Danske Bank ir noslēgusi līgumu ar Swedbank Lietuvā un Swedbank Latvijā par tās privātpersonu biznesa pārcelšanu uz Swedbank, informē Danske Bank pārstāvji.
Darījums ietver privātpersonu (izņemot individuālas apkalpošanas klientu) kontus, kredītus, noguldījumus, norēķinu kartes un vērtspapīrus. Drīzumā dokumenti tiks iesniegti banku uzraudzības iestādēm abās valstīs, lūdzot atļauju darījuma īstenošanai.
Gada sākumā Danske Bank paziņoja par tās nodomu trīs Baltijas valstīs koncentrēt savu darbību uz korporatīvo klientu un ar šiem klientiem saistītu privātpersonu apkalpošanu, vienlaikus pakāpeniski izejot no privātpersonu masu segmenta.
«Ar šo darījumu mēs turpinām īstenot savu stratēģiju - būt par Ziemeļvalstu banku, kura atbalsta savu biznesa klientu vajadzības arī tad, kad viņi īsteno savu uzņēmējdarbību ārpus Ziemeļvalstu reģiona,» norāda Larss Stensgārds Morks (Lars Stensgaard Mørch), Danske Bank Grupas Biznesa klientu apkalpošanas direktors. «Mēs vēlamies paplašināt savu darbību gan vietējo, gan Ziemeļvalstu biznesa klientu apkalpošanā, turpinot uzlabot mūsu produktu piedāvājumu, balstoties uz plašo Danske Bank pakalpojumu klāstu un inovatīviem risinājumiem.»
«Mūsu rīcībā ir infrastruktūra, resursi un plašs profesionālu finanšu risinājumu klāsts, lai nodrošinātu jauniem klientiem augstas kvalitātes banku pakalpojumus. Šis lēmums arī apliecina, ka Baltijas tirgus ir Swedbank mājas tirgus un mums ir ilgtermiņa biznesa plāni šajā reģionā,» saka Swedbank Latvija valdes priekšsēdētājs Māris Mančinskis.
Abas puses ir apņēmušās nodrošināt plūstošu pakalpojumu pāreju, kā arī visu nepieciešamo atbalstu klientiem, kuru līgumi tiks pārcelti.
Gaidāms, ka pēc uzraudzības iestāžu atļauju saņemšanas pakalpojumu pāreja tiks īstenota 2016.gada 1.ceturksnī. Tā ietekmēs aptuveni 7000 Danske Bank klientu – privātpersonu Latvijā un 120 000 – Lietuvā. Darījuma ietvaros pārnesamo klientu kredītu apjoms veido aptuveni 116 miljonus eiro Latvijā un 525 miljonus eiro Lietuvā.