuma detaļas gan neatklājot. Ar Dartz ražoto bruņmašīnu Promborn Iron Diamond turmpāk brauks K. Kardašiana, kas nesen kļuvusi par māmiņu. Tikmēr reperis Kanye pārvietosies ar cenas ziņā daudz pieticīgāko Chevrolet Kodiak modeli Limo One, ar kuru pārvietojas arī ASV prezidents Baraks Obama.

Dartz Promborn Iron Diamond ir drošs pret kājinieku mīnām vai granātām. Repera Kanye izvēli iegādāties Latvijas uzņēmēju radītu automašīnu lielā mērā ietekmējis fakts, ka ar Dartz automašīnu pārvietojas viņa draugs Jay Z, kas arī lēmis par labu bruņmašīnas iegādei drošības apsvērumu dēļ pēc meitas piedzimšanas, medijam Dailystar paudusi Kanye West pietuvināta persona. «Kanye zina, ka viņa ģimene var piesaistīt dīvaiņu un psihopātu uzmanību, tādēļ viņš vēlas novērst drošības draudu iespējamību,» medijam pauda avots.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Papildināta ar foto - Latvijas Dartz ar Balto zirgu turpina «luksusa tanku» sēriju Ķīnas tirgum

Gunta Kursiša,04.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sagaidot Zirga gadu, ekskluzīvo bruņmašīnu autoražotājs Dartz izstrādājis jaunu automašīnu White Horse (Baltais zirgs), kas pielāgota speciāli Ķīnas tirgum, Db.lv apliecināja Dartz īpašnieks Leonards Jankelovičs.

Bruņmašīnas modifikācija White Horse ir automašīnas Black Dragon versija ar zelta krāsas elementiem, ziņo GTSpirit.

L. Jankelovičs Db.lv neatklāja šīs automašīnas cenu, kā arī apjomus, kādos tā tiks pārdota Ķīnā. «Katra automašīna ir individuāli pielāgota, un to īpašnieki grib, lai tāda tā būtu vienīgā,» Db.lv norādījaL. Janukovičs, skaidrojot, kādēļ sīkākus komentārus par White Horse automašīnu nevar sniegt. Tikmēr ārvalstu mediji vēsta, ka Dartz plānojot pārdot 12 šādas automašīnas. Lai arī automašīnas cena netiek atklāta, ārvalstu medijiem avoti aplēsuši, ka tā varētu maksāt aptuveni miljonu ASV dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas uzņēmējiem piederošais ekskluzīvo automašīnu ražotājs Čūskas gadu sagaidījis godam, radot «luksusa tanku» - Dartz Black Snake.

Dartz Black Snake izveidota uz Mercedes GL 63 AMG bāzes, un braucamrīkam ir 5,5 litru V8 bi-turbo dzinējs. Tāpat, iegādājoties automašīnu, iespējams izvēlēties kādu no iekšējās apdares materiāliem, piemēram, čūskādu, krokodilādu, strausu ādu vai vaļu dzimumlocekļu ādu. Savukārt «luksusa tanka» grīdas apdarē izmantota baltās haizivs āda. Automašīnas virsbūve rotāta ar zeltu, bet, ja ir vēlme, iespējams to izrotāt arī ar dimantiem.

Uzņēmuma Dartz īpašnieks Leonards Jankelovičs norādījis, ka Dartz automašīnas ir «21. gadsimta meistardarbs», kas tā īpašnieku pasargās ne tikai no lodēm, ja nepieciešams, bet arī būs izdevīgs no finansiālā viedokļa jeb, citiem vārdiem, neesot vērts iegādāties luksusa automašīnu, «ja tas būs kārtējais Rolls-Royce Phantop Drophead Coupé Ricā», L. Jankelovičs pauda ārvalstu medijam forbes.com. Automašīnai tiek paredzēti panākumi Ķīnas tirgū, kas kļūst arvien bagātāka un kurā cilvēki arvien vairāk meklē iespējas iegādāties ko unikālu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

FOTO: TOP 10 pēc apjoma lielākie automobiļu ražošanas nozares uzņēmumi Latvijā

Db.lv,11.10.2018

SIA Bucher Municipal

Neto apgrozījums, milj.eiro (2017): 47.9

Neto apgrozījuma pārmaiņas, milj.eiro (2017/2013): 30.4

Neto apgrozījuma pārmaiņas, % (2017/2013): 174

Produkcijas apraksts: Komunālo mašīnu ražošana.

Citas piezīmes: 2015.-2016.g. atklāja trīs jaunas montāžas līnijas, kuras tika pārceltas no Lielbritānijas un Šveices rūpnīcām.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apstrādes rūpniecība pēdējos gados demonstrējusi labu izaugsmi, un viena no nozarēm, kas to sekmējusi, ir automobiļu, piekabju un puspiekabju ražošana. Vēl vairāk - autobūves nozare šogad augusi visstraujāk, un līdzšinējie investīciju plāni liek cerēt uz strauju izaugsmi arī nākotnē, prognozē Latvijas Bankas ekonomiste Agnese Rutkovska.

Šī ziņa daudzos skeptiķos izraisa vismaz smīnu, ja ne skaļus smieklus, – kopš kura laika Latvija ražo automobiļus? Šķiet, vidējam latvietim pašmāju automobiļu ražošana asociējas tikai ar padomju laikā ražotajiem mikroautobusiem «Latvija» un pastāv uzskats, ka nedz pirms tam, nedz pēc nozare nav eksistējusi un vairs neeksistē. Tomēr tā nebūt nav, viņa uzsver.

Latvijai un latviešiem (dažu interesantu faktu dēļ paplašināšu stāstu arī izcelsmes virzienā) ir saistība ar automobiļu ražošanu teju kopš autobūves pirmsākumiem, tādēļ, pirms aplūkojam nozares sniegumu pēdējās desmitgadēs, nedaudz ielūkosimies vēsturē. To palīdzēs atklāt Rīgas Motormuzeja informācija, Edvīna Liepiņa un Andra Biedriņa grāmata «Rīgas auto» un citi avoti, saka eksperte.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Zināmi iespējamie Latvijas Drosmīgākā zīmola balvas ieguvēji

Dienas Bizness,15.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2014.gada vasaras nogalē otro reizi pēc kārtas mediju aģentūra PHD Latvia izsludināja konkursu Latvijas Drosmīgākais zīmols. 9.septembrī, piedaloties dažādu nozaru mārketinga jomas pārstāvjiem, nominēti TOP5 kandidāti, kas šogad ar savu drosmi un pārliecību ir spējuši pārsteigt ne vien žūriju, bet arī plašāku auditoriju.

Latvijas Drosmīgākā zīmola žūrijā piedalījās Tatjana Bļiņņikova, Baiba Liepiņa, Inese Kalveite, Andris Rubīns, Andrejs Ēķis, Ģirts Majors, Valters Kaže un Raivis Balodis.

«Būtiskākie kritēriji nominācijas pretendentu atlasei bija spēja būt atšķirīgam un drosme lauzt spēles noteikumus. Priecē fakts, ka pieteikto pretendentu skaits ir bijis liels, kandidātu profils plašs un daudzpusīgs, kas padarīja žūrijas izvēli vēl grūtāku,» norāda Raivis Balodis, mediju aģentūras PHD Latvia direktors.

TOP5 pretendenti:

• Raidījums Suņubūda;

• Coffee Tower - mazākā kafejnīca Rīgā;

• Airdog - pirmais bezpilota lidaparāts ar kameru, kas seko līdzi sportistam;

Komentāri

Pievienot komentāru