Citas ziņas

Dacia - zīmols uz viļņa

,19.09.2007

Jaunākais izdevums

" 2007.gada pirmajos sešos mēnešos Dacia pārdošanas apjomi ir būtiski palielinājušies - 47 valstīs pārdotas vairāk kā 110 000 automašīnas;

" Paplašinot piedāvājumu klāstu ar Dacia Logan MCV un Dacia Logan Van, Dacia zīmols arvien lielāku popularitāti izkarojis Rietumeiropā;

" 2007.gadā Pitesti rūpnīca Rumānijā un Casablanca rūpnīca Marokā palielināja ražošanas apjomu, lai apmierinātu arvien pieaugošo pieprasījumu.

Pārdošanas apjoms turpina pieaugt

Dacia pārdošanas apjoms strauji turpināja pieaugt pēc Dacia Logan MCV un Dacia Logan Van laišanas apgrozībā 2007.gada sākumā. Jūnija beigās no kopēja Dacia pārdošanas apjoma 60% sastādīja Logan (pārdotas 74 928 automašīnas 47 valstīs), 35% - Logan MCV (32 943 automašīnas 29 valstīs) un 5% - Logan Van (3849 automašīnas Rumānijā un Bulgārijā). Straujākais pārdošanas apjoma pieaugums - 63,3% - vērojams Rietumeiropā, kur pārdotas 32 889 automašīnas. Dacia zīmolam šobrīd pieder 1,38% no pasažieru automašīnu tirgus Francijā (pārdotas aptuveni 15 000 automašīnas) un, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pērn, tas ir par 30,8% vairāk. Līdzīga situācija vērojama arī Vācijā - 2007.gada pirmajos sešos mēnešos Dacia pārdošanas apjomi, salīdzinot ar to pašu periodu 2006.gadā, ir trīskāršojušies. Sevišķi strauju pārdošanas apjoma pieaugumu nodrošināja Dacia Logan MCV, kas tirgū parādījās 2007.gada februārī.

Jāatzīmē, ka Logan pārdošanas apjoms par 75% palielinājies arī tajās valstīs, kurās Logan auto tiek pārdots zem Renault zīmola - pirmajos sešos mēnešos pārdota 47 281 automašīna. Krievijā pirmajos sešos mēnešos pārdota 31 031 Logan automašīna, un tas ir par 47% vairāk kā pērn. Ņemot vērā ievērojamo pieprasījumu, līdz 2009.gadam Avtoframos rūpnīca Maskavā plāno dubultot Logan ražošanas apjomu līdz 160 000 vienībām gadā.

Latvijā Dacia pārdošanas apjomi 2007. gada 8 mēnešos ir palielinājušies par 47% salīdzinot ar 2006. gada šo pašu periodu (140 auto pērn un 206 auto šogad). Šis pieauguma vēl straujāku attīstību kavēja rūpnīcas nepietiekamās ražošanas jaudas.

Palielinās ražošanas apjomu

2007.gada pirmajos sešos mēnešos Pitesti rūpnīcā Rumānijā saražotas 114 443 automašīnas, Bet Somaca rūpnīcā Marokā - 6737. Pieprasījums pēc Dacia Logan automašīnām turpina palielināties, kopš 2004.gada Pitesti rūpnīcā saražotas vairāk kā 500 000 Dacia Logan automašīnas, turklāt līdz 2008.gadam plānots palielināt ražošanas kapacitāti no līdzšinējiem 235 000 tūkstošiem gadā līdz 350 000 gadā. Lai to panāktu, veiktas ievērojamas investīcijas. Šobrīd katru dienu Pitesti rūpnīcā tiek saražotas 930 Logan, Logan MCV un Logan Van automašīnas, taču, lai apmierinātu pieprasījumu, ik dienas būtu jāsaražo vairāk kā 1000 automašīnas. Somaca rūpnīca Marokā ražošanas apjoms ir pieaudzis no 54 līdz 120 automašīnām dienā, un šogad pirmo reizi Dacia Logan automašīnas tika eksportētas uz Franciju un Spāniju - līdz tam tās bija paredzētas tikai vietējam tirgum.

Dacia zīmola pārstāvji uzskata, ka Logan pārdošanas apjomi nākotnē turpinās pieaugt, turklāt to veicinās arī 2008.gadā Logan saimei gaidāmais papildinājums - Logan Pickup.

Latvijas pircējiem Dacia markas automašīnas tiek piegādātas no Pitesti rūpnīcas Rumānijā.

Dacia Logan

Austrumeiropas, Turcijas un Dienvidāfrikas tirgos visiecienītākās ir Dacia Logan automašīnas. Šajos tirgos 2007.gada pirmajā pusē pārdotas par 4,8% vairāk automašīnu kā pērn - 72 257. Dacia Logan jau atkārtoti kļuvusi par pieprasītāko auto Marokā, kur pārdotas 6268 automašīnas, līdzīga situācija vērojama Alžīrijā un Rumānijā. Jāatzīmē, ka Rumānijā, kur atrodas lielākā Dacia Logan rūpnīca, kopš 2004.gada pārdotas 250 000 šī zīmola automašīnas.

Dacia Logan MCV

Dacia Logan MCV Rumānijā un Bulgārijā pārdošanā nonāca 2006.gada oktobrī, bet pārējā Eiropā, Turcijā un Ziemeļāfrikā - sākot no 2007.gada janvāra. Kopš tā laika Logan MCV pārdošanas apjoms ir ievērojami palielinājies, sevišķi iecienīts tas ir Rietumeiropas un Centrāleiropas tirgos. Lielu popularitāti ir izcīnījusi tieši 7-vietīgā versija, kuru labprāt izvēlas gan ģimenes, gan uzņēmumu īpašnieki. Francijā savukārt ļoti iecienīta ir šī modeļa dīzeļdzinēja versija. Jāatzīmē, ka jau tuvākajā laikā pārdošanā nonāks Logan MCV, kas aprīkots ar 85 zs 1.5dCi dzinēju, tāpēc plānojams, ka pārdošanas apjoms turpinās palielināties. Jāpiebilst, ka Rumānijas tirgū Logan MCV pieejams arī ar rūpnīcā uzstādītu gāzes iekārtu.

Logan Van

2007.gada janvāra nogalē tirgū nonāca vēl viens Dacia modelis - Logan Van jeb Logan furgons. Šobrīd tas ir pārdotākais komercauto Rumānijā - piecu mēnešu laikā pārdota 3671 automašīna.

Dacia Logan pircēju vidū kļūst arvien iecienītāka, kā galvenās šīs automašīnas priekšrocības klienti norāda praktiskumu un demokrātisko cenu. Kā atzīst pircēji, ja iepriekš viņi spējuši iegādāties tikai lietotus auto, tad šobrīd pirmo reizi mūžā viņi var atļauties jaunu auto. Statistikas dati liecina, ka Rietumeiropā Logan mērķauditorijas vidējais vecums ir 52 gadi, bet Logan MCV - 45.

Dacia Logan pārdošanas rezultāti

2004 2005 2006 2007

(6 mēneši) KOPĀ

Kopā 22 8333 135 054 184 470 111 892 454 249

Top 10 valstis pēc Dacia pārdošanas apjoma 2007.gada pirmajos sešos mēnešos

N.p.k. Valsts Skaits

1. Rumānija 51 312

2. Francija 14 915

3. Vācija 8 357

4. Maroka 6 268

5. Alžīrija 5 563

6. Spānija 4 148

7. Ukraina 3 391

8. Turcija 3 239

9. Itālija 2 606

10. Bulgārija 1 506

Renault pārstāvniecība Baltijā

Papildinformācija:

Sabiedrisko attiecību aģentūra "BPS"

Tel. 7 103 202

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2009. gada pirmajos sešos mēnešos rumāņu mazcenas autoražotāja Dacia pārdošanas apjomi pieauguši par vairāk nekā 20%, un kopumā visā pasaulē pārdotas vairāk kā 153826 vienības. Vislielākais pārdoto vienību skaits bijis Vācijā – vairāk nekā 48 tūkstoši.

Kopš Renault pārņēma Dacia 1999.gada jūlijā un kopš Dacia Logan laišanas apgrozībā 2004.gadā, Dacia ir kļuvusi par nopietnu spēlētāju auto industrijā. Pēdējo 10 gadu laikā Dacia ir radījusi vienkāršus, modernus, robustus un uzticamus automobiļus. Tieši šāds auto koncepts ir veicinājis Dacia izaugsmi pēdējo gadu laikā. Dacia turpina savu izaugsmi. Eiropā Dacia pārdošanas apjomi palielinājušies gandrīz par 95%, un pārdoto vienību skaits pārsniedz jau 100 tūkstošu, no kuriem Sandero – 60 tūkstoši. Vislielākais pārdoto vienību skaits bijis Vācijā – vairāk kā 48 tūkstoši.Rumānijā Dacia saglabāja savu tirgus daļu 30% apmērā, saglabājot arī līderpozīcijas. Marokā, kur Dacia ir otrs populārākais zīmols, tirgus daļu izdevies palielināt līdz 12.88%. Kopš 2004.gada jau vairāk nekā miljons Dacia automašīnu ir pārdotas visā pasaulē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

85 zs 1.5dCi dzinējs tagad arī Dacia Logan un Logan MCV automašīnās

,20.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dacia Logan un Dacia Logan MCV automašīnas turpmāk būs pieejamas arī ar 85 zirgspēku 1.5dCi dzinēju, kas ir ne tikai jaudīgs, bet arī videi draudzīgāks un gana ekonomisks. Vidējais degvielas patēriņš Dacia Logan un Dacia Logan MCV automašīnām, kas aprīkotas ar šo dzinēju, ir attiecīgi 4,6 litri un 5,2 litri uz 100 kilometriem, bet CO2 emisija izplūdes gāzēs attiecīgi 120g/100km un 137g/100km. Jāatzīmē, ka šādi rādītāji tik ietilpīgām ģimenes automašīnām ir neraksturīgi.

Papildus 70zs 1.5dCi dzinējam, nākotnē Dacia Logan un Logan MCV automašīnas būs pieejamas arī ar jaudīgāku - 85zs - 1.5dCi dīzeļdzinēju. Dzinēja maksimālā jauda ir 85zs pie 3750 apgr./min, bet maksimālais griezes moments ir 200Nm pie 1900 apr./min. Dacia Logan, kas aprīkots ar 85zs 1.5dCi dzinēju, ātrumu līdz 100 km/h attīsta 13 sekundēs (par divām sekundēm ātrāk kā 70zs versija), bet Dacia Logan MCV ar 85 zs dCi motoru ātrumu 100 km/h sasniedz 14.3 sekundēs, un tas ir par 3 sekundēm ātrāk kā šī paša modeļa 70 zs 1.5dCi versija.

Ekonomisks un videi draudzīgs dzinējs

Dacia Logan un Dacia Logan MCV, kas aprīkoti ar 85zs 1.5dCi dzinēju, ir gan ekonomiski, gan videi draudzīgāki. Ar šo dzinēju aprīkotajām Dacia Logan un Dacia Logan MCV automašīnām vidējais degvielas patēriņš uz 100 km ir attiecīgi tikai 4,6 litri un 5,2 litri. Jāatzīmē, ka Renault izstrādātais plāns "Renault Commitment 2009" sevī ietver apņemšanos līdz 2009.gadam pārdot vienu miljonu automašīnu, kuru CO2 emisija izplūdes gāzēs ir zemāka par 140g/km, bet trešdaļai no šīm automašīnām - zemāka par 120g/km. Aprīkojot Logan un Logan MCV ar 85zs 1.5dCi dzinēju, Renault tuvojas plāna sasniegšanai, jo šo auto CO2 emisija ir tik ietilpīgām ģimenes automašīnām neparasti zema - 120g/km (Logan) un 137g/km (Logan MCV). Jāatzīmē, ka 85zs 1.5dCi dzinējs atbilst Euro VI standartiem. Dzinējs ir kombinēts ar 5 pārnesumu JR5 manuālo ātrumkārbu .

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Pieprasījums pēc Dacia trīskāršojies

,17.06.2009

Populārākais eksemplārs no rumāņu mazcenas ražotāja klāsta, joprojām ir jaunais piecdurvju modelis Dacia Sandero. (Foto: Dacia)

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rumāņu mazcenas zīmols Dacia piedzīvo ziedu laikus Eiropā. Maijā pārdošanas apjomi ir trīskāršojušies, ļaujot Dacia iekarot 2 % no kopējā Eiropas tirgus pīrāga.

Dacia pieprasījums pašmāju tirgū ir palielinājies divas reizes, savukārt Rietumeiropā Dacia modeļu tirdzniecības apjoms ir trīskāršojies. Kopumā maijā tika pārdotas teju 20 tūkst. vienības. Lielākais maizes devējs joprojām ir jaunais piecdurvju modelis Dacia Sandero.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rumāņu mazcenas krosovers Dacia Duster ir kā darba apģērbs, ko nav bailes saburzīt, sašmulēt vai pat saplēst. Ja tas arī notiks, nebūs liela bēda, jo tas tak ir darba apģērbs.

Dacia Duster nav auto, ko apjūsmot, tas ir darba instruments, kas noder ikdienā, turklāt nemaksā dārgi. Tas ir tas, kas Latvijā un pārējās postpadomju valstīs tiek vērtēts visaugstāk, proti, cena. Šāda taktika atmaksājas ar uzviju, jo salīdzinājumā kaut vai ar alianses partnera Renault pasažieru modeļiem, kas negribīgi pamet autosalona telpas, Dacia Duster par pircēju trūkumu neuztraucas. Patiesībā pieprasījums joprojām ir lielāks nekā piedāvājums, attiecīgi Dacia Duster tīkotāji joprojām ir spiesti stāvēt rindā un pacietīgi gaidīt.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Cena un daudzfunkcionālais pielietojums ir divi iedarbīgākie Dacia Duster argumenti. Jauns krosovers pat ar sulīgu aprīkojumu par 15 tūkst. eiro? Izklausās neticami, bet tas ir iespējams. Attiecīgi ne tikai mežizstrādes uzņēmumi, zemnieku saimniecības vai apsardzes firmas un cita veida kompānijas labprāt dod priekšroku Dacia Duster. Rumāņu mazcenas krosoveru ļoti iecienījušas privātpersonas, turklāt ne tikai no lauku reģioniem, bet arī pilsētām. Vēl viena stabila Dacia Duster pircēju auditorija ir pensionāri. «Augstāk sēdi, tālāk redzi» koncepcija komplektā ar draudzīgo cenu ir tas, kas patīk, turklāt Dacia tirgotājiem par prieku šie pircēji neķēpājas ar līzingu, bet auto pērk pašu spēkiem. Pēc Dacia tirgotāju stāstītā, ne tikai pensionāri, bet arī pārējā privātpersonu masa spēj par automašīnu norēķināties paši un neizmantot līzingu kompāniju atbalstu. Pat, apaugot ar dažādām noderīgām ekstrām, proti, multifunkcionālu stūri, Media Nav Evolution multimediju sistēmu, kruīza kontroli ar ātruma ierobežotāju, daudzskatu kameru sistēmu, LED dienas gaitas lukturiem u.c. labumiem, Dacia Duster maksās 14 450 eiro. Tas ir neapgāžams arguments pircēju piesaistei. Skaidrs, ka viss nav zelts, kas spīd. Multimediju sistēmas ekrānu, kā arī kameru izšķirtspēja ir draņķīga, tostarp arī LED dienas gaismas diožu virtene ir veidota, strikti ievērojot ierobežoto budžetu. Dacia Duster ir vienkāršs auto vienkāršiem cilvēkiem, ja saimniecībā vajag lētu krosoveru, kurš būs uzticams atbalsts ikdienas darbos, turklāt mīlēs braukt pa grants seguma ceļiem, tad pretinieku rumānim nav.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rumāņu mazcenas Dacia Logan modeļu saimei šī gada martā pievienosies praktiskie Dacia Logan Pick up un Dacia Logan Express.

Pagaidām vēl nav zināmas precīzas automašīnas cenas Latvijā, taču var paredzēt, ka Dacia jaunie modeļi kļūs par ekonomiskākajiem un praktiskākajiem pirkumiem savā segmentā. Abi taupības laikmeta modeļi ir būvēti izmantojot Dacia Logan MCV universāla platformu.

To, ka Dacia Logan Express ar prieku uzņemsies pildīt klasiskā "bulku vāģa" funkcijas, apliecinās uz āru veramas bagāžas nodalījuma durvis. Saimnieciskiem darbiem paredzētais Dacia Logan Express kravas nodalījumā varēs vizināt kravas līdz 725 kg. Kravas nodalījuma garums saniegs 1.94, bet augstums 1.02 metrus.

Praktisks palīgs ikdienā būs arī Dacia Logan Pick up. Kravas kastes izmēri atļaus vizināt līdz 1.80 metrus garus un līdz 300 kg smagus priekšmetus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rumāņu mazcenas automobiļu ražotājs Dacia pērn izcēlies ar labiem komerciāliem panākumiem Francijā. 2008. gadā tika pārdots 43 682 Dacia, kas ir par 33.6% vairāk nekā 2007. gadā.

Par labiem pārdošanas rezultātiem Francijas Autopreses asociācija pagodinājusi Dacia, piešķirot tai Komerciālo panākumu balvu.

Papildus, kategorijā Ekoloģiskākā automašīna, Dacia Sandero ieņēmusi otro vietu. Sandero Francijā ir pieejami četri dzinēju varianti, tie visi emitē mazāk nekā 140 g CO2/km: dīzeļdzinēji dCi 68 un dCi 85 – 120 g CO2/ km, 1.2 16V benzīna dzinējs – 139 g CO2/km un 1.4 GPL – 135g CO2/km.

Dacia Logan, Logan MCV un Sandero kā ekonomiskām un ekoloģiskām automašīnām ir piešķirts Dacia eco2 zīmols.

Starp citu, pēdējo gadu laikā Dacia ir populāra arī Latvijas tirgū – 2008. gadā pie mums pārdota 241 automašīna. Populārākais modelis Latvijā ir Logan MCV - gandrīz puse no visām Latvijā pārdotajām Dacia bijis tieši ši modelis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunais rumāņu mazcenas krosovers Dacia Duster ir multifunkcionāls darba instruments, kas tagad padarīts vēl parocīgāks

Pēc šo rindu autora domām, viens no lielākajiem jaunā Duster ieguvumiem ir priekšējie krēsli, kas ir galvastiesu pārāki par tiem, kas bija iepriekšējā Duster. Jau kopš iznākšanas brīža kompaktais visurgājējs ar vienkāršo, bet uzticamo tehniku un pieejamo cenu ir kļuvis par pieprasītu preci daudzās Eiropas valstīs. Arī pie mums Dacia Duster ir cienīts auto, jo īpaši mežizstrādes uzņēmumu, zemnieku saimniecību, kā arī apsardzes firmu vidū. Būtiski piebilst, ka arvien vairāk par šo auto interesējas privātpersonas ne tikai lauku reģionos, bet arī galvaspilsētā.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Dacia Duster joprojām ir vienkāršs darba zirgs smagiem un brīžiem ļoti netīriem darbiem. Svarīgi, ka auto no tiem nebaidās, drīzāk uzņems tos kā izaicinājumu ar mērķi par katru cenu arī izpildīt. Ja ir vēlēšanās tikt pie lēta krosovera, kurš ar lielāko prieku un azartu mīlēs braukt pa grants seguma ceļiem, tad pretinieku rumānim nav. Uzlabojot jaunākās paaudzes modeli, konceptuāli nav sabojāts Duster džipiskais un robustais izskats. Jauna gaismas tehnika un dekoratīvās uzlikas apkārt automobilim ir tieši tas, kas ir vajadzīgs. Salonā izmaiņu ir gana daudz. Auto ir jūtami apaudzis ar visādām ekstrām - modernu vadības paneli un multifunkcionālu stūri, un dārgākajā izpildījumā ar Media NAV multimediju sistēmu, kruīza kontroli ar ātruma ierobežotāju u.c.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nule kā atklātībai nodotas pirmā rumāņu SUV klases modeļa Dacia Duster oficiālās fotogrāfijas. Paredzams, ka 2010. gadā Dacia Duster nonāks tirdzniecībā, un tā bāzes modeļa cena nepārsniegšot 11 tūkst. eiro.

2009. gadā Ženēvas autoizstādē izrādītais Dacia Duster konceptauto izpelnījās milzīgu ekspertu un klientu atsaucību, tādēļ franču Renault piederošais rumāņu uzņēmums nevilcinoties ķērās pie sērijveida modeļa izstrādes. Iespējams, ka jau 2010. gada Ženēvas autoizstādē Dacia Duster atgriezīsies kā sērijveida modelis.

Kā jau iepriekš tika solīts, 4.25 metrus garais Dacia Duster būs pieejams gan pilnpiedziņas, gan priekšpiedziņas versijā. Pagaidām ir zināms, ka kompaktais SUV tiks pie diviem benzīnmotoriem - 1.6 litru 110 ZS, kā arī divlitrīga 140 ZS jaudīga benzīnmotora. Dīzeļdzinēju cienītājiem galdā tiks celti arī divi spēka agregāti – 1.6 litru 110 ZS jaudīgais dīzelis, kā arī 1.9 litru dīzeļmotors, kurš attīstīs 130 ZS lielu jaudu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īstus ziedu laikus piedzīvo rumāņu mazcenas autoražotājs Dacia. 2010. gada pirmajā ceturksnī pieprasījums pēc Dacia modeļiem salīdzinājumā ar 2009. gada attiecīgo periodu ir audzis par 83.6 %.

Kopumā 2010. gadā Rietumeiropas valstīs tika reģistrētas 57 809 jaunas Dacia automašīnas. No Dacia pagaidām īsā modeļu klāsta absolūtais līderis ir bijis Dacia Sandero piecdurvju hečbeka modelis. Lielas cerības tiek saistītas ar jauno Dacia Duster krosoveru, kurš tirdzniecībā Eiropā nonāks šī gada vasarā. Pēc Dacia amatpersonu sniegtās informācija interese par Duster esot tik liela, ka uzņēmums jau prātojot vai izdosies pircēju vēlmes sbalansēt ar plānotajām ražošanas jaudām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rumāņu mazcenas automobiļu ražotājs Dacia Ženēvu šogad ir pārsteidzis ar spilgtu konceptmodeli Dacia Duster, no kura nākotnē varētu iznāk moderns krosovers.

Skaidrs ir viens, ka no futūriskā Duster konceptmodeļā līdz ražošnai varētu nonākt kardināli atšķirīgs modelis. Tomēr, Dacia ir pelnījusi uzslavas par drosmi un uzdrīkstēšanos, īpaši jau tagad, kad autoražotāji par jauniem konceptiem runā arvien retāk.

Skatoties no vadītāja puses Dacia Duster ir kā kupeja, bet pasažieri, iekāpjot no otras puses, to redz kā MPV ar tradicionālu priekšējo durvju atvēršanu un aizmugurējām durvīm, kas iestiprinātas eņģēs, nodrošina papildus ceļošanas ērtības.

Dustera augstums ir 1.49 metri, īsā priekšpuse un aizmugure pārliecas (attiecīgi 65cm un 80cm attiecīgi) riteņu bāzei (2.80m), kompaktais apjoms (4.25 m garums, 1.64 platums) rada visaptverošu stabilitātes un sportiskuma sajūtu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Paredzams, ka rudenī rumāņu mazcenas Dacia piecdurvju hečbeku Sandero varēs apkarināt ar īpašām plastmasas uzlikām, bet virsbūves klīrensu palielināt par 20 milimetriem.

Citādi nekādu izmaiņu ar parasto Sandero nav. Starp citu, ar speciālu virsbūves papildekipējumu 4.02 metrus garais Dacia piecdurvju hečbeks Brazīlijas un Argentīnas tirgos jau tiek piedāvāts ar nosaukumu Dacia Sandero Stepway.

Ņemot vērā šā brīža Dacia Sandero milzīgo pieprasījumu Eiropas tirgos, Renault amatpersonas ir nolēmušas šo modeli piedāvāt arī Eiropā, taču atšķirībā no sava Dienvidamerikas brāļa, Eiropai paredzēto Sandero ar īpašo body kit plānots ražot Rumānijā, Pitesti ražotnē.

Spēka agregātu sarakstā bez izmaiņām. Dacia Sandero ieraudzīsim tos pašus Renault dzinējus, ko pazīstam Logan un Logan MCV motortelpā. Vispirms tas ir 1.6 litru tilpuma 87 ZS jaudīgais benzīndzinējs. Neapstrīdot benzīndzinēja spējas daudz racionālāka izvēle būs 1.5 litru dīzeļdzinējs ar 86 ZS lielu jaudu. Abiem dzinējiem palīgos norīkota piecpakāpju mehāniskā pārnesumkārba.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rumāņu mazcenas automašīnu ražotājs Dacia uz Frankfurtes autoizstādi atvizināja jauno ceļojuma konceptmodeli Dacia YAV (Young Activity Van), kuram jau 2010. gada pavasarī jākļūst par sērijveida modeli.

Izmanojot Dacia MCV universāla platformu, attiecīgi arī salona plašumus Dacia ir sagatavojusi auto, ar kuru doties ceļojumus. Ši projekta īstenošana savu roku ir pielikuši kemperu speciālisti no Hymer-Gruppe.

Jaunajam auto ir paredzēti vairāki transformācijas veidi, lai ceļojuma laikā varētu izguldināt sākot no 2 līdz 4 personām. Atkarībā no automašīnas dzinēju un aprīkojuma veida jaunais Dacia sērijveida kemperis varētu maksāt sākot no 15 līdz 20 tūkst. eiro, turklāt pēc Dacia amatpersonu solītā tas jau nākamā gada pavasarī dosies pie pircējiem.

picturegallery.c6bcc84f-f90c-4fd6-998e-07ac40abe222

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

SIXT TCO: pieprasītākās vēl aizvien apvidus klases automašīnas

Gunta Kursiša,28.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas iedzīvotāji vēl aizvien visvairāk izvēlēties apvidus klases automašīnas, secinājis Sixt Leasing TCO (total cost of ownership) pēc auto dzīves cikla izmaksu aprēķiniem par 2012. gada martā pārdotākajiem automobiļiem.

Statistikas dati liecina, ka martā visvairāk pārdotākās ir apvidus klases automašīnas Nissan Juke (41) un Dacia Duster (34). Salīdzinot Nissan Juke un Dacia Duster auto dzīves cikla izmaksas, secināts, ka Nissan Juke izmaksas ir par 422,76 Ls (bez pievienotās vērtības nodokļa, PVN) lielākas nekā Dacia Duster, bet starpību lielākoties veido degvielas izmaksas, kuras Nissan Juke ir augstākas, teikts Sixt TCO paziņojumā.

Ekonomiskajā klasē visvairāk pārdotas 12 Ford Fiesta automašīnas un 11 Škoda Fabia, kompaktklasē – 25 Škoda Octavia un 22 VolksWagen (VW) Golf, vidējā klasē 23 VW Passat un 18 Toyota Avensis, vieglā komertransporta klasē 17 Škoda Praktik un 12 Fiat Fiorino.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Dacia pārdošanas apjomi palielinājušies par 20.5%

,18.01.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas automašīnu ražotāja Renault piederošā kompānija Dacia 2009. gadā pārdevusi 311.3 tūkst. automašīnu. Lielākie Dacia tirgi pērn bijuši Vācija un Francija, ziņo AFP.

Šis pēc kārtas ir jau piektais gads, kad Dacia pārdošanas apjomu pieaugums salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu ir rakstāms ar divciparu skaitli.

84.7 tūkst. automašīnas Dacia pārdeva Vācijā, gandrīz 66 tūkst. auto tika realizēti Francijā, savukārt Rumānijā, kur kompānijas pārdošanas apjomi sarukuši uz pusi, tika pārdoti teju 42 tūkst. automašīnu.

Dacia īpašnieku – Renault – kopējie pārdošanas apjomi 2009. gadā, salīdzinot ar 2008. gadu, sarukuši par 3.1%. Renault pērn izdevies pārdot 2.31 miljonu automašīnu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Infografika

INFOGRAFIKA: Rīgā dzīve dārgāka nekā citās Baltijas valstu galvaspilsētās

Žanete Hāka,27.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Četru cilvēku ģimene, kas dzīvo sev piederošā 70 kvadrātmetru dzīvoklī padomju laikā celtā daudzdzīvokļu namā, par pārtiku, mājokli un transportu Rīgā tērē 41%, Viļņā 40%, bet Tallinā tikai 24% no mājsaimniecības rīcībā esošajiem ienākumiem, liecina Swedbank Finanšu institūta veiktā Baltijas galvaspilsētu mājsaimniecību izdevumu pētījuma dati.

Tas, nozīmē - ar tipisku patēriņa modeli šāda ģimene pārtikai, mājoklim un sabiedriskajam transportam Rīgā iztērē ap 585 eiro mēnesī, Viļņā ap 525 eiro, bet Tallinā ap 493 eiro mēnesī.

Lai arī naudas izteiksmē izdevumu apjoms Baltijas valstu galvaspilsētās ir līdzīgs, tad līdzekļu apjoms, kas atliek citiem ikmēneša izdevumiem, būtiski atšķiras. Pēc trīs lielāko izdevumu segšanas – pārtika, mājoklis un transports - pārējiem tēriņiem ģimenei Tallinā paliek gandrīz divas reizes vairāk līdzekļu nekā kaimiņvalstu galvaspilsētās - 1560 eiro. Savukārt šādai pašai ģimenei Rīgā atliek 840 eiro, bet Viļņā - 774 eiro. Atšķirību pamatā galvenokārt ir dažādais ienākumu līmenis Baltijas valstu galvaspilsētās – bet vidējie ģimenes rīcībā esošie ienākumi Rīgā šogad ir 1425 eiro un Viļņā - 1299 eiro, tikmēr Tallinā tie sasniedz 2053 eiro. Salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu šie ienākumi palielinājušies par 63 eiro Viļņā, par 83 eiro - Rīgā un par 100 eiro - Tallinā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Rīgā pārtikai, mājoklim un sabiedriskajam transportam jāatvēl vairāk nekā Viļņā un Tallinā

Žanete Hāka,27.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Četru cilvēku ģimene, kas dzīvo sev piederošā 70 kvadrātmetru lielā dzīvoklī padomju laikā celtā daudzdzīvokļu mājā, par pārtiku, mājokli un transportu Rīgā tērē 44%, Viļņā 41,5%, bet Tallinā tikai 25,5% no mājsaimniecības rīcībā esošajiem ienākumiem, liecina Swedbank Privātpersonu finanšu institūta veiktā Baltijas galvaspilsētu mājsaimniecību izdevumu pētījuma rezultāti.

Ar tipisku patēriņa modeli šāda ģimene pārtikai, mājoklim un sabiedriskajam transportam Rīgā iztērē ap 591 eiro mēnesī, Viļņā - ap 513 eiro, bet Tallinā - ap 499 eiro mēnesī.

Lai arī naudas izteiksmē izdevumu apjoms Baltijas valstu galvaspilsētās ir līdzīgs un salīdzinājumā ar pagājušo gadu saglabājies gandrīz tajā pašā līmenī, līdzekļu apjoms, kas atliek citiem ikmēneša izdevumiem, būtiski atšķiras. Pēc pamatvajadzību izdevumu segšanas pārējiem tēriņiem ģimenei Tallinā paliek 74% ienākumu jeb 1455 eiro, Rīgā 56% jeb 751 eiro, bet Viļņā 59% jeb 723 eiro.

Šo atšķirību pamatā ir dažādais ienākumu līmenis Baltijas valstu galvaspilsētās – vidējie ģimenes rīcībā esošie ienākumi Rīgā ir 1342 eiro un Viļņā 1236 eiro, bet Tallinā tie sasniedz 1953 eiro. Salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu šie ienākumi palielinājušies par 4% Viļņā, teju par 8% Rīgā un par 9% - Tallinā. Vienlaikus ienākumu pieaugumam vērojams arī atsevišķu izdevumu kāpums (visizteiktākais Rīgā), tomēr rezultātā iznākums ir iedzīvotājiem labvēlīgs – salīdzinājumā ar pagājušo gadu, ģimenes pamatvajadzību segšanai nepieciešamais izdevumu slogs samazinājies par 2% - 3%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvijas «mīlētākie» zīmoli - Google, Inbox un Nokia

LETA,17.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas mīlētāko zīmolu saraksta pirmajā vietā ir zīmols Google, šodien tika paziņots mīlētāko zīmolu topa veidotāja, aģentūras DDB Latvija veidotā Mīlētāko zīmolu topa apbalvošanas ceremonijā.

Baltijas mīlētāko zīmolu saraksta otrajā vietā ir Inbox, trešajā - Nokia. Topa ceturtajā vietā ir Skype, piektajā vietā ir ierindojies zīmols Draugiem.lv, sestajā - Swedbank, septītajā - Maxima, astotajā - Rimi, devītajā - zīmols Laima. Latvijas desmit mīlētāko zīmolu sarakstu noslēdz zīmols Provansas Francis.

Zīmols Google Latvijas mīlētāko zīmolu top10 pirmajā vietā ir ierindojies jau ceturto gadu.

Vēl bez Latvijas top10 šodien tika nosaukti arī par labākajiem atzītie zīmoli sešās kategorijās - unikālākais zīmols, kvalitatīvākais zīmols, izdevīgākais zīmols, augošākais zīmols, zīmols ar potenciālu, ietekmīgākais zīmols.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Augstas mājokļa un transporta izmaksas Rīgu izvirza dārdzības līderos Baltijā

Db.lv,12.05.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā dzīvojošajiem joprojām jārēķinās ar lielāku dzīves dārdzību nekā Igaunijas un Lietuvas galvaspilsētu iedzīvotājiem, liecina Swedbank Finanšu institūta Baltijas valstīs veiktais pētījums.

Šogad par pārtiku, mājokli un transportu Rīgas ģimenēm jāatvēl 764 eiro mēnesī, Tallinā – 709 eiro mēnesī, bet Viļņā – 630 eiro mēnesī. Lielākais klupšanas akmens rīdzinieku ikdienā ir pieaugošie izdevumi par mājokli (kamēr kaimiņu galvaspilsētās tie mazinājušies), augstākās sabiedriskā transporta izmaksas un zemākie vidējie ienākumi pēc nodokļu nomaksas un ģimenes valsts pabalstu saņemšanas.

Iedzīvotāju ienākumi visās trīs Baltijas valstu galvaspilsētās pēdējo gadu laikā ir palielinājušies, kaut arī šis pieaugums ir bijis atšķirīgs. Kopš 2018. gada gan Rīgā, gan Viļņā un Tallinā ievērojami augusi vidējā darba alga. Pieņemot, ka ģimenē ir divi bērni un abi vecāki pelna vidējo algu galvaspilsētā, visbūtiskākais kāpums vērojams Viļņā – tur alga “uz rokas” kļuvusi par vairāk nekā trešo daļu jeb par 38% lielāka.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iedzīvotāju ienākumi visās trīs Baltijas valstu galvaspilsētās pēdējo trīs gadu laikā ir palielinājušies - kopš 2021. gada gan Rīgā, gan Viļņā un Tallinā ievērojami augusi vidējā darba alga, tomēr šis pieaugums nav bijis vienmērīgs, norāda Swedbank.

Vērtējot ienākumus pēc nodokļu nomaksas un pieņemot, ka ģimenē ir divi bērni un abi vecāki pelna vidējo algu galvaspilsētā, visbūtiskākais kāpums pēdējo trīs gadu laikā bijis Viļņā – tur alga “uz rokas” kļuvusi par 42% lielāka. Tikmēr Rīgā attiecīgs neto algas pieaugums ar diviem reģistrētiem apgādājamajiem bijis 29%, bet Tallinā tas bijis vismērenākais – 24%. Taču kopumā Rīgas ģimenēm joprojām jārēķinās ar zemākajiem vidējiem ienākumiem Baltijas galvaspilsētu vidū, vienlaikus sadzīvojot ne ar tām zemākajām izmaksām.

Ģimenes rīcībā esošos ienākumus ietekmē ne vien alga “uz rokas”, bet arī pabalsts par bērniem, kas katrā valstī tiek piešķirts vecākiem. Arī šajā jomā Lietuva saglabā līdera pozīciju Baltijā – tur ikmēneša pabalsts par diviem bērniem ir 192 eiro, Igaunijā 160 eiro, bet Latvijā 100 eiro. Tiesa gan, Lietuvā šis pabalsts pilnībā aizstāj iedzīvotāju ienākuma nodokļa atvieglojumu par apgādājamo, kas Latvijā strādājošajiem tiek piemērots ikmēneša ietvaros pie algas izmaksas un Igaunijā reizi gadā kā pārmaksātā nodokļa atmaksa pēc gada ienākumu deklarācijas iesniegšanas. Rezultātā ienākumu apmērs, kas paliek ģimenes rīcībā pēc ģimenes valsts pabalsta saņemšanas un darbaspēka nodokļu nomaksas, Tallinā, Viļņā un Rīgā būtiski atšķiras – attiecīgi 3576 eiro, 3127 eiro un 2655 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Norisināsies pirmā virtuālā tiešsaistes auto izstāde Latvijā

Lelde Petrāne,16.04.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada 17. aprīlī norisināsies pirmā tiešsaistes auto izstāde Latvijā.

"Spītējot vīrusam, esam nākuši klajā ar inovāciju un piedāvājam visiem "Auto 2020" interesentiem aplūkot jaunākos automobiļus virtuālā izstādē, jo nevaram laist garām pavasari bez ikgadējās jaunāko auto modeļu prezentācijas," stāsta "Norde" izpilddirektors Didzis Bremze.

Ņemot vērā situāciju pasaulē un Latvijā, kas saistīta ar koronavīrusa COVID-19 pandēmiju, starptautiskās auto industrijas izstādes "Auto 2020" norise tiek pārcelta uz 25. – 29. septembri. Tomēr "Norde" nolēmusi virtuālās izstādes laikā prezentēt gan jaunākos "Nissan", "Renault" un "Dacia" modeļus, gan demonstrēt jau zināmus šo auto marku transportlīdzekļus un visas virtuālās izstādes laikā nodrošināt dzīvu saziņu un tiešsaistes konsultācijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Mazcenas Dacia sasniedz pasaules rekordu

Miks Lūsis, Db,26.06.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar mazcenas spēkratiem Dacia uzstādīts pasaules rekords, izveidojot līdz šim lielāko automašīnu parādi. Rekords uzstādīts Dacia īpašnieku salidojuma laikā, kas notika Bidinghuizenā (Bddinghuizen), Nīderlandē.

Salidojuma laikā rindā sastājušās 355 Dacia markas automašīnas, tādējādi vairāk kā divas reizes pārspējot iepriekšējo pasaules rekordu - 155 automašīnas, informē Renault pārstāvniecība Baltijas valstīs.

Salidojuma laikā jūnija sākumā vairāk kā 2000 skatītāju tika prezentēts arī Dacia jaunpienācējs - Sandero Stepway, lai gan tā oficiālā prezentācija Nīderlandē plānota tikai septembra sākumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nākamgad Rumānijā un vēl pēc gada Latvijā pārdošanā nonāks jaunais Dacia Logan Pickup, Db.lv informēja autoražotāja pārstāvji Latvijā.

"Logan Pickup piemīt visas īsta Logan labākās īpašības - tas ir aprīkots ar Renault oriģinālajiem benzīna un dīzeļa dzinējiem, un tam ir tāda pati šasija kā Logan MCV, kas padara Logan Pickup gan mūsdienīgu, gan izturīgu. Logan Pickup izceļas arī ar savu praktiskumu, kas ir viena no Logan saimes pamata iezīmēm - 1,80 metrus garajā kravas nodalījumā var iekraut kravu, kas sver līdz 800 kg. Logan Pickup ir arī 300 litru kravas telpa aiz sēdekļiem," informē autoražotājs.

Pārdošanā Logan Pickup Rumānijā parādīsies 2008. gadā. Kā pastāstīja autoražotāja pārstāvji Latvijā, nonākšana līdz mūsu tirgum prasīs vismaz gadu. Dacia LoganPickup cena būšot aptuveni tāda pati, kā pašlaik pārdošanā esošajām Dacia Logan automašīnām, proti, aptuveni seši tūkstoši latu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Paredzams, ka 2010. gadā rumāņu mazcenas automobiļu ražotājs Dacia tirgū laidīs jauno SUV klases braucamrīku Dacia Duster. Nonākot tirdzniecībā, Duster bāzes modeļa cena nepārsniegšot 15 tūkst. eiro, vēsta Auto Motor und Sport.

2009. gadā Ženēvas autoizstādē izrādītais Dacia Duster konceptauto izpelnījās milzīgu ekspertu un klientu atsaucību, tādēļ franču Renault piederošais rumāņu uzņēmums nevilcinoties ir ķēries pie sērijveida modeļa izstrādes. Kā jau iepriekš tika solīts, 4.25 metrus garais Dacia Duster būs pieejams gan pilnpiedziņas, gan priekšpiedziņas versijā.

Visticamāk, ka sērijveida modelī neieraudzīsim daudzas ekstras, piemēram, sānu durvju atvēršanas koncepciju bez ierastā centrālā jumta balsta, taču galvenajos vilcienos ražotājs sola, ka sērijveida auto būšot līdzīgs prototipam. Pagaidām ir zināms, ka kompaktais SUV tiks pie diviem benzīnmotoriem - 1.6 litru 110 ZS, kā arī divlitrīga 140 ZS jaudīga benzīnmotora. Dīzeļdzinēju cienītājiem galdā tiks celti arī divi spēka agregāti – 1.6 litru 110 ZS jaudīgais dīzelis, kā arī 1.9 litru dīzeļmotors, kurš attīstīs 130 ZS lielu jaudu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Renault pārdošanas apjomi turpina palielināties

,28.04.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Statistikas dati liecina, ka 2008.gada pirmajā ceturksnī Renault grupas pārdošanas apjomi (pasažieru automašīnas un vieglie komercauto), salīdzinot ar 2007.gada pirmo ceturksni, palielinājušies par 6,5% - kopā pārdoti 638 554 auto.

Renault zīmola pārdošanas apjomi pieauguši par 4,7%, Dacia par 37%, savukārt Renault Samsung Motors pārdošanas apjomi samazinājušies par 9%.

„Renault grupas pārdošanas apjomi, kā jau tas iepriekš tika paredzēts, ir palielinājušies, un tas lielākoties ir pateicoties jaunajiem modeļiem – jaunajam Renault Kangoo, kas ir gan pasažieru, gan komercauto, Clio Grand Tour un Grand Modus. Ņemot vērā, ka 2008.gadā plānots laist apgrozībā vēl piecus jaunus modeļus, paredzam, ka palielināsies arī kopējie pārdošanas apjomi,” atzīst Patriks Bleins, Renault Pārdošanas un mārketinga daļas viceprezidents.

Eiropas tirgū Renault pārdošanas rezultāti bijuši stabili – pārdotas 418 322 vienības, un tas ir par 0,2% mazāk kā pērn šajā laika periodā. Jāatzīmē, ka Renault pieder 8,9% Eiropas tirgus. Visstraujāk Renault pārdošanas apjomi palielinājušies Austrijā (+20,1%), Vācijā (+19,5%), Šveicē (+13,8%) un Nīderlandē (+9,9%). Kā norāda kompānijas pārstāvji, pārdošanas apjomu pieaugums jau bija iepriekš paredzams, pateicoties ievērojamajam jauno modeļu klāstam. Sevišķus panākumus piedzīvojis jaunais Renault Twingo (pārdošanas apjoms jau sasniedz 36 190 vienības) un jaunā Renault Laguna (30 500).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kamēr lielākajai daļai Eiropas autoražotāju aprīlī ražošanas apjomi ir strauji samazinājušies, rumāņu mazcenas ražotājs Dacia var priecāties, jo ražošanas jaudas aprīlī pieaugušas par 68.9 %, vēsta Automotive news Europe.

Kopumā Eiropas ražošanas jaudas aprīlī ir samazinājušās par 35.9%. Visgrūtāk šajos laikos klājas premium klases zīmoliem Daimler, BMW, Jaguar, Audi. Turpretim ņemot vērā Vācijas, Itālijas, Francijas, Lielbritānijas un Spānijas valsts atbalsta programmas, kas stimulē jaunu auto pārdošanu, labi veicas ekonomiskās klases spēkratiem, piemēram, rumāņu Dacia, kurai ražošanas apjomi aprīlī uzlēkuši teju par 70 %. Popularitātes ziņā ārpus konkurences šobrīd ir jaunais piecdurvju hečbeks Dacia Sandero, pēc kura daudzviet klienti esot izveidojuši garas rindas.

picturegallery.c05e18e1-52b4-49b9-b793-76c79726486f

Komentāri

Pievienot komentāru